Przedwczoraj odbyło się czwarte spotkanie w ramach Dnia Google dla Agencji i drugie, na którym byłem. Spotkanie miało miejsce w Fortecy przy ul. Zakroczymskiej 12 w Warszawie i zjawiło się na nim około 400-500 osób (według relacji organizatorów).
Od rana trwała rejestracja uczestników spotkanie, które planowało rozpoczęło się o 10 wystąpieniem Agnieszki Tomalak i Artura Waliszewskiego:
Całe spotkanie podzielone było na kilka odrębnych sesji: innowacji, produktową, sprzedażową i relaksu. W pierwszej części była mowa o nowościach Google wprowadzonych w ciągu ostatnich miesięcy, m.in. Google Street View (o którym pisałem w marcu – click) i Google Art Project, który pozwala do oglądanie dzieł sztuki z Muzeum Pałacu w Wilanowie oraz Muzeum Sztuki w Łodzi. Zachęcam do obejrzenia :)
Warto wspomnieć również o tym, że od początku czerwca wchodzą nowe kupony Google, które mają być krótsze i bardziej funkcjonalne, w porównaniu do obecnych.
Kolejna prelekcja w ramach sesji innowacji dotyczyła reklam video w serwisie YouTube.com. Maciek Ołpiński przedstawił formy reklam w serwisie, jego potencjał oraz możliwości reklamowania i raportowania.
Po przewie przyszła kolej na sesję produktową, którą poprowadzili Agata Pilacińska – Jakubowska i Michał Kramarz. Poruszone zostały kwestie związane ze standardowymi kampaniami AdWords w wyszukiwarce oraz możliwościami ich rozszerzeń. Dodatkowo, mowa była o narzędziu Google Analytics i funkcjach, które umożliwiają efektywną pracę w agencji interaktywnej oraz ułatwiają kontakt z klientem w zakresie raportowania.
Trzecia sesja dotyczyła sprzedaży usług reklamowych. Pierwszy wykład na temat zasadności sprzedaży i skutecznego podejścia do niej poprowadził Marcin Solarz. Tematyka ciekawa, jednak prowadzący starał się chyba za wszelką cenę skończyć prelekcję przed czasem. Slajdy nie zostały dokładnie omówione, a niektóre po prostu ominięte. Na szczęście Michał Kramarz zrekompensował poprzedni wykład swoim wystąpieniem na temat radzenia sobie z trudnymi pytaniami klientów :) Osobiście ta prelekcja była dla mnie najciekawsza.
Po ostatniej przerwie rozpoczęła się sesja relaksu, którą poprowadziła Milena Bogdanowicz swoim wykładem o ambush marketingu. Niestety to było drugie wystąpienie, które oceniam dość nisko i mało wnosi do samego sposobu reklamowania w ramach programu Google AdWords.
Na końcu spotkania zostali ogłoszeniu zwycięzcy Wielkiego Konkursu Google dla Agencji, a każdy z uczestników Dnia Google dla Agencji dostał przy wyjściu niespodziankę w postaci gadżetów Google :)
Oczywiście podczas trwania spotkania można było porozmawiać ze specjalistami Google na nurtujące nas tematy związane z AdWords, Analytics i samym programem Google dla Agencji.
Nie zabrakło również rozrywkowej części spotkania :) Mowa tutaj o specjalnej scenografii a’la YouTube, gdzie można było dosłownie wejść w ekran i stać się gwiazdą serwisu :)