Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (22.02.2024 – 06.03.2024)

6 marca 20240

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (22.02.2024 – 06.03.2024).

Nowości i zmiany w Google Ads (22.02.2024 – 06.03.2024)

✔️ Grafiki tworzone przez AI

Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się zakładka z możliwością wyboru grafik wygenerowanych przez sztuczną inteligencję.

Grafiki tworzone przez AI

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_ppc-sea-ads-activity-7171165135472984065-CoGV/

✔️ Aktualizacja procesu weryfikacji Reklam Usług Lokalnych (04.03.2024)

Co się zmienia?

Google aktualizuje proces weryfikacji Reklam Usług Lokalnych. Zmiana ta stopniowo wprowadza się w USA, zaczynając od mniejszych stanów i rozciągając się na większe stany przez cały rok.

Jak wynika z e-maila wysłanego do reklamodawców od końca 2024 r. niektórzy specjaliści prezentowani w Reklamach Usług Lokalnych, np. prawnicy, oprócz sprawdzenia licencji będą musieli przejść weryfikację tożsamości. Aby zachować ciągłość wyświetlania Reklam Usług Lokalnych, właściciel firmy lub starszy partner w firmie lub gabinecie również musi przejść weryfikację tożsamości. Ponadto wszyscy wyróżnieni specjaliści będą musieli przejść weryfikację tożsamości, aby móc nadal pojawiać się w reklamach.

Aktualizacja procesu weryfikacji Reklam Usług Lokalnych

⇒ Źródło: https://searchengineland.com/google-local-services-ads-verification-update-438137

✔️ Nowa wersja Edytora Google Ads – 2.6 (29.02.2024)

Co nowego?

Pojawiła się nowa wersja Edytora Google Ads, a w niej poniższe zmiany.

1. Migracja reklam displayowych do Performance Max

Edytor obsługuje teraz migrację kampanii displayowych do kampanii Performance Max.

2. Migracja Performance Max z eksperymentami

Edytor obsługuje teraz tworzenie eksperymentów i zarządzanie nimi w Performance Max. Można użyć tej opcji, aby porównać skuteczność kampanii Performance Max z co najmniej jednym typem kampanii.

3. Sugerowane pola rekomendacji „Dodaj responsywną reklamę displayową”

Polecane pola można teraz znaleźć po zastosowaniu w Edytorze rekomendacji „Dodaj elastyczną reklamę displayową”. Teraz rekomendacja „Dodaj elastyczną reklamę displayową” tworzy nową reklamę ze wstępnie wypełnionym tekstem i obrazami.

4. Strategia ustalania stawek „Rezerwowany CPM”

Edytor obsługuje teraz rezerwowy koszt tysiąca wyświetleń (CPM), strategię ustalania stawek podobną do docelowego CPM. Większość kampanii obsługujących docelowy CPM, z wyjątkiem kampanii z sekwencją wideo, ma jednorazową opcję przejścia na rezerwowany CPM. Edytor Google Ads w wersji 2.6 nie umożliwia przejścia z rezerwowego CPM na docelowy CPM.

5. Elastyczne reklamy wideo zawierające wiele zasobów

Edytor obsługuje teraz reklamy z wieloma zasobami w kampaniach wideo. Do każdej elastycznej reklamy wideo możesz dodać maksymalnie 5 filmów, nagłówków, długich nagłówków, opisów i wezwań do działania.

6. Wstrzymane przez system

Edytor obsługuje teraz możliwość filtrowania różnych przyczyn „Wstrzymania przez system”. Jedną z możliwych przyczyn jest „Błąd systemu”, który może wystąpić, gdy grupa reklam zostanie wklejona w interfejsie użytkownika i wystąpią problemy polegające na tym, że nie można jej poprawnie wkleić. Inną możliwą przyczyną jest wycofywanie niektórych kryteriów na poziomie grupy reklam i ich automatyczne usuwanie z grup reklam. Ta funkcja umożliwia także zbiorcze sprawdzenie i ewentualnie włączenie wstrzymanych grup reklam, jeśli zajdzie taka potrzeba.

7. Inline audiences

Edytor obsługuje teraz wbudowane grupy odbiorców (inline audiences) w grupach zasobów i grupach reklam. Zamiast dołączać udostępnioną nazwaną grupę odbiorców z biblioteki, można teraz wykorzystać sygnały demograficzne i dotyczące odbiorców bezpośrednio w reklamie lub grupie zasobów.

8. Ustawienia pomiarów innych firm
Można teraz przeglądać ustawienia pomiarów zewnętrznych na poziomie konta i wprowadzać zmiany na poziomie kampanii. Zmiany dotyczą kampanii wideo, generowania popytu i Performance Max.

Wycofane funkcje

1. Kampanie lokalne

Kampanie lokalne nie są już obsługiwane w Edytorze Google Ads. Wszystkie istniejące kampanie zostały usunięte i nie można już tworzyć nowych kampanii lokalnych.

2. Starsze zasoby obrazu

Wszystkie starsze zasoby graficzne oparte na plikach danych zostały przeniesione do uaktualnionych zasobów. Widoki „Rozszerzenia graficzne” z Edytora Google Ads zostały usunięte, a ulepszone zasoby znajdują się teraz w sekcji „Zasoby graficzne”.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/editor/answer/14439157

✔️ Automatyczne wstrzymywanie grup reklam niegenerujących wyświetleń od 13 miesięcy (29.02.2024)

Co się zmienia?

Od 11 marca 2024 r. Google wprowadzi trwałą zmianę, która automatycznie wstrzyma grupy reklam utworzone co najmniej 13 miesięcy temu i które nie miały wyświetleń w ciągu ostatnich 13 miesięcy.

Oczekuje się, że wdrożenie zakończy się na wszystkich produkcyjnych kontach Google Ads do 30 kwietnia 2024 r. Ma to na celu poprawę komfortu korzystania z Google Ads dla reklamodawców.

⇒ Źródło: https://ads-developers.googleblog.com/2024/02/google-ads-ad-groups-start-pausing.html

✔️ Zachowywanie tagów metadanych dla obrazów wygenerowanych przez AI w Merchant Center (25.02.2024)

Co nowego?

Jeśli reklamodawca używa obrazów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję w Merchant Center, Google wymaga zachowania w oryginalnym pliku obrazu wszelkich tagów metadanych wskazujących, że obraz został utworzony przy użyciu generatywnej sztucznej inteligencji.

Nie należy usuwać osadzonych tagów metadanych, takich jak trainAlgorithmicMedia, z takich obrazów. Wszystkie obrazy wygenerowane przez sztuczną inteligencję muszą zawierać tag IPTC DigitalSourceTypetrainingAlgorithmicMedia.

Te wymagania dotyczą następujących atrybutów obrazu w Merchant Center Classic i Merchant Center Next:

– Link do zdjęcia [image_link]

– Link do dodatkowego zdjęcia [additional_image_link]

– Link do zdjęcia stylu życia [lifestyle_image_link]

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14572008

✔️ Raport partnerów wyszukiwania w kampaniach Performance Max (28.02.2024)

Co nowego?

Wkrótce w Google Ads będzie można wyświetlać sieć partnerów wyszukiwania w raporcie miejsc docelowych Performance Max.

Google opublikował aktualizację w tym dokumencie pomocy (https://support.google.com/google-ads/answer/11465047), stwierdzając: „Od marca 2024 r.: raport Performance Max dotyczący miejsc docelowych będzie obsługiwał witryny sieci partnerów w sieci wyszukiwania. Te witryny partnerów w sieci wyszukiwania będą wyświetlane obok miejsc docelowych w sieci reklamowej oraz miejsc docelowych należących do i obsługiwanych przez Google”.

Raport partnerów wyszukiwania w kampaniach Performance Max

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-pmax-placement-search-partner-network-report-36965.html

✔️ Ustawienie programu lojalnościowego w Google Merchant Center (28.02.2024)

Co nowego?

Google Merchant Center wprowadziło nowe narzędzie o nazwie; „Program lojalnościowy”. Dzięki temu marki mogą podkreślać korzyści z programu lojalnościowego w reklamach produktowych.

Ustawienie programu lojalnościowego w Google Merchant Center

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7167981379677372416

✔️ Status Premium na rok 2024 (28.02.2024)

Co nowego?

Statusy Premium na rok 2024 zostały oficjalnie przyznane. Wszyscy kwalifikujący się Partnerzy otrzymali maila w tej sprawie.

Status Premium przyznawany jest 3% najlepszym firmom na podstawie rocznej oceny. Przynależność do tej grupy jest określana na podstawie szeregu czynników, takich jak przyrost liczby klientów, utrzymanie dotychczasowych klientów, dywersyfikacja usług i roczne wydatki na reklamę.

Wyszukiwarka Partnerów dostępna jest pod linkiem – https://partnersdirectory.withgoogle.com/

Porównanie

Jak co roku dodaję porównanie liczby podmiotów z wyszukiwarki Partnerów.
2024:

liczba podmiotów zarejestrowanych w Google Partners – 2300

liczba podmiotów ze statusem Google Partners – 527

liczba podmiotów ze statusem Premium – 69

2023:

liczba podmiotów zarejestrowanych w Google Partners – 2300

liczba podmiotów ze statusem Google Partners – 610

liczba podmiotów ze statusem Premium – 69

2022:

liczba podmiotów zarejestrowanych w Google Partners – 1833

liczba podmiotów ze statusem Google Partners – 474

liczba podmiotów ze statusem Premium – 55

Status Premium na rok 2024

⇒ Źródło: mailing Google

✔️ Google testuje nową stronę historii zmian w Google Ads (26.02.2024)

Co nowego?

Google testuje nową stronę historii zmian w Google Ads, która wyświetla więcej szczegółów zmian wprowadzonych w reklamach i kampaniach. Dokumentuje teraz przegląd zmian według użytkownika i wydajności w postaci przełącznika.

Google testuje nową stronę historii zmian w Google Ads

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-change-history-page-update-36956.html

✔️ Gemini w kampaniach Performance Max (22.02.2024)

Co nowego?

Google ogłasza kilka nowych funkcji, które pomogą reklamodawcom skalować i tworzyć wysokiej jakości zasoby, w tym wprowadzanie modeli Gemini do Performance Max.

1. Generowanie zasobów jest obecnie wdrażane na całym świecie w języku angielskim, a w przyszłości będzie dostępnych więcej języków. Edycja obrazów zakończy się w marcu w USA, a wkrótce potem nastąpi globalna ekspansja w języku angielskim.

2. Performance Max może teraz generować długie nagłówki, a generowanie linków do podstron będzie dostępne wkrótce.

3. Wkrótce, gdy Google zaktualizuje modele generowania obrazów do wersji Imagen 2 dostosowanej do Google Ads, za pomocą Performance Max będzie można generować zdjęcia związane ze stylem życia, które przedstawiają ludzi w akcji. Podobnie edycja obrazów będzie obejmować także możliwość generowania i dodawania tła przedstawiającego ludzi.

Gemini w kampaniach Performance Max

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/gemini-models-are-coming-to-performance-max

✔️ Aktualizacje sekcji reklam w GA4 (22.02.2024)

Co nowego?

Aby uprościć raportowanie w GA4, Google aktualizuje sekcję Reklamy, gromadząc wszystkie istotne raporty dla reklamodawców i wydawców w jednym miejscu.

Znajdziemy tam teraz zakładkę Google Ads, gdzie szybko można sprawdzić skuteczność poszczególnych kampanii.

Aktualizacje sekcji reklam w GA4

⇒ Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/9164320#022224

✔️ 5 wyników sponsorowanych dla zapytań lokalnych w USA (22.02.2024)

Co nowego?

Google testuje wyświetlanie w Stanach Zjednoczonych 5 wyników sponsorowanych dla zapytań lokalnych.

5 wyników sponsorowanych dla zapytań lokalnych w USA

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_ppc-sea-ads-activity-7166295544439521280-uy-S

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds