KonferencjeGoogle Marketing Live 2023 – podsumowanie

24 maja 20232

Google Marketing Live 2023 już za nami, więc czas na podsumowanie nowości i zmian, które nas czekają :)

Jeśli chcesz zapoznać się z poprzednimi relacjami, to znajdziesz je tutaj: relacja z 2022, relacja z 2021, relacja z 2019.

Google Marketing Live 2023 – podsumowanie

Spis treści:

1. Nowe narzędzie – Product Studio
2. Nowości w Ads Creative Studio
3. Ułatwienie firmom zamieszczania informacji w Merchant Center Next
4. Ujednolicenie raportów w Merchant Center Next
5. Kompleksowy widok w Merchant Center Next
6. Funkcja konwersacji w Google Ads
7. Ulepszone zasoby tworzone automatycznie
8. Dopasowanie przybliżone i nowe ograniczenia dotyczące marki
9. Ulepszenia inteligentnego określania stawek
10. Najważniejsze kategorie wyszukiwania
11. Informacje o firmie
12. Spersonalizowane sugestie dotyczące elementów kampanii
13. Nowe, wysokiej jakości zasoby w Performance Max
14. Nowe funkcje dotyczące eksperymentów
15. Ulepszone statystyki wyszukiwanych haseł na stronie Statystyki
16. Ulepszone statystyki wydajności na stronie Statystyki
17. Search Generative Experience (SGE)
18. Nowe cele związane z cyklem życia klienta
19. Raporty sprzedaży w sklepie w kampaniach Performance Max
20. Narzędzia analityczne i raportowe
21. Zoptymalizowane kierowanie w Display & Video 360
22. Publisher Advertiser Identity Reconciliation (PAIR)
23. Nowy raport Digital & TV w Display & Video 360
24. Ulepszenia w kampaniach promujących aplikacje
25. Web to App Connect
26. Poprawa pomiarów i skuteczności kampanii promujących aplikacje na iOS
27. nowe integracje SKAdNetwork
28. Łatwiejsze zarządzanie własnymi danymi
29. Uproszczona konfiguracja konwersji rozszerzonych.
30. Tworzenie grup odbiorców Google Analytics 4 i korzystanie z nich w Google Ads
31. Import ułamkowych wartości konwersji opartych na danych do Google Ads
32. Dostosowania konwersji offline
33. Poszerzanie zasobów kreacji w YouTube za pomocą narzędzi opartych na sztucznej inteligencji
34. Docieranie do widzów w różnych formatach i na różnych ekranach dzięki sztucznej inteligencji Google
35. Lokalne oferty w reklamach In-Stream oraz wyświetlanie dostępności produktów
36. Nowe typy kampanii w YouTube

Poniżej krótkie info o każdej z nowości.

1. Nowe narzędzie – Product Studio

Pomoże sprzedawcom w łatwym tworzeniu unikalnych zdjęć produktów przy użyciu generatywnej sztucznej inteligencji dostępnej bezpośrednio w Merchant Center Next, uproszczonej platformie dla firm do zarządzania sposobem wyświetlania ich produktów w Google.

Funkcje:
– dodawanie niestandardowych scen produktów (możliwość tworzenia nowych zdjęć w oparciu o zmieniające się potrzeby marketingowe – sezonowe, oparte na kampaniach lub po prostu eksperymentalne – bez dodatkowych kosztów nowych sesji zdjęciowych; przykład – firma zajmująca się pielęgnacją skóry może wyróżnić specjalną sezonową wersję produktu, prosząc o zdjęcie produktu „w otoczeniu brzoskwiń, z roślinami tropikalnymi w tle”)

Nowe narzędzie - Product Studio
– usuwanie rozpraszającego tła produktu (gdy reklamodawca chce mieć gładkie białe tło dla obrazu produktu)

Nowe narzędzie - Product Studio
– zwiększanie rozdzielczości (możliwość poprawy jakości zdjęć o małej lub niskiej rozdzielczości bez konieczności ponownego fotografowania produktu)

Nowe narzędzie - Product Studio

Sprzedawcy w Stanach Zjednoczonych będą mogli uzyskać dostęp do Product Studio z Merchant Center Next w ciągu kilku miesięcy. Funkcje będą również dostępne dla sprzedawców korzystających z aplikacji Google i YouTube w Shopify.

2. Nowości w Ads Creative Studio

Nowe narzędzia, które ułatwią współpracę zespołom kreatywnym i medialnym. Można wyświetlić podgląd i wyeksportować zasoby Performance Max bezpośrednio do Google Ads oraz uzyskać sprawdzone metody i specyfikacje, aby upewnić się, że kreacja jest skonfigurowana pod kątem sukcesu przed wdrożeniem.

Eksplorator nowych trendów w Ads Creative Studio pomoże również zespołom kreatywnym odkrywać najnowsze trendy wyszukiwania i dane, aby opracowywać nowe kreatywne pomysły.

Nowości w Ads Creative Studio

3. Ułatwienie firmom zamieszczania informacji w Merchant Center Next

Uproszczenie konfiguracji pliku danych o produktach. W przeszłości sprzedawcy zakładający się po raz pierwszy w Google musieli ręcznie dodawać swoje produkty, ceny, zdjęcia, opisy i inne szczegóły. W Merchant Center Next Google automatycznie wypełni plik danych sprzedawcy informacjami, które może wykryć w jego witrynie (sprzedawcy mogą edytować pobierane informacje lub wyłączyć tę opcję), co ułatwia szybkie wyświetlanie ich produktów w Google.

Ułatwienie firmom zamieszczania informacji w Merchant Center Next

4. Ujednolicenie raportów w Merchant Center Next

Wszystkie raporty ze statystykami pojawią się na karcie Skuteczność. Teraz sprzedawcy będą mieli jedno miejsce, w którym będą mogli przeglądać swoje najlepiej sprzedające się produkty, jakie firmy pojawiają się obok ich oraz jak kupujący angażują się w lokalną firmę w wyszukiwarce i Mapach.

Ujednolicenie raportów w Merchant Center Next

5. Kompleksowy widok w Merchant Center Next

Merchant Center Next pokaże wszystkie produkty w jednym kompleksowym widoku (zarówno sklepy internetowe jak i lokalne), co ułatwi wspólne zarządzanie zapasami produktów online i w sklepie. Google pokaże też nowe spostrzeżenia na temat potencjalnych korzyści płynących z naprawiania błędów w danych produktów, aby ułatwić ustalanie priorytetów aktualizacji.

Usługa Merchant Center Next została już udostępniona nowym użytkownikom. W nadchodzących miesiącach Google zacznie aktualizować mniejsze firmy, a globalne wdrożenie planuje zakończyć w 2024 r. Sprzedawcy zostaną powiadomieni, gdy nowe środowisko będzie dla nich gotowe.

6. Funkcja konwersacji w Google Ads

Reklamodawca może połączyć swoją wiedzę z Google AI, aby tworzyć lepsze kampanie w sieci wyszukiwania. Może zapytać Google Ads o pomysły, aby łatwo wygenerować skuteczne słowa kluczowe, nagłówki, teksty, obrazy i inne zasoby. W lipcu Google będzie testować obsługę konwersacji i spodziewa się, że stanie się szerzej dostępny jeszcze w tym roku.

Funkcja konwersacji w Google Ads

7. Ulepszone zasoby tworzone automatycznie

W tym roku generatywna sztuczna inteligencja pojawi się w automatycznie tworzonych zasobach w kampaniach w sieci wyszukiwania i kampaniach Performance Max, aby pomóc generować nowe nagłówki i teksty reklam lepiej pasujące do zapytań wyszukiwanych przez użytkowników.

Na przykład, jeśli użytkownik wyszukuje hasło „pielęgnacja skóry dla skóry suchej i wrażliwej”, reklama będzie mogła wyświetlać oryginalne nagłówki wygenerowane przez sztuczną inteligencję, które pochodzą z strony docelowej reklamodawcy i są jeszcze lepiej dopasowane do zapytania, np. „Ukoj suchą i wrażliwą skórę”. Pomoże to poprawić trafność reklam i zachować aktualność zasobów.

8. Dopasowanie przybliżone i nowe ograniczenia dotyczące marki

Nowa funkcja pomoże uzyskać dodatkowy zasięg dopasowania przybliżonego, zapewniając jednocześnie dopasowanie tylko do określonego przez reklamodawcę ruchu związanego z marką. Można uzyskać dostęp do tej nowej funkcji po włączeniu nowego ustawienia dopasowania przybliżonego na poziomie kampanii.

Dopasowanie przybliżone i nowe ograniczenia dotyczące marki

9. Ulepszenia inteligentnego określania stawek

Wkrótce inteligentne określanie stawek będzie bardziej inteligentnie optymalizować zapytania pod kątem wyszukiwanych haseł, aby zapewnić lepszą skuteczność.

Spośród miliardów wyszukiwań w Google każdego dnia 15% to zapytania, których nigdy wcześniej nie widzieliśmy. Te ulepszenia określania stawek pomogą reklamodawcy pojawiać się w bardziej wartościowych momentach wyszukiwania i wykorzystywać nowe możliwości.

10. Najważniejsze kategorie wyszukiwania

Można teraz przejrzeć najpopularniejsze kategorie wyszukiwania dla każdej elastycznej reklamy w wyszukiwarce, aby uzyskać lepszy wgląd w to, co wpływa na skuteczność i uzyskać nowe pomysły na dalszą optymalizację reklam.

11. Informacje o firmie

Logo i nazwy firm są teraz dostępne na całym świecie we wszystkich językach dla reklamodawców, którzy spełniają wymagania kwalifikacyjne i ukończą program weryfikacji.

12. Spersonalizowane sugestie dotyczące elementów kampanii

Wstępne wypełnienia kampanii oferują spersonalizowane sugestie dotyczące elementów, takich jak zasoby i budżet dzienny, które można zaktualizować w dowolnym momencie w zależności od tego, co najlepiej sprawdza się w przypadku firmy reklamodawcy. Wstępne wypełnienia pochodzą z witryny reklamodawcy, poprzednich kampanii i prognoz Google AI dotyczących tego, co będzie skuteczne.

Rekomendacje zostaną również włączone do procesu konfiguracji jeszcze w tym roku, aby dać reklamodawcy sugestie, jakiej strategii ustalania stawek i wartości docelowych użyć.

13. Nowe, wysokiej jakości zasoby w Performance Max

Google wprowadza ulepszony proces tworzenia zasobów w Performance Max, oparty na generatywnej sztucznej inteligencji. Wystarczy podaj kilka szczegółów, aby pomóc Google AI dowiedzieć się o firmie reklamodawcy i uzyskać wiele opcji zasobów tekstowych i graficznych, które można łatwo dodać do swoich kampanii.

W trakcie tego procesu można poprawiać lub usuwać sugerowane zasoby. Można także kierować sztuczną inteligencją, aby tworzyła więcej opcji w oparciu o swoją wizję.

Nowe, wysokiej jakości zasoby w Performance Max

Niektóre z tych aktualizacji zostaną wprowadzone na komputery reklamodawców w krajach anglojęzycznych pod koniec 2023 roku.

14. Nowe funkcje dotyczące eksperymentów

Testy A/B różnych konfiguracji w ramach jednej kampanii Performance Max, na przykład włączając funkcję rozwijania końcowego adresu URL, aby zobaczyć, jak działa.

Beta będzie dostępna jeszcze w tym roku.

15. Ulepszone statystyki wyszukiwanych haseł na stronie Statystyki

Będą zawierać więcej kategorii wyszukiwanych haseł niż wcześniej, aby pomóc zrozumieć intencje klientów i sposób, w jaki szukają firmy reklamodawcy. Będzie można stosować niestandardowe zakresy dat, przeglądać historyczne statystyki i pobierać je, aby zagłębiać się w temat.

Oprócz głównego interfejsu Google Ads będą one również dostępne za pośrednictwem interfejsu Google Ads API.

16. Ulepszone statystyki wydajności na stronie Statystyki

Usprawnią kilka wyjaśnień i statystyk w jednym ujednoliconym widoku, takim jak historia zmian i statystyki aukcji.

17. Search Generative Experience (SGE)

Nowe rozwiązanie, które zostanie wkrótce udostępnione użytkownikom w Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem Search Labs, programu umożliwiającego dostęp do wczesnych eksperymentów.

W nadchodzących miesiącach Google będzie eksperymentować z reklamami w wyszukiwarce i reklamami produktowymi bezpośrednio zintegrowanymi z trybem migawkowym i konwersacyjnym opartym na sztucznej inteligencji, a także z nowymi formatami wykorzystującymi generatywną sztuczną inteligencję do tworzenia trafnych, wysokiej jakości reklam, które są dostosowane do każdego etapu wyszukiwania.

Search Generative Experience (SGE)

18. Nowe cele związane z cyklem życia klienta

Google ulepsza cel pozyskiwania nowych klientów, aby umożliwić optymalizację pod kątem wysokiej długoterminowej wartości. Jeszcze w tym roku doda również nowy cel dotyczący ponownego zaangażowania, dzięki czemu reklamodawca może nawiązać kontakt z najbardziej wartościowymi, istniejącymi klientami.

19. Raporty sprzedaży w sklepie w kampaniach Performance Max

Pozwalają zrozumieć, ile zakupów offline ma miejsce i jaka jest ich modelowana wartość po interakcji klientów z reklamami. Rozszerzone możliwości sprzedaży w sklepie odblokowują funkcje raportowania i optymalizacji dla kampanii Performance Max, takie jak inteligentne określanie stawek i pomiar z obliczeniami ROAS dla konwersji online i offline.

20. Narzędzia analityczne i raportowe

Można teraz łatwiej identyfikować w Google Ads możliwości optymalizacji na poziomie produktu i kategorii, takie jak brakujące atrybuty produktu lub bardziej szczegółowe naruszenia zasad, i szybko sprawdzać zalecane działania, które należy poprawić.

Aby lepiej zrozumieć rentowność kampanii, można teraz łatwo mierzyć zysk z produktów w kampaniach oraz jego wahania w czasie w zależności od zmian budżetu i stawek.

Narzędzia analityczne i raportowe

Funkcje raportowania rentowności na koncie Google Ads są już dostępne i wymagają implementacji konwersji z danymi koszyka.

21. Zoptymalizowane kierowanie w Display & Video 360

Wykorzystuje sygnały sztucznej inteligencji, aby pomóc dotrzeć do nowych odbiorców, którzy są skłonni do konwersji.

Reklamodawcy stosujący kierowanie zoptymalizowane w reklamach displayowych Google odnotowują średnio 50% wzrost liczby konwersji przy porównywalnym ROI. Reklamodawcy korzystający z kierowania zoptymalizowanego z własnymi odbiorcami w Display & Video 360 mogą uzyskać średnio 55 % poprawy.

22. Publisher Advertiser Identity Reconciliation (PAIR)

PAIR jest teraz szerzej dostępne dla reklamodawców i wydawców w Display & Video 360.

Korzystając z technologii chroniącej prywatność, reklamodawcy i wydawcy mogą uzgadniać własne dane dotyczące odbiorców, którzy odwiedzili zarówno witrynę reklamodawcy, jak i wydawcy. W rezultacie reklamodawcy mogą lepiej kontaktować się ze swoimi znanymi odbiorcami za pośrednictwem Display & Video 360, jednocześnie unikając śledzenia poszczególnych osób w internecie.

Publisher Advertiser Identity Reconciliation (PAIR)

23. Nowy raport Digital & TV w Display & Video 360

Pozwala mierzyć ogólny zasięg i skuteczność kampanii CTV.

Pomiary konwersji na różnych urządzeniach będą wkrótce dostępne również w kampaniach CTV, dzięki czemu reklamodawca będzie mógł lepiej zrozumieć, co robią ludzie po obejrzeniu reklam w Smart TV.

