Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (14.12.2023 – 27.12.2023)

27 grudnia 20230

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (14.12.2023 – 27.12.2023).

Nowości i zmiany w Google Ads (14.12.2023 – 27.12.2023)

✔️ Aktualizacja programu weryfikacji reklamodawców (21.12.2023)

Co się zmienia?

W grudniu 2023 r. Google zaktualizuje program weryfikacji reklamodawców, aby akceptował weryfikację nazw handlowych lub nazw „doing business as” (DBA), pod warunkiem że zarówno nazwa handlowa lub nazwa DBA, jak i nazwa prawna znajdują się w dokumencie prawnym przesłanym do weryfikacji.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/14296560

✔️ Aktualizacja zasad: nieprawidłowa wartość atrybutu z identyfikatorem [identifier_exists] (21.12.2023)

Co się zmienia?

Unikalne identyfikatory produktu (UPI) definiują produkt, który reklamodawca sprzedaje na rynku globalnym. W unikalny sposób wyróżniają produkty, które sprzedaje i pomagają dopasować wyszukiwane hasła do konkretnych produktów.

Przed tą zmianą oferty były odrzucane, gdy przesłano je ze wskazaniem, że dla produktu nie istnieje identyfikator, ale istniały dowody na istnienie unikalnego identyfikatora produktu. Po tej zmianie oferty z problemem Nieprawidłowa wartość atrybutu z identyfikatorem [identifier_exists] zamiast odrzucenia otrzymają ostrzeżenie.

Jeśli wymagania dotyczące identyfikatora produktu nie zostaną spełnione, skuteczność Twojego produktu może być ograniczona.

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14294691

✔️ Konwersje rozszerzone w GA4 (20.12.2023)

Co nowego?
Konwersje rozszerzone to funkcja Google Analytics, która może poprawić dokładność pomiaru konwersji i odblokować skuteczniejsze określanie stawek w Google Ads. Uzupełnia zdarzenia oznaczone jako konwersje.

Gdy klient dokona konwersji w witrynie, reklamodawca może otrzymać własne dane klienta, takie jak adres e-mail, imię i nazwisko, adres domowy i/lub numer telefonu. Dane te mogą być gromadzone i wysyłane do Google w postaci zaszyfrowanej w ramach gromadzenia danych dostarczonych przez użytkowników, a następnie wykorzystywane do ulepszania pomiaru konwersji poprzez konwersje rozszerzone.

Konwersje rozszerzone dopasowują dane własne reklamodawcy do danych Google Ads, aby wypełnić luki w interakcjach z reklamami Google Ads, które mogą być niezauważalne, gdy inne identyfikatory nie są dostępne.

⇒ Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/14252663

✔️ Product Studio w Merchant Center Next (19.12.2023)

Co nowego?

Na niektórych kontach Merchant Center Next pojawiła się nowa sekcja Product Studio, gdzie reklamodawca może wykorzystać generatywną sztuczną inteligencję do aktualizacji zdjęć produktów.

Product Studio w Merchant Center Next

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7142547342909476868/

✔️ Nowy sposób zakupu reklam z rezerwacji w Google Ads (18.12.2023)

Co nowego?
Google wprowadza łatwiejszy sposób kupowania multimediów z rezerwacją w Google Ads. Dotyczy to następujących usług:

– lineupy YouTube Select*

– lineupy YouTube Select w Shorts*

– lineupy YouTube TV*

– masthead z kosztem wyświetlenia*

– standardowa rezerwacja we wszystkich treściach w YouTube (dawniej Szybka rezerwacja)

* Zależnie od dostępności na rynku lokalnym

Nowy sposób zakupu reklam z rezerwacji w Google Ads

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/14325856

✔️ Browsing Experience w Google Merchant Center (17.12.2023)

Co nowego?

Google wprowadził niedawno nową funkcję w swoim Merchant Center, mającą na celu wzbogacenie komfortu przeglądania (Browsing Experience) dla kupujących. Nowy wskaźnik, będący wciąż w fazie beta, jest elementem umożliwiającym uzyskanie odznaki Top Quality Badge.

Aby osiągnąć najlepszy wynik w nowym wskaźniku, sprzedawcy detaliczni muszą skupić się na dwóch kluczowych elementach: jakości i liczbie obrazów dotyczących konkretnego produktu.

Browsing Experience w Google Merchant Center

⇒ Źródło: https://feedarmy.com/kb/new-feature-browsing-experience-in-google-merchant-center

✔️ Mniej przerw na reklamy oraz reklamy w formatach Shorts na CTV (14.12.2023)

Co nowego?
Według Google, widzowie oczekują różnych wrażeń z reklam w zależności od treści, które oglądają. Jeśli chodzi o dłuższe treści na ekranach telewizorów, 79% widzów wolałoby reklamy wideo pogrupowane razem, a nie rozproszone w całym filmie.

Od teraz użytkownicy na całym świecie zobaczą skumulowany czas reklam w przypadku niektórych dłuższych treści na telewizorach z technologią Smart TV.
Co więcej?

Aby pomóc markom łatwiej dotrzeć do odbiorców niezależnie od tego, gdzie oglądają Shortsy, Google na całym świecie wprowadza reklamy Shorts na telewizorach CTV.

Mniej przerw na reklamy oraz reklamy w formatach Shorts na CTV

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/14314822

✔️ Więcej informacji o kupowaniu zasobów reklamowych w aplikacjach przez Google Ads (14.12.2023)

Co nowego?

Na początku tego roku Google Ads ogłosił, że w przypadku aplikacji zamierza przejść głównie na aukcje z licytacją w czasie rzeczywistym. W rezultacie Google Ads przestał kupować żądania wielu wywołań w kaskadach, które nie zawierają jednostki reklamowej z określaniem stawek, a od stycznia 2024 r. przestanie odpowiadać na żądania wielu wywołań również w konfiguracjach hybrydowych.

Google Ads będzie nadal inwestować w systemy wykrywające zachowania polegające na wielokrotnych wywołaniach. Oprócz tego Google Ads będzie monitorować próby obejścia systemów wykrywania wielu wywołań i zamierza zaprzestać zakupów u wydawców, którzy stosują techniki unikania wykrywania wielu wywołań.

Przykłady takich technik obejmują między innymi wprowadzające w błąd jednostki reklamowe (częste tworzenie, używanie lub manipulowanie nowymi jednostkami reklamowymi w zapytaniach obejmujących wiele wywołań).

Od 20 stycznia 2024 r. Google Ads może przestać kupować w aplikacjach wydawców na okres od 1 tygodnia do 1 miesiąca w zależności od skali wcześniejszych lub obecnie wykrytych nadużyć.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/14323893

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds