Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (23.03.2023 – 05.04.2023).
✔️ Ostrzeżenie dotyczące kolejnych odwołań w Google Ads (04.04.2023)
Co nowego?
Google dodał ostrzeżenie do formularza odwołania Google Ads, które mówi, że jeśli reklamodawca nie naprawi naruszenia zasad przed przesłaniem odwołania, Google może ograniczyć częstotliwość składania kolejnych odwołań.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/new-google-ads-appeal-warning-35175.html
✔️ 2022 Ads Safety Report (31.03.2023)
Wybrane statystyki
– usunięto o 53% więcej reklam w tym roku poprzednim roku oraz o 67% więcej niż dwa lata temu
– usunięto ponad 5,2 miliarda reklam
– ograniczono ponad 4,3 miliarda reklam
– zawieszono ponad 6,7 miliona kont reklamodawców
Porównanie do roku 2021 i 2020 znajduje się tutaj – https://www.seroundtable.com/google-ads-transparency-report-35148.html
⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/our-2022-ads-safety-report
✔️ Aktualizacja zasad dotyczących produktów niebezpiecznych w reklamach produktowych (31.03.2023)
Co się zmienia?
Google zakazuje reklamy produktów zawierających azotyn sodu (E251) w stężeniu wyższym niż 10%. Zmiana dotyczy reklam produktowych.
Kiedy?
Od 23 maja 2023 r.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/13372697
✔️ Nowe narzędzie – Centrum Przejrzystości Reklam (Ads Transparency Center) (29.03.2023)
Co nowego?
Centrum przejrzystości reklam pozwala sprawdzić wszystkie reklamy zweryfikowanych reklamodawców, a w szczególności:
– jakie reklamy są wyświetlane przez danego reklamodawcę
– które reklamy były wyświetlane w określonych regionie
– data ostatniego wyświetlenia reklamy i jej format
Jak uzyskać dostęp?
Dostęp do Centrum przejrzystości reklam można uzyskać odwiedzając Moje Centrum Reklam, korzystając z menu z trzema kropkami obok wyświetlanych reklam.
Znajduję się tutaj menu, które zawiera informacje o tym, czy reklamodawca jest zweryfikowaną firmą, a użytkownik może polubić reklamę, zablokować ją lub zgłosić, jeśli uważa, że narusza ona jedną z zasad Google.
⇒ Źródło: https://blog.google/technology/ads/announcing-the-launch-of-the-new-ads-transparency-center
✔️ Statystyki wyszukiwanych haseł dla reklam elastycznych (29.03.2023)
Co nowego?
Google testuję nową opcję – statystyki wyszukiwanych haseł dla każdej reklamy elastycznej.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-93b048a9_ppc-sea-ads-activity-7046483471287873538-O9B4
✔️ Przegląd faktur – nowa zakładka na poziomie MCK (29.03.2023)
Co nowego?
Na poziomie Mojego Centrum Klienta (MCK) pojawiła się nowa zakładka, w której możemy znaleźć informacje o wszystkich fakturach powiązanych z fakturowaniem miesięcznym.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Nowy wygląd reklam w Gmailu (28.03.2023)
Co nowego?
Google testuje nowy wygląd reklam w Gmailu.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7046446047572684801
✔️ Oznaczenie zweryfikowanych reklamodawców w reklamach Google Ads (27.03.2022)
Co nowego?
Google testuje niebieskie plakietki dla zweryfikowanych reklamodawców w reklamach w wyszukiwarce.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-verified-blue-badges-35120.html
✔️ Nowy typ grupy reklam w kampaniach video (24.03.2023)
Co nowego?
Google testuje nowy typ grup reklam w kampanii video. Grupa reklam nazwana jest jako „formaty mieszane” (mixed formats).
Można w niej korzystać jednocześnie z reklam możliwych do pominięcia oraz reklam niemożliwych do pominięcia.
Celem optymalizacji reklam w nowym typie grupy reklam są ukończone wyświetlenia.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7044932938769076225
✔️ Automatycznie tworzone reklamy w oparciu o sztuczną inteligencję (23.03.02023)
Co nowego?
Google testuje nową funkcję automatycznego tworzenia reklam w oparciu o sztuczną inteligencję (AI). Wystarczy podać nazwy produktów lub usług, a system sam przygotuje propozycje nagłówków oraz tekstów reklam.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/chaitanya-vanga-_googleads-activity-7044115697022443520-tzw2
✔️ Nowe funkcje w reklamach Discovery (23.03.2023)
Co nowego?
1. Pliki produktowe w kampaniach Discovery dostępne globalnie
Możliwość dodania feedów produktowych do kampanii Discovery pojawiła się na wszystkich kontach Google Ads.
2. Raportowanie na poziomie produktu i atrybucji opartej na danych
Dzięki raportom na poziomie produktów, które zostaną uruchomione w tym miesiącu, reklamodawcy będą mogli śledzić skuteczność produktów z katalogu Google Merchant Center w plikach danych o produktach na podstawie danych takich jak wyświetlenia lub kliknięcia.
Od drugiego kwartału kampanie Discovery będą uwzględniane w atrybucji opartej na danych (DDA).
3. Pomiary wpływu przyrostowego dzięki eksperymentom ze zwiększeniem liczby konwersji (Conversion Lift)
Jest to jedno z najnowszych rozwiązań pomiarowych Google, które pozwala reklamodawcom mierzyć przyrostowe konwersje na podstawie użytkowników lub położenia geograficznego.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13404405?dark=0