Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (21.08.2025 – 03.09.2025)

3 września 20250

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (21.08.2025 – 03.09.2025).

Nowości i zmiany w Google Ads (21.08.2025 – 03.09.2025)

✔️ Integracja Facebook Messengera i Zalo w rozszerzeniu wiadomości (03.09.2025)

➡️ Co nowego?

Google testuje rozszerzenia wiadomości kierujące bezpośrednio do Messengera lub Zalo, co pozwala na rozpoczęcie rozmowy bezpośrednio z reklamy. Jeśli korzystasz z Facebook Messengera lub Zalo, możesz podać link do swojego profilu/ID i po kliknięciu użytkownik natychmiast trafi do okna czatu z Twoją firmą.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/14888522

✔️ Nowa ankieta w Google Ads: „YouTube Network” jako osobna opcja kampanii (03.09.2025)

➡️ Co nowego?

Google testuje pomysł wprowadzenia nowej opcji w kampanii – YouTube Network. Na razie to tylko sondaż wśród reklamodawców, ale jeśli wejdzie w życie, może oznaczać duże zmiany w sposobie zarządzania budżetem i targetowaniem.

Nowa ankieta w Google Ads: „YouTube Network” jako osobna opcja kampanii

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/navpreetk_ppcchat-growthppc-activity-7368804792288149506-fOoG

✔️ Dodawanie lokalizacji bezpośrednio z Google Maps (02.09.2025)

➡️ Co nowego?

Google wprowadza łatwiejszy sposób dodawania rozszerzeń lokalizacji do kampanii. Od teraz, poza standardowym połączeniem z Google Business Profile czy siecią sklepów, można wyszukać i dodać lokalizacje bezpośrednio z Google Maps.

➡️ Jak to działa?

– Możesz wyszukać swoją firmę lub adres w Google Maps i dodać go jako lokalizację.

– Do konta Google Ads można przypisać maksymalnie 10 lokalizacji w ten sposób.

– Wszystkie lokalizacje muszą być faktycznie Twoje – inaczej mogą zostać odrzucone.

➡️ Gdzie to znaleźć?

1. Wejdź w Location manager w menu Tools → Shared library.

2. Kliknij plus, wybierz „Our locations”.

3. Wpisz adres lub frazę kluczową, aby znaleźć lokalizację w Google Maps.

4. Powtórz proces dla kolejnych lokalizacji (maks. 10)

5. Kliknij Continue i dostosuj ustawienia.

➡️ Co dalej?

Tak dodane lokalizacje można:

– używać na poziomie całego konta,

– wybierać w kampaniach/ad grupach jako Location groups,

– wyłączyć dla wybranych kampanii („No location asset”).

Dodawanie lokalizacji bezpośrednio z Google Maps

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-location-assets-google-maps-40034.html

✔️ Nowa, praktyczna zmiana w interfejsie wyboru kampanii w Google Ads (28.08.2025)

➡️ Co się zmienia?

Google właśnie wprowadził udogodnienie, które szczególnie docenią osoby pracujące na dużych kontach. Od teraz w selektorze kampanii można korzystać z checkboxów, aby filtrować i wybierać wiele kampanii jednocześnie.

➡️ Co więcej?

Do tej pory:

– można było wybrać tylko jedną kampanię z rozwijanego menu

– aby filtrować kampanie, trzeba było dodawać ręczne filtry (np. po nazwie, etykiecie czy typie strategii stawek)

Teraz:

– zaznaczasz wiele kampanii naraz za pomocą checkboxów

– łatwiej porównujesz ich wyniki

– szybciej skupiasz się tylko na tych, które Cię interesują

Nowa, praktyczna zmiana w interfejsie wyboru kampanii w Google Ads

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Commerce Media Suite dostępny w Google Ads (28.08.2025)

➡️ Co nowego?

Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się wyczekiwana nowość – Commerce Media Suite, zapowiedziana podczas Google Marketing Live/

➡️ Czym jest Commerce Media Suite?

To rozwiązanie, które pozwala markom kierować reklamy bezpośrednio na marketplace’y (takie jak Blinkit, Swiggy, Zepto czy Myntra), wykorzystując kampanie Performance Max for Marketplace. Dzięki temu reklamodawcy mogą zwiększać widoczność produktów i generować dodatkową sprzedaż tam, gdzie faktycznie kupują klienci.

➡️ Gdzie wyświetlają się reklamy?

Reklamy obsługiwane przez Commerce Media pojawiają się na wszystkich powierzchniach Google, w tym:

– Search,

– Shopping,

– YouTube,

– Display,

– Discover,

– Gmail.

➡️ Kluczowe korzyści

– Optymalizacja z Google AI – automatyczne dopasowanie budżetu i kreacji dla maksymalnych efektów.

– Dane 1st party z marketplace’ów – dostęp do unikalnych insightów konsumenckich.

– Pomiar na poziomie produktu – większa precyzja w raportowaniu i optymalizacji.

– Lepsza kontrola i transparentność – większy wgląd w wyniki kampanii marketplace’owych.

➡️ Efekty w praktyce

Pierwsze marki już raportują mocne wyniki. ITC Aashirvaad Select i RENÉE Cosmetics uzyskały nawet 4x ROAS przy niższym koszcie zamówienia.

➡️ Dlaczego to ważne?

