Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (06.02.2025 – 19.02.2025)

19 lutego 20250

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (06.02.2025 – 19.02.2025).

Nowości i zmiany w Google Ads (06.02.2025 – 19.02.2025)

✔️ Nowe funkcje AI w Google Ads – generowanie atrakcyjnych wizualnie reklam (19.02.2025)

Co nowego?

Google przedstawia nowe funkcje w Google Ads, które mają pomóc reklamodawcom w tworzeniu atrakcyjnych wizualnie treści.

Dzięki wykorzystaniu generatywnej sztucznej inteligencji (AI), reklamodawcy mogą teraz generować obrazy przedstawiające dorosłe osoby, co pozwala na tworzenie bardziej angażujących materiałów promocyjnych.

Funkcja ta jest dostępna w kampaniach Performance Max, Demand Gen, Display oraz Apps.

Co więcej?

Google wprowadziło również rekomendacje dotyczące treści, które pomagają dostosować obrazy do preferencji docelowych odbiorców, oraz testowanie zasobów dla kampanii Performance Max opartych wyłącznie na feedach. Wszystkie generowane obrazy są oznaczane za pomocą SynthID, co zapewnia transparentność w zakresie wykorzystania AI

Nowe funkcje AI w Google Ads – generowanie atrakcyjnych wizualnie reklam

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/new-creative-updates-advertisers-generate-lifestyle/

✔️ Nadchodzące zmiany dotyczące kampanii wideo zachęcających do działania i kampanii generujących popyt (15.02.2025)

Co się zmienia?

1. Do kampanii generujących popyt dodane zostaną zasoby reklamowe w sieci reklamowej

Kampanie generujące popyt będą uwzględniać zasoby umożliwiające wyświetlanie reklam graficznych w sieci reklamowej Google. Kampanie generujące popyt już mają dostęp do części sieci reklamowej Google, w której można wyświetlać reklamy wideo.

2. Kampanie wideo zachęcające do działania zostaną przekształcone w kampanie generujące popyt

Po przekształceniu kampanii wideo zachęcających do działania w kampanie generujące popyt reklamodawcy będą mogli tworzyć w ich ramach kampanie efektywnościowe kierowane tylko na YouTube.

⇒ Źródło: mailing Google Ads

✔️ Google usuwa minimalny wymagany budżet dla reklam usług lokalnych (14.02.2025)

Co się zmienia?

Google usunął minimalny wymagany budżet dla reklam usług lokalnych. Nie jest jasne, czy było to celowe, czy błąd, ale pole, które uniemożliwiało ustawienie zbyt niskiego budżetu, najwyraźniej już nie istnieje.

Google usuwa minimalny wymagany budżet dla reklam usług lokalnych

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-lsa-required-budget-38889.html

✔️ Nowa opcja w kampaniach Performance Max – nowi klienci o wysokiej wartości (14.02.2025)

Co nowego?

W kampaniach Performance Max pojawiła się nowa opcja w sekcji POZYSKIWANIE KLIENTÓW – nowi klienci o wysokiej wartości.

Nowa opcja w kampaniach Performance Max - nowi klienci o wysokiej wartości

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Wycofanie strategii ustalania stawek opartych na prowizji – przypomnienie (13.02.2025)

Co nowego?

20 lutego 2025 r. strategie ustalania stawek oparte na prowizji zostaną wycofane.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/14280291?hl=pl

✔️ Nowa sekcja w Google Ads – Creator Partnerships (12.02.2025)

Co nowego?

Google wprowadza sekcję Creator Partnerships w Google Ads. Pozwala ona znaleźć wysokiej jakości filmy Shorts od twórców YouTube, którzy wspominają o marce reklamodawcy i można łatwo je promować jako reklamy, aby zwiększyć skuteczność kampanii.

Co więcej?

Partnerstwa twórców obsługiwane przez BrandConnect pomagają reklamodawcom znajdować i wykorzystywać treści Shorts, w których wspomina się o ich marce lub produkcie.

Obecnie w wersji beta — dostępne wyłącznie na zaproszenie.

Nowa sekcja w Google Ads - Creator Partnerships

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7295305867619397633

✔️ Wykluczenia adresów URL w kampaniach Performance Max na podstawie etykiet własnych (12.02.2025)

Co nowego?

Na niektórych kontach Google Ads w ustawieniach kampanii Performance Max pojawiła się opcja wykluczania adresów URL na podstawie etykiet własnych.

Wykluczenia adresów URL w kampaniach Performance Max na podstawie etykiet własnych

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Statystyki dotyczące tematów wyszukiwania w Performance Max (12.02.2025)

Co nowego?

Performance Max podkreśla teraz tematy wyszukiwania, które generują dodatkowy ruch. Aktualizacja ta pomaga reklamodawcom zobaczyć, które tematy wyszukiwania generują dodatkowy ruch poza tym, który jest rejestrowany przez adresy URL i zasoby kreatywne.

Statystyki dotyczące tematów wyszukiwania w Performance Max

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/navpreetk_googleads-ppcchat-growthppc-activity-7295164332458328066-CsT_

✔️ Aktualizacja wygasania okresu członkostwa w Customer Match (12.02.2025)

Co się zmienia?
Od 7 kwietnia 2025 r. nowy maksymalny okres członkostwa wynoszący 540 dni będzie stopniowo wdrażany dla list Customer Match na platformach Google Ads i Display & Video 360. Zmiana ta ma na celu lepsze dostosowanie do najlepszych praktyk Customer Match.

Co więcej?

Od tej daty istniejące listy skonfigurowane tak, aby nie miały ustawionego okresu wygaśnięcia członkostwa lub okres wygaśnięcia członkostwa dłuższy niż 540 dni, zostaną zaktualizowane, aby używać maksymalnego okresu członkostwa wynoszącego 540 dni, a okres członkostwa wynoszący 540 dni zostanie zastosowany wstecznie do wszystkich istniejących członków, którzy mają dłuższy okres. Odzwierciedlony rozmiar listy zmniejsza się wraz z wygasaniem członkostwa.

Kampanie kierowane do zbyt małego segmentu użytkowników nie mogą wyświetlać reklam i mogą zostać automatycznie wstrzymane.

Po ustaleniu okresu członkostwa reklamodawca będzie musiał regularnie odświeżać swoją listę, ponownie przesyłając dane klientów na swoje listy. Jeśli tego nie zrobi, rozmiar listy będzie się z czasem zmniejszał.

⇒ Źródło: https://ads-developers.googleblog.com/2025/02/update-to-customer-match-membership.html

✔️ Wykluczenia marki w Performance Max tylko dla reklam tekstowych (12.02.2025)

Co nowego?

Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się opcja dodania wykluczeń marki tylko dla reklam tekstowych w wyszukiwarce, co oznacza, że wykluczenia nie zostaną zastosowane dla reklam produktowych w ramach kampanii Performance Max.

Wykluczenia marki w Performance Max tylko dla reklam tekstowych

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_ppc-sea-ads-activity-7295329210267561985-OoNf

✔️ Nowy rodzaj ulepszenia filmu dla reklam generujących popyt (10.02.2025)

Co nowego?

Google wprowadza nowy rodzaj ulepszenia filmu w kampaniach generujących popyt. Umożliwi to tworzenie krótszych wersji filmów przeznaczonych dla różnych grup odbiorców.

To ulepszenie filmu będzie domyślnie włączone we wszystkich reklamach. Jeśli jednak reklamodawca nie chce używać tej opcji, może z niej zrezygnować do 10 marca 2025 r.

10 marca 2025 r. we wszystkich reklamach z tym ustawieniem zaczną się wyświetlać krótsze wersje filmów reklamodawcy.

⇒ Źródło 1: mailing Google
⇒ Źródło 2: https://support.google.com/google-ads/answer/15701616

✔️ Planer słów kluczowych Google Ads — nowe automatyczne organizowanie słów kluczowych w grupach reklam (07.02.2025)

Co nowego?

Google Ads ma nową funkcję w Planerze słów kluczowych, która automatycznie organizuje nowe słowa kluczowe w grupach reklam.

Planer słów kluczowych Google Ads — nowe automatyczne organizowanie słów kluczowych w grupach reklam

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-keyword-planner-auto-organize-new-keywords-38862.html

✔️ Sugerowane obrazy z witryny reklamodawcy (07.02.2025)

Co nowego?

Podczad tworzenia reklamy Google sugeruje teraz obrazy zaciągnięte bezpośrednio z witryny reklamodawcy. Jeśli uzna, że mogą zostać poprawione pod kątem kolorów, może to zrobić automatycznie, o czym znajdziemy informację pod grafiką.

Sugerowane obrazy z witryny reklamodawcy

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Wymagane działanie w przypadku importu konwersji offline (OCI) dla aplikacji (06.02.2025)

Co się zmienia?

Aby zapewnić dokładną atrybucję i optymalną wydajność, Google Ads wymaga, aby reklamodawcy korzystający z importu konwersji offline (OCI) importowali konwersje w aplikacji, aby uwzględnić „conversion_environment” w przesyłanych danych do 30 kwietnia 2025 r. Ten parametr umożliwia reklamodawcom wskazanie, czy konwersja nastąpiła w sieci, czy w aplikacji i zapewnia dokładną atrybucję w celu inteligentniejszego ustalania stawek i optymalnej wydajności kampanii.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15907017

✔️ Reklamy w wyszukiwarce i znaczenie nawigacji na stronie docelowej (06.02.2025)

Co nowego?

Google omawia niedawną aktualizację systemu oceny jakości reklam w wyszukiwarce Google. Celem tej zmiany jest zapewnienie użytkownikom bardziej pomocnych i trafnych doświadczeń podczas korzystania z reklam w wyszukiwarce.

Co więcej?

Problem nieodpowiednich stron docelowych: Użytkownicy często doświadczają frustracji, gdy po kliknięciu reklamy trafiają na stronę, która nie odpowiada ich oczekiwaniom lub jest trudna w nawigacji. Na przykład, gdy ktoś szuka strony logowania, ale zostaje przekierowany na stronę promocyjną bez łatwego dostępu do sekcji logowania.

Nowy model predykcji jakości nawigacji: Google wprowadził nowy model predykcji, który lepiej ocenia jakość nawigacji na stronach docelowych reklam. System ten analizuje, czy reklama prowadzi do nieoczekiwanej treści i czy strona oferuje intuicyjne opcje nawigacji.

Wpływ na wyświetlanie reklam: Dzięki tej aktualizacji Google będzie wyświetlać mniej reklam prowadzących do stron o niskiej jakości nawigacji, co ma na celu poprawę doświadczeń użytkowników podczas korzystania z wyszukiwarki.

Rekomendacje dla reklamodawców: Reklamodawcom zaleca się poprawę nawigacji na swoich stronach docelowych, aby użytkownicy mogli łatwo znaleźć poszukiwane informacje. Dobre praktyki obejmują zapewnienie, że kluczowe sekcje, takie jak strony logowania, są łatwo dostępne z dowolnej strony promocyjnej.

Reklamy w wyszukiwarce i znaczenie nawigacji na stronie docelowej

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/search-ads-and-the-importance-of-landing-page-navigation

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds