Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (06.04.2023 – 19.04.2023).
✔️ Nowa kolumna w Google Merchant Center (18.04.2023)
Co nowego?
W Google Merchant Center pojawiła się nowa kolumna – CLICK POTENTIAL, która w 3-stopniowej skali określa potencjał kliknięć danego produktu.
✔️ Wyniki testów reklam Google Ads opartych na zainteresowaniach (18.04.2023)
Co nowego?
Ponieważ Chrome zbliża się do wycofania plików cookie innych firm, Google Ads i Display & Video 360 eksperymentują z rozwiązaniami dotyczącymi odbiorców opartych na zainteresowaniach. Obejmuje to odbiorców o podobnych zainteresowaniach, odbiorców na rynku, niestandardowych odbiorców i segmenty demograficzne w sieci reklamowej Google przy użyciu kombinacji sygnałów chroniących prywatność.
Testy
W pierwszym kwartale 2023 roku platformy reklamowe Google przeprowadziły eksperyment, aby zrozumieć, jak działają rozwiązania oparte na zainteresowaniach odbiorców (IBA), gdy opierają się na kombinacji sygnałów chroniących prywatność.
Wyniki
Eksperyment wykazał, że w przypadku korzystania z rozwiązań opartych na zainteresowaniach odbiorców (IBA) z sygnałami chroniącymi prywatność w sieci reklamowej wydatki reklamodawców Google Display Ads na IBA – jako przybliżenie osiągniętej skali – spadły o 2-7% w porównaniu z firmami zewnętrznymi – wyniki oparte na plikach cookie.
W przypadku konwersji na dolara, jako wskaźnika zastępczego dla zwrotu z inwestycji, spadek wyniósł 1-3%.
Google zaobserwował również, że współczynniki klikalności pozostały w granicach 90% stanu obecnego. Zaobserwowano podobne wyniki w przypadku reklam displayowych i Wideo 360.
Podsumowanie
Wyniki te, nie powinny być traktowane jako jednoznaczny wskaźnik wydajności IBA Google po wycofaniu plików cookie innych firm.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/iba-test-results
✔️ Szybsza edycja komponentów tekstowych w reklamach RSA (18.04.2023)
Co nowego?
W elastycznej reklamie w wyszukiwarce (RSA) w sekcji „Wyświetl szczegóły komponentu” pojawiła się możliwość bezpośredniej edycji poszczególnych zasobów.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Ulepszona atrybucja konwersji internetowych zaimportowanych do Google Ads (17.04.2023)
Co się zmienia?
Google Ads importuje teraz ułamkowe wartości konwersji internetowych w wielu kanałach z usług Google Analytics 4, co pozwala na dokładniejsze pomiary i lepszą optymalizację.
Jak było dotychczas?
Wcześniej konwersje internetowe były importowane z Google Analytics 4 na podstawie ostatniego kliknięcia w wielu kanałach, a następnie przypisywane w Google Ads na podstawie modelu atrybucji wybranego na koncie Google Ads.
Oznacza to, że jeśli ostatnie kliknięcie nie pochodziło z reklamy Google, do Google Ads nie została zaimportowana żadna konwersja.
Obecnie dzięki temu uaktualnieniu do Google Ads zostanie zaimportowany ułamkowy udział w konwersji w wielu kanałach (nawet jeśli ostatnie kliknięcie niebezpośrednie nie było reklamą Google).
⇒ Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/9164320#041723
✔️ Reklamy pojazdów dostępne dla kanadyjskich reklamodawców (16.04.2023)
Co nowego?
Od kwietnia 2023 r. reklamy pojazdów będą dostępne dla wszystkich kanadyjskich reklamodawców. Reklamy pojazdów zostaną rozszerzone na więcej krajów w późniejszym terminie.
Części, akcesoria, opony i usługi do pojazdów nie są obsługiwane w reklamach pojazdów.
Reklamodawcy zajmujący się pojazdami mogą w nim uczestniczyć, przesyłając pliki danych pojazdów do Merchant Center i prowadząc inteligentne kampanie produktowe w Google Ads, aby wyświetlać reklamy pojazdów.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/13461911
✔️ Kolumny niestandardowe – możliwość wyboru konta MCK (16.04.2023)
Co nowego?
Podczas tworzenia kolumn niestandardowych pojawiła się możliwość wybrania czy nowa kolumna będzie dostępna na poziomie używanego konta Google Ads czy konta menedżera (MCK).
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Biblioteka zasobów – statystyki odbiorców (16.04.2023)
Co nowego?
W bibliotece zasobów pod konkretnym zasobem pojawiła się adnotacja o grupie odbiorców. Po kliknięciu można sprawdzić statystyki odbiorców.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Nowy parametr w adresach URL – gad (15.04.2023)
Co nowego?
Nowy parametr 'gad’ służy do identyfikowania adresów URL pochodzących z kliknięć reklam i poprawiania dokładności pomiaru konwersji reklam.
Każdy adres URL pochodzący z reklamy Google ma teraz &gad=1 w końcowym adresie URL. Tego parametru nie można dostosować i jest on taki sam dla wszystkich reklamodawców i kampanii.
Parametr 'gad’ będzie stopniowo wprowadzany w nadchodzących miesiącach. Niektórzy reklamodawcy mogą jeszcze nie znaleźć parametru gad w swoich adresach URL.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13327296
✔️ Nowe oznaczenie stanu konwersji (15.04.2023)
Co nowego?
W panelu z konwersjami pojawiło się nowe oznaczenie stanu konwersji – NEEDS ATTENTION.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7052639960905986048
✔️ Segment odbiorców w oparciu o rozszerzenie formularza kontaktowego (14.03.2023)
Co nowego?
Na kontach, które korzystają z rozszerzenia formularza kontaktowego pojawiła się opcja utworzenia segmentu odbiorców w oparciu o osoby, które taki formularz wypełniły.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7052327040426864641
✔️ Google Marketing Live 2023 (13.04.2023)
Wydarzenie
Google ogłosił datę tegorocznej konferencji Google Marketing Live. Odbędzie się ona 23 maja. Zapisy również zostały otarte.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/its-time-to-register-for-google-marketing-live-may-23-2023
✔️ Nowe ustawienie metody liczenia zdarzeń konwersji w Google Analytics 4 (12.04.2023)
Co nowego?
Pojawiło się nowe ustawienie metody liczenia zdarzeń konwersji w Google Analytics 4, które pozwala zdecydować, w jaki sposób chcemy liczyć konwersje.
Można wybrać „Raz na zdarzenie (zalecane)” lub „Raz na sesję (starsza wersja)”.
⇒ Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/9164320#041223
✔️ Nowy egzamin w Skillshop (12.04.2023)
Co nowego?
Na platformie Skillshop pojawił sie nowy egzamin z tematyki wykorzystania AI w kampaniach Performance Max. Póki co tylko w języku angielskim.
⇒ Źródło: skillshop.exceedlms.com
✔️ Nowe formy zachęty do poszerzenia kampanii o sieć reklamową (07.04.2023)
Co nowego?
Google testuje różne wersje dodania sieci reklamowej podczas tworzenia kampanii w sieci wyszukiwania. Tym samym próbuje zachęcić reklamodawców do zwiększenia zasięgu kampanii.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7050053959121592320
✔️ Nowy alert – wstrzymaj słowa kluczowe o niskim współczynniku klikalności (06.04.2023)
Co nowego?
Na kontach pojawił się nowy alert, który ostrzega przez używaniem słów kluczowych o niskim współczynniku klikalności i nakazuje ich wstrzymanie, ponieważ mogą zaszkodzić skuteczności całego konta Google Ads.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7048928582533816320
✔️ Automatyczne zastosowanie wyników eksperymentu (06.04.2023)
Co nowego?
Podczas tworzenia eksperymentu pojawiła się nowa opcja, która pozwala na automatyczne zastosowanie wyników eksperymentu w bazowej kampanii, jeśli jego wyniki były zadowalające.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7049021726562635776
✔️ Bug w reklamach na YouTube (06.04.2023)
Co się stało?
6 kwietnia wystąpił problem z kampaniami na YouTube, których wydatki mogły zostać kilkukrotnie przekroczone. Google już rozwiązał problem.
⇒ Źródło: https://twitter.com/adsliaison/status/1643989172804542466
✔️ Aktualizacja programu weryfikacji reklamodawców (06.04.2023)
Co się zmienia?
Część reklamodawców może dobrowolnie zweryfikować swoją tożsamość, aby uzyskać dostęp do funkcji informacji o firmie, która umożliwia reklamodawcom używanie nazwy i logo firmy w reklamach w wyszukiwarce.
Reklamodawcy kwalifikujący się do tego programu zobaczą na swoim koncie Google Ads opcję zakończenia weryfikacji reklamodawcy w celu odblokowania tej funkcji.
Niespełnienie lub niespełnienie wymagań tego programu weryfikacji reklamodawców nie będzie ograniczone żadnym terminem ani negatywnymi konsekwencjami.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/13455529
✔️ Wycofanie czterech modeli atrybucji z Google Ads i Google Analytics (06.04.2023)
Co się zmienia?
Poniższe modele atrybucji w Google Ads i Google Analytics 4 zostaną wycofane w lipcu 2023 r.
– pierwsze kliknięcie (first click)
– linearny (linear)
– spadek udziału z upływem czasu (time decay)
– uwzględnienie pozycji (position-based)
Nie będzie to miało wpływu na atrybucję opartą na danych, ostatniego kliknięcie i atrybucję zewnętrzną.
Co więcej?
W czerwcu 2023 r. Google usunie możliwość wyboru wspomnianych modeli atrybucji.
Następnie, we września 2023 r., wszystkie działania powodujące konwersję, które nadal korzystają z tych modeli, przełączone zostaną na atrybucję opartą na danych.
Jeśli reklamodawca nie chce, aby konwersje korzystały z atrybucji opartej na danych, może skorzystać z modelu ostatniego kliknięcia.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13427716
✔️ Nowości na YouTube (06.04.2023)
Co nowego?
YouTube ogłosił kilka aktualizacji:
– reakcje na żywo podczas transmisji na żywo
– rozszerzenie zasięgu postów na tablety z Androidem i zapewnienie wglądu w typy treści, które widzowie oglądają na innych kanałach
– automatyzacja reklam, która pozwala YouTube określić najlepszy czas na ich wstawienie podczas transmisji
– reklamy podczas transmisji
– panel sterowania na żywo, który zapewnia statystyki transmisji i możliwości wyświetlania reklam