Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (22.08.2024 – 04.09.2024).
✔️ Nowy wygląd zakładki Google Zakupy (04.09.2024)
Co nowego?
Przed sezonem świątecznym Google testuje odnowiony projekt swojej mobilnej karty Zakupy, która ma świeży i atrakcyjny wizualnie wygląd.
Ma nowe logo Google, gradientowe tło, zaktualizowane nagłówki oraz różne nowe sekcje i etykiety.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/new-shopping-tab-interface-spotted-on-mobile/
✔️ Automatyczne łączenie konta Google Merchant Center z kontem Google Ads (04.09.2024)
Co się zmienia?
Google wysyła maile z informacją o automatycznym połączeniu konta Google Merchant Center z kontem Google Ads, jeśli dotychczas nie zostało to zrobione.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7236987987488645120/
✔️ Kampanie Video Action zmieniają się w kampanie generujące popyt (04.09.2024)
Co się zmienia?
Kampanie wideo zachęcające do działania (Video Action Campaigns) zostaną zastąpione kampaniami generującymi popyt.
Kiedy?
Od drugiego kwartału 2025 r.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/video-action-campaigns-demand-gen-upgrade/
✔️ Aktualizacja zasad Google Ads dotyczących produktów i usług finansowych (04.09.2024)
Co się zmienia?
Google zaktualizował i zreorganizował zasady Google Ads dotyczące produktów i usług finansowych w celu zwiększenia przejrzystości i czytelności. Ta aktualizacja, obowiązująca od września 2024 r., ma na celu zapewnienie reklamodawcom jaśniejszych informacji i nie zmienia egzekwowania zasad dotyczących produktów i usług finansowych.
Co więcej?
Jak poprzednio, naruszenia zasad nie będą skutkować natychmiastowym zawieszeniem konta bez wcześniejszego ostrzeżenia. Ostrzeżenie zostanie wydane co najmniej 7 dni przed zawieszeniem konta.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15106602
✔️ Zoptymalizowane kierowanie z ograniczeniem wiekowym i płciowym (03.09.2024)
Co się zmienia?
Zoptymalizowane kierowanie zwiększa zdolność do nawiązywania kontaktu z nowymi i odpowiednimi odbiorcami, którzy mają większe prawdopodobieństwo konwersji. Wykracza poza segmenty odbiorców, które reklamodawca wybrał ręcznie, identyfikując dodatkowe segmenty, które mógł przeoczyć, aby zwiększyć skuteczność swojej kampanii.
Teraz zostało to ulepszone o nową opcję ograniczania targetowania według wieku i płci. Ta aktualizacja umożliwia bardziej precyzyjne targetowanie odbiorców, a także poszerza jego zasięg. Zmiana dotyczy kampanii generujących popyt.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-09/optimized-targeting-adds-age-and-gender-restrictions/
✔️ Aktualizacja zasad dotyczących oszukiwania systemów (03.09.2024)
Co się zmienia?
Reklamodawcy posiadający certyfikat Gambling and games muszą ponownie uzyskać certyfikat lub zaprzestać polegania na certyfikacji w celu reklamowania produktów objętych zakresem zasad Gambling and games, jeśli od momentu złożenia wniosku o certyfikację nastąpiła istotna zmiana. Niedopełnienie tego obowiązku będzie uważane za naruszenie zasad dotyczących oszukiwania systemów.
Co więcej?
Naruszenia tej polityki traktowane są bardzo poważnie i Google uważa je za rażące. Jeśli znajdzie naruszenia tej polityki, zawiesi konta Google Ads po wykryciu i bez wcześniejszego ostrzeżenia, a reklamodawca nie będziesz mógł ponownie reklamować się w Google Ads.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15324106
✔️ Promocje w kampaniach promujących aplikacje (03.09.2024)
Co nowego?
W kampaniach promujących aplikacje pojawiła się możliwość dodania rozszerzenia promocji. Informacje o promocji zostaną wykorzystane do włączenia nowych formatów i wyświetlania ich, jeśli poprawi to skuteczność kampanii.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Zaawansowane plany w Planerze skuteczności (03.09.2024)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads w Planerze skuteczności pojawiły się zaawansowane plany, które uwzględniają również kampanie generujące popyt.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7236621468028010498
✔️ Nowa ikona przycisku w reklamach video (02.09.2024)
Co nowego?
Google testuje nową wersję przycisku w reklamach video.
✔️ Zakładka KATEGORIE w sekcji PRODUKTY (01.09.2024)
Co nowego?
W sekcji PRODUKTY pojawiła się nowa zakładka KATEGORIE, w której możemy sprawdzić skuteczność produktów z podziałem na różne kategorie.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Okno dialogowe zmiany strategii ustalania stawek w Google Ads (30.08.2024)
Co nowego?
Niektórzy reklamodawcy widzą, że Google Ads wyświetla to okno dialogowe z prośbą o zmianę strategii ustalania stawek. Wyświetla się ono w konsoli reklamodawcy Google Ads, która prosi reklamodawcę o zmianę strategii ustalania stawek z jednej opcji na inną.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-change-bid-strategy-popup-37976.html
✔️ Nowe narzędzia – diagnostyka tagów i nowa konfiguracja zarządzania zgodami (28.08.2024)
Co nowego?
Google wprowadza diagnostykę tagów i zintegrowany kreator Consent Management Platform (CMP), aby usprawnić zbieranie i zarządzanie danymi pierwszej strony.
Tag Diagnostics (diagnostyka tagów) dostarcza wgląd w stan tagów Google, pomagając zidentyfikować problemy z ustawieniami pomiaru w Google Tag Manager, Google Ads i Google Analytics.
Kreator CMP ułatwia wdrażanie banerów zgód przy współpracy z partnerami CMP, zwiększając przejrzystość i zaufanie użytkowników w EOG.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15306140
✔️ Nowości w Google Merchant Center Next (27.08.2024)
Co nowego?
1. Trendy zakupowe dla sprzedawców detalicznych.
W nadchodzących tygodniach użytkownicy Merchant Center Next będą mogli odkrywać trendy zakupowe dla sprzedawców detalicznych, pokazując popularne zapytania zakupowe, uporządkowane według popularności i uporządkowane według tematu i produktu.
Widok Merchant Center na komputerze pokazuje wykres zatytułowany „Czego ludzie szukają w Google” z podtytułem „Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami istotnymi dla Twojej firmy w Stanach Zjednoczonych”. Po prawej stronie znajdują się kategorie produktów, takie jak spodnie i koszulki, z przykładowymi zapytaniami wyszukiwania zagnieżdżonymi poniżej i tym, jak wyszukiwanie jest popularne.
2. Nowe funkcje generatywnych spostrzeżeń AI.
Wkrótce w Stanach Zjednoczonych dodane zostaną nowe funkcje generatywnych spostrzeżeń AI do nowego Merchant Center, aby zidentyfikować spostrzeżenia, których może szukać reklamodawca.
Reklamodawca zacznie widzieć podsumowania spostrzeżeń generatywnych opartych na AI na górze zakładki analityki, które będą zawierać podsumowania ostatnich wyników produktu. Dzięki temu może szybko nadrobić zaległości w niezbędnych aktualizacjach dotyczących wyników po zalogowaniu, a także zobaczyć, jakie działania mogą wpłynąć na rozwój firmy.
3. Niestandardowe raporty na podstawie zapytań reklamodawcy.
Google użyje AI, aby odpowiedzieć na konkretne pytania dotyczące danych o produktach reklamodawcy za pomocą nowych niestandardowych raportów.
Dzięki prostemu opisowi analizy danych, którą chce przejrzeć reklamodawca – na przykład „pokaż mi wyniki moich najlepiej sprzedających się sukienek” – wygenerowany zostanie niestandardowy zestaw danych z odpowiedziami, które interesują reklamodawcę.
4. Automatyczna synchronizacja dostępności w sklepie.
Kupujący często zwracają się do Google, aby znaleźć produkty dostępne w pobliżu, gdy czegoś szybko potrzebują. Dlatego Google wprowadza więcej możliwości dla sprzedawców, aby usprawnić zarządzanie reklamami lokalnego asortymentu, dzięki czemu kupujący mogą łatwo zobaczyć dostępność produktów w sklepie, bezpośrednio z reklam zakupowych.
Dzięki nowemu zautomatyzowanemu procesowi wdrażania Google automatycznie zsynchronizuje dostępność w sklepie z witryny i zintegruje ją z kontem Merchant Center reklamodawcy podczas konfigurowania kampanii.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/shopping/helping-retailers-prep-for-holiday
✔️ Nowa metoda marketingowa w Google Merchant Center – afiliacja na YouTube (28.08.2024)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Merchant Center pojawiła się nowa metoda marketingowa – afiliacja na YouTube.
✔️ Rozszerzenia cen w formie linków do podstron (28.08.2024)
Co nowego?
Google testuje wyświetlanie rozszerzeń cen w formie rozszerzenia linków do podstron. Poniżej screeny jak to wygląda w dwóch przypadkach reklam (górne i dolne pozycje).
⇒ Źródło: wyszukiwarka Google
✔️ Partnership Ads, zasilane przez BrandConnect (26.08.2024)
Co nowego?
Google Ads wprowadziło Partnership Ads, zasilane przez BrandConnect, umożliwiając markom integrację filmów twórców YouTube w swoich kampaniach reklamowych. Ta nowa funkcja zwiększa autentyczność kampanii, poszerza zasięg odbiorców i utrzymuje angażujące treści.
Kluczowe funkcje
Autentyczność: filmy twórców wnoszą autentyczny głos do reklam.
Zwiększony zasięg: dostęp do nowych, zaangażowanych odbiorców dzięki partnerstwom z twórcami.
Świeże treści: wykorzystanie trendujących formatów wideo w kampaniach.
Kompatybilność kampanii: Partnership Ads można stosować w różnych typach kampanii, w tym Video Action, Demand Gen, Video Reach, Video View, App i Performance Max.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15223349?hl=en
✔️ Reklamodawcy w EOG muszą wdrożyć tryb zgody, aby zachować śledzenie konwersji (25.08.2024)
Co się zmienia?
Google powiadamia reklamodawców o konieczności podjęcia działań w celu zachowania śledzenia konwersji.
Google planuje wyłączyć śledzenie konwersji dla kont Google Ads w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG), które nie wdrożyły trybu uzyskiwania zgody.
Reklamodawcy z EOG, którzy korzystają z monitorowania konwersji w witrynach lub aplikacjach, muszą przyjąć tryb uzyskiwania zgody Google, w przeciwnym razie ryzykują utratę możliwości śledzenia konwersji w swoich kontach Google Ads.
✔️ Wycofanie statystyk analizy aukcji z Looker Studio (24.08.2024)
Co się zmienia?
Od 24 sierpnia 2024 r. pola dot. analizy aukcji nie będą dostępne dla nowych źródeł danych w Looker Studio. Istniejące źródła danych stracą dostęp do tych pól od 23 września 2024 r. Aby uniknąć problemów w raportach, zaleca się usunięcie tych pól z raportów i wykresów.
⇒ Źródło: https://support.google.com/looker-studio/answer/7020275
✔️ Remarketing filmów stworzonych przez innych twórców YouTube (23.08.2024)
Co nowego?
YouTube wprowadził nową funkcję, która pozwala reklamodawcom na remarketing konkretnych filmów stworzonych przez innych twórców YouTube, nawet jeśli te filmy nie znajdują się na ich własnych kanałach.
Na zrzucie ekranu poniżej widać, że podczas tworzenia nowego segmentu dostępne są dwie opcje:
– Wybierz kanał
– Wybierz wideo stworzone przez twórcę YouTube (NOWOŚĆ)
✔️ Nowy format reklam w wyszukiwarce (22.08.2024)
Co nowego?
Google obecnie testuje nowy format reklam w wyszukiwarce dla lokalnych reklam w wynikach wyszukiwania na komputerach.
Format ten dostarcza użytkownikom więcej informacji o firmie i oferuje różne sposoby interakcji z reklamodawcą.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/ankit-saxena-046_googleads-ppc-activity-7231627287060754432-dQDt
✔️ Sieć partnerów wideo Google w kampaniach generujących popyt (22.08.2024)
Co nowego?
W kampaniach generujących popyt pojawiła się nowa opcja – sieć partnerów wideo Google. Pozwala ona poszerzyć zasięg reklam wideo o witryny i aplikacje należące do sieci reklamowej Google.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ YouTube rozszerza współpracę z Shopify (22.08.2024)
Co nowego?
YouTube rozszerzył współpracę z Shopify, umożliwiając twórcom integrację swoich sklepów Shopify bezpośrednio z kanałami YouTube. Dzięki temu twórcy mogą prezentować swoje produkty bezpośrednio na swoich kanałach, co ułatwia widzom zakupy bez opuszczania platformy. Integracja obejmuje funkcje takie jak synchronizacja stanów magazynowych w czasie rzeczywistym oraz uproszczony proces płatności. To rozszerzenie jest częścią strategii YouTube mającej na celu wspieranie twórców w monetyzacji treści poprzez e-commerce.
⇒ Źródło: https://blog.youtube/news-and-events/shopify-expansion
✔️ Zasoby reklamowe Netflix dostępne w Display&Video 360 (22.08.2024)
Co nowego?
Google ogłosiło, że zasoby reklamowe Netflix są już dostępne w Display&Video 360 (DV360). Można teraz uzyskać bezpośredni dostęp do zasobów Netflix poprzez prywatne rynki w DV360, a wkrótce będziesz mógł korzystać z mocy reklam Netflix poprzez programmatic guaranteed.