Na przykład, czy użytkownicy wzięli telefon komórkowy i kupili przedmiot, który widzieli w reklamie telewizyjnej. Razem nowe funkcje raportowania zapewnią pełniejszy obraz tego, jak kampanie telewizji podłączonej osiągają cele marketingowe na całej ścieżce. Kwalifikujący się klienci w USA mogą dołączyć do wersji beta już dziś, a ogólna dostępność zostanie wprowadzona jeszcze w tym roku.

24. Ulepszenia w kampaniach promujących aplikacje

Pliki danych o produktach w nowych formatach w YouTube Shorts i zasobach reklamowych In-Feed.
Zasoby promocyjne, aby wyświetlać promocje klientom, którzy szukają najlepszych ofert.
Dostosowania sezonowe, aby zarządzać momentami największego zapotrzebowania ze strony użytkowników (np. świętami).

Pliki danych o produktach są dostępne już dziś, a zasoby promocyjne i dostosowania sezonowe będą dostępne w wersji beta w nadchodzących miesiącach.

25. Web to App Connect

Kompleksowe miejsce, które zapewnia jasne wskazówki krok po kroku dotyczące wdrażania śledzenia konwersji, ustalania stawek i precyzyjnych linków, które pomagają zoptymalizować interfejs internetowy do aplikacji dla klientów, którzy już mają aplikację reklamodawcy. Wersja beta jest już dostępna w Google Ads.

Web to App Connect

Należy skontaktować się z zespołem Google, aby rozpocząć korzystanie z tej usługi.

26. Poprawa pomiarów i skuteczności kampanii promujących aplikacje na iOS

Ulepszony pomiar konwersji na urządzeniu – w nadchodzących miesiącach Google doda obsługę większej liczby typów logowania użytkowników, takich jak numery telefonów, aby jeszcze bardziej zwiększyć liczbę możliwych do zaobserwowania konwersji

27. nowe integracje SKAdNetwork

W nadchodzących tygodniach Google udostępni nowe narzędzia do konfigurowania schematu w Google Analytics 4. Pozwala ono przypisać wartości do zdarzeń w aplikacji, które mają największe znaczenie dla firmy reklamodawcy, dzięki czemu może lepiej je mierzyć i optymalizować. Optymalizacja stawek oparta na wartości jest obecnie dostępna w wersji beta.

28. Łatwiejsze zarządzanie własnymi danymi

Google pracuje nad usprawnieniem sposobu, w jaki reklamodawcy wprowadzają własne dane i zarządzają nimi w Google Ads. Wkrótce duże i małe firmy będą mogły bezproblemowo i bezpiecznie łączyć źródła danych, przekształcać dane w spostrzeżenia i poprawiać ogólną dokładność swoich pomiarów, Więcej aktualizacji pojawi się jeszcze w tym roku.

29. Uproszczona konfiguracja konwersji rozszerzonych.

Wkrótce będzie można korzystać z konwersji rozszerzonych także w Search Ads 360, a Google ułatwił ich włączanie również w Google Ads. Dzięki nowym elementom sterującym na poziomie konta można szybko skonfigurować konwersje rozszerzone na całym koncie. Łatwiej będzie też aktywować własne dane, tworząc listy odbiorców oparte na konwersjach za pomocą kierowania na listę klientów – można nimi zarządzać w ustawieniach konta.

30. Tworzenie grup odbiorców Google Analytics 4 i korzystanie z nich w Google Ads

Tworzenie i dodawanie odpowiednich odbiorców Google Analytics 4 podczas tworzenia kampanii Google Ads i zarządzanie nimi. Obejmuje to przewidywanych odbiorców zidentyfikowanych przez Google AI jako najbardziej skłonnych do konwersji, co jest funkcją dostępną wyłącznie w Google Analytics 4.

31. Import ułamkowych wartości konwersji opartych na danych do Google Ads

Google wprowadza możliwość importowania wartości ułamkowych z zastosowaniem atrybucji opartej na danych z Google Analytics 4 do Google Ads. Jeśli na przykład klient kliknie dwie reklamy w wyszukiwarce, reklamę w YouTube i biuletyn przed zakupem, częściowy udział w reklamach zostanie zaimportowany do Google Ads, niezależnie od końcowego punktu kontaktu. Poprawia to skuteczność, ustalając stawki według rzeczywistej wartości każdej reklamy.

32. Dostosowania konwersji offline

Dzięki korektom konwersji offline można teraz aktualizować wartość konwersji online do 7 dni po jej zarejestrowaniu. Dzięki temu można przypisywać każdej konwersji niepowtarzalne i niestandardowe wartości na podstawie ich rzeczywistej wartości dla firmy reklamodawcy. Następnie inteligentne określanie stawek użyje tych odroczonych wartości do optymalizacji skuteczności na podstawie celów. Ustalanie stawek dla odroczonych dostosowań konwersji offline jest obecnie w fazie beta.

33. Poszerzanie zasobów kreacji w YouTube za pomocą narzędzi opartych na sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja Google może pomóc w generowaniu nowych poziomych, kwadratowych lub pionowych reklam wideo przy użyciu istniejących zasobów z innych źródeł, takich jak inne kampanie reklamodawcy, plik danych o produktach, informacje o aplikacji w sklepie i inne.

Można również utworzyć pionową reklamę wideo na podstawie poziomego filmu reklamodawcy, dzięki czemu będzie pasować do YouTube Shorts na urządzeniach mobilnych.

Poszerzanie zasobów kreacji w YouTube za pomocą narzędzi opartych na sztucznej inteligencji

Można też dodać lektora do filmów, korzystając z technologii zamiany tekstu na mowę Google.

34. Docieranie do widzów w różnych formatach i na różnych ekranach dzięki sztucznej inteligencji Google

Google ogłosił, że doda reklamy wideo In-Feed i rozszerzy format Shorts na kampanie wideo typu „Zasięg”, aby zapewnić skuteczny zasięg i więcej możliwości nawiązania kontaktu z odbiorcami w YouTube.

35. Lokalne oferty w reklamach In-Stream oraz wyświetlanie dostępności produktów

Od dzisiaj można dodawać lokalne oferty na produkty w reklamach In-Stream w YouTube oraz wyświetlać dostępność produktów i zmienne ceny na podstawie lokalizacji klienta.

Oferty lokalne uzupełniają rozwiązania wideo, wyświetlając oferty dotyczące lokalizacji stacjonarnych w reklamach typu In-Stream w YouTube. Oferty są wyświetlane razem z ofertami online.

36. Nowe typy kampanii w YouTube

Video View Campaign – kampania nastawiona na maksymalizację liczby wyświetleń. Kampania ta łączy różne formaty, w tym możliwe do pominięcia reklamy In-Stream, reklamy In-Feed i reklamy Shorts, aby jak najlepiej wykorzystać budżet. Wersja beta kampanii z obejrzeniem wideo zostanie uruchomiona na całym świecie w przyszłym miesiącu.

Nowe typy kampanii w YouTube

Demand Gen Campaign – będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję i pomagać w angażowaniu konsumentów i zachęcaniu ich do działania. Kampanie tego typu będą działać w ramach:

  • YouTube Shorts
  • YouTube In-Stream
  • YouTube In-Feed
  • Google Discover
  • Gmail

 

Źródła:

1: https://support.google.com/google-ads/answer/13603725
2: https://support.google.com/google-ads/answer/13603121
3: https://support.google.com/google-ads/answer/13603927
4: https://support.google.com/google-ads/answer/13603926
5: https://support.google.com/google-ads/answer/13598798
6: https://support.google.com/google-ads/answer/13602916
7: https://blog.google/products/ads-commerce/ai-powered-ads-google-marketing-live/
8: https://blog.google/products/shopping/google-product-studio-generative-ai-product-photos/
9: https://searchengineland.com/google-ads-video-views-demand-gen-427496

2 komentarze

  • Paweł Rabinek

    25 maja 2023 at 07:27

    Dzięki Marcin za zebranie wszystkiego w jednym wpisie. Zmian jest sporo, to chyba jedna z obszerniejszych aktualizacji.

    Reply

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds