Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (04.05.2023 – 17.05.2023)

17 maja 20230

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (04.05.2023 – 17.05.2023).

Nowości i zmiany w Google Ads (04.05.2023 – 17.05.2023)

✔️ Nowe ikony w panelu edycji grupy komponentów (17.05.2023)

Co nowego?

W panelu edycji grupy komponentów pojawiły się nowe ikony, aby lepiej zobrazować jakich elementów dotyczą poszczególne sekcje.

Nowe ikony w panelu edycji grupy komponentów

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Aktualizacja zasad dotyczących nieaktywnych kont (16.05.2023)

Co się zmienia?

Od końca tego roku, jeśli konto Google nie było używane ani nie logowano się na nie przez co najmniej 2 lata, Google może je usunąć wraz z jego zawartością – w tym treści w Google Workspace (Gmail, Dokumenty, Dysk, Meet, Kalendarz), YouTube i Zdjęcia Google.

Zasady dotyczą tylko osobistych kont Google i nie mają wpływu na konta organizacji, takich jak szkoły czy firmy.

Powiadomienia

Chociaż zasady wchodzą w życie dzisiaj, nie będą miały natychmiastowego wpływu na użytkowników z nieaktywnym kontem – Google najwcześniej zacznie usuwać konta w grudniu 2023 r.

Zastosuje podejście etapowe, zaczynając od kont, które zostały utworzone i nigdy więcej nie były używane.

Przed usunięciem konta Google wyśle wiele powiadomień w miesiącach poprzedzających usunięcie, zarówno na adres e-mail konta, jak i adres pomocniczy (jeśli został podany).

⇒ Źródło: https://blog.google/technology/safety-security/updating-our-inactive-account-policies

✔️ Aktualizacja zasad Google dotyczących COVID-19 i zasad dotyczących zdarzeń o charakterze wrażliwym (16.05.2023)

Co się zmienia?

W czerwcu 2023r. Google usunie ograniczenia dotyczące treści związanych z koronawirusem (COVID-19) w ramach zasad dotyczących wydarzeń wrażliwych.

Reklamy produktowe i bezpłatne informacje zawierające hasła związane z COVID-19 nie będą już podlegały ograniczeniom, a zatwierdzenie przez LegitScript lub Project N95 nie będzie już wymagane.

Obejmuje to reklamy produktowe i bezpłatne informacje o niektórych rodzajach masek na twarz, szczepionkach i innych produktach związanych z COVID-19.

Treści związane z COVID-19 będą nadal podlegać wszystkim innym zasadom Zakupów, które zabraniają treści szkodliwych dla użytkowników i całego ekosystemu zakupów, w tym zasad dotyczących przedstawiania nieprawdziwych informacji.

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/13579468

✔️ Nowe pole w reklamie w Google Maps (16.05.2023)

Co nowego?

W reklamach w Google Maps pojawiło się nowe pole, które posiada krótki opis, wezwanie do działania oraz link do strony docelowej.

Nowe pole w reklamie w Google Maps

⇒ Źródło: https://twitter.com/Punit6008/status/1656976641380478977

✔️ Zmiana limitów API w GA4 (16.05.2023)

Co się zmienia?

Google zwiększył limity interfejsu API w GA4, co okaże się również pomocne podczas tworzenia raportów w Looker Studio.

Zmiana limitów API w GA4

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7064172859601887232

✔️ Więcej reklam w Gmailu (16.05.2023)

Co się zmienia?

Google testuje większą liczbę reklam w Gmailu.

Więcej reklam w Gmailu

⇒ Źródło: gmail.com

✔️ Bonusowe punkty w Google Partners Rewards (16.05.2023)

Co nowego?

Google przyznaje dodatkowe punkty (oprócz standardowej puli), jeśli reklamodawca osiągnie określony poziom wydatków u nowych klientów. Punkty można wymienić na nagrody w Partner Store.

Bonusowe punkty w Google Partners Rewards

⇒ Źródło: partnersrewards.withgoogle.com

✔️ Google I/O 2023 – nowości w Google Ads (10.05.2023)

Co nowego?

1. Nowe sposoby wyszukiwania z generatywną sztuczną inteligencją

Łącząc możliwości generatywnej sztucznej inteligencji z dogłębnym rozumieniem informacji przez Google, zostaną odblokowane nowe rodzaje pytań.

Nowa funkcja generowania wyszukiwania, znana również jako SGE, będzie dostępna w Search Labs, nowym sposobie uzyskiwania dostępu do wczesnych eksperymentów w wyszukiwarce Google. Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych mogą dołączyć do listy oczekujących, dotykając ikony Search Labs w najnowszej wersji aplikacji Google lub na komputerze Chrome.

Dzięki SGE reklamy w wyszukiwarce będą nadal wyświetlane w dedykowanych boksach reklamowych na całej stronie. W nowej wersji reklamodawcy nadal będą mieli możliwość docierania do potencjalnych klientów na każdym etapie wyszukiwania. W miarę zdobywania nowych informacji Google będzie testować i ulepszać reklamy.

Google I/O 2023 - nowości w Google Ads

2. Bard wprowadza nowe rozszerzenia z aplikacjami Google

Wspomniane aplikacje to Workspace, Maps, Lens i inne. Kod jest generowany w 20 językach programowania, a odpowiedzi z obrazami z wyszukiwarki Google są bogatsze wizualnie. Bard będzie udostępniony w 180 krajach w języku angielskim, a Google usuwa listę oczekujących i wprowadza obsługę języka japońskiego i koreańskiego. Wkrótce pojawi się 40 kolejnych języków.

3. Google Workspace Duet AI

Zwiększa produktywność i możliwości współpracy. Dzięki sztucznej inteligencji jako współpracownikowi użytkownik może szybko redagować dokumenty i wiadomości e-mail oraz generować szablony i obrazy na podstawie zaledwie kilku zapytań słownych.

Zarejestrować można się tutaj – https://workspace.google.com/labs-sign-up/

Duet AI pojawi się również w Google Cloud. Zapewni kontekstowe uzupełnianie kodu, wygeneruje całe funkcje w czasie rzeczywistym, pomoże w przeglądach i inspekcjach kodu i nie tylko.

4. Vertex AI dla Google Cloud

Zapewni dostęp do podstawowych modeli, takich jak PaLM dla tekstu i czatu, Imagen do generowania obrazów, Codey do uzupełniania i generowania kodu oraz Chirp, uniwersalny model mowy, który zapewnia dokładność zamiany mowy na tekst w ponad 300 językach.

⇒ Źródło 1: https://support.google.com/google-ads/answer/13571968
⇒ Źródło 2: https://blog.google/products/ads-commerce/google-search-ads-generative-ai

✔️ Nowe rodzaje konwersji (09.05.2023)

Co nowego?

Na niektórych kontach Google Ads pojawił nowy zestaw konwersji powiązany ze skuteczności profilu firmy w Google Maps:

– Business profile – Call

– Business profile – Learn more

– Business profile – Tracked call

Nowe rodzaje konwersji

⇒ Źródło: https://twitter.com/AnthonyHigman/status/1655676237099020288

✔️ Większa dokładność średnich stawek CPV (09.05.2023)

Co nowego?

Na niektórych kontach Google Ads stawki CPV wyświetlane są z jedną cyfrą dziesiętną więcej, co daje lepszy pogląd na faktyczny koszt wyświetlenia materiału video.

Większa dokładność średnich stawek CPV

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/thomaseccel_googleads-youtubemarketing-pmax-activity-7061625858037288960-n17g

✔️ Nagłówki i teksty reklam RSA ustawiane na poziomie kampanii (08.05.2023)

Co nowego?

W materiałach pomocy pojawił się nowy wpis dotyczący nagłówków i tekstów reklam w reklamach RSA (elastyczne reklamy w wyszukiwarce), która mają być przypisane na poziomie kampanii, a nie konkretnej reklamy.

Nagłówki i teksty reklam elastycznych reklam w wyszukiwarce (RSA) na poziomie kampanii pozwolą powiązać maksymalnie 3 nagłówki i 2 teksty reklam na poziomie kampanii.

Zasoby te zostaną zastosowane do wszystkich włączonych RSA w kampanii.

Co więcej?

Nagłówki i teksty reklam na poziomie kampanii można zaplanować, jeśli reklamodawca ma zasoby, które chce wyświetlać w określonym czasie. Ponadto zasoby te można przypiąć do określonych pozycji, jeśli reklamodawca chce, aby były widoczne.

Uwaga: jeśli reklamodawca ma przypięte inne zasoby na poziomie reklamy, wszystkie zasoby przypięte do tej samej pozycji mogą kwalifikować się do wyświetlenia.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13548268

✔️ Odświeżony panel z wynikami w Google Merchant Center (06.05.2023)

Co nowego?

Na kontach Google Merchant Center pojawił się odświeżony panel z wynikami. Znajdziemy w nim zakładki:

– produkty

– trendy rynkowe

– promocje

Odświeżony panel z wynikami w Google Merchant Center

⇒ Źródło: merchants.google.com