Commerce Media Suite ma pomóc reklamodawcom wykorzystać sezonowy popyt i prowadzić kampanie tam, gdzie konsumenci faktycznie podejmują decyzje zakupowe – czyli w marketplace’ach.

Commerce Media Suite dostępny w Google Ads

⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2025-08/commerce-media-suite-spotted-live-in-google-ads

✔️ Główny wykres w Google Ads z dodatkowymi funkcjami (28.08.2025)

➡️ Co nowego?

Główny wykres w Google Ads jest teraz wzbogacony o trzy nowe elementy do włączenia/wyłączenia:

– Opóźnienie konwersji

– Statystyki dotyczące anomalii skuteczności

– Notatki

Główny wykres w Google Ads z dodatkowymi funkcjami

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Wykluczenia odbiorców w kampaniach produktowych (27.08.2025)

➡️ Co nowego?

Od teraz w kampaniach produktowych można nie tylko obserwować segmenty odbiorców, ale także wykluczać wybrane grupy.

Zmiana daje reklamodawcom możliwość:

– eliminacji odbiorców o niskiej intencji zakupowej

– wykluczania osób, które już dokonały konwersji

– lepszego dopasowania kampanii do faktycznie wartościowych użytkowników

➡️ Jak skorzystać?

Aby skorzystać z tej opcji, wejdź w ustawienia kampanii i w zakładce Odbiorcy znajdziesz nową sekcję „Wykluczenia”.

Wykluczenia odbiorców w kampaniach produktowych

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/jyllsaskingales_freaking-out-over-here-because-i-was-just-activity-7366443123276709888-blms

✔️ Nowe funkcje lojalnościowe w Google Ads i Merchant Center (26.08.2025)

➡️ Co nowego?

Google wprowadza narzędzia, które pomogą sklepom internetowym lepiej angażować lojalnych klientów i zwiększać ich wartość życiową (LTV). Od teraz detaliści mogą personalizować ceny dla członków programów lojalnościowych oraz korzyści z wysyłki zarówno w bezpłatnych, jak i płatnych listingach.

➡️ Przykład

Sephora US wykorzystała spersonalizowane adnotacje w reklamach i wynikach organicznych, aby pokazać klientom rabaty zależne od poziomu w programie lojalnościowym. Efekt: +20% CTR dla reklam kierowanych do stałych klientów.

➡️ Co więcej?

Dodatkowo w Google Ads pojawia się cel lojalnościowy, dzięki któremu można optymalizować budżety właśnie pod kątem najbardziej wartościowych klientów. To oznacza bardziej precyzyjne stawki i lepsze wykorzystanie budżetu reklamowego.

Nowe funkcje lojalnościowe w Google Ads i Merchant Center

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/new-loyalty-offerings-retailers

✔️ Ads Advisor w Google Ads (25.08.2025)

➡️ Co nowego?

Dla części użytkowników w interfejsie Google Ads pojawiła się nowa etykieta – zamiast „Chat” widnieje teraz „Ads Advisor”.

Ads Advisor w Google Ads

⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2025-08/google-renames-chat-to-ads-advisor

✔️ Brand Guidelines w kampaniach Demand Gen (25.08.2025)

➡️ Co nowego?

W Google Ads pojawiła się nowa sekcja Brand Guidelines dostępna bezpośrednio na poziomie kampanii Demand Gen.

Dzięki niej można precyzyjniej kontrolować wygląd i zgodność kreacji z wytycznymi marki.

Brand Guidelines w kampaniach Demand Gen

⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2025-08/brand-guidelines-available-in-demand-gen

✔️ Wyniki kanału na poziomie konta Google Ads (22.08.2025)

➡️ Co się zmienia?

Google rozszerzył możliwość analizy wyników kanałów w kampaniach Performance Max na poziomie całego konta.

Wyniki kanału na poziomie konta Google Ads

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Nowe ostrzeżenie w kampaniach Demand Gen (22.08.2025)

➡️ Co się zmienia?

Jeśli reklamodawca dodaje materiały wideo krótsze niż 10 sekund, nie będą one wyświetlane jako reklamy in-stream na YouTube.

Nowe ostrzeżenie w kampaniach Demand Gen

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_arpan-banerjee-now-gets-this-warning-that-activity-7364336709641084932-bGh8

✔️ Nowe narzędzie w Google Ads – Studio kreacji (21.08.2025)

➡️ Co nowego?

Na niektórych kontach Google Ads pojawiło się nowe narzędzie – Studio kreacji, dostępne w sekcji z narzędziami. To kolejny krok w kierunku połączenia kampanii z natywnymi narzędziami kreatywnymi opartymi o AI.

Nowe narzędzie w Google Ads - Studio kreacji

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Plot twist z ustawieniami językowymi w Google Ads (21.08.2025)

➡️ Co się zmienia?

Ostatnie dni w społeczności PPC obfitowały w spekulacje dotyczące usunięcia ustawień językowych w kampaniach w sieci wyszukiwania. Podano, że Google AI automatycznie rozpoznawałoby język, co według wielu mogłoby zwiększyć znaczenie słów wykluczających.

Jednak zapis zniknął już ze strony pomocy Google. Na ten moment wygląda więc na to, że zmian nie będzie – przynajmniej dopóki nie pojawi się oficjalny komunikat.

Plot twist z ustawieniami językowymi w Google Ads

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/georgizayakovperformancemarketer_googleads-ppc-sea-activity-7364189366627303425-miay

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds