Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (18.05.2023 – 31.05.2023)

31 maja 20230

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (18.05.2023 – 31.05.2023).

Nowości i zmiany w Google Ads (18.05.2023 – 31.05.2023)

✔️ Klasyczna wersja Google Merchant Center (31.05.2023)

Co się zmienia?

W materiałach pomocy Google wyraźnie zaznacza, że dany artykuł dotyczy klasycznej wersji Google Merchant Center, co może być kolejnym krokiem do wprowadzenia Google Merchant Center Next to powszechnego użytku.

Klasyczna wersja Google Merchant Center

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/13389785

✔️ Dopasowanie przybliżone na poziomie kampanii (30.05.2023)

Co nowego?

W kreatorze kampanii pojawiła się opcja, w której można wybrać stosowanie dopasowania przybliżonego na poziomie całej kampanii.

Dopasowanie przybliżone na poziomie kampanii

 

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7068909850641997824

✔️ Wycofanie niestandardowych kampanii video (30.05.2023)

Co się zmienia?

Google wycofuje niestandardowe kampanie video i rekomenduje wybór jeden z 2 podtypów kampanii:

– Zwiększanie liczby obejrzeń

– Skuteczny zasięg

Wycofanie niestandardowych kampanii video

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Nacisk na dodawanie zasobów do kampanii video (30.05.2023)

Co nowego?

Google naciska reklamodawców, aby dodawali zasoby w kampaniach video generujących konwersje.

Nacisk na dodawanie zasobów do kampanii video

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7068828314521497600

✔️ Nagłówki i teksty reklam jako odrębne zasoby reklamowe (27.05.2023)

Co nowego?

W sekcji ZASOBY pojawiły się odrębne grupy zasobów – nagłówki oraz teksty reklam.

Nagłówki i teksty reklam jako odrębne zasoby reklamowe

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7068194134972329984

✔️ Linki do mediów społecznościowych w Google Merchant Center (27.05.2023)

Co nowego?

W Google Merchant Center wprowadzono nową funkcję, która łączy konta w mediach społecznościowych reklamodawcy z Merchant Center.

Można dodać maksymalnie 4 linki (Instagram, TikTok, YouTube, Pinterest). Linki mogą wyświetlać się w wyszukiwarce Google (póki co tylko w USA).

Linki do mediów społecznościowych w Google Merchant Center

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7068216778836844544

✔️ Problemy z utworzeniem kampanii Performace Max tylko z feedem produktowym (27.05.2023)

Co się dzieje?

Od kilku dni niektórzy użytkownicy mają problem z utworzeniem kampanii Performance Max feed only (tylko plik produktowy). System wymaga dodania innych zasobów.
Póki co brak oficjalnego info z Google’a w tej sprawie.

Problemy z utworzeniem kampanii Performace Max tylko z feedem produktowym

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7068239428598554624

✔️ Nowa ikona dla celu kampanii – Rozważenie zakupu produktu danej marki (27.05.2023)

Co się zmienia?

Google zmienił ikonę celu kampanii „Rozważenie zakupu produktu danej marki”. Mała zmiana, ale jednak.

Nowa ikona dla celu kampanii - Rozważenie zakupu produktu danej marki

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Nowy wygląd panelu ustawień płatności (26.05.2023)

Co nowego?

Google wprowadził nowy wygląd panelu ustawień płatności, który jest teraz bardziej przejrzysty i funkcjonalny. Dodatkowo pojawiła się zakładka BUDŻETY KONTA dostępna bezpośrednio z sekcji NARZĘDZIA I USTAWIENIA.

Nowy wygląd panelu ustawień płatności

 

Nowy wygląd panelu ustawień płatności

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Wycofanie odznaki Trusted Store (26.05.2023)

Co się zmienia?

Google zastąpił odznakę Trusted Store odznaką Top Quality Store.

Sklepy mogą zdobyć tę odznakę, jeśli:

– mają szybką wysyłkę

– prokonsumenckie zasady zwrotów

– mają wysokiej jakości stronę internetową

– mają wyjątkowe oceny użytkowników

Wycofanie odznaki Trusted Store

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7067741144754835456

✔️ Ulepszone wyszukiwane hasła w Performance Max (25.05.2023)

Co nowego?

Na niektórych kontach Google Ads pojawiły się ulepszone wyszukiwane hasła w kampaniach Performance Max. Można je filtrować według najlepszych wyników, trendów i największego popytu.

Ulepszone wyszukiwane hasła w Performance Max
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7067514660500992000

✔️ Nowy moduł do śledzenia konwersji GTAG w Merchant Center dla bezpłatnych informacji (25.05.2023)

Co nowego?

Google uruchomił nowy moduł do śledzenia konwersji GTAG w Merchant Center dla bezpłatnych informacji. Moduł śledzący jest niezależny od Google Analytics 4. Umożliwi śledzenie konwersji w Google Merchant Center.

