Czym są linki sponsorowane Google AdWords?

Linki sponsorowane Google AdWords są jedną z wielu form reklamy internetowej i pojawiają się nad wynikami wyszukiwania (wynikami organicznymi) oraz po ich prawej stronie. Reklamy są wyświetlane po wpisaniu przez użytkownika odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę Google. Przykładem może być wpisanie frazy ‚sklep internetowy lampy’, które powoduje wyświetlenie reklam wielu sklepów internetowych sprzedających oświetlenie.

Linki sponsorowane Google AdWords

Reklamodawca decyduje, jakie frazy mają powodować wyświetlanie się jego reklam w wyszukiwarce i ponosi koszty za faktyczne kliknięcia, a nie za same wyświetlenia. Wielu reklamodawców obawia się, że konkurenci będą klikać w ich reklamy, a tym samym powodować szybkie wyczerpanie budżetu. Firma Google przewidziała takie sytuacje i stworzyła w systemie AdWords specjalne zabezpieczenia, które powodują odfiltrowanie nieprawidłowych kliknięć, a poniesione koszty zostają zwrócone jako dodatkowy budżet na kliknięcia.

Koszt kliknięcia jest definiowany w zależności od natężenia działań konkurencyjnych oraz samej branży, w której działa firma. Dodatkowo, klient sam może ustalić maksymalny koszt kliknięcia w reklamę.

Reklamy Google AdWords (linki sponsorowane) widoczne są od razu po uruchomieniu kampanii, dzięki czemu firma staje się szybko widoczna w Internecie. Same reklamy mogą być kierowane na konkretne języki, lokalizacje, urządzenia, pory dnia. Możemy precyzyjnie określić kwoty, jakie chcemy wykorzystać w kampanii oraz ustalić harmonogram wyświetlania reklam.