Tips&TricksWyszukiwarkaDopasowanie przybliżone – jak wyświetlić reklamy tylko na synonimy i frazy pokrewne

20 kwietnia 20220

Google coraz mocniej naciska w kwestii stosowania dopasowania przybliżonego, które ma przynosić lepsze rezultaty kampanii. Takie komunikaty widzimy również w rekomendacjach na kontach Google Ads. Niestety dopasowanie te niesie ze sobą konieczność większego skupienia na wykluczeniach, ponieważ nierzadko reklama pojawia się po frazach, które nie są trafne. Zdarza się również, że wiele fraz pasuje bardzo dobrze do oferowanego produktu/usługi. W tym wpisie chciałbym przedstawić rozwiązanie, które pozwoli Ci wyświetlić reklamy tylko na synonimy słów kluczowych oraz frazy pokrewne.

Dopasowanie przybliżone - jak wyświetlić reklamy tylko na synonimy i frazy pokrewne

Na początek kilka słów o dopasowaniu przybliżonym i jego działaniu. Jest to najszerszy możliwy typ dopasowania, które swoim zakresem obejmujemy zbliżone odmiany oraz synonimy i frazy pokrewne. Dzięki temu (z założenia) nie trzeba tworzyć rozbudowanej listy słów kluczowych, bo system sam je dopasuje do głównego słowa kluczowego. Przykład poniżej.

Słowo kluczowe dodane w kampanii: specjalista Google Ads (w dopasowaniu przybliżonym).

Potencjalne frazy na na jakie może wyświetlić się reklama:

  • specjalista Google Ads
  • kampanie Google Ads
  • Google Ads cennik
  • reklama w Google

Jak widać w powyższym przykładzie, nie wszystkie frazy będą dopasowane do frazy głównej, mimo że są powiązane tematycznie. Jeśli chcesz sprawdzić na jakie synonimy i frazy pokrewne system wyświetli reklamy, poniżej znajdziesz rozwiązanie.

Jak wyświetlić reklamy tylko na synonimy i frazy pokrewne

Jeśli prowadzisz kampanię w sieci wyszukiwania możesz utworzyć jej duplikat i jednocześnie wykluczyć z niej słowa kluczowe, które dodałeś. Dlaczego w taki sposób? Dzięki temu reklama pojawi się tylko na synonimy i zapytania pokrewne związane z danym słowem kluczowym. System będzie zgłaszać konflikt pomiędzy wykluczeniami, a słowami kluczowymi, ale kampania będzie działać w przypadku innych zapytań, które nie pokrywają się z głównymi słowami kluczowymi. Co ważne, główne słowo kluczowe musi być dodane w dopasowaniu przybliżonym. Analogicznie możesz zrobić tak w przypadku kampanii brandowej. W moim przypadku wyniki były następujące:

Dopasowanie przybliżone - jak wyświetlić reklamy tylko na synonimy i frazy pokrewne

Jest to cenna informacja, która pozwala sprawdzić z jakimi zapytaniami kojarzony jest nasz brand przez Google. Jeśli wyszukiwane hasła będą trafne, może być to źródło nowych słów kluczowych do głównych kampanii. Raport wyszukiwanych haseł obejmuje wyrażenia, po których nastąpiło nie tylko kliknięcie, ale również wyświetlenie bez kliknięcia, więc w wielu przypadkach nie poniesiesz kosztów za wyświetlenie takiej reklamy.

Przetestuj powyższe rozwiązanie i daj znać w komentarzu jakie efekty udało się uzyskać.