Nowy moduł do śledzenia konwersji GTAG w Merchant Center dla bezpłatnych informacji

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7067219828167634944

✔️ Nowe ikony w rozszerzeniach reklam (25.05.2023)

Co nowego?

W rozszerzeniach reklam zostały dodały ikony, aby lepiej zobrazować czego dotyczy dane rozszerzenie. Podobna zmiana została wprowadzona w panelu edycji grup komponentów.

Nowe ikony w rozszerzeniach reklam

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Podobni użytkownicy w kampaniach video typu Demand Gen (25.05.2023)

Co nowego?

W ramach kampanii generowania popytu reklamodawcy będą mogli tworzyć segmenty podobnych odbiorców na podstawie „list początkowych” (seed lists), które mogą składać się z danych własnych i użytkowników YouTube.

Segmenty będzie można ustawić na poniższe zakresy:

– wąski (zasięg 2,5%)

– zrównoważony (zasięg 5%)

– szeroki (zasięg 10%)

Podobni użytkownicy w kampaniach video typu Demand Gen

⇒ Źródło: https://searchengineland.com/google-ads-video-views-demand-gen-427496

✔️ Nowy wygląd reklam tekstowych (23.05.2023)

Co nowego?

Google, w ramach Search Labs testuje nowy wygląd reklam tekstowych w nowej wersji wyszukiwarki.

Nowy wygląd reklam tekstowych

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-93b048a9_ppc-sea-ads-activity-7066812269497577472-d2Xp

✔️ Integracja Google Ads z Wix (21.05.2023)

Co nowego?

Wix ogłosił integrację z Google Ads. Funkcja ta umożliwia użytkownikom tworzenie Google Ads bezpośrednio z platformy Wix.

Korzystając z tej funkcji, użytkownicy mogą usprawnić proces tworzenia reklam i zwiększyć ruch w swojej witrynie

Integracja Google Ads z Wix

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7065961190258028545

✔️ Włączenie parametru gBraid dla adresów URL (19.05.2023)

Co się zmienia?

gBraid to parametr adresu URL, który pomaga mierzyć wyniki reklam z precyzyjnymi linkami w sieci wyszukiwania, produktowej, displayowej i Performance Max w systemie iOS.

Parametr pomoże przypisać konwersje w aplikacjach z powrotem do kampanii reklam internetowych i zapewnić dokładniejsze pomiary w systemie iOS, jednocześnie zwiększając skuteczność kampanii.

Kiedy?

Pod koniec czerwca 2023 r. konto Google Ads uzyska dostęp do gBraid. Jednak do rozpoczęcia korzystania z gBraid w kampaniach mogą być wymagane dodatkowe działania.

Po uzyskaniu dostępu do gBraid, jeśli reklamodawca wykona wszystkie czynności potrzebne do aktywacji gBraid, może on zauważyć wahania w raportach, w tym zwiększoną liczbę konwersji. Jest to normalne i należy się tego spodziewać.

Jak się przygotować?

– należy sprawdzić, czy reklamodawca ma w swojej witrynie prawidłowo zaimplementowany tag Google (za pomocą kodu gTag.js lub Menedżera tagów Google)

– większość reklamodawców nie musi wprowadzać zmian w swoich witrynach, ale w niektórych przypadkach zapewnienie ciągłości pomiaru kampanii może wymagać zezwolenia na dowolne parametry adresu URL.

– w kampaniach wideo i kampaniach Discovery korzystających z remarketingu lub kierowania na listę klientów należy włączyć funkcję poszerzenia zasięgu wśród odbiorców oraz uwzględnić podobnych odbiorców we wszystkich grupach reklam.

⇒ Źródło 1: mailing Google
⇒ Źródło 2: https://support.google.com/google-ads/answer/10417364

✔️ Nowy wygląd faviconów w reklamach Google Ads (19.05.2023)

Co nowego?

Reklamy Google Ads mają nowy efekt cienia wokół logo. Efekt widoczny jest również dla wyników organicznych.

Nowy wygląd faviconów w reklamach Google Ads

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7065055345886281728

✔️ Nowy typy reklam na YouTube (18.05.2023)

Co nowego?

YouTube wprowadza dwa nowe typy reklam:

– 30-sekundowe boksy reklamowe niemożliwe do pominięcia w YouTube Select (30-sekundowa reklama zastąpi dwa 15-sekundowe spoty wideo, które są obecnie dostępne w materiałach wideo YouTube Select CTV)

– reklamy, gdy użytkownicy wstrzymują filmy

⇒ Źródło: https://blog.youtube/news-and-events/brandcast-2023-highlights-trends

✔️ Nowe sekcje w raportach kampanii Performance Max (18.05.2023)

Co nowego?

Można teraz zobaczyć dane o tym, gdzie i kiedy wyświetlała się kampania Performance Max oraz dodatkowe powiązane wskaźniki.

Nowe sekcje w raportach kampanii Performance Max

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7064683098000482304

 

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds