KonferencjeGoogle Marketing Livestream 2021 – podsumowanie

28 maja 20210

Google Marketing Livestream 2021 już za nami, więc czas na podsumowanie nowości i zmian, które nas czekają :)

Spis treści:

1. Kierowanie na listę klientów (Customer Match) – brak limitu wydatków

2. Rozszerzenie graficzne dostępne globalnie

3. Moduły dostosowania reklam w reklamach RSA

4. Dokładniejsze raporty atrybucji

5. Nowe dane w zakładce  „Statystyki”

6. Spersonalizowane informacje w aplikacji mobilnej Google Ads

7. Kampanie Performance Max

8. Pliki produktowe w kampaniach video zachęcających do działania (Video Action Campaigns)

9. Docelowy ROAS (tROAS) w kampaniach wideo i Discovery

10. Oferty najmu wakacyjnego w Google Hotel Search

11. Nowe rozszerzenia reklam dla hoteli

12. Aktualizacje raportów dotyczących prowizji (za pobyt), wsparcia i rozliczeń

13. Nowe formaty reklam w kampaniach lokalnych

14. Nowe atrybuty w reklamach lokalnego asortymentu produktów (Local Inventory Ads)

15. Łatwiejszy import konwersji offline

16. Telewizja w Planerze zasięgu

17. Kampanie wideo typu „Zasięg” dostępne globalnie

18. Kampanie aplikacji – szerszy zasięg

19. Nowe integracje – WooCommerce, GoDaddy i Square

20. Bezpłatne prezentowanie marki w Google

21. Nowe atrybuty tożsamości

22. Rozszerzenia rzeczywistość (AR) w e-commerce

23. Program lojalnościowy dla sprzedawców

24. Wyszukiwarka okazji w Google Zakupy

25. Bezpłatne sposoby prezentowania możliwości zakupu

26. Nowe opcje płatności w Google Zakupy

 

A teraz krótkie info o każdej z nowości.

 

1. Kierowanie na listę klientów (Customer Match) – brak limitu wydatków

Co się zmienia? Zlikwidowany został limit wydatków (50.000USD), który był wymagany, aby skorzystać z tej formy kierowania reklam; zmiana została wprowadzona globalnie.

Dlaczego? Obecny trend pokazuje, że Google odchodzi od plików cookie innych firm (third-party cookies) i większe znaczenie będą miał teraz własne pliki cookie (first-party cookies).

Kto na tym zyska? Małe i średnie przedsiębiorstwa, które nie dysponowały dotychczas odpowiednimi zasobami.

1. Kierowanie na listę klientów (Customer Match) – brak limitu wydatków

 

2. Rozszerzenie graficzne dostępne globalnie

Co nowego? Rozszerzenia graficzne dostępne są już globalnie.

Więcej o rozszerzeniuhttps://support.google.com/google-ads/answer/9566341

2. Rozszerzenie graficzne dostępne globalnie
2. Rozszerzenie graficzne (youtube.com) dostępne globalnie

 

3. Moduły dostosowania reklam w reklamach RSA

Co nowego? Moduły dostosowania reklam (ad customizers) dostępne są już globalnie dla elastycznych reklam w wyszukiwarce (RSA).

Więcej o modułach dostosowania reklam w RSAhttps://support.google.com/google-ads/answer/10711524

 

4. Dokładniejsze raporty atrybucji

Co nowego? Punkty styczności z reklam displayowych i YouTube zostaną wkrótce uwzględnione we wszystkich modelach atrybucji, w tym atrybucji opartej na danych. Google będzie również integrować konwersje w aplikacji z tych punktów styczności.

 

5. Nowe dane w zakładce  „Statystyki”
Co nowego? Pojawią się trzy nowe opcje: prognozy popytu, motywy związane z zainteresowaniami konsumentów oraz statystyki odbiorców.

Kiedy? Nowe opcje pojawią się na kontach w najbliższych miesiącach.

5. Nowe dane w zakładce „Statystyki”

 

6. Spersonalizowane informacje w aplikacji mobilnej Google Ads

Co nowego? Spersonalizowany kanał w aplikacji Google Ads, aby uzyskać bardziej dostosowane do reklamodawcy informacje.

Kiedy? W ciągu najbliższych kilku miesięcy reklamodawcy zobaczą nowe statystyki dostosowane do ich firmy i treści edukacyjne dostosowane do celów kampanii. W aplikacji będzie można również oglądać sesje z Google Marketing Livestream.

6. Spersonalizowane informacje w aplikacji mobilnej Google Ads

 

7. Kampanie Performance Max

Co nowego? Na kontach Google Ads pojawi się nowy typ kampanii – Maksymalizacja skuteczności (Performance Max).

Jak to działa? To zautomatyzowany typ kampanii, który działa we wszystkich zasobach reklamowych Google. Reklamodawcy dostarczają teksty, zasoby graficzne lub wideo, a systemy uczące się Google wyświetlają elastyczne reklamy w różnych kanałach i ustalają stawki za pomocą inteligentnego określania stawek w oparciu o cel reklamodawcy.

Jaki jest cel kampanii? Performance Max to uzupełnienie kampanii w sieci wyszukiwania opartych na słowach kluczowych, aby pomóc reklamodawcy znaleźć więcej klientów dokonujących konwersji we wszystkich kanałach Google – YouTube, sieci reklamowej, sieci wyszukiwania, Discover, Gmail i Mapach.

Statystyki? Obsługa kampanii Performance Max zostaje dodana do sekcji „Statystyki”.

Kiedy? Od 27.05.2021 (biorąc pod uwagę pozytywne wyniki pierwszych testerów), Google rozszerza wersję beta Performance Max na tysiące dodatkowych reklamodawców na całym świecie

Jak wypróbować wcześniej? Należy wypełnić formularz – https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfbVBdafHETNdthecbM5KMuejzPA_WerpVPqxrQXChxNaJIqw/viewform

Więcej o Performance Maxhttps://support.google.com/google-ads/answer/10724817?hl=en

7. Kampanie Performance Max

 

8. Pliki produktowe w kampaniach video zachęcających do działania (Video Action Campaigns)

Co nowego? Do kampanii video zachęcających do działania (Video Action Campaigns) zostaje dodana obsługa plików produktów z Google Merchant Center. W nadchodzących miesiącach opcja pojawi się również w kampaniach Discovery.

Dlaczego? Umożliwienie reklamodawcom wykorzystanie istniejących zdjęć i filmów produktów, aby zwiększyć widoczność i zachęcić potencjalnych klientów do zakupów.

Więcej o Video Action Campaignshttps://support.google.com/google-ads/answer/10147229

8. Pliki produktowe w kampaniach video zachęcających do działania (Video Action Campaigns)

 

9. Docelowy ROAS (tROAS) w kampaniach wideo i Discovery
Co nowego? Określanie stawek w oparciu o docelowy zwrot z nakładów na reklamę (tROAS) jest możliwe zarówno w przypadku kampanii wideo, jak i reklam Discovery. Pierwsza opcja jest dostępna dla reklamodawców na całym świecie, a druga jest dostępna na całym świecie jako otwarta wersja beta.

 

10. Oferty najmu wakacyjnego w Google Hotel Search

Co nowego? Google będzie teraz uwzględniać oferty wynajmu wakacyjnego na stronie wyników hoteli.

Dlaczego? Liczba wyszukiwań obiektów tego typu w Google wzrosła o ponad 100% na całym świecie od zeszłego roku. Wielu poszukiwaczy uważało, że mniejsze kwatery wakacyjne dają im większą kontrolę nad środowiskiem i środkami ostrożności.

10. Oferty najmu wakacyjnego w Google Hotel Search

 

11. Nowe rozszerzenia reklam dla hoteli

Co nowego? Reklamy tekstowe hoteli będą miały możliwość wyświetlania rozszerzenia z funkcją rezerwacji.

Jak to działa? Rozszerzenie wyświetlane jest w oparciu o dane umieszczone w pliku danych (np. strona docelowa, hotel, cena i dostępność).

Kiedy? Opcja zostanie udostępniona globalnie w nadchodzących tygodniach.

11. Nowe rozszerzenia reklam dla hoteli

 

12. Aktualizacje raportów dotyczących prowizji (za pobyt), wsparcia i rozliczeń

Co się zmienia? Google oferuje teraz trzy nowe funkcje dotyczące prowizji za pobyt:

– raport według rezerwacji w Google Ads (można łatwo wskazać, które rezerwacje podróży zostały anulowane, a które nie)
– obsługa dostosowania stawek w kampaniach z prowizją za pobyt (reklamodawcy mogą dostosować swoje stawki prowizji według wymiarów, takich jak dzień zameldowania w tygodniu i data pobytu)
– płatności kartą kredytową i dodatkowe wsparcie walutowe (ułatwienie opłacania zakończonych pobytów w sposób, który jest odpowiedni dla reklamodawcy)

Dlaczego? Kiedy pandemia zakłóciła plany podróżnych, Google wprowadził prowizje za pobyt, co oznaczało, że reklamodawcy nie płacili za anulowane rezerwacje. Reklamodawcy podróżujący płacą tylko za wykorzystany pobyt.

Więcej o prowizjachhttps://support.google.com/google-ads/answer/9695951

12. Aktualizacje raportów dotyczących prowizji (za pobyt), wsparcia i rozliczeń

 

13. Nowe formaty reklam w kampaniach lokalnych

– automatycznie sugerowane reklamy (Auto Suggest Ads).

Jak to działa? Reklamy z automatyczną sugestią wyświetlają się na podstawie lokalizacji osoby wyszukującej. Gdy osoba wyszukująca jest w pobliżu i szuka pokrewnego produktu lub usługi w Mapach Google, reklama automatycznie zasugeruje wyszukiwarce lokalizację w pobliżu reklamodawcy.

Przykład? Jeśli użytkownik wyszukuje hasło [wymiana oleju] w Mapach, Google może wyświetlić reklamę warsztatu samochodowego, który znajduje się w pobliżu bieżącej lokalizacji użytkownika.

Kiedy? Nowy format reklam pojawi się w lokalnych kampaniach reklamowych w drugim kwartale tego roku i będzie dostępny dla wszystkich reklamodawców na całym świecie.

13. Automatycznie sugerowane reklamy (Auto Suggest Ads)

 

– reklamy nawigacyjne (Navigational Ads)

Jak to działa? Reklamy nawigacyjne są wyświetlane podczas korzystania ze wskazówek dojazdu w Mapach Google. Dzięki temu firmy mogą wyświetlać swoje reklamy, gdy użytkownik jest w drodze do miejsca docelowego.

Przykład? Jeśli użytkownik wybiera się na kolację, pobliska stacja benzynowa może korzystać z reklam nawigacyjnych, aby poinformować, że może zatankować po drodze. Podczas jazdy użytkownicy Map mogą dodać przystanek do reklamowanej firmy do trasy.

Kwestie bezpieczeństwa. Google twierdzi, że umieszcza reklamy w trybie wskazówek dojazdu w taki sposób, aby nie wpływało to negatywnie na bezpieczeństwo podczas prowadzenia samochodu.

Kiedy? Nowy format reklam pojawi się w lokalnych kampaniach reklamowych w drugim kwartale tego roku i będzie dostępny dla wszystkich reklamodawców na całym świecie.

13. Reklamy nawigacyjne (Navigational Ads)

 

– reklamy podobnych miejsc (Similar Places Ads)

Jak to działa? Reklamy pojawiają się, gdy użytkownik szuka określonej lokalizacji firmy, która jest zamknięta w momencie wyszukiwania. W takim przypadku Google może pokazać podobną firmę na mapie, pokazując nazwę firmy z etykietą „Podobne i otwarte”.

