Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (08.08.2024 – 21.08.2024)

21 sierpnia 20240

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (08.08.2024 – 21.08.2024).

Nowości i zmiany w Google Ads (08.08.2024 – 21.08.2024)

✔️ Lineupy wideo dostępne w kampaniach typu Wyświetlenia filmu (20.08.2024)

Co nowego?

W kampaniach wideo typu “Wyświetlenia filmu” pojawiła się opcja kierowania reklam na lineupy wideo.

Lineupy wideo dostępne w kampaniach typu Wyświetlenia filmu

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Brak statystyk odbiorców (20.08.2024)

Co się dzieje?

Niektórzy reklamodawcy nie widzą sekcji Statystyki odbiorców w zakładce STATYSTYKI.

Google wydał oświadczenie, w którym wspomniał o kolejnym błędzie raportowania:

„Sekcja Statystyki odbiorców nie została usunięta. Zespół jest świadomy problemu, który spowodował, że raportowanie przestało się wyświetlać na niektórych kontach i pracuje nad jego rozwiązaniem”.

⇒ Źródło: https://searchengineland.com/google-ads-removes-audience-recommendations-445291

✔️ Dynamiczne promocje w Google Merchant Center Next (19.08.2024)

Co nowego?

Na niektórych kontach Google Merchant Center Next pojawiła się opcja wyboru promocji dynamicznych.

Pomagają one sprzedawcom detalicznym, automatycznie wybierając optymalną zniżkę i stosując ją do reklam produktowych w Google, aby zmaksymalizować zysk brutto.

Dynamiczne promocje w Google Merchant Center Next

⇒ Źródło: panel Google Merchant Center Next

✔️ Błąd związany z raportami i reklamami produktów w Zakupach Google (19.08.2024)

Co się dzieje?

Z powodu błędu systemowego, który wystąpił 30 lipca o godzinie 16:54:38 czasu PDT, część produktów z kont Google Merchant Center była wyświetlana z reklamami innego reklamodawcy. W rezultacie dane atrybutów produktu (takie jak identyfikator w Merchant Center, marka, kategoria i nazwa produktu) były tymczasowo dostępne jako wymiary raportowania na tym koncie Google Ads w edytorze raportów, Edytorze Google Ads i interfejsie Google Ads API.

Błąd ten nie spowodował zmiany danych na koncie Google Merchant Center i nie był związany z migracją Merchant Center Next. Ponadto żadne informacje umożliwiające identyfikację ani informacje o płatnościach nie zostały udostępnione. Konto Google Ads nie zostało obciążone kosztami tych reklam.

Co więcej?

Po wykryciu tej sytuacji Google podjął następujące kroki:

– 31 lipca o godzinie 11:27:35 czasu PDT naprawiono błąd, który dotyczył tych produktów

– usunięto z raportów nieprawidłowe dane spowodowane przez ten błąd

– poproszono reklamodawcę, na którego koncie pojawiły się nieprawidłowe dane, o usunięcie wszelkich sporządzonych przez niego kopii tych danych

⇒ Źródło: mailing Google

✔️ Ponad 10 reklam produktowych jednocześnie na urządzeniach mobilnych (18.08.2024)

Co nowego?

Google testuje rozszerzony format reklam zakupowych, wyświetlając do 18 reklam w polu reklamy zakupowej na urządzeniach mobilnych.

Ponad 10 reklam produktowych jednocześnie na urządzeniach mobilnych

⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-08/google-confirms-experimenting-with-10-shopping-ads

✔️ Brak możliwości zmiany nazwy nazwy metod wysyłki w Merchant Center Next (16.08.2024)

Co nowego?

Google automatycznie przypisuje nazwy ogólne do metod wysyłki, nie oferując opcji zmiany ich nazw w Merchant Center Next.

Brak możliwości zmiany nazwy nazwy metod wysyłki w Merchant Center Next

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/hanakobzova_googleads-microsoftadvertising-ppc-activity-7230098462107648001-6Rpb

✔️ Możliwość zbiorczego wykluczania miejsc docelowych w kampaniach generujących popyt (16.08.2024)

Co nowego?

W kampaniach generujących popyt (Demand Gen) pojawiła się możliwość zbiorczego wykluczania miejsc docelowych.

Brak możliwości zmiany nazwy nazwy metod wysyłki w Merchant Center Next

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Mniej przerw reklamowych i większe zaangażowanie użytkowników na telewizorach podłączonych do YouTube (14.08.2024)

Co nowego?

Wg badań Google 79% widzów wolałoby, aby reklamy wideo były grupowane razem, zamiast rozproszone w całym filmie. Im rzadziej widzowie są przerywani, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą kontynuować oglądanie ulubionych treści. Dlatego Google wprowadza mniej dłuższych przerw reklamowych, gdy widzowie oglądają dłuższe filmy na telewizorach podłączonych do YouTube.

Co więcej?

Widzowie na telewizorach podłączonych do YouTube nadal mają możliwość przejścia do następnej reklamy w bloku reklamowym. W ramach tego ulepszonego doświadczenia widzowie nadal mogą pominąć reklamę po pierwszych pięciu sekundach, jeśli reklama nie jest dla nich odpowiednia. Ponadto reklamodawcy mają więcej możliwości nawiązania kontaktu ze swoimi docelowymi widzami, jednocześnie minimalizując przerwy w sesjach oglądania.

Mniej przerw reklamowych i większe zaangażowanie użytkowników na telewizorach podłączonych do YouTube

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15270619

✔️ Aktualizacja zasad dotyczących ograniczonego wyświetlania reklam (13.08.2024)

Co się zmienia?

Google zaktualizuje swoje zasady dotyczące ograniczonego wyświetlania reklam, aby uwzględnić reklamy w serwisie YouTube. Niekwalifikowani reklamodawcy będą mieli limity wyświetleń swoich reklam w serwisie YouTube, podczas gdy będą budować zaufanie do Google i użytkowników, aby stać się kwalifikowanymi reklamodawcami. Wdrażanie rozpocznie się stopniowo, a wszystkie reklamy w serwisie YouTube będą podlegać ograniczonemu wyświetlaniu reklam do 2026 r.

Reklamy kwalifikowanych reklamodawców nie będą ograniczone tą zasadą. Aby uzyskać kwalifikację, reklamodawcy będą oceniani na podstawie wielu kryteriów, takich jak: opinie użytkowników, dane demograficzne konta, dojrzałość konta, historia zgodności z zasadami i status weryfikacji tożsamości.

Kiedy?

We wrześniu 2024 r.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15257434

✔️ Opóźnione aktualizacje dotyczące specyfikacji danych produktów w Merchant Center (12.08.2024)

Co się zmienia?

Aktualizacje dotyczące specyfikacji danych produktów w Merchant Center zostały przełożone na pierwszą połowę 2025 roku.

Opóźnione aktualizacje dotyczące specyfikacji danych produktów w Merchant Center

⇒ Źródło: mailing Google

✔️ Nowy wygląd adresu URL oraz nazwy firmy (11.08.2024)

Co nowego?

Google testuje nowy sposób wyświetlania adresu URL oraz nazwy firmie w reklamie. Obecnie jest to ramka z innym tłem.

Nowy wygląd adresu URL oraz nazwy firmy

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_arpan-banerjee-discovered-this-new-test-in-activity-7228340950408871936-jRrG

✔️ Nowe okno diagnostyczne ze statusem wdrożenia konwersji rozszerzonych (10.08.2024)

Co nowego?

Na niektórych kontach Google Ads pojawiło się nowe okno diagnostyczne dotyczące statusu wdrożenia konwersji rozszerzonych.

Nowe okno diagnostyczne ze statusem wdrożenia konwersji rozszerzonych

⇒ Źródło: panel Google Ads

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds