Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (01.12.2022 – 14.12.2022).
✔️ Nowe funkcje w sekcji STATYSTYKI (14.12.2022)
Co nowego?
1. Statystyki wyszukiwanych haseł
Pomagają szybko zrozumieć, czego szukają klienci, bez konieczności sprawdzania każdego wyszukiwanego hasła z osobna.
Grupując te terminy w szersze kategorie oparte na zamiarach, można łatwo określić, które motywy są najbardziej popularne wśród klientów, wraz z danymi takimi jak wydajność konwersji, liczba operacji wyszukiwania i wzrost liczby operacji wyszukiwania.
2. Statystyki zasobów (komponentów)
Pomogą dowiedzieć się więcej o zasobach kreacji, które przemawiają do potencjalnych klientów.
Jest to łatwy sposób identyfikacji wysoce zaangażowanych odbiorców i może być wykorzystany do informowania o zasobach i stronach docelowych tworzonych dla tych grup, a nawet do zmiany całej strategii marketingowej i produktowej.
3. Statystyki odbiorców
Niedawno opublikowane na poziomie konta, pomagają zrozumieć cechy osób, które zaangażowały się w firmę reklamodawcy.
Dzięki tym statystykom można lepiej zrozumieć, na czym zależy klientom, co ułatwi dostosowanie kreacji do ich unikalnych zainteresowań i cech.
4. Statystyki zmian
Pomagają określić, w jaki sposób zmiany wprowadzone na koncie mogą wpłynąć na wydajność.
Gdy nastąpi znacząca zmiana kluczowych danych kampanii, ta wiedza pomoże dowiedzieć się, jakie zmiany mogły spowodować tę zmianę w skuteczności, a następnie dowiedzieć się, jak postępować.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/new-holiday-insights/
✔️ Aktualizacja zasad: zawieszenie połączonego konta (14.12.2022)
Co się zmienia
Google aktualizuje zabronione praktyki, dodając nowy status problemu z kontem: „Zawieszenie połączonego konta”.
Ten stan problemu oznacza, że zawieszone konto Google Ads jest połączone z kontem Merchant Center. Zawieszenie Google Ads musi zostać naprawione, zanim będzie można zweryfikować zawieszenie Merchant Center.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/13050275
✔️ Aktualizacja raportu o kombinacjach w elastycznych reklamach displayowych (14.12.2022)
Co się zmienia?
Aby raport o kombinacjach był bardziej przydatny, Google dodaje nowe funkcje. W związku z tym od 15 stycznia 2023 r. w raporcie będą widoczne tylko kombinacje z bieżącego miesiąca oraz z poprzednich 11 miesięcy. Wszystkie starsze kombinacje będą usuwane.
Google informował o tym we wrześniu (https://blog.google/products/ads-commerce/create-engaging-ads/), a obecnie wysyła maile z przypomnieniem o nadchodzących zmianach.
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Narzędzie symulacyjne – atrybucja oparta na danych (13.12.2022)
Co nowego?
Google udostępni wkrótce kwalifikującym się reklamodawcom narzędzie symulacyjne, które pozwoli sprawdzić, jak automatyczne określanie stawek zareagowałoby na atrybucję opartą na danych w ciągu ostatnich 7 dni. Pomoże to zrozumieć wpływ atrybucji opartej na danych na konto reklamowe przed dokonaniem zmiany.
Co więcej?
W przeszłości atrybucja oparta na danych obsługiwała reklamy w sieci wyszukiwania, produktowe, displayowe i YouTube. Google rozszerza obsługę konwersji z aplikacji i zacznie obsługiwać formaty Discovery (w tym w Performance Max) w przyszłym roku.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/turning-data-into-results-with-data-driven-attribution
✔️ Logo i nazwa firmy w reklamach Discovery (13.12.2022)
Co nowego?
W reklamach Discovery pojawiła się nazwa firmy oraz logo, co zostało ostatnio wprowadzone w reklamach tekstowych.
Zmieniło się również oznaczenie reklam, z „Ad” na „Sponsored”.
⇒ Źródło: https://twitter.com/gregfinn/status/1602513651407196160
✔️ Więcej linków do podstron pod reklamą (13.12.2022)
Co nowego?
Google testuje wyświetlanie większej liczby linków do podstron pod pojedynczą reklamą. Na screenie widać ich aż 10.
⇒ Źródło: Google.com
✔️ Nowe powiadomienie dot. ograniczenia budżetowego (09.12.2022)
Co nowego?
Google testuje nowe powiadomienie w kolumnie STAN, które informuje, że kampania niedługo będzie ograniczona ze względu na budżet.
⇒ Źródło: https://twitter.com/AlfredSimon/status/1600498942562783234
✔️ Możliwość pobrania danych w zakładce PRODUKTY w kampanii Performance Max (09.12.2022)
Co nowego?
W zakładce PRODUKTY pojawiła się możliwość pobrania danych o produktach. Może je pobrać w standardowych formatach: csv, pdf, tsv, xlsx, xml oraz Arkusze Google.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Nowe plakietki w Skillshop (09.12.2022)
Co nowego?
Pojawiły się nowe plakietki i wygląd certyfikatów. Są one dostępne na platformie skillshop.credential.net (Google wysyła maila z linkiem do profilu).
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Nowe rodzaje wykresów w sekcji RAPORTY (07.12.2022)
Co nowego?
W sekcji RAPORTY pojawiło się pięć nowych typów wykresów:
– jeden kolumnowy
– jeden słupkowy
– trzy serie czasowe
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Continuous scrolling na urządzeniach desktopowych i koniec paginacji w wynikach wyszukiwania (05.12.2022)
Co się zmienia?
Google wprowadza continuous scrolling na urządzenia desktopowe, dzięki czemu można wyświetlać wyniki wyszukiwania przy mniejszej liczbie kliknięć. Tym samym znika paginacja w wynikach wyszukiwania.
Zmiana dotyczy póki co tylko rynku amerykańskiego.
Dla przypomnienia, rok temu w październiku Google wprowadził zmianę tego typu, ale na urządzeniach mobilnych.
⇒ Źródło: https://searchengineland.com/google-brings-continuous-scroll-to-desktop-search-results-390004