Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (21.04.2022 – 04.05.2022).
✔️ Raport Bezpieczeństwa Reklam 2021
Co nowego?
Google opublikował coroczny raport na temat działań mających na celu zapobieganie złośliwemu wykorzystywaniu platform reklamowych.
Krótkie podsumowanie, co miało miejsce w 2021
– wprowadzono system wielokrotnych ostrzeżeń w przypadku powtarzających się naruszeń zasad.
– dodano lub zaktualizowano ponad 30 zasad dla reklamodawców i wydawców
– usunięto ponad 3,4 miliarda reklam
– ograniczono ponad 5,7 miliarda reklam
– zawieszono ponad 5,6 miliona kont reklamodawców
– zablokowano lub ograniczono wyświetlanie reklam na 1,7 miliarda stron wydawców
– podjęto szersze działania w zakresie egzekwowania zasad na poziomie witryny w około 63 000 witrynach wydawców
– potrojono liczbę zawieszeń na poziomie konta dla reklamodawców ze względu na nieuczciwe praktyki i obchodzenie zasad Google
– zablokowano wyświetlanie reklam na ponad 500 000 stron, które naruszały zasady dotyczące szkodliwych oświadczeń zdrowotnych związanych z COVID-19 i fałszywych oświadczeń, które mogłyby podważyć zaufanie i udział w wyborach
Podsumowanie dotychczasowych działań w 2022
– wstrzymano większość działań komercyjnych w Rosji dotyczących produktów Google, w tym wstrzymano wyświetlanie reklam w Rosji i reklam rosyjskich reklamodawców oraz wstrzymano zarabianie na rosyjskich mediach państwowych na platformach Google
– do tej pory zablokowano ponad 8 milionów reklam związanych z wojną na Ukrainie w ramach zasad dotyczących wydarzeń o charakterze wrażliwym i osobno usunięto reklamy z ponad 60 finansowanych przez państwo witryn medialnych na platformach Google
⇒ Źródło: https://www.blog.google/products/ads-commerce/ads-safety-report-2021/
⇒ Raport: https://services.google.com/fh/files/blogs/google_ads_safety_report_2021.pdf
✔️ Ważna aktualizacja kierowania na listę klientów Google Ads (04.05.2022)
Co się zmienia?
Kampanie korzystające z inteligentnego określania stawek lub kierowania zoptymalizowanego będę mogły używać wszystkich list kierowanych na listę klientów na koncie, aby skuteczniej realizować założone cele reklamowe (np. konwersje). Harmonogram wdrożenia zmian znajduje się na screenie poniżej.
Jak z tego zrezygnować?
Należy wejść w Ustawienia -> Ustawienia konta, a następnie w sekcji „Kierowanie na listę klientów” odznaczyć pole wyboru „Używaj wszystkich list kierowania na listę klientów na potrzeby inteligentnego określania stawek lub kierowania zoptymalizowanego”.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/10550383?hl=pl
✔️ Problemy ze skryptami Google Ads, AdWords API i Google Ads API w dniach 25 i 26 kwietnia 2022 r. (03.05.2022)
Co się stało?
Między 25 kwietnia (14:32 czasu PT) a 26 kwietnia (12:24 czasu PT) wystąpił błąd, który mógł mieć wpływ na niektóre żądania odczytu raportów w skryptach Google Ads oraz interfejsach API AdWords i Google Ads.
Jeśli w tym czasie reklamodawca używał tych produktów w celach raportowania dla swoich kont, może to oznaczać, że w niewielkim odsetku pobranych raportów brakuje wierszy lub mogą zawierać nieprawidłowe dane w danym wierszu.
Problem został już rozwiązany. Mimo to, Google zaleca ponowne uruchomienie wszystkich raportów wykonanych w tym okresie, ponieważ brakujące dane zostały przywrócone.
⇒ Źródło: https://ads-developers.googleblog.com/2022/05/google-ads-scripts-adwords-api-and.html
✔️ Coroczna aktualizacja specyfikacji danych produktów w Google Merchant Center (27.04.2022)
Co się zmienia?
Zmiany wprowadzane natychmiast (27.04.2022)
1. Nowy atrybut [pause] do wstrzymywania reklam
Pozwala na szybkie wstrzymanie lub ponowne aktywowanie wyświetlania produktów w ramach reklam produktowych. Dotychczas reklamodawcy korzystali z atrybutu [availability] i ustawiali jego wartość na „out_of_stock”, jeśli chcieli przestać wyświetlać reklamy konkretnych produktów. Taki zabieg od początku 2023 roku może skutkować odrzuceniem produktów, więc Google zaleca korzystanie z atrybutu [pause].
2. Wymagany atrybut podrzędny dotyczący kraju dostawy
Przy przesyłaniu atrybutu [shipping] wymagane jest teraz dodanie atrybutu podrzędnego [country].
Ostrzeżenia dotyczące produktów z brakującym atrybutem podrzędnym są już widoczne w diagnostyce.
Zmiany obowiązujące od 26.06.2022
1. Konieczność uwzględnienie daty dostępności produktów chwilowo niedostępnych i produktów w przedsprzedaży
Przesyłając atrybut [availability], należy użyć wartości „backorder” lub „preorder”. Od 26.06.2022 trzeba będzie podawać atrybut [availability_date]. Inaczej produkty zostaną odrzucone.
2. Automatyczne aktualizacje produktów pod kątem stanu
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/11905642?hl=pl
✔️ Nowe funkcje w kampaniach Performance Max (26.04.2022)
Co nowego?
1. Pozyskiwanie nowych klientów
Dotychczas cel (pozyskiwanie nowych klientów) był dostępny tylko dla reklamodawców korzystających z inteligentnych kampanii produktowych. W nadchodzących tygodniach opcja zostanie udostępniona w kampaniach Performance Max dla wszystkich reklamodawców.
2. Nowe funkcje w zakładce STATYSTYKI
W nadchodzących tygodniach udostępnione zostaną nowe funkcje na stronie Statystyki, które pozwolą uzyskać więcej informacji:
– statystyki odbiorców zasobów (pozwolą zobaczyć, jak zasoby tekstowe, graficzne i wideo współgrają z określonymi segmentami odbiorców; przykład: reklamodawca jest sprzedawcą outdoorowym, który prowadzi kampanię dotyczącą rowerów; może dowiedzieć się, że entuzjaści ćwiczeń bardziej angażują się w obrazy związane ze stylem życia ludzi jeżdżących na rowerze w porównaniu z twórcami skoncentrowanymi na produktach)
– statystyki diagnostyczne (pokażą wszelkie nierozwiązane problemy z konfiguracją kampanii, które mogą uniemożliwić wyświetlanie reklam; przykład: jeśli zasoby kreacji zostaną odrzucone, reklamodawca zostanie poproszony o ich naprawienie)
3. Narzędzie do aktualizacji inteligentnych kampanii produktowych i lokalnych do kampanii Performance Max
Zostanie ono wprowadzone w ciągu najbliższych kilku tygodni. Reklamodawcy korzystający z kampanii lokalnych będą mogli zaktualizować swoje kampanie do Performance Max od czerwca.
Gdy narzędzie do aktualizacji będzie gotowe do użycia, na koncie Google Ads pojawi się powiadomienie. Dostęp do narzędzia można też uzyskać na stronie Rekomendacje lub Kampanie w panelu Google Ads.
Narzędzie oferuje dwie opcje aktualizacji kampanii do Performance Max – można zbiorczo uaktualnić wszystkie kampanie jednocześnie lub wybrać konkretne kampanie.
Po aktualizacji inteligentnej kampanii produktowej lub kampanii lokalnej stanie się ona nową, oddzielną kampanią Performance Max. Wnioski ze starej kampanii zostaną zastosowane w nowej kampanii Performance Max, aby zachować ciągłość wydajności. Budżet i ustawienia kampanii również zostaną przeniesione do nowej kampanii.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12117037
✔️ Program „Umiejętności jutra” dla osób, które chcą rozpocząć karierę w marketingu internetowym (21.04.2022)
Co nowego?
Google razem z SGH uruchomił bezpłatny program dla osób, które chcą rozpocząć karierę w marketingu internetowym. Rekrutacja trwa do 13 maja. Program trwa 8 tygodni, a później następuje rekrutacja na płatny staż (tutaj ograniczenie do osób poniżej 30 roku życia – staż nie jest obowiązkowy, aby wziąć udział w programie).
⇒ Źródło: https://events.withgoogle.com/umiejetnosci-jutra/
✔️ Aktualizacja procedur w przypadku powtarzających się naruszeń (21.04.2022)
Co się zmienia?
W czerwcu 2022 r. nastąpi aktualizacja procedur egzekwowania zasad w przypadku powtarzających się naruszeń. Zostanie dodanych dziewięć kolejnych zasad w ramach systemu opartego na ostrzeżeniach.
Google rozpocznie wdrażanie systemu opartego na ostrzeżeniach 21 czerwca 2022 r. ze stopniowym zwiększaniem w ciągu 3 miesięcy w odniesieniu do następujących zasad:
– oferowanie usług seksualnych za opłatą
– międzynarodowe usługi matrymonialne
– clickbait
– projekty reklam wprowadzające w błąd
– usługi poręczenia majątkowego
– usługi informacji telefonicznej i usługi przekazywania połączeń
– usługi związane z poprawą zdolności kredytowej
– opcje binarne
– kredyty konsumpcyjne
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/12058429
✔️ Więcej danych z Google Ads w Data Studio (21.04.2022)
Co nowego?
Długo wyczekiwana nowość :) Google Data Studio obsługuje teraz poniższe pola:
- Average basket size
- Average order value
- Brand
- Channel
- Channel Exclusivity
- Click Share
- Custom Label 0
- Custom Label 1
- Custom Label 2
- Custom Label 3
- Custom Label 4
- Order COGS
- Order Gross Profit
- Product Condition
- Product Title
- Product Type L1
- Product Type L2
- Product Type L3
- Product Type L4
- Product Type L5
- Search Abs Top IS
- Avg. Product Price
- Offer ID (Item ID in CM panel)
- Category L1 symbol
- Category L2 symbol
- Category L3 symbol
- Category L4 symbol
- Category L5 symbol
- Merchant Center ID
- Country of sale
⇒ Źródło: https://support.google.com/datastudio/answer/11521624?hl=en&ref_topic=6267740#apr-21-2022