Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (10.03.2022 – 23.03.2022)

23 marca 20220

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (10.03.2022 – 23.03.2022).

Nowości i zmiany w Google Ads (10.03.2022 – 23.03.2022)

✔️ Wyszukiwarka Partnerów Google (23.03.2022)

Co nowego?
Google uruchomił wyszukiwarkę, w której można znaleźć firmy ze statusem Google Partner oraz Google Partner Premier. Tym samym oficjalnie można sprawdzić, ile mamy w Polsce firm ze statusem podstawowym (474) oraz statusem Premier (55).

Według założeń programu status Premier powinno otrzymać tylko 3% agencji, co niestety nie pokrywa się z powyższymi liczbami. Prawdopodobnie Google wyliczał 3% od wszystkich firm, które przystąpiły do programu Google Partners niezależnie czy otrzymały status podstawowy czy też nie. Wtedy wychodziłoby, że takich firm w Polsce jest ponad 1800, a jedynie 474 otrzymało status podstawowy. Pozostałe nie spełniły minimalnych wymogów (wydatki za ostatnie 90 dni nie mniejsze niż 10 000 USD oraz 50% doradców klienta musi mieć przynajmniej jeden certyfikat).

Miło mi, że działając jako indywidualny specjalista Google Ads, a nie agencja udało mi się dołączyć do grona Partnerów Premier :)

Wyszukiwarka Partnerów Google (23.03.2022)

⇒ Źródło: https://partnersdirectory.withgoogle.com/

✔️ Wstrzymywanie reklam dotyczących wojny na Ukrainie (23.03.2022)

Co się zmienia?
W związku z wojną na Ukrainie Google wstrzymuje reklamy zawierające treści, które wykorzystują, odrzucają lub aprobują wojnę.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/12000086?hl=en&ref_topic=29265

✔️ Nowa wersja Edytora Google Ads (22.03.2022)

Co nowego?
Pojawiła się nowa wersja Edytora Google Ads – 2.0, a nie w niej:
1. Pełna obsługa kampanii Performance Max (w tym grupy zasobów oraz grupy produktów).
2. Nowy samouczek dla nowych użytkowników Edytora (opcję można znaleźć również w menu: Pomoc, Samouczki i Powitanie nowego użytkownika).
3. Działania niestandardowe i reguły dotyczące działań (rodzaje działań, które można zapisać na koncie, by w przyszłości móc ponownie i szybko z nich skorzystać; można je również wykonywać automatycznie, gdy wystąpi określone zdarzenie, np. zdefiniowany błąd lub naruszenie reguły niestandardowej).
4. Nowe rekomendacje:
– napraw śledzenie konwersji
– napraw działanie powodujące konwersję, które nie wykazuje aktywności
– napraw działanie powodujące konwersję, które wykazuje spadek współczynnika konwersji
– ulepsz elastyczne reklamy displayowe
5. Obsługa standardowych celów konwersji.
6. Większe wymagania dotyczące kampanii video zachęcających do konwersji (trzeba teraz użyć kierowania na sieć „Wyszukiwanie w YouTube” lub „Uwzględnij sieć partnerów wideo” w okienku edycji kampanii w sekcji „Sieci wideo”; istniejące kampanie, które nie korzystają z tego kierowania, będą nadal dozwolone; nowe kampanie muszą być kierowane na wszystkie 3 sieci wideo).
7. Listy typów z możliwością alfabetycznego sortowania oraz według liczby elementów (sekcja ZARZĄDZAJ w lewym dolnym rogu panelu).
8. Obsługa pól ścieżek w elastycznych reklamach video.
9. Dodatkowe katy na stronie PRZEGLĄD:
– reguły niestandardowe
– wynik optymalizacji
– najskuteczniejsze kampanie
– najskuteczniejsze grupy reklam
– najskuteczniejsze słowa kluczowe
– najskuteczniejsze reklamy wideo
10. Biblioteka obrazów (możliwość sprawniejszego zarządzania dodanymi do konta grafikami).
11. Raport o zasobach (możliwość wyświetlenia oraz pobrania raportu o zasobach dotyczących określonych typów reklam i kanałów – odpowiednik funkcji w panelu online: Reklamy i rozszerzenia > Reklamy > Wyświetl szczegóły zasobu).
12. Obsługa udostępnionych odbiorców (tworzenie i edytowanie).
13. Wycofana zostaje rekomendacja “Dodaj propozycje reklam”.

Co poprawiono:
1. Logowanie do konta Google Ads z poziomu aplikacji.

Czego nie poprawiono:
1. Przy zbiorczym dodawaniu obrazów/bannerów nadal nie są zaciągane nazwy plików jako nazwy reklamy.
2. Nadal brak obsługi inteligentnych reklam produktowych, ale to już pewnie się nie pojawi, z racji nadchodzącej migracji do kampanii Performance Max.

Nowa wersja Edytora Google Ads (22.03.2022)

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/editor/answer/11354954?hl=pl

✔️ Możliwość połączenia Merchant Center z GA4 (18.03.2022)

Co nowego?
Na kontach GA4 pojawiła się możliwość połączenia konta Google Merchant Center, co pozwala uzyskać dane dotyczą listy produktów bezpośrednio z poziomu GA4.

Możliwość połączenia Merchant Center z GA4
⇒ Źródło: Google Analytics

✔️ Nowe narzędzia dla hotelarzy (16.03.2022)

Co nowego?
1. Wprowadzone w zeszłym roku na google.com/travel linki do bezpłatnych rezerwacji hoteli będą teraz pojawiać się na stronie wyników wyszukiwania i w Mapach Google, pomagając partnerom w zwiększaniu zasięgu i oferując konsumentom bardziej wszechstronny zestaw opcji. Po kliknięciu tych linków podróżni mogą dokończyć rezerwację bezpośrednio na stronie partnera.

Nowe narzędzia dla hotelarzy

2. Od teraz nowe raportowanie kliknięć w Hotel Center pokazuje partnerom, ile osób kliknęło ich bezpłatne linki do rezerwacji. W nadchodzących tygodniach Google rozszerzy raport o inne statystyki, takie jak wyświetlenia bezpłatnych linków do rezerwacji i wartość rezerwacji.

Nowe narzędzia dla hotelarzy
3. Google ułatwia hotelarzom udostępnianie cen i dostępności w Google – bez skomplikowanych wymagań technicznych. Od przyszłego miesiąca poszczególne hotele, które spełniają wymagania, mogą ręcznie wprowadzać swoje stawki w profilu firmy Google, aby korzystać z bezpłatnych linków do rezerwacji hoteli.

Nowe narzędzia dla hotelarzy
4. Możliwość wyróżnienia elementów oferty hotelowej, np. zmiany spowodowane COVID-19, w tym to, czy hotel jest otwarty, czy zamknięty, oraz aktualizacje udogodnień lub zasad, opisy specjalnych funkcji, które są dostępne wyłącznie w hotelu, przekonujące obrazy i filmy.

Nowe narzędzia dla hotelarzy

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/new-tools-hotels-reconnect-travelers/

✔️ Google wycofuje Universal Analytics (16.03.2022)

Co się zmienia?
W przyszłym roku Google zacznie wycofywać Universal Analytics -poprzednią generację Analytics, tym samym GA4 będzie wersją główną.

Ramy czasowe
Wszystkie standardowe usługi Universal Analytics przestaną przetwarzać nowe działania 1 lipca 2023 r., a usługi 360 Universal Analytics przestaną przetwarzać nowe działania 1 października 2023 r.

Co ze starymi danymi?
Po tym czasie właściciel witryny będzie miał dostęp do swoich wcześniej przetworzonych danych w Universal Analytics przez co najmniej sześć miesięcy.

Co zrobić?
Google zaleca jak najszybszą aktualizację do Google Analytics 4, aby utworzyć niezbędne dane historyczne, zanim Universal Analytics przestanie przetwarzać nowe działania.

Podrzucam jeszcze link do konta demo GA4 – https://analytics.google.com/analytics/web/?utm_source=demoaccount&utm_medium=demoaccount&utm_campaign=demoaccount#/p213025502/reports/intelligenthome

Google wycofuje Universal Analytics

⇒ Źródło: https://blog.google/products/marketingplatform/analytics/prepare-for-future-with-google-analytics-4/

✔️ Nowości z Google for Games Developer Summit (15.03.2022)

Co nowego?
1. W ciągu najbliższych kilku miesięcy będzie można skonfigurować kampanie promujące aplikacje dla aplikacji, które są w stanie rejestracji wstępnej w sklepie Google Play, co pomoże reklamodawcom przygotować aplikację do płynnego uruchomienia.
2. Wkrótce będzie można poprawić skuteczność kampanii promujących aplikacje, które korzystają ze strategii tROAS, wysyłając wszystkie przychody z AdMob, w tym przychody zapośredniczone, do Google Analytics w celu ustalania stawek.

Nowości z Google for Games Developer Summit

⇒ Źródło: https://www.blog.google/products/ads-commerce/level-up-game-with-new-ad-features/

✔️ Reklamy pojazdów dostępne dla reklamodawców z USA (10.03.2022)

Co nowego?
Od marca 2022 r. reklamy pojazdów będą dostępne dla wszystkich reklamodawców z USA.

Jak wyglądają reklamy?
Reklamy pojazdów (Vehicle Ads) umożliwiają reklamodawcom samochodów promowanie całego asortymentu pojazdów wśród zainteresowanych klientów kupujących pojazdy w Google.com.
Format ten wyświetla klientom zdjęcie samochodu oraz informacje, takie jak marka, model, cena, przebieg i nazwa reklamodawcy.
Kliknięcie w reklamę pojazdu przenosi potencjalnego klienta na stronę opisu pojazdu w witrynie reklamodawcy, skąd może wykonać dalsze czynności, takie jak kontakt z dealerem, wypełnienie formularza kontaktowego lub podjęcie decyzji o wizycie w salonie.

Reklamy pojazdów dostępne dla reklamodawców z USA

Co jest zabronione?
Części, akcesoria, opony i usługi pojazdów nie są obsługiwane w reklamach pojazdów.

Kto się kwalifikuje?
Reklamodawcy mogą uczestniczyć w programie, przesyłając swoje pliki danych pojazdów w Merchant Center i prowadząc inteligentne kampanie zakupowe w Google Ads, aby wyświetlać reklamy pojazdów.

Kiedy inne kraje?
Reklamy pojazdów zostaną rozszerzone na kolejne kraje w późniejszym terminie. Na chwilę obecną brak konkretnej daty.

Instrukcja wdrożenia reklam pojazdów: https://support.google.com/merchants/answer/11192503

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/11586690

✔️ Kolejne sankcje dla Rosji (10.03.2022)

Co się zmienia?
W ramach niedawnego zawieszenia reklam w Rosji Google wstrzymuje również reklamy w usługach i sieciach Google na całym świecie dla reklamodawców z Rosji.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/11960078?hl=en&ref_topic=29265

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds