Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (20.04.2023 – 03.05.2023)

3 maja 20230

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (20.04.2023 – 03.05.2023).

Nowości i zmiany w Google Ads (20.04.2023 – 03.05.2023)

✔️ Kolorowe tła dla karuzeli reklam produktowych (02.05.2023)

Co nowego?
Google testuje użycie różnych jasnych kolorów tła dla karuzeli reklam produktowych w wyszukiwarce mobilnej.

Kolorowe tła dla karuzeli reklam produktowych
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-colored-backgrounds-for-shopping-ad-carousel-35324.html

✔️ Google I/O 2023 (02.05.2023)

Wydarzenie

10 maja będzie mieć miejsce konferencja Google I/O. Rejestracja dostępna pod linkiem – https://io.google/2023/

Można spodziewać się ogłoszenia nowości i zmian dotyczących systemu Google Ads.
Google I/O 2023

✔️ Otwarcie integracji określania stawek w czasie rzeczywistym dla większej liczby twórców aplikacji i zmiana sposobu kupowania mediów w aplikacjach (01.05.2023)

Co nowego?

W ramach kolejnego kroku w kierunku usprawnienia zakupu mediów Google Ads zamierza przejść przede wszystkim na aukcje aplikacji w czasie rzeczywistym i nie będzie już odpowiadać na wielokrotne wezwania w ramach pośrednictwa (mediacji) począwszy od 31 października 2023 r.

Aby nadal zapewniać reklamodawcom większy dostęp w czasie rzeczywistym do wysokiej jakości zasobów reklamowych aplikacji, Google rozszerza integracje Google Ads i Display & Video 360 z określaniem stawek w czasie rzeczywistym z wybranymi zewnętrznymi platformami do zarabiania na aplikacjach.

Reklamodawcy nie będą musieli wprowadzać zmian w swoich kampaniach, aby skorzystać z tego programu. W ciągu najbliższego tygodnia opcja włączenia ustalania stawek Google zostanie udostępniona wszystkim programistom aplikacji korzystającym z obsługiwanych platform monetyzacji innych firm.

Otwarcie integracji określania stawek w czasie rzeczywistym dla większej liczby twórców aplikacji i zmiana sposobu kupowania mediów w aplikacjach

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/more-effective-media-buying-on-apps

✔️ Formaty Shorts w kampaniach typu “Zasięg” na YouTube (01.05.2023)

Co nowego?

Google rozszerza format Shorts na kampanie wideo typu “Zasięg” i dodaje reklamy wideo In-Feed do kampanii wideo typu “Zasięg”.

Dodatkowo Google przedstawił ofertę YouTube Select Run of Shorts. Dzięki tej technologii reklamy pojawiają się obok najpopularniejszych i najtrafniejszych filmów w sekcji Shorts.

Formaty Shorts w kampaniach typu "Zasięg" na YouTube

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/new-ways-to-build-awareness-with-youtube-shorts

✔️ Aktualizacja zasad dotyczących niebezpiecznych produktów lub usług (28.04.2023)

Co się zmienia?

W lipcu 2023 r. zasady Google Ads dotyczące niebezpiecznych produktów i usług zostaną zaktualizowane, tak aby obejmowały reklamy produktów, które niosą ze sobą bezpośrednie, udowodnione i nierozwiązane ryzyko śmierci lub ciężkiego uszczerbku na zdrowiu.

Aktualizacja zasad zacznie być egzekwowana 3 lipca 2023 r.

Naruszenie tych zasad nie prowadzi do natychmiastowego zawieszenia konta bez uprzedniego ostrzeżenia. Ostrzeżenie zostanie wysłane co najmniej 7 dni przed jakimkolwiek zawieszeniem konta.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/13504658

✔️ Ograniczona dostępność danych historycznych w Google Analytics 3 (28.04.2023)

Co się zmienia?

Google ogłosił, że dane historyczne UA (Google Analytics 3) będą dostępne tylko do 1 lipca 2024 roku. Po tej dacie dostęp do interfejsu użytkownika Universal Analytics zostanie zablokowany.

Warto wyeksportować dane historyczne dotyczące kampanii Google Ads.

⇒ Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/13510998

✔️ Więcej statystyk w grupie komponentów w kampaniach Performance Max (27.04.2023)

Co nowego?

Google udostępnił raportowanie na poziomie grupy komponentów w kampanii Performance Max.

Raporty te można znaleźć w widoku tabeli. Można dostosować kolumny za pomocą danych w sekcjach:

– skuteczność

– atrybuty

– konwersje

Opcja nie jest jeszcze widoczna na wszystkich kontach Google Ads.

Więcej statystyk w grupie komponentów w kampaniach Performance Max

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7057252740296556544

✔️ YouTube wprowadza nowe sposoby docierania z przekazem do pokolenia Z (26.04.2023)

Co nowego?

Google ogłosił 2 nowe rozwiązania, które mają pomóc w lepszym dotarciu do osób z pokolenia Z:

– Gen Z Music (pakiet wykorzystuje sygnały oparte na sztucznej inteligencji w YouTube, aby identyfikować utwory zyskujące popularność wśród odbiorców z pokolenia Z; pakiet jest dostępny dla formatów długich i audio, umożliwiając markom dopasowanie reklam do muzyki, która rezonuje z widzami pokolenia Z)

– Trending Music (program pilotażowy w formatach Shorts)

Będą one dostępne dla reklamodawców w nadchodzących miesiącach.

YouTube wprowadza nowe sposoby docierania z przekazem do pokolenia Z

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/reach-gen-z-audiences-where-they-are-on-youtube-with-new-music-ad-solutions

✔️ Nowa opcja w reklamach produktowych – pokaż podobne produkty (26.04.2023)

Co nowego?

Google testuje nową opcją w reklamach produktowych, która pozwala na wyświetlanie podobnych produktów (show similar).

Nowa opcja w reklamach produktowych - pokaż podobne produkty

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7056673215032516608

✔️ Złota plakietka przy reklamach (26.04.2023)

Co nowego?

Google testuje złotą plakietkę przy reklamach. Niedawno testowano plakietki w kolorze niebieskim (szczegóły tutaj – https://www.facebook.com/groups/wsparcie.google.ads/posts/8901451486563329/

Złota plakietka przy reklamach
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7056640561952219136

✔️ Nowe nagłówki w automatycznie tworzonych rozszerzeniach informacji (26.04.2023)

Co nowego?

Automatycznie tworzone rozszerzenie informacji posiada nowe nazwy nagłówków, które nie są możliwe do wybrania podczas ręcznego tworzenia rozszerzenia tego typu.

Nowe nagłówki to:

– najważniejsze informacje

– opcje

– korzyści

Nowe nagłówki w automatycznie tworzonych rozszerzeniach informacji

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7057031972635734016

✔️ Wykluczenia na poziomie kampanii Performance Max (25.04.2023)

Co nowego?

Na poziomie ustawień kampanii Performance Max pojawiła się opcja dodania wykluczeń brandowych. Opcja nie jest jeszcze dostępna na wszystkich kontach Google Ads.

Wykluczenia na poziomie kampanii Performance Max

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7056265329236135936

✔️ Nowe weryfikacje nazw kont Google Ads (24.04.2023)

Co się zmienia?

Od czerwca 2023 r. nowe konta Google Ads nie będą już mogły zawierać adresu URL w nazwie konta.

W szczególności podczas tworzenia nowego konta Google Ads w interfejsie API Google Ads lub aktualizowania istniejącego konta, jeśli w polu descriptive_name znajduje się adres URL, zostanie zwrócony błąd ACTION_NOT_PERMITTED i operacja zakończy się niepowodzeniem.

⇒ Źródło: https://ads-developers.googleblog.com/2023/04/new-validations-for-google-ads-account.html

✔️ Automatycznie tworzone zasoby tekstowe w Performance Max (22.04.2023)

Co nowego?

Pojawiło się nowe ustawienie w kampaniach Performance Max, które pozwala włączyć lub wyłączyć automatyczne tworzenie zasobów tekstowych.

Automatycznie tworzone zasoby tekstowe w Performance Max

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7055193287606837248

 

 

 

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds