Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (05.05.2022 – 18.05.2022)

18 maja 20220

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (05.05.2022 – 18.05.2022).

Nowości i zmiany w Google Ads (05.05.2022 – 18.05.2022)

✔️ Aktualizacja polityki w zakresie uzyskiwania zgody użytkownika z Unii Europejskiej (17.05.2022)

Co się zmienia?
W maju 2022 r. zmienia się nazwa polityki w zakresie zgody użytkownika z Unii Europejskiej na politykę w zakresie zgody użytkownika z Europy, aby zwiększyć jasność zakresu tej polityki.

Reklamodawcy muszą uzyskać odpowiednią zgodę od użytkowników z Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Wielkiej Brytanii na wykorzystywanie plików cookie lub (w przypadku remarketingu) wykorzystywanie danych osobowych do reklam spersonalizowanych.

Kiedy?
Egzekwowanie tych zasad rozpoczęło się 11 maja 2022 r.

Konsekwencje?
Naruszenie tych zasad nie spowoduje natychmiastowego zawieszenia konta bez uprzedniego ostrzeżenia. Ostrzeżenie zostanie wydane co najmniej 7 dni przed zawieszeniem konta.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/11948186?hl=en

✔️ Wycofanie inteligentnych kampanii w sieci reklamowej – SDC (16.05.2022)

Co się zmienia?
Wycofane zostaną inteligentne kampanie w sieci reklamowej (Smart Display Campaigns – SDC). Nie będzie można tworzyć nowych kampanii tego typu.

Kiedy?
Sierpień 2022

Co z obecnymi kampaniami?
Wszystkie aktywne, wstrzymane i usunięte kampanie inteligentne w sieci reklamowej zostaną przekształcone w standardowe kampanie w sieci reklamowej. Ich ustawienia pozostaną niezmienione. Reklamodawca nie musi niczego robić, a przekształcenie kampanii inteligentnych w standardowe nie spowoduje żadnych wahań ich skuteczności.

Po przekształceniu kampanie staną się standardowymi kampaniami w sieci reklamowej. Wszystkie takie kampanie będą wykorzystywać zaawansowane systemy uczące się opracowane przez Google.

⇒ Źródło 1: mailing Google
⇒ Źródło 2: https://support.google.com/google-ads/answer/7020281?hl=pl

✔️ Zmiany w skryptach Google Ads (13.05.2022)

Co się zmienia?
1. Szybsza wydajność i lepsza walidacja
Reklamodawca będzie mógł przetwarzać więcej elementów (kampanii, grup reklam i słów kluczowych) w tym samym czasie. Usunięto również ograniczenia przetwarzania tych elementów, chociaż nadal obowiązują ograniczenia czasowe.
Poprawiono również proces sprawdzania poprawności skryptów. W przyszłości proces weryfikacji zapewni przestrzeganie limitów konta i kampanii, stawki za słowa kluczowe nie przekraczające budżetu kampanii, prawidłowe formatowanie adresów URL i nie tylko.
2. Wsparcie dla strategii licytacji
Można teraz ustawić swoje strategie licytacji za pomocą skryptów. Obejmuje to pełną obsługę strategii ustalania stawek, które wymagają dodatkowego parametru, takiego jak docelowy ROAS lub docelowy udział w wyświetleniach.

Dodano również obsługę ES6, nowszej wersji JavaScript.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12134022?dark=0

✔️ Wycofanie starej wersji logo Google Partners (11.05.2022)

Co się zmienia?
W lutym tego roku uruchomiono nowy program Google Partners. W ramach tej zmiany wprowadzono również nowe logo Partnera Premium oraz Partnera Google (poprzednie wersje logo stały się nieaktualne).

Jeśli strona firmy zawiera obecnie fragment kodu HTML starego logo Partnera lub Partnera Premium, od czerwca to logo przestanie się wyświetlać na stronie. Należy więc pobrać nowy kod HTML i zaktualizować go na stronie.

Kod jest do pobrania w zakładce PROGRAM GOOGLE PARTNERS ⇒ STATUS PARTNERA ⇒ PLIKI LOGO

Wycofanie starej wersji logo Google Partners

⇒ Źródło: mailing Google

✔️ My Ad Center – nowe narzędzie pozwalające użytkownikom kontrolować jakość reklam (11.05.2022)

Co nowego?
Nowe narzędzie Google do ochrony prywatności pozwoli użytkownikom śledzić ulubione marki i zrezygnować z kontrowersyjnych kategorii reklam.

Użytkownicy Google będą mogli określać:
– jakie marki i tematy im się podobają
– skalę personalizacji, z którą czują się komfortowo przy dostosowywaniu reklam

Dostęp do opcji personalizacji można uzyskać w nowej wersji My Ad Center lub bezpośrednio w samej reklamie.

Narzędzie zostanie udostępnione w tym roku.

My Ad Center - nowe narzędzie pozwalające użytkownikom kontrolować jakość reklam

 

⇒ Źródło: https://searchengineland.com/new-google-my-ad-center-experience-385061

✔️ Zmiany w elastycznych reklamach displayowych – RDA (09.05.2022)

Co się zmienia?
Reklamy zostają zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, aby ich układy mogły pomieścić dowolny obraz portretowy lub zasób wideo. Dodatkowo automatycznie generowane filmy ułatwią dostęp do pełnoekranowych zasobów reklamowych na telefony komórkowe.

Ponadto systemy uczące się Google będą również wspomagać docinanie obrazów w reklamach produktów.

Zmiany w elastycznych reklamach displayowych - RDA

 

⇒ Źródło: https://www.thinkwithgoogle.com/future-of-marketing/creativity/how-google-helps-brands-build-resilience-and-drive-results/

 

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds