W ciągu ostatnich lat Polska stała się nowym domem dla setek tysięcy obywateli Ukrainy, z których wielu na co dzień posługuje się językiem ukraińskim lub rosyjskim. Z marketingowego punktu widzenia to ogromna i wciąż niedostatecznie wykorzystana grupa odbiorców, która szuka usług, produktów i informacji w swoim ojczystym języku. jak to wykorzystać? O tym we wpisie poniżej.
Wielu reklamodawców w Polsce decyduje się na dodanie języka angielskiego do kampanii Google Ads, co oczywiście ma sens — ale warto pójść o krok dalej. Dodanie języka ukraińskiego i rosyjskiego może znacząco poprawić zasięg oraz skuteczność kampanii, szczególnie w takich branżach jak e-commerce, usługi medyczne, edukacja czy transport.
Dlaczego warto utworzyć osobne kampanie językowe?
Zamiast ograniczać się do jednej kampanii z wieloma językami, stwórz osobne kampanie dla każdego języka lub kilku języków. Dzięki temu możesz:
• precyzyjnie monitorować efektywność (np. osobne docelowe ROAS lub CPA dla kampanii ukraińskojęzycznej)
• lepiej dostosować komunikaty reklamowe do kultury i języka odbiorcy
• dostosować budżet do potencjału każdego segmentu
• tworzyć dedykowane strony docelowe z odpowiednim językiem i UX
Jak to wdrożyć?
W Edytorze Google Ads przygotuj kopię konkretnej kampanii i zmień jej język na ukraiński i rosyjski. Nazwij odpowiednio kampanię, by móc szybko ocenić efekty kampanii w porównaniu z wersją polską. Może to wyglądać następująco.
A jak to wygląda u Ciebie? Daj znać w komentarzu :)
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |
8 komentarzy
Bartosz Jachim
15 maja 2025 at 08:23
Ta druga kampania na screenie to na język angielski?
Marcin Wsół
15 maja 2025 at 08:44
tak ;]
Bartosz Jachim
16 maja 2025 at 09:58
Najlepszy ROAS w tym przykładzie tam, gdzie często nikt myślą lub czynem nie zagląda ;)
Marcin Wsół
18 maja 2025 at 13:37
zgadza się hehe ;]
Bartosz Jachim
16 maja 2025 at 13:40
Czy ta kampania z przykładu miała dedykowana stronę końcową po ukraińsku/rosyjsku?
Marcin Wsół
18 maja 2025 at 13:37
nie, strona po polsku :)
Kasia Sob
20 maja 2025 at 12:07
Czy teksty reklamowe dopasowywałeś do języka ustawionego w kampanii? Skoro LP jest po polsku, to widzę tu trochę konflikt, stąd pytanie.
Marcin Wsół
20 maja 2025 at 12:27
w tym przypadku nie, bo trafiamy do użytkowników, którzy mówią po polsku, ale korzystają z ukraińskiej/rosyjskiej wersji wyszukiwarki
oczywiście dedykowana strona w tych językach zawsze na plus, ale nie zawsze się da prosto wdrożyć :)