Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (18.05.2023 – 31.05.2023).
✔️ Klasyczna wersja Google Merchant Center (31.05.2023)
Co się zmienia?
W materiałach pomocy Google wyraźnie zaznacza, że dany artykuł dotyczy klasycznej wersji Google Merchant Center, co może być kolejnym krokiem do wprowadzenia Google Merchant Center Next to powszechnego użytku.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/13389785
✔️ Dopasowanie przybliżone na poziomie kampanii (30.05.2023)
Co nowego?
W kreatorze kampanii pojawiła się opcja, w której można wybrać stosowanie dopasowania przybliżonego na poziomie całej kampanii.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7068909850641997824
✔️ Wycofanie niestandardowych kampanii video (30.05.2023)
Co się zmienia?
Google wycofuje niestandardowe kampanie video i rekomenduje wybór jeden z 2 podtypów kampanii:
– Zwiększanie liczby obejrzeń
– Skuteczny zasięg
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Nacisk na dodawanie zasobów do kampanii video (30.05.2023)
Co nowego?
Google naciska reklamodawców, aby dodawali zasoby w kampaniach video generujących konwersje.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7068828314521497600
✔️ Nagłówki i teksty reklam jako odrębne zasoby reklamowe (27.05.2023)
Co nowego?
W sekcji ZASOBY pojawiły się odrębne grupy zasobów – nagłówki oraz teksty reklam.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7068194134972329984
✔️ Linki do mediów społecznościowych w Google Merchant Center (27.05.2023)
Co nowego?
W Google Merchant Center wprowadzono nową funkcję, która łączy konta w mediach społecznościowych reklamodawcy z Merchant Center.
Można dodać maksymalnie 4 linki (Instagram, TikTok, YouTube, Pinterest). Linki mogą wyświetlać się w wyszukiwarce Google (póki co tylko w USA).
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7068216778836844544
✔️ Problemy z utworzeniem kampanii Performace Max tylko z feedem produktowym (27.05.2023)
Co się dzieje?
Od kilku dni niektórzy użytkownicy mają problem z utworzeniem kampanii Performance Max feed only (tylko plik produktowy). System wymaga dodania innych zasobów.
Póki co brak oficjalnego info z Google’a w tej sprawie.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7068239428598554624
✔️ Nowa ikona dla celu kampanii – Rozważenie zakupu produktu danej marki (27.05.2023)
Co się zmienia?
Google zmienił ikonę celu kampanii „Rozważenie zakupu produktu danej marki”. Mała zmiana, ale jednak.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Nowy wygląd panelu ustawień płatności (26.05.2023)
Co nowego?
Google wprowadził nowy wygląd panelu ustawień płatności, który jest teraz bardziej przejrzysty i funkcjonalny. Dodatkowo pojawiła się zakładka BUDŻETY KONTA dostępna bezpośrednio z sekcji NARZĘDZIA I USTAWIENIA.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Wycofanie odznaki Trusted Store (26.05.2023)
Co się zmienia?
Google zastąpił odznakę Trusted Store odznaką Top Quality Store.
Sklepy mogą zdobyć tę odznakę, jeśli:
– mają szybką wysyłkę
– prokonsumenckie zasady zwrotów
– mają wysokiej jakości stronę internetową
– mają wyjątkowe oceny użytkowników
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7067741144754835456
✔️ Ulepszone wyszukiwane hasła w Performance Max (25.05.2023)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads pojawiły się ulepszone wyszukiwane hasła w kampaniach Performance Max. Można je filtrować według najlepszych wyników, trendów i największego popytu.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7067514660500992000
✔️ Nowy moduł do śledzenia konwersji GTAG w Merchant Center dla bezpłatnych informacji (25.05.2023)
Co nowego?
Google uruchomił nowy moduł do śledzenia konwersji GTAG w Merchant Center dla bezpłatnych informacji. Moduł śledzący jest niezależny od Google Analytics 4. Umożliwi śledzenie konwersji w Google Merchant Center.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7067219828167634944
✔️ Nowe ikony w rozszerzeniach reklam (25.05.2023)
Co nowego?
W rozszerzeniach reklam zostały dodały ikony, aby lepiej zobrazować czego dotyczy dane rozszerzenie. Podobna zmiana została wprowadzona w panelu edycji grup komponentów.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Podobni użytkownicy w kampaniach video typu Demand Gen (25.05.2023)
Co nowego?
W ramach kampanii generowania popytu reklamodawcy będą mogli tworzyć segmenty podobnych odbiorców na podstawie „list początkowych” (seed lists), które mogą składać się z danych własnych i użytkowników YouTube.
Segmenty będzie można ustawić na poniższe zakresy:
– wąski (zasięg 2,5%)
– zrównoważony (zasięg 5%)
– szeroki (zasięg 10%)
⇒ Źródło: https://searchengineland.com/google-ads-video-views-demand-gen-427496
✔️ Nowy wygląd reklam tekstowych (23.05.2023)
Co nowego?
Google, w ramach Search Labs testuje nowy wygląd reklam tekstowych w nowej wersji wyszukiwarki.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-93b048a9_ppc-sea-ads-activity-7066812269497577472-d2Xp
✔️ Integracja Google Ads z Wix (21.05.2023)
Co nowego?
Wix ogłosił integrację z Google Ads. Funkcja ta umożliwia użytkownikom tworzenie Google Ads bezpośrednio z platformy Wix.
Korzystając z tej funkcji, użytkownicy mogą usprawnić proces tworzenia reklam i zwiększyć ruch w swojej witrynie
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7065961190258028545
✔️ Włączenie parametru gBraid dla adresów URL (19.05.2023)
Co się zmienia?
gBraid to parametr adresu URL, który pomaga mierzyć wyniki reklam z precyzyjnymi linkami w sieci wyszukiwania, produktowej, displayowej i Performance Max w systemie iOS.
Parametr pomoże przypisać konwersje w aplikacjach z powrotem do kampanii reklam internetowych i zapewnić dokładniejsze pomiary w systemie iOS, jednocześnie zwiększając skuteczność kampanii.
Kiedy?
Pod koniec czerwca 2023 r. konto Google Ads uzyska dostęp do gBraid. Jednak do rozpoczęcia korzystania z gBraid w kampaniach mogą być wymagane dodatkowe działania.
Po uzyskaniu dostępu do gBraid, jeśli reklamodawca wykona wszystkie czynności potrzebne do aktywacji gBraid, może on zauważyć wahania w raportach, w tym zwiększoną liczbę konwersji. Jest to normalne i należy się tego spodziewać.
Jak się przygotować?
– należy sprawdzić, czy reklamodawca ma w swojej witrynie prawidłowo zaimplementowany tag Google (za pomocą kodu gTag.js lub Menedżera tagów Google)
– większość reklamodawców nie musi wprowadzać zmian w swoich witrynach, ale w niektórych przypadkach zapewnienie ciągłości pomiaru kampanii może wymagać zezwolenia na dowolne parametry adresu URL.
– w kampaniach wideo i kampaniach Discovery korzystających z remarketingu lub kierowania na listę klientów należy włączyć funkcję poszerzenia zasięgu wśród odbiorców oraz uwzględnić podobnych odbiorców we wszystkich grupach reklam.
⇒ Źródło 1: mailing Google
⇒ Źródło 2: https://support.google.com/google-ads/answer/10417364
✔️ Nowy wygląd faviconów w reklamach Google Ads (19.05.2023)
Co nowego?
Reklamy Google Ads mają nowy efekt cienia wokół logo. Efekt widoczny jest również dla wyników organicznych.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7065055345886281728
✔️ Nowy typy reklam na YouTube (18.05.2023)
Co nowego?
YouTube wprowadza dwa nowe typy reklam:
– 30-sekundowe boksy reklamowe niemożliwe do pominięcia w YouTube Select (30-sekundowa reklama zastąpi dwa 15-sekundowe spoty wideo, które są obecnie dostępne w materiałach wideo YouTube Select CTV)
– reklamy, gdy użytkownicy wstrzymują filmy
⇒ Źródło: https://blog.youtube/news-and-events/brandcast-2023-highlights-trends
✔️ Nowe sekcje w raportach kampanii Performance Max (18.05.2023)
Co nowego?
Można teraz zobaczyć dane o tym, gdzie i kiedy wyświetlała się kampania Performance Max oraz dodatkowe powiązane wskaźniki.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7064683098000482304