OptymalizacjaYouTube AdsOptymalizacja kampanii pod kątem subskrypcji z YouTube – jak ustawić

3 maja 20232

Jeśli prowadzisz kampanie video i chcesz je optymalizować stricte pod kątem liczby subskrypcji, możesz to zrobić w prosty sposób. Poniżej przedstawię poszczególne kroki, które musisz wykonać, aby ustawić subskrypcje z YouTube jako konwersje, a następnie poprawnie przypisać je do kampanii Google Ads.

Optymalizacja kampanii pod kątem subskrypcji z YouTube – jak ustawić

W pierwszej kolejności należy połączyć konto YouTube z kontem Google Ads. Aby to zrobić przejdź do zakładki POŁĄCZONE KONTA (w sekcji NARZĘDZIA I USTAWIENIA). Znajdź YouTube i kliknij SZCZEGÓŁY.

Optymalizacja kampanii pod kątem subskrypcji na YouTube - jak ustawić

Następnie znajdź swój kanał wpisując jego nazwę lub wklejając jego adres URL.

Optymalizacja kampanii pod kątem subskrypcji na YouTube - jak ustawić

Następnie określ, czy kanał należy do Ciebie czy nie. Jeśli nie, podaj adres mailowy właściciela kanału i prześlij prośbę o połączenie z kontem Google Ads.

Optymalizacja kampanii pod kątem subskrypcji na YouTube - jak ustawić

Po zaakceptowaniu prośby w zakładce KONWERSJE pojawi się konwersja “YouTube channel subscriptions” (możesz zmienić jej nazwę na krótszą).

Optymalizacja kampanii pod kątem subskrypcji na YouTube - jak ustawić

Subskrypcje jako konwersję znajdziesz w sekcji ZAANGAŻOWANIE (INTERAKCJA), ale będą w niej również inne konwersje, jak na grafice wyżej – DZIAŁANIA LOKALNE – INNE INTERAKCJE. Konwersja ta również jest ustawiona jako podstawowa, więc przypisując do kampanii całą sekcję tych konwersji, system będzie optymalizował kampanie pod kątem obu tych konwersji. Co zrobić, jeśli chcesz optymalizować kampanie tylko i wyłącznie pod kątem subskrypcji? Musisz przypisać tą konwersję do celu niestandardowego, a następnie dodać ten cel do konkretnej kampanii. W tym celu w zakładce KONWERSJE kliknij DODAJ CEL NIESTANDARDOWY.

Optymalizacja kampanii pod kątem subskrypcji na YouTube - jak ustawić

Wpisz nazwę celu niestandardowego, wybierz “YouTube channel subscriptions” i kliknij ZAPISZ. Jeśli chcesz doczytać więcej o konwersjach i celach niestandardowych, zapoznaj się z moim artykułem na ten temat – link.

Optymalizacja kampanii pod kątem subskrypcji na YouTube - jak ustawić

Przejdź teraz do kampanii, którą chcesz optymalizować pod kątem subskrypcji i w jej ustawieniach znajdź zakładkę CELE.

Optymalizacja kampanii pod kątem subskrypcji na YouTube - jak ustawić

Wybierz UŻYJ USTAWIEŃ CELU NA POZIOMIE KAMPANII i kliknij WYBIERZ CELE KAMPANII. Następnie z listy celów wybierz nowoutworzony cel niestandardowy SUBSKRYPCJE.

Optymalizacja kampanii pod kątem subskrypcji na YouTube - jak ustawić

Zapisz zmiany i gotowe :) Teraz pozostaje wybór strategii ustalania stawek. Jeśli wybierzesz maksymalizację liczby konwersji, system będzie ustalał stawki w taki sposób, aby zmaksymalizować liczbę konwersji, które są przypisane do tej kampanii, a więc w naszym przypadku optymalizacja będzie prowadzona pod kątem maksymalizacji liczby subskrypcji.

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

 

 

2 komentarze

  • Marcin Owczarek

    6 marca 2024 at 14:17

    Niestety przy kampaniach Video, cel ustawimy CEL KAMPANII na Subskrybcie na YT nie jest dostępna strategia ustalania stawek “Max liczby konwersji” :(

    Reply

    • Marcin Wsół

      7 marca 2024 at 05:47

      Zależy jaki typ kampanii video wybierzesz. Nie wszędzie ta opcja będzie dostępna.

      Reply

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds