Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (04.04.2024 – 17.04.2024)

17 kwietnia 20240

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (04.04.2024 – 17.04.2024).

Nowości i zmiany w Google Ads (04.04.2024 – 17.04.2024)

✔️ Adnotacje konwersji w reklamach produktowych (17.04.2024)

Co nowego?

Google może używać danych konwersji reklamodawcy do umieszczania adnotacji typu „najlepiej sprzedające się” lub „ostatnio tu kupiono 1 tys.”.

Adnotacje te stanowią dla kupujących dowód społeczny. Można zrezygnować z adnotacji wyświetlających określone liczby w Merchant Center.

Adnotacje konwersji w reklamach produktowych

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14769586

✔️ 4 nagłówki w jednej reklamie tekstowej (17.04.2024)

Co nowego?

Google testuje reklamy z 3 nagłówkami oraz jednym nagłówkiem wyświetlanym bezpośrednio przed tekstem reklamy.

4 nagłówki w jednej reklamie tekstowej

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/hanakobzova_googleads-microsoftadvertising-ppc-activity-7186241990513115136-4gwI

✔️ Generatywna sztuczna inteligencja w kampaniach generujących popyt (16.04.2024)

Co nowego?

W kampaniach generujących popyt (Demand Gen) pojawią się nowe funkcje kreatywne oparte na sztucznej inteligencji, które pomogą przenieść wizualne opowiadanie historii na wyższy poziom. Dzięki narzędziom do tworzenia obrazów generatywnych można teraz w kilku krokach utworzyć różnorodne atrakcyjne zasoby graficzne.

Generatywna sztuczna inteligencja w kampaniach generujących popyt

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/enhance-visual-storytelling-in-demand-gen-with-generative-ai

✔️ Nowy format reklam – Ad Intents (16.04.2024)

Co nowego?

Google uruchomia nowy format „Ad Intents” w swoim programie reklam automatycznych.

Format ten wstawia linki i anchory do treści witryn wydawców, aby wyświetlać reklamy kontekstowe i wyniki wyszukiwania w oknach dialogowych.

Celem formatu intencji reklamowych jest wyświetlanie trafnych reklam i informacji na podstawie zawartości strony i zainteresowań odwiedzających.

Gdy odwiedzający klikną dynamicznie generowane linki lub anchory, otwiera się okno dialogowe z bezpłatnymi wynikami wyszukiwania i powiązanymi reklamami.

Nowy format reklam - Ad Intents

⇒ Źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-expands-auto-ads-with-ad-intents-sponsored-links/514038

✔️ Aktualizacja zasad dotyczących reklam pojazdów (15.04.2024)

Co się zmienia?

Od kwietnia 2024 r. zasady dotyczące reklam pojazdów umożliwią reklamodawcom promowanie pojazdów z opcją leasingu na stronach docelowych.
Reklamodawcy pojazdów będą mogli obok siebie prezentować opcje leasingu i zakupu na swoich stronach produktów połączonych z reklamami pojazdów. Sam istniejący format reklamy pojazdu pozostaje niezmieniony.

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14754456

✔️ Sekcja „Podobny produkt” z dodatkowymi reklamami produktowymi (11.04.2024)

Co nowego?

Pod głównymi reklamami produktowymi pojawiła się nowa sekcja „Podobny produkt” z dodatkowymi reklamami produktowymi.

Sekcja "Podobny produkt" z dodatkowymi reklamami produktowymi

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7184090779227758593

✔️ Oznaczenie „people also consider” pod wynikami płatnymi (09.04.2024)

Co nowego?

Pod wynikami płatnymi pojawia się informacja „people also consider”.

Oznaczenie "people also consider” pod wynikami płatnymi

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/anthony-higman-a3656a46_just-spotted-people-also-consider-badge-activity-7183914688257110016-Eaw5

✔️ Coroczna aktualizacja specyfikacji danych produktów w Merchant Center (09.04.2024)

Co się zmienia?

Zmiany od teraz (9.04.2024):

– nowe atrybuty specyfikacji danych produktów dla treści generowanych przez sztuczną inteligencję w reklamach produktowych i bezpłatnych informacjach

– nowy atrybut program lojalnościowy [loyalty_program] w USA i Japonii

– nowy atrybut cena minimalna [auto_pricing_min_price] (należy użyć atrybutu cena minimalna [auto_pricing_min_price], aby ustawić najniższą lub minimalną cenę reklamowaną (MAP), do której można obniżyć cenę produktu)

– zaktualizowane wskazówki dotyczące ofert opartych na atrybucie rata [installment] (oferta z atrybutem rata będzie traktowana jako oferta, w ramach której produkt można dokonać zakupu, płacąc z góry cenę podaną w atrybucie cena [price] lub w ramach płatności ratalnych. W związku z tą zmianą rozszerzymy atrybut rata [installment] o nowy atrybut podrzędny zaliczka [downpayment], który pozwala określić, czy produkt wymaga częściowej płatności z góry. Wcześniej zaliczkę trzeba było podać za pomocą atrybutu cena [price])

– nowy atrybut próg bezpłatnej dostawy [free_shipping_threshold] we wszystkich krajach

– zaktualizowane wskazówki dotyczące uwzględniania opłat nałożonych przez instytucje państwowe w atrybucie dostawa [shipping]

Zmiany od 31.07.2024:

– rozszerzenie listy krajów, w których wymagany jest koszt dostawy (Indie i Nowa Zelandia)

Zmiany od 1.09.2024:

– atrybut metoda odbioru [pickup_method] będzie opcjonalny w przypadku reklam lokalnego asortymentu produktów

– usunięcie atrybutów klasa efektywności energetycznej (w 2023 r. wprowadzono nowy atrybut certyfikat [certification] jako nowy sposób opisywania certyfikatów, takich jak oceny efektywności energetycznej produktu)

– usunięcie użycia atrybutu cena [price] w przypadku zaliczek w połączeniu z atrybutem rata [installment]

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14784710

✔️ Aktualizacja specyfikacji pliku danych z ocenami produktów: wymagany identyfikator opinii (09.04.2024)

Co się zmienia?

Od 8 lipca 2024 r. atrybut identyfikator opinii () będzie wymagany w przypadku wszystkich