Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (07.04.2022 – 20.04.2022).
✔️ Problemy z warunkami w regułach automatycznych (19.04.2022)
W czym problem?
W ostatnich dniach reguły automatyczne nie działają poprawnie. Problem dotyczy ustawionych warunków, które nie są poprawnie odczytywane przez system przez co reguła może zostać zastosowana do innych elementów, niż te, które zostały określone w warunkach.
Jeśli korzystasz z reguł automatycznych, sprawdź jak to wygląda u Ciebie.
Póki co brak oficjalnej informacji z Google na temat daty rozwiązania problemu.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-automated-rules-conditions-broken-33275.html
✔️ Google Marketing Live 2022 – agenda i prelegenci (14.04.2022)
Wydarzenie
Tegoroczne wirtualne wydarzenie odbędzie się we wtorek 24 maja. Na stronie https://www.googlemarketinglive.com/americas/en można sprawdzić prelegentów oraz agendę konferencji.
Zarejestrować można się tutaj – https://www.googlemarketinglive.com/americas/en/registration
Jak co roku, na grupie i moim blogu pojawi podsumowanie nowości zmian, które zostaną przedstawione w trakcie konferencji :)
Jeśli chcesz sprawdzić, co ogłoszono rok temu, podrzucam link do wpisu – Google Marketing Live 2021 – podsumowanie.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/register-gml2022/
✔️ Nowe sposoby tworzenia niestandardowych kolumn (14.04.2022)
Co nowego?
Google dodaje nowe wskaźniki i funkcje ułatwiające przeglądanie danych.
Można teraz wykonać następujące czynności z kolumnami niestandardowymi:
– uwzględnienie funkcji arkusza kalkulacyjnego
– obliczanie i porównywanie danych w różnych zakresach dat
– odwoływanie się do innych kolumn niestandardowych w formule
– dodawanie do formuły więcej kolumn niezwiązanych z danymi, w tym kolumny takie jak Nazwa kampanii, Budżet i inne
– wykorzystanie nowych formatów kolumn, takich jak „Tekst”, „Prawda/Fałsz” i „Data”
– stosowanie wielu filtrów do jednej formuły
– filtrowanie według zmiennych niestandardowych pod kątem konwersji
Co więcej?
W ciągu najbliższych kilku tygodni wszelkie utworzone przez reklamodawcę kolumny będą również dostępne w niestandardowych narzędziach raportowania, takich jak Edytor raportów i panele (dashboardy) w Google Ads.
Nowy panel tworzenia kolumn niestandardowych był już dostępny od kilku miesięcy, ale nie na wszystkich kontach. Z tego, co widzę, teraz jest już wszędzie.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12041700
✔️ Wycofanie rozszerzonych reklam tekstowych – przypomnienie (13.04.2022)
Co się zmienia?
Od 30 czerwca 2022 r. nie będzie można tworzyć ani edytować rozszerzonych reklam tekstowych (ETA). Głównym formatem reklam tekstowych będą elastyczne reklamy w wyszukiwarce (RSA).
Po tej dacie utworzone wcześniej rozszerzone reklamy tekstowe będą się nadal wyświetlać wraz z elastycznymi reklamami w wyszukiwarce, a dotyczące ich dane będą się pojawiać w raportach skuteczności. Reklamodawca będzie mieć możliwość wstrzymywania i wznawiania wyświetlania takich reklam, a także ich usunięcia.
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Dashboardy na poziomie konta menedżera (13.04.2022)
Co nowego?
Do tej pory dashboardy (panele) były w stanie pobierać dane tylko z poszczególnych kont Google Ads. Od teraz można korzystać z paneli na poziomie konta menedżera.
Co więcej?
W ramach tej aktualizacji przyspieszono i ułatwiono korzystanie z pulpitów nawigacyjnych, wprowadzając kilka ulepszeń:
– zmiana zakresu dat i filtry dla całego pulpitu nawigacyjnego
– dodawanie interaktywnych kart tabel
– bogate funkcje formatowania i formatowanie warunkowe
– szybsze pobieranie raportów i w wyższej jakości
– dynamiczna zmiana rozmiaru kart i układów w zależności od rozmiaru okna
– tworzenie kart pulpitu, kopiując istniejące zapisane raporty
Jak skorzystać?
Należy przejdź do menu „Raporty” na koncie menedżera Google Ads i kliknąć „Panele”.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12058495
✔️ Multiwyszukiwanie w Google Lens (07.04.2022)
Co nowego?
Google wprowadza nowy sposób wyszukiwania: używając jednocześnie tekstu i obrazów. Dzięki multiwyszukiwaniu w Google Lens można wyjść poza pole wyszukiwania i zadawać pytania dotyczące tego, co widzimy.
Funkcja dostępna jest jako funkcja beta w języku angielskim w Stanach Zjednoczonych.
⇒ Źródło: https://www.blog.google/products/search/multisearch/