Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (22.09.2022 – 05.10.2022)

5 października 20220

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (22.09.2022 – 05.10.2022).

Nowości i zmiany w Google Ads (22.09.2022 – 05.10.2022)

✔️ Nowe możliwości tagowania (05.10.2022)

Co nowego?
Google wprowadza kolejny zestaw funkcji, które zapewnią lepszy wgląd w zasięg pomiarowy witryny i upraszczają konfigurację.

1. Większa dokładność pomiarów
Nowe podsumowanie pokrycia tagów pozwala szybko określić, czy tag Google został zaimplementowany na wszystkich stronach witryny.
Opcja znajduje się w Google Tag Managerze, w ustawieniach kontenera (zakładka ZASIĘG TAGU).
Istnieje możliwość wgrania pliku CSV ze stronami w witrynie, aby sprawdzić, czy tag jest poprawnie zainstalowany.

Nowe możliwości tagowania

2. Uproszczona konfiguracja przy mniejszej ilości kodu
W nadchodzących tygodniach nastąpi integracja tagu Google z konfiguracją konta i procesami konfiguracji konwersji w Google Ads i Google Analytics, aby zapewnić bardziej scentralizowaną i intuicyjną obsługę.
Nowe funkcje sprawią, że konfiguracja pomiaru konwersji będzie szybsza i łatwiejsza. Nie trzeba dodawać więcej kodu do witryny, co często opiera się na wiedzy technicznej lub pomocy innych działów.

Nowe możliwości tagowania

3. Wsparcie dla CMS-ów
Klienci korzystający z popularnych systemów zarządzania treścią lub kreatorów witryn mogą teraz zainstalować nowy tag Google w swojej witrynie bez ręcznego wprowadzania zmian w kodzie witryny. Instrukcje dot. CMS-ów są wyświetlane na ekranie instalacji dla wybranych platform (Drupal, Duda, MonsterInsights, TYPO3, WIX), które są zintegrowane z tagiem Google.

Nowe możliwości tagowania

4. Asystent konfiguracji Google Analytics
Jeśli mamy w witrynie tag gtag.js dla Google Ads lub Universal Analytics, możemy przejść na GA4 bezpośrednio w asystencie konfiguracji w Google Analytics, wybierając istniejący tag Google. Jeśli nie mamy tagu Google w swojej witrynie lub używamy tagu analytics.js, przed rozpoczęciem musimy utworzyć nowy tag.

Nowe możliwości tagowania

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/strengthen-measurement-with-tagging/

✔️ Rekomendacje jako eksperymenty (04.10.2022)

Co nowego?

Aby móc sprawdzić wpływ rekomendacji na działanie kampanii, można teraz zastosować rekomendację jako eksperyment na stronie Eksperymenty.
Po utworzeniu eksperymentu Google zaleca monitorowanie wyników na stronie Eksperymenty przez 4-6 tygodni. Po jego zakończeniu można zastosować wyniki, przekształcając kampanię próbną w nową kampanię lub przenosząc zdobyte informacje do oryginalnej kampanii.

Rekomendacje jako eksperymenty

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12777458

✔️ Docelowy ROAS w kampaniach promujących aplikacje mobilne (03.10.2022)

Co nowego?

Od teraz reklamodawca korzystający z kampanii promujących aplikacje mobilne mogą korzystać z docelowego ROAS-u jako strategii określania stawek.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12801171

✔️ Search On 2022 – nowości w Google Shopping (28.09.2022)

Co nowego?

1. Bogatsze wyniki dla zapytań ze słowem 'sklep’

W Stanach Zjednoczonych, gdy użytkownik wyszuka słowo „sklep”, a następnie dowolny przedmiot, którego szuka, uzyska dostęp do wizualnego pliku danych produktów, narzędzi badawczych i pobliskiego asortymentu związanego z tym produktem.

Google rozszerza również możliwości wyszukiwania z możliwością zakupu na wszystkie kategorie – od elektroniki po kosmetyki – i więcej regionów na urządzeniach mobilnych (i wkrótce także na komputery).

Bogatsze wyniki dla zapytań ze słowem 'sklep'
2. Nowa opcja 'Shop the look’

Podczas wyszukiwania konkretnego produktu z branży odzieżowej, Google wyświetli również dodatki, które mogą stanowić uzupełnienie głównego produktu.

Nowa opcja 'Shop the look'

3. Nowa funkcja „Najpopularniejsze produkty”

Najpopularniejsze produkty to nowa funkcja w wyszukiwarce, która pokazuje produkty, które są obecnie popularne w danej kategorii – pomagając odkryć najnowsze modele, style i marki.

Funkcja będzie dostępna jesienią tego roku dla klientów z USA.

Nowa funkcja "Najpopularniejsze produkty"

4. Wsparcie dla wizualizacji 3D

Na początku tego roku Google wprowadził do wyszukiwarki wizualizacje 3D artykułów gospodarstwa domowego. Wkrótce podczas wyszukiwania w Google użytkownik znajdzie wizualizacje 3D butów, zaczynając od sneakersów.

Aby uczynić proces tworzenia zdjęć 3D bardziej wydajnym i opłacalnym, Google ogłasza nowy sposób tworzenia wizualizacji 3D. Dzięki postępom w uczeniu maszynowym Google może teraz zautomatyzować 360-stopniowe obroty sneakersów przy użyciu kilku nieruchomych zdjęć (zamiast setek).

Ta nowa technologia będzie dostępna w nadchodzących miesiącach.

Search On 2022 - nowości w Google Shopping
5. Pomoc przy skomplikowanych zakupach

Nowy przewodnik po zakupach udostępnia przydatne informacje na temat kategorii z wielu zaufanych źródeł. Jeśli użytkownik kupuje na przykład rower górski, przewodnik zakupów może zawierać informacje o rozmiarze, zawieszeniu, wadze i materiałach. Dzięki tym informacjom może bez obaw prowadzić badania i szybciej podejmować decyzje.

Poradnik zakupów został niedawno wprowadzony w USA, a wkrótce pojawią się nowe kategorie statystyk.

Search On 2022 - nowości w Google Shopping
6. Dodatkowe dane o produkcie dla kupującego

Nowa funkcja w aplikacji Google łączy w jednym widoku przydatny kontekst strony internetowej, na której znajduje się użytkownik, lub badanego produktu, w tym jego zalety i wady oraz oceny w postaci gwiazdek. Statystyki stron zostaną udostępnione w USA w nadchodzących miesiącach.

Search On 2022 - nowości w Google Shopping
7. Personalizowane wyniki

Wkrótce użytkownik zobaczy bardziej spersonalizowane wyniki zakupów na podstawie jego poprzednich nawyków zakupowych. Będzie mieć również możliwość bezpośredniego poinformowania Google o swoich preferencjach.

Personalizacja zakupów zostanie wprowadzona w USA jeszcze w tym roku.

Search On 2022 - nowości w Google Shopping

8. Nowe filtry

Filtry zakupów na całej stronie w wyszukiwarce są teraz dynamiczne i dostosowują się do trendów wyszukiwania w czasie rzeczywistym. Jeśli więc użytkownik kupuje dżinsy, może zobaczyć filtry „szeroka nogawka” i „bootcut”, ponieważ są to obecnie popularne style dżinsów – ale mogą się one zmieniać z czasem, w zależności od trendów.

Filtry dynamiczne są teraz dostępne w USA, Japonii i Indiach, a w przyszłości pojawią się w większej liczbie regionów.

Search On 2022 - nowości w Google Shopping
9. Nowe inspiracja z wykorzystaniem Google Lens

Korzystając z funkcji Discover w aplikacji Google, użytkownik zobaczy sugerowane style na podstawie tego, co kupował i czego szukali inni. Na przykład, jeśli interesuje się stylami vintage, wkrótce zobaczy sugerowane zapytania dotyczące popularnych stylizacji vintage.

Search On 2022 - nowości w Google Shopping

⇒ Źródło: https://blog.google/products/shopping/search-on-2022-shopping/

✔️ Search On 2022 – podsumowanie (28.09.2022)

Co nowego?
1. Multiwyszukiwanie z wykorzystaniem opcji Google Lens (Obiektyw)
Użytkownik może zrobić zdjęcie lub użyć zrzutu ekranu, a następnie dodać do niego tekst – podobnie jak w naturalny sposób może wskazać coś i zadać pytanie na ten temat.

Multiwyszukiwanie dostępne jest na całym świecie w języku angielskim, a w ciągu najbliższych kilku miesięcy pojawi się w ponad 70 językach.

Search On 2022 - podsumowanie
2. Funkcja „multisearch near me”

Funkcja pozwala na zrobienie zdjęcia lub zrzutu ekranu potrawy lub przedmiotu, a następnie natychmiastowe znalezienie go w pobliżu.
Jesienią tego roku funkcja wejdzie do użytku USA (póki co tylko w języku angielskim).

3. Szybsze działanie tłumaczenia tekstów w obrazach za pomocą Google Lens

Dzięki postępom w uczeniu maszynowym Google jest teraz w stanie łączyć przetłumaczony tekst w złożone obrazy, dzięki czemu wygląda i wydaje się znacznie bardziej naturalny.

Wykorzystuje to generatywne sieci przeciwników (znane również jako modele GAN), które wspomagają technologię stojącą za Magic Eraser na Pixel. To ulepszone środowisko zostanie wprowadzone jeszcze w tym roku.

 Search On 2022 - podsumowanie
4. Ułatwione wyszukiwanie

Od teraz pod paskiem wyszukiwania użytkownik zobaczy skróty do robienia zakupów, zrzutów ekranu, tłumaczenia tekstu za pomocą aparatu, identyfikacji piosenki i nie tylko.

Search On 2022 - podsumowanie
5. Nowe opcje wyszukiwania informacji

W nadchodzących miesiącach Google wprowadzi szybszy sposób znajdowania tego, czego potrzebuje użytkownik. Gdy zacznie wpisywać pytanie, Google może dostarczyć odpowiednią treść od razu, jeszcze zanim skończysz pisać.

Search On 2022 - podsumowanie
6. Opcje słów kluczowych i tematów podczas wyszukiwania

Gdy użytkownik zacznie pisać w polu wyszukiwania, Google udostępni opcje słów kluczowych lub tematów, które pomogą mu sformułować pytanie. Załóżmy, że szuka miejsca docelowego w Meksyku. Google pomoże mu sprecyzować pytanie – na przykład „najlepsze miasta w Meksyku dla rodzin” – dzięki czemu może przejść do bardziej trafnych wyników.

Search On 2022 - podsumowanie
7. Nowe opcje dotyczące wyszukiwań związanych z miastami

W przypadku tematów takich jak miasta użytkownik może zobaczyć historie wizualne i krótkie filmy od osób, które odwiedziły miasto, wskazówki dotyczące zwiedzania miasta, rzeczy do zrobienia, jak się tam dostać i inne ważne aspekty, o których użytkownik może chcieć wiedzieć podczas planowania podróży.

Search On 2022 - podsumowanie
8. Zmiana sposobu wyświetlania wyników

Użytkownik zobaczy najtrafniejsze treści z różnych źródeł, bez względu na format, w jakim pojawiają się informacje – czy jest to tekst, obrazy czy wideo. Kontynuując przewijanie, zobaczy nowy sposób czerpania inspiracji z tematów powiązanych z wyszukiwaniem.

Search On 2022 - podsumowanie

⇒ Źródło: https://blog.google/products/search/search-on-2022-announcements/

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds