Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (05.09.2024 – 18.09.2024).
✔️ Nowości ogłoszone na konferencji DMEXCO (18.09.2024)
Co nowego?
1. Tryb konwersacyjny w Google Ads zostanie rozszerzony na języki niemiecki, francuski i hiszpański.
2. Edycja obrazów oparta na sztucznej inteligencji jest rozszerzana na nowe kampanie wykraczające poza Performance Max.
Można teraz ulepszać zasoby graficzne również w kampaniach wyszukiwania, generowania popytu, aplikacji i wyświetlania. Można wyróżnić własne produkty, wybierając i edytując obrazy bezpośrednio z Google Merchant Center. Ponadto generowanie zasobów staje się dostępne w sześciu nowych językach: niemieckim, francuskim, hiszpańskim, portugalskim, holenderskim i włoskim.
3. Preferencje dotyczące zasobów Demand Gen zostaną udostępnione wszystkim reklamodawcom.
Umożliwi to przypinanie zasobów wideo do określonych formatów i powierzchni, zapewniając, że najbardziej wpływowe materiały wizualne pojawią się dokładnie tam, gdzie chce reklamodawca.
4. Wprowadzenie metryk konwersji dla każdego zasobu oraz raportowania udziału w wyświetleniach z sieci wyszukiwania.
5. Od przyszłego miesiąca nowe raportowanie pokrycia zasobów w Performance Max pomoże zidentyfikować grupy zasobów o słabych wynikach i otrzymywać konkretne zalecenia dotyczące ich poprawy, takie jak „dodaj 2 długie nagłówki” lub „dodaj 3 kwadratowe obrazy”.
6. Statystyki, wyjaśnienia i zalecenia zostaną połączone w jeden usprawniony widok, aby pomóc reklamodawcy zrozumieć i rozwiązać wahania kampanii (zamiast korzystać z wielu raportów).
7. Performance Max otrzymuje statystyki dotyczące tempa docelowego, które pomagają reklamodawcy łatwo śledzić postępy w stosunku do celów CPA i ROAS.
8. Wykluczenia na poziomie kampanii w Performance Max.
9. OmniChannel bidding w kampaniach Demand Gen.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/in/georgizayakovperformancemarketer/
✔️ Nadchodząca zmiana w interfejsie API Reklam Usług Lokalnych (17.09.2024)
Co się zmienia?
Od 16 września 2024 roku zaczną obowiązywać nowe zasady weryfikacji zmian wprowadzanych w polu manual_cpa_bid_micros w kampanii Reklam Usług Lokalnych za pomocą interfejsu API. Po przesłaniu żądania zmiany pola manual_cpa_bid_micros dla danej kategorii zaakceptowane zostaną wszystkie stawki większe od zera.
Co więcej?
W portalu reklamodawcy korzystającego z Reklam Usług Lokalnych nadal będzie wyświetlać się szacowana liczba potencjalnych klientów, jaką może zapewniać dana stawka, więc można korzystać z tych informacji przy ustalaniu wysokości stawki.
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Automatyczne włączenie plików danych o podróżach w kampaniach w sieci wyszukiwania (17.09.2024)
Co nowego?
Od 15 października 2024 r. Google automatycznie włączy pliki danych o podróżach (travel feeds) w reklamach w wyszukiwarce dla reklamodawców, którzy połączą swój kanał Hotel Center z Google Ads.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7241476950844698625
✔️ Udział w wyświetleniach z sieci wyszukiwania w kampaniach Performance Max (17.09.2024)
Co nowego?
Kampanie Performance Max otrzymały wsparcie w zakresie sprawdzania udziału w wyświetleniach z sieci wyszukiwania. Wystarczy dodać kolumnę o tej samej nazwie do raportu na poziomie kampanii.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Przyklejane nagłówki reklam i etykiety organiczne (17.09.2024)
Co nowego?
Google testuje nowy projekt dużych nagłówków reklam i etykiet organicznych, ale tym razem nagłówek przykleja się do góry podczas przewijania.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-sticky-headers-for-ads-results-38076.html
✔️ Budżet całkowity w kampaniach generujących popyt (15.09.2024)
Co nowego?
W kampaniach generujących popyt (Demand Gen) pojawiła się opcja określenia budżetu całkowitego dla całej kampanii.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Nowa forma wyświetlania nazwy firmy w reklamach i wynikach organicznych (14.09.2024)
Co nowego?
Google testuje nową formą wyświetlania nazwy firmy w reklamie i wynikach organicznych – tym razem na szarym tle.
⇒ Źródło: https://x.com/AnthonyHigman/status/1834762566867751399
✔️ Poufne dopasowywanie (Confidential Matching) (13.09.2024)
Co nowego?
Google uruchomił Confidential Matching, nową technologię zwiększającą prywatność, która ma pomóc reklamodawcom bezpiecznie łączyć się i wykorzystywać dane własne do rozwiązań dotyczących odbiorców i pomiaru kampanii.
Oparte na zaufanych środowiskach wykonawczych (TEE), które izolują dane podczas przetwarzania, aby uniemożliwić dostęp podmiotom zewnętrznym – w tym Google – poufne dopasowywanie ma na celu wzmocnienie bezpieczeństwa i przejrzystości danych.
Co więcej?
Ta technologia jest teraz domyślna dla Customer Match i Google Ads Data Manager, oferując reklamodawcom sposób na spełnienie standardów prywatności bez uszczerbku dla wydajności.
Google planuje globalnie wdrożyć obsługę szyfrowania dla poufnego dopasowywania, rozszerzając jego zastosowanie na więcej rozwiązań reklamowych.
✔️ Strategia First Position dla wszystkich treści YouTube w Display & Video 360 (12.09.2024)
Co nowego?
Strategia First Position zapewnia, że marka reklamodawcy będzie pierwszą reklamą in-stream, którą zobaczą odbiorcy oglądający YouTube, w momentach najbardziej istotnych i wpływających na firmę.
Teraz Google rozszerza możliwość kierowania First Position do wszystkich treści YouTube po dynamicznej stawce za pośrednictwem usługi Display & Video 360.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15398279
✔️ Wymagania weryfikacji reklam usług lokalnych (LSA) (11.09.2024)
Co się zmienia?
W marcu Google ogłosiło nowy proces weryfikacji dla swojego programu reklam usług lokalnych. Teraz Google zaczęło wysyłać e-maile do reklamodawców, którzy muszą podjąć kroki w celu weryfikacji swoich kont reklamowych.
Proces weryfikacji zmniejszy liczbę spamu w programie LSA i sprawi, że legalne firmy będą miały łatwiejszą widoczność w tej przestrzeni.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-advertisers-lsa-verification-38040.html
✔️ Nowa etykieta dla reklam w wynikach wyszukiwania mobilnego (11.09.2024)
Co nowego?
Google testują nową etykietę dla reklam w wynikach wyszukiwania mobilnego. Obecnie jest to „Sponsorowane”, ale teraz Google dodaje również „Promowane wyniki” lub „Promowane produkty”.
Ponadto reklamy mają kolorowe tło.
✔️ Aktualizacja Polityki dotyczącej alkoholu (10.09.2024)
Co się zmienia?
Google Ads zezwoli na reklamowanie informacji związanych z piwem w Polsce.
Reklamodawcy mogą promować napoje piwne i udostępniać informacje o piwie, ale sprzedaż alkoholu lub promocja innych rodzajów trunków jest zabroniona. Reklamodawcy muszą ubiegać się o certyfikację.
Kiedy?
Strona Polityki dotyczącej alkoholu zostanie zaktualizowana, gdy polityka wejdzie w życie 1 października 2024 r.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15333609
✔️ Nowy segment – YouTube (10.09.2024)
Co nowego?
Google zaczął oferować dane według segmentu sieci YouTube, umożliwiając reklamodawcom przeglądanie bardziej szczegółowych danych na temat skuteczności kampanii.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ AI Innovation Day (10.09.2024)
Wydarzenie
24 września odbędzie się wydarzenie AI Innovation Day, które pozwoli odkryć, w jaki sposób najnowsze wersje beta AI mogą pomóc reklamodawcom odblokować przyszłość Google Ads i napędzać innowacje.
Będzie okazja zadać na żywo pytania menedżerom ds. produktów i specjalistom na temat tych wersji beta.
⇒ Źródło: https://google-ads.brandlive.com/US-Google-AI-Innovation-Day/en/registration
✔️ Product Studio rozszerza się na EOG i Szwajcarię (09.09.2024)
Co nowego?
Google wprowadza Product Studio, bezpłatne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji dla reklamodawców w EOG i Szwajcarii, począwszy od 9 września.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-09/ai-powered-product-studio-expands-to-eea-switzerland
✔️ Funkcja „Płać za interakcję” w kampaniach displayowych (08.09.2024)
Co nowego?
Nowa opcja „Płać za interakcję” niedawno pojawiła się w ustawieniach kampanii displayowych Google Ads.
To ustawienie, które pozwala reklamodawcom płacić na podstawie interakcji użytkowników, a nie wyświetleń, kliknięć lub konwersji, nie zostało oficjalnie ogłoszone przez Google.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-09/pay-for-interaction-feature-in-display-campaigns
✔️ Nowa strategia ustalania stawek w reklamach usług lokalnych (08.09.2024)
Co nowego?
Pojawiła się nowa strategia ustalania stawek w reklamach usług lokalnych: docelowy koszt pozyskania klienta (cost per lead).
✔️ Wycofanie Ulepszonego CPC z reklam w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej (06.09.2024)
Co się zmienia?
Od października 2024 roku w nowych kampaniach w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej nie będzie już można wybrać opcji Ulepszony CPC.
Istniejące kampanie korzystające z Ulepszonego CPC będą działać na dotychczasowych zasadach do marca 2025 r. Od marca 2025 roku wszystkie istniejące kampanie w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej korzystające z Ulepszonego CPC przejdą na samodzielne ustawianie stawek CPC.
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Wirtualna przymierzalnia sukienek w reklamach produktowych (05.09.2024)
Co nowego?
Od teraz można wirtualnie przymierzać sukienki podczas zakupów w Google, aby uzyskać dokładniejszy obraz tego, jak będą wyglądać.
W zeszłym roku uruchomiono wirtualne narzędzie do przymierzania damskich i męskich topów, które wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję, aby pomóc użytkownikowi zobaczyć każdy szczegół.
Przed sezonem jesiennym, Google rozszerza wirtualne przymierzanie o kolejny element garderoby i jedną z najczęściej wyszukiwanych kategorii odzieży: sukienki.
Jak to działa?
Jeśli użytkownik znajduje się w Stanach Zjednoczonych, wystarczy że wyszuka sukienki w wyszukiwarce i kliknij dowolny model, który ma etykietę „przymierz (try on)”.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/shopping/virtual-try-on-dresses
✔️ Nowy cel odwiedzin witryny dostępny w YouTube Studio (05.09.2024)
Co nowego?
Google zaktualizował promocje YouTube, aby uwzględnić nowy cel odwiedzin witryny dla kanałów na całym świecie.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15107395
✔️ Performance Max w programie Google Ad Grants (05.09.2024)
Co nowego?
Google wprowadza obsługę kampanii Performance Max na kontach typu Ad Grants.
⇒ Źródło: https://blog.google/outreach-initiatives/google-org/google-ai-tools-social-impact-sector
✔️ Zmiany w zakresie dopasowania treści dla zaparkowanych domen w Google Ads (05.09.2024)
Co się zmienia?
Od października nowe konta Google Ads będą automatycznie wyłączane z wyświetlania reklam w zaparkowanych domenach. Oznacza to, że kampanie w sieci wyszukiwania oraz Performance Max na nowych kontach nie będą domyślnie wyświetlane w zaparkowanych domenach.
Jeśli reklamodawca chce, aby jego reklamy były wyświetlane w zaparkowanych domenach, musi przejść do ustawień dopasowania treści w nowym koncie i zmienić ustawienia.
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Nowa zakładka w zasobach graficznych – Merchant Products (05.09.2024)
Co nowego?
Google wprowadza nową zakładkę w swojej bibliotece zasobów graficznych o nazwie „Merchant Products”. Ta zakładka wyświetla obrazy przesłane na połączone konto Google Merchant Center.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-merchant-products-tab-38020.html
✔️ Wymagania dotyczące formatu Masthead (05.09.2024)
Co się zmienia?
3 października 2024 r. Google uruchomi nową stronę Centrum pomocy Google Ads o nazwie „Wymagania dotyczące formatu Masthead”, skonsolidowane źródło wymagań dotyczących reklam Masthead, w tym reklam Masthead YouTube i reklam Masthead Google TV.
Podgląd nowych wymagań dotyczących formatu Masthead jest już dostępny i będzie publicznie dostępny, gdy wprowadzenie na rynek nastąpi 3 października 2024 r. Należy pamiętać, że wymagania dotyczące reklam Masthead YouTube nie ulegną zmianie, ale obecnie Google konsoliduje je na nowej stronie Centrum pomocy regulującej wszystkie reklamy nagłówkowe.
Reklamy, które nie są zgodne z tymi zasadami, nie będą wyświetlane jako reklamy Masthead.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15214342