Mamy już rok 2024, więc warto przejrzeć swoje kampanie pod kątem tekstów reklam i rozszerzeń, czy nie zawierają np. roku 2023 lub liczby lat doświadczenia, które właśnie wzrosło o jeden rok :). Zamiast ręcznego sprawdzania reklam lepiej skorzystaj z Edytora Google Ads, który pozwoli Ci błyskawicznie sprawdzić aktualność reklam i szybko zmienić fragmenty tekstów na te właściwe. Szczegóły poniżej.
Wpis ten jest piątym z tematyki Edytora Google Ads. Poprzednie znajdziesz poniżej:
Edytor Google Ads – przydatne funkcje – znajdowanie duplikatów słów kluczowych (część 4)
Edytor Google Ads – przydatne funkcje – kopiowanie szkieletu kampanii (część 3)
Edytor Google Ads – przydatne funkcje – Formula Words (część 2)
Edytor Google Ads – przydatne funkcje (część 1)
Szybka zmiana elementów tekstowych w reklamie
Zaloguj się do Edytora Google Ads i w górnej belce z filtrami wpisz fragment ‘lat’, który może odnosić się do wyrażenia ‘X lat doświadczenia’, co pozwoli szybko znaleźć, w których elementach kampanii występuje ta fraza.
Gdy to zrobisz, przejdź do listy typów w lewym dolnym rogu i sprawdź, w których elementach znajduje się szukana fraza (w pustych elementach w nawiasie znajdziesz postać 0/{liczba wszystkich elementów).
W powyższym przykładzie widać, że Edytor znalazł 26 elementów spełniających nasz warunek. W tym przypadku jest to jedno rozszerzenie objaśnień, w różnych kampaniach, więc wystarczy zedytować treść w jednym elemencie. Co w przypadku, gdy fragment występuje w tekście reklamy?
W tej sytuacji skorzystaj z opcji ZAMIEŃ TEKST. Znajdziesz ją pod ikonką z dwoma strzałkami.
Teraz wybierz elementy tekstu reklamy, w których powinna nastąpić aktualizacja. Jeśli dany fragment tekstu znajduje się w różnych elementach (nagłówki i opisy reklam), możesz wybrać wszystkie te elementy. Następnie w polu ZNAJDŹ TEKST wpisz fragment tekstu, który chcesz zaktualizować oraz nowy fragment tekstu w polu ZAMIEŃ NA. Może to wyglądać następująco.
Pozostaje kliknąć ZASTĄP, by system zaktualizował teksty reklam. Dzięki tej funkcji w szybki sposób możesz zaktualizować wybrane fragmenty tekstów reklam, bez konieczności robienia tego w panelu online.
Z racji, ze jest początek nowego roku zachęcam Cię do przejrzenia swoich kampanii i sprawdzenia czy wszystkie teksty reklam, komponentów i rozszerzeń są nadal aktualne, a jeśli nie, już wiesz jak to szybko zmienić :)
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |