Dzisiejszy wpis poświęcę tzw. słowom ze wzoru, które niestety są przykładem kiepskiego tłumaczenia w systemie Google Ads, więc częściej będę stosował wersję anglojęzyczną, czyli Formula Words :) Czym są słowa ze wzoru, jak je wykorzystać oraz jak pozwalają zaoszczędzić czas podczas tworzenia i edycji kampanii Google Ads? O tym przeczytasz poniżej.
Poprzednie wpisy
Ten wpis jest drugim z cyklu poświęconemu Edytorowi Google Ads. Pierwszy, który poświęciłem tematyce widoczności elementów znajdziesz tutaj. Z kolei dwa lata temu opublikowałem dłuższy wpis o charakterze poradnikowym, do którego również Cię odsyłam – link.
Formula Words
Słowa ze wzoru, czyli Formula Words odpowiadają tekstowi w określonej kolumnie w Edytorze Google Ads. Przykładem może być [campaign], które jest słowem ze wzoru odpowiadającym tekstowi widocznemu w kolumnie Nazwa kampanii w zaznaczonym wierszu. Przykładów Formula Words jest więcej, a pełną listę znajdziesz poniżej:
[account] – nazwa konta
[campaign] – nazwa kampanii
[adgroup] – nazwa grupy reklam
[keyword] – tekst słowa kluczowego
[headline] – nagłówek reklamy
[description1] – 1. linia tekstu reklamy
[description2] – 2. linia tekstu reklamy
[displayUrl] – tekst wyświetlanego adresu URL
[finalURL] – tekst końcowego adresu URL
[field] – oryginalny tekst pola, które zmieniasz
Niestety Formula Words jest dość starą opcją i od wielu lat nie doczekała się wsparcia w kolejnych aktualizacjach Edytora Google Ads, wiec niektóre z powyższych elementów już nie działają (oznaczone na czerwono).
Jak to wykorzystać?
Przechodzimy do najważniejszej kwestii – jak można to wykorzystać w pracy z Edytorem Google Ads. Formula Words możemy wykorzystać za pomocą opcji DOŁĄCZ TEKST, ZAMIEŃ TEKST lub ZMIEŃ URL-E.
Są one widoczne w rozwijanym menu w górnej części widoku danych.
Wyjaśnię to na przykładzie. Wyobraź sobie, że sprzedajesz akumulatorki do modeli zdalnie sterowanych i chcesz utworzyć kampanię typu long tail dla poszczególnych pojemności baterii. W kampanii dodane są już grupy reklam z odpowiednimi nazwami i chcesz, aby te same nazwy pojawiły się w pierwszym nagłówku elastycznej reklamy w wyszukiwarce (RSA). Możesz to dodać ręcznie, ale będzie to niestety czasochłonne. Z pomocą przychodzą słowa ze wzoru.
Tak jak widzisz na powyższym filmiku, za pomocną słowa [adgroup] dodałem nazwy grup reklam do pierwszego nagłówka reklamy. W przykładzie nie ma ich dużo, ale nadal pozwala to oszczędzić czas. Wyobraź sobie, że w kampanii masz 50 czy nawet kilkaset takich grup reklam, co jest dość częste w przypadku kampanii typu long tail. Zamiast dodawać nagłówki ręcznie, możesz to zrobić za pomocą kilku kliknięć :)
Formula Words możesz stosować według własnych potrzeb i dodawać poszczególne nazwy w dowolnym miejscu. Jeśli masz już jakiś tekst w pierwszym nagłówku, możesz dodać słowo [adgroup] poprzedzone spacją, myślnikiem i ponownie spacją, aby finalnie cała treść miała postać: Akumulatory – [adgroup]. Efekty zobaczysz w filmiku poniżej.
Kolejny przykład dotyczy tworzenia słów kluczowych za pomocą Formula Words (również na bazie nazw grup reklam). Za pomocą kilku kliknięć w szybki sposób przygotujesz listę słów kluczowych.
Podsumowanie
Mam nadzieję, że powyższe informacje pozwolą Ci zastosować Formula Words w codziennej pracy i pomogą zaoszczędzić sporo czasu :) Jeśli masz pytania dotyczące tej opcji, podziel się nimi w komentarzu. Dzięki!
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |