OptymalizacjaYouTube AdsReklamy wideo In-Feed – gdzie znaleźć raport wyszukiwanych haseł

18 maja 20220

Standardowa kampania w sieci wyszukiwania kierowana jest na słowa kluczowe i analogiczny odpowiednik takiej kampanii mamy również w serwisie YouTube. Są to tzw. reklamy In-Feed i wyświetlają się w wynikach wyszukiwania YouTube, na karcie “Warte obejrzenia” oraz na stronie głównej aplikacji YouTube. Jeśli mowa o kierowaniu po słowach kluczowych, to z punktu widzenia optymalizacji istotny będzie raport wyszukiwanych haseł. Gdzie go znaleźć oraz dlaczego koszty wyszukiwanych haseł nie zgadzają się z całościowymi kosztami kampanii In-Feed? O tym poniżej.

Reklamy wideo In-Feed - gdzie znaleźć raport wyszukiwanych haseł - wykluczanie miejsc docelowych

Na początek kilka słów na temat samych reklam In-Feed (wcześniej zwanych YouTube Video Discovery Ads). Jest to typ reklamy przeznaczony dla reklamodawców, którzy chcą zwiększyć zainteresowanie swoją marką. Gdy użytkownik wyszukuje nazwy produktów/usług w YouTube, to takie reklamy sprawdzą się idealnie. Dodatkowo reklamy wyświetlają się obok filmów, które mogą być oglądane przez docelową grupę odbiorców. Oczywiście tak to wygląda w teorii, ponieważ w praktyce widać (jak to bywa w kierowaniu na sieć reklamową, do której YouTube również należy), że reklamy wyświetlają się znacznie szerzej.

Reklama In-Feed składa się z następujących elementów:

  • miniatura obrazu
  • nagłówek
  • maksymalnie 2 wiersze tekstu (czasami może wyświetlić się tylko jeden, ze względu na ograniczone miejsce wyświetlenia reklamy)

Gdy użytkownik kliknie w reklamę przejdzie do strony odtwarzania materiału video reklamodawcy.

Jeśli chcesz doczytać więcej o reklamach In-Feed, możesz zrobić to tutaj.

Raport wyszukiwanych haseł

W standardowej kampanii w sieci wyszukiwania mamy dedykowaną zakładkę w głównym menu, gdzie znajdziemy listę wyszukiwanych haseł. W przypadku reklam In-Feed niestety takiej zakładki brak, ale wyszukiwane hasła nadal są możliwe do sprawdzenia. W tym celu przejdź do zakładki TREŚĆ ⇒ SŁOWA KLUCZOWE W REKLAMACH DISPLAYOWYCH/WIDEO. Znajdują się tam słowa kluczowe, które zostały dodane do kampanii, a nad wykresem po lewej stronie znajduje się krótka informacja o raporcie wyszukiwanych haseł.

Reklamy wideo In-Feed - gdzie znaleźć raport wyszukiwanych haseł

 

Po kliknięciu w link system przeniesie nas do wygenerowanego raportu z dodanymi domyślnie kolumnami, które możesz dostosować do własnych potrzeb, dodając lub usuwając metryki.

Reklamy wideo In-Feed - gdzie znaleźć raport wyszukiwanych haseł

Na podstawie tego raportu możesz przygotować listę wyrażeń i słów, które zechcesz wykluczyć z kampanii, aby ograniczyć wyświetlanie reklam na nietrafione zapytania. Zrobisz to w zakładce TREŚĆ ⇒ WYKLUCZENIA ⇒ WYKLUCZENIA SŁÓW KLUCZOWYCH W REKLAMACH DISPLAYOWYCH/WIDEO.

Koszty wyszukiwanych haseł vs koszty całej kampanii

Ustawiając kampanię wideo z reklamami In-Feed można by założyć, że reklamy częściej będą się wyświetlać w wynikach wyszukiwania YouTube, ale w praktyce znaczna część ruchu generowana jest przez reklamy wyświetlane w sekcji z polecanymi przez YouTube filmami, co wygląda następująco:

Koszty wyszukiwanych haseł vs koszty całej kampanii

 

Niestety dobór filmów, przy których wyświetlane są takie reklamy nie jest idealny, więc trzeba poświęcić czas, aby przejrzeć raport miejsc docelowych (TREŚĆ ⇒ GDZIE WYŚWIETLAJĄ SIĘ REKLAMY) i wykluczyć te miejsca, które kompletnie nie pasują do naszej branży lub nie generują konwersji.

Reklamy wideo In-Feed - gdzie znaleźć raport wyszukiwanych haseł - wykluczanie miejsc docelowych

 

W raporcie tym widać całość kosztów generowanych przez kampanię In-Feed. To, co widać w raporcie wyszukiwanych haseł zagregowane jest pod pozycją youtube.com. Stąd różnica w kosztach pomiędzy tymi dwoma raportami. Warto mieć to na uwadze.

Podsumowanie

Jeśli prowadzisz kampanie z reklamami In-Feed daj znać jak to wygląda u Ciebie, a jeśli uznasz ten wpis za wartościowy, podziel się nim z osobami, dla których również może okazać się pomocny. Dzięki!

 

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds