Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (04.05.2023 – 17.05.2023).
✔️ Nowe ikony w panelu edycji grupy komponentów (17.05.2023)
Co nowego?
W panelu edycji grupy komponentów pojawiły się nowe ikony, aby lepiej zobrazować jakich elementów dotyczą poszczególne sekcje.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Aktualizacja zasad dotyczących nieaktywnych kont (16.05.2023)
Co się zmienia?
Od końca tego roku, jeśli konto Google nie było używane ani nie logowano się na nie przez co najmniej 2 lata, Google może je usunąć wraz z jego zawartością – w tym treści w Google Workspace (Gmail, Dokumenty, Dysk, Meet, Kalendarz), YouTube i Zdjęcia Google.
Zasady dotyczą tylko osobistych kont Google i nie mają wpływu na konta organizacji, takich jak szkoły czy firmy.
Powiadomienia
Chociaż zasady wchodzą w życie dzisiaj, nie będą miały natychmiastowego wpływu na użytkowników z nieaktywnym kontem – Google najwcześniej zacznie usuwać konta w grudniu 2023 r.
Zastosuje podejście etapowe, zaczynając od kont, które zostały utworzone i nigdy więcej nie były używane.
Przed usunięciem konta Google wyśle wiele powiadomień w miesiącach poprzedzających usunięcie, zarówno na adres e-mail konta, jak i adres pomocniczy (jeśli został podany).
⇒ Źródło: https://blog.google/technology/safety-security/updating-our-inactive-account-policies
✔️ Aktualizacja zasad Google dotyczących COVID-19 i zasad dotyczących zdarzeń o charakterze wrażliwym (16.05.2023)
Co się zmienia?
W czerwcu 2023r. Google usunie ograniczenia dotyczące treści związanych z koronawirusem (COVID-19) w ramach zasad dotyczących wydarzeń wrażliwych.
Reklamy produktowe i bezpłatne informacje zawierające hasła związane z COVID-19 nie będą już podlegały ograniczeniom, a zatwierdzenie przez LegitScript lub Project N95 nie będzie już wymagane.
Obejmuje to reklamy produktowe i bezpłatne informacje o niektórych rodzajach masek na twarz, szczepionkach i innych produktach związanych z COVID-19.
Treści związane z COVID-19 będą nadal podlegać wszystkim innym zasadom Zakupów, które zabraniają treści szkodliwych dla użytkowników i całego ekosystemu zakupów, w tym zasad dotyczących przedstawiania nieprawdziwych informacji.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/13579468
✔️ Nowe pole w reklamie w Google Maps (16.05.2023)
Co nowego?
W reklamach w Google Maps pojawiło się nowe pole, które posiada krótki opis, wezwanie do działania oraz link do strony docelowej.
⇒ Źródło: https://twitter.com/Punit6008/status/1656976641380478977
✔️ Zmiana limitów API w GA4 (16.05.2023)
Co się zmienia?
Google zwiększył limity interfejsu API w GA4, co okaże się również pomocne podczas tworzenia raportów w Looker Studio.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7064172859601887232
✔️ Więcej reklam w Gmailu (16.05.2023)
Co się zmienia?
Google testuje większą liczbę reklam w Gmailu.
⇒ Źródło: gmail.com
✔️ Bonusowe punkty w Google Partners Rewards (16.05.2023)
Co nowego?
Google przyznaje dodatkowe punkty (oprócz standardowej puli), jeśli reklamodawca osiągnie określony poziom wydatków u nowych klientów. Punkty można wymienić na nagrody w Partner Store.
⇒ Źródło: partnersrewards.withgoogle.com
✔️ Google I/O 2023 – nowości w Google Ads (10.05.2023)
Co nowego?
1. Nowe sposoby wyszukiwania z generatywną sztuczną inteligencją
Łącząc możliwości generatywnej sztucznej inteligencji z dogłębnym rozumieniem informacji przez Google, zostaną odblokowane nowe rodzaje pytań.
Nowa funkcja generowania wyszukiwania, znana również jako SGE, będzie dostępna w Search Labs, nowym sposobie uzyskiwania dostępu do wczesnych eksperymentów w wyszukiwarce Google. Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych mogą dołączyć do listy oczekujących, dotykając ikony Search Labs w najnowszej wersji aplikacji Google lub na komputerze Chrome.
Dzięki SGE reklamy w wyszukiwarce będą nadal wyświetlane w dedykowanych boksach reklamowych na całej stronie. W nowej wersji reklamodawcy nadal będą mieli możliwość docierania do potencjalnych klientów na każdym etapie wyszukiwania. W miarę zdobywania nowych informacji Google będzie testować i ulepszać reklamy.
2. Bard wprowadza nowe rozszerzenia z aplikacjami Google
Wspomniane aplikacje to Workspace, Maps, Lens i inne. Kod jest generowany w 20 językach programowania, a odpowiedzi z obrazami z wyszukiwarki Google są bogatsze wizualnie. Bard będzie udostępniony w 180 krajach w języku angielskim, a Google usuwa listę oczekujących i wprowadza obsługę języka japońskiego i koreańskiego. Wkrótce pojawi się 40 kolejnych języków.
3. Google Workspace Duet AI
Zwiększa produktywność i możliwości współpracy. Dzięki sztucznej inteligencji jako współpracownikowi użytkownik może szybko redagować dokumenty i wiadomości e-mail oraz generować szablony i obrazy na podstawie zaledwie kilku zapytań słownych.
Zarejestrować można się tutaj – https://workspace.google.com/labs-sign-up/
Duet AI pojawi się również w Google Cloud. Zapewni kontekstowe uzupełnianie kodu, wygeneruje całe funkcje w czasie rzeczywistym, pomoże w przeglądach i inspekcjach kodu i nie tylko.
4. Vertex AI dla Google Cloud
Zapewni dostęp do podstawowych modeli, takich jak PaLM dla tekstu i czatu, Imagen do generowania obrazów, Codey do uzupełniania i generowania kodu oraz Chirp, uniwersalny model mowy, który zapewnia dokładność zamiany mowy na tekst w ponad 300 językach.
⇒ Źródło 1: https://support.google.com/google-ads/answer/13571968
⇒ Źródło 2: https://blog.google/products/ads-commerce/google-search-ads-generative-ai
✔️ Nowe rodzaje konwersji (09.05.2023)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads pojawił nowy zestaw konwersji powiązany ze skuteczności profilu firmy w Google Maps:
– Business profile – Call
– Business profile – Learn more
– Business profile – Tracked call
⇒ Źródło: https://twitter.com/AnthonyHigman/status/1655676237099020288
✔️ Większa dokładność średnich stawek CPV (09.05.2023)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads stawki CPV wyświetlane są z jedną cyfrą dziesiętną więcej, co daje lepszy pogląd na faktyczny koszt wyświetlenia materiału video.
✔️ Nagłówki i teksty reklam RSA ustawiane na poziomie kampanii (08.05.2023)
Co nowego?
W materiałach pomocy pojawił się nowy wpis dotyczący nagłówków i tekstów reklam w reklamach RSA (elastyczne reklamy w wyszukiwarce), która mają być przypisane na poziomie kampanii, a nie konkretnej reklamy.
Nagłówki i teksty reklam elastycznych reklam w wyszukiwarce (RSA) na poziomie kampanii pozwolą powiązać maksymalnie 3 nagłówki i 2 teksty reklam na poziomie kampanii.
Zasoby te zostaną zastosowane do wszystkich włączonych RSA w kampanii.
Co więcej?
Nagłówki i teksty reklam na poziomie kampanii można zaplanować, jeśli reklamodawca ma zasoby, które chce wyświetlać w określonym czasie. Ponadto zasoby te można przypiąć do określonych pozycji, jeśli reklamodawca chce, aby były widoczne.
Uwaga: jeśli reklamodawca ma przypięte inne zasoby na poziomie reklamy, wszystkie zasoby przypięte do tej samej pozycji mogą kwalifikować się do wyświetlenia.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13548268
✔️ Odświeżony panel z wynikami w Google Merchant Center (06.05.2023)
Co nowego?
Na kontach Google Merchant Center pojawił się odświeżony panel z wynikami. Znajdziemy w nim zakładki:
– produkty
– trendy rynkowe
– promocje
⇒ Źródło: merchants.google.com