Kiedy? Nowy format reklam pojawi się w lokalnych kampaniach reklamowych w drugim kwartale tego roku i będzie dostępny dla wszystkich reklamodawców na całym świecie.

13. Reklamy podobnych miejsc (Similar Places Ads)

 

14. Nowe atrybuty w reklamach lokalnego asortymentu produktów (Local Inventory Ads)

Co nowego? Reklamy LIA obejmują teraz opcję odbioru „później”, „na zewnątrz” i „teraz”. Dodatkowo przy reklamach pojawią się informacje o sposobie dokonywania zakupu: „w sklepie”, „online” i „w Google”. Etykiety dotyczące odbioru na zewnątrz i zakupów w sklepie zostały teraz rozszerzone na reklamy lokalne w YouTube i Mapach.

Gdzie? Google wprowadza otwartą wersję beta dla reklamodawców z USA.

Instrukcja jak dodać nową opcję do reklam produktowychhttps://support.google.com/merchants/answer/9817815

14. Nowe atrybuty w reklamach lokalnego asortymentu produktów (Local Inventory Ads)

 

15. Łatwiejszy import konwersji offline

Co nowego? Asystent importowania konwersji offline.

Jak to działa? Asystent ułatwia i przyspiesza konfigurowanie importu konwersji offline, dzięki czemu można ulepszyć optymalizację kampanii, aby pozyskać więcej wartościowych potencjalnych klientów. Automatyzuje zarządzanie projektami i zapewnia szczegółowe wskazówki dla każdego interesariusza na każdym etapie.

Jak uzyskać dostęp? Narzędzie dostępne jest tutaj – https://ocihelper.withgoogle.com/

 

16. Telewizja w Planerze zasięgu

Co nowego? Planer zasięgu pozwala prognozować zasięg i częstotliwość wyświetlania reklam w ramach kampanii prowadzonych w telewizji, YouTube i sieci partnerów wideo Google.

Gdzie? Na chwilę obecną opcja dostępna jest we Francji, Japonii i Wietnamie, a także częściowo w Stanach Zjednoczonych.

Kiedy? Kolejne kraje zostaną dodane jeszcze w tym roku.

 

17. Kampanie wideo typu „Zasięg” dostępne globalnie

Co nowego? Kampanie wideo typu „Zasięg” będą dostępne globalnie.

Jak to działa? Kampanie te pomagają zwiększyć skuteczny zasięg, wyświetlając najlepszą kombinację reklam możliwych do pominięcia, niemożliwych do pominięcia i 6-sekundowych bumperów reklamowych w YouTube i sieci partnerów wideo Google.

Kiedy? Kampanie staną się dostępne globalnie dla wszystkich reklamodawców w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

 

18. Kampanie aplikacji – szerszy zasięg

Co nowego? Kanały w kampaniach promujących aplikacje mogą teraz pojawiać się w YouTube, aby prezentować zainteresowanym odbiorcom określone treści z aplikacji.

 

19. Nowe integracje – WooCommerce, GoDaddy i Square

Co nowego? W ubiegłym tygodniu na konferencji Google I/O ogłoszono poszerzenie współpracy z Shopify w kwestii integracji usług e-commerce. Teraz sprzedawcy w WooCommerce, GoDaddy i Square również będą mogli łatwo i bezpłatnie zintegrować się z Google.

 

20. Bezpłatne prezentowanie marki w Google

Co nowego? Google na nowo opracowuje sposoby, aby pomóc firmom nawiązać kontakt z klientem na etapie podejmowania decyzji – w wyszukiwarce, Zakupach, Grafice, Mapach i YouTube. Wkrótce firmy będą mogły bezpłatnie wybierać sposób prezentowania swojej marki w Google za pomocą filmów, obrazów związanych ze stylem życia i interaktywnych formatów historii.

 

21. Nowe atrybuty tożsamości

Co nowego? Po wprowadzeniu atrybutu biznesowego „black-owned” na początku tego roku, Google wkrótce wprowadzi nowe atrybuty tożsamości, w tym atrybut „kierowane przez kobiety” (women-led).

Dlaczego? 71% konsumentów chce identyfikować i kupować od firm dostosowanych do wartości, które są dla nich najważniejsze, wynika z niedawnego badania przeprowadzonego przez 5WPR.

21. Nowe atrybuty tożsamości

 

22. Rozszerzenia rzeczywistość (AR) w e-commerce

Co nowego? Google uruchomił próbny zestaw do makijażu AR (rozszerzonej rzeczywistości) dla szminki i cieni do powiek, a wkrótce konsumenci będą mogli znaleźć dopasowany podkład od marek takich jak L’Oreal i Estee Lauder. Google wprowadza również nową wersję odzieży AR, aby pokazać kupującym, jak różne topy pojawiają się na osobach takich jak oni.

22. Rozszerzenia rzeczywistość (AR) w e-commerce

 

23. Program lojalnościowy dla sprzedawców

Co nowego? Google prowadzi pilotażową integrację programu lojalnościowego dla sprzedawców.

Jak to działa? Klienci mogą zobaczyć specjalne ceny i korzyści – w tym bezpłatną dostawę – gdy po raz pierwszy zaczną robić zakupy w Google. Jeśli konsument posiada konto lojalnościowe w danym sklepie, będzie mógł je natychmiast połączyć. Jeśli tego nie zrobi, będzie mógł łatwo dołączyć do programu lojalnościowego, klikając przycisk „Utwórz konto”.

23. Program lojalnościowy dla sprzedawców

 

24. Wyszukiwarka okazji w Google Zakupy

Co nowego? Google uruchomi stronę z ofertami (okazjami) w Google Zakupy (będzie ona również dostępna z poziomu wyszukiwarki). W Google Merchant Center pojawią się nowe opcje raportowania i optymalizacji ofert wyświetlanych w nowej sekcji.

Kiedy? Nowe opcje pojawią się jeszcze w tym roku.

24. Wyszukiwarka okazji w Google Zakupy

 

25. Bezpłatne sposoby prezentowania możliwości zakupu

Co nowego? Nowe bezpłatne środowisko, które pomoże pokazać klientom wszystkie sposoby i metody zakupu produktów w danym sklepie.

Jak to działa? Gdy klient znajdzie produkty w Google, zobaczy podsumowanie wszystkich oferowanych przez daną firmę opcji zakupu w jednym miejscu. Niezależnie od tego, czy jest to witryna e-commerce, pobliski sklep, czy natywny proces płatności Google, nowy format ułatwi zakupy klientom, którzy oczekują wygody i pomoże firmie w przejrzysty sposób zaprezentować rozszerzoną ofertę wielokanałową marki.

25. Bezpłatne sposoby prezentowania możliwości zakupu

 

26. Nowe opcje płatności w Google Zakupy

Co nowego? Wkrótce sprzedawcy będą mogli włączyć opcję płatności w sklepie jako opcję zakupu, dając swoim klientom więcej opcji ułatwiających dokonywanie płatności. Google obecnie testuje nowy sposób robienia zakupów w wyszukiwarce i na karcie Zakupy i planuje wprowadzić go do YouTube i Grafiki jeszcze w tym roku.

 

Źródła:

1. https://support.google.com/google-ads/answer/10724985?dark=0

2. https://www.blog.google/products/shopping/gml-2021-build-your-brand/

3. https://support.google.com/google-ads/answer/10727844?dark=0&hl=pl

4. https://support.google.com/google-ads/answer/10700789?dark=0

5. https://support.google.com/google-ads/answer/10724984?dark=0

 

Nagrania video z konferencji dostępne są tutaj – https://adsonair.withgoogle.com/events/google-marketing-live-2021