W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej pytań dotyczących grafik, które dodawane są automatycznie do reklam w wyszukiwarce. Nierzadko są one kiepskie i nie pasują do reklamy. Są 2 źródła takich obrazów i przeczytasz o nich poniżej. Przedstawię również gdzie znaleźć odpowiednie opcje i jak je wyłączyć, by mieć większą kontrolę nad zasobami, które Google wyświetla w Twoich reklamach. Szczegóły poniżej.
Pierwszym źródłem automatycznie dodawanych obrazów jest rozszerzenie OBRAZ DYNAMICZNY. Zaloguj się na swoje konto Google Ads i przejdź do zakładki ZASOBY w sekcji REKLAMY I KOMPONENTY.
W widoku tabeli wybierz POWIĄZANIA, a jako typ kampanii SZUKAJ. Następnie kliknij OBRAZ DYNAMICZNY, by sprawdzić, czy dodane są tam grafiki. Jeśli tak, zostaną one oznaczone jako DODANE PRZEZ GOOGLE ADS, jak na grafice powyżej. Zdarza się, ze grafiki te są ucięte lub zupełnie niezwiązane z tematyką reklamy (np. zdjęcie budynku w reklamie filtrów do wody). Jeśli chcesz wyświetlać zdjęcia w reklamach tekstowych, kliknij PLIK GRAFICZNY w zasobach i ręcznie dodaj grafiki, które są odpowiednie dla danej grupy reklam lub kampanii.
Jak wyłączyć obrazy dynamiczne, aby Google nigdy już ich nie dodawał? W zakładce ZASOBY kliknij w ikonkę z trzema kropkami i wybierz „Komponent utworzony automatycznie na poziomie konta”.
Następnie ponownie kliknij w ikonkę z trzema kropkami i wybierz „Ustawienia zaawansowane”.
Przejdziesz do sekcji, w której możesz wyłączyć lub włączyć komponenty tworzone automatycznie. Znajdziesz tam zakładkę DYNAMICZNE OBRAZY. Gdy ją rozwiniesz, będzie można wyłączyć obrazy dodawane automatycznie.
Pozostaje zapisać zmiany i pierwsze źródło automatycznych obrazów zostanie zablokowane.
Drugim źródłem jest wizytówka w Google Maps. Od kilku miesięcy Google automatycznie dodaje grafiki do reklam w wyszukiwarce na bazie zasobów graficznych, które widnieją w powiązanej wizytówce Google Maps. Pisałem o tym tutaj – https://www.marcinwsol.pl/blog/nowosci-i-zmiany-w-google-ads-15-06-2023-28-06-2023/
Jak wygląda reklama z automatycznymi obrazami z wizytówki w Google Maps? Przykład znajdziesz poniżej.
Skąd wiadomo, że to grafiki z wizytówki w Google Maps? Wystarczy wejść na profil danej firmy i sprawdzić :)
W pierwszej reklamie grafika to faktyczne zdjęcie siedziby firmy, aczkolwiek jest dość ciemne, więc nie wygląda zbyt atrakcyjnie.
W drugim przypadku grafika w reklamie to zdjęcie jednego pokoju, zapewne od jednego z klientów. Również wygląda mało atrakcyjnie.
W takiej sytuacji lepiej wyłączyć dodawanie grafik z Google Maps i obrazy dodać ręcznie, o czym wspominałem wyżej.
Jak wyłączyć grafiki automatycznie zaciągane z Google Maps? Opcję również znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych jak poprzednio, ale w zakładce AUTOMATYCZNE LOKALIZACJE.
Odznacz w niej opcję „Przyznaj Google Ads licencję na wykorzystywanie zdjęć sprzedawców i innych multimediów z połączonych Profili Firmy w Google w kampaniach reklamowych na tym koncie”. Dzięki temu Google nie będzie już pobierać grafik i zyskasz pełną kontrolę nad grafikami, które wyświetlają się przy Twojej reklamie.
Mam nadzieję, że powyższy wpis okazał się pomocny :) Daj znać w komentarzu, czy znalazłeś/aś u siebie grafiki, których nie powinno być w reklamie.
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |