KonwersjeRaportowanieTips&TricksAtrybucja oparta na danych – jak ją szybko wdrożyć w wielu konwersjach jednocześnie

17 maja 20230

W czerwcu 2023 Google rozpocznie wycofywanie części modeli atrybucyjnych, więc już teraz warto zmienić te ustawienia w konwersjach, ponieważ będzie się to wiązać z wahaniem raportowanych konwersji. Jeśli na koncie posiadasz wiele konwersji i nie chcesz tracić czasu na edytowanie każdej z nich, możesz to zrobić masowo za pomocą kilku kliknięć. Szczegóły poniżej :)

Atrybucja oparta na danych - jak ją szybko wdrożyć w wielu konwersjach jednocześnie

Poniższe modele atrybucji w Google Ads i Google Analytics 4 zostaną wycofane w czerwcu 2023 r.

  • pierwsze kliknięcie (first click)
  • linearny (linear)
  • spadek udziału z upływem czasu (time decay)
  • uwzględnienie pozycji (position-based)

Nie będzie to miało wpływu na atrybucję opartą na danych, ostatniego kliknięcie i atrybucję zewnętrzną.

Następnie, we września 2023 r., wszystkie działania powodujące konwersję, które nadal korzystają z tych modeli, przełączone zostaną na atrybucję opartą na danych.
Jeśli nie chcesz, aby konwersje korzystały z atrybucji opartej na danych, możesz skorzystać z modelu ostatniego kliknięcia. Jak zapewne wiesz, model ten nie jest zbyt efektywny względem oceny skuteczności działań reklamowych, więc rozwiązaniem może być przejście na atrybucję opartą na danych. Jeśli na koncie masz większą liczbę konwersji i chcesz w szybki sposób zmienić model atrybucyjny na ten oparty na danych, możesz to zrobić w prosty sposób.

Przejdź do sekcji NARZĘDZIA I USTAWIENIA – ATRYBUCJA, a następnie do zakładki ZMIEŃ NA ATRYBUCJĘ OPARTĄ NA DANYCH.
Atrybucja oparta na danych - jak ją szybko wdrożyć w wielu konwersjach jednocześnie
Znajdziesz tu wykaz wszystkich konwersji i informacje, które działania powodujące konwersje nie mają jeszcze ustawionej atrybucji opartej na danych. Możesz je zmienić pojedynczo klikając ZMIEŃ TERAZ lub zaznaczyć wszystkie konwersje, które wymagają zmiany i wybrać opcję EDYTUJ, by zmienić model atrybucji na raz we wszystkich działaniach powodujących konwersje.
Atrybucja oparta na danych - jak ją szybko wdrożyć w wielu konwersjach jednocześnie
Google poinformuje dodatkowo, jak zmiana modelu atrybucyjnego wpłynie na raportowanie konwersji.
Atrybucja oparta na danych - jak ją szybko wdrożyć w wielu konwersjach jednocześnie

Warto mieć to na uwadze, szczególnie w kwestii spadku liczby konwersji w pierwszych kilku dniach.
Mam nadzieję, że wpis ten, mimo że krótki, okazał się pomocny :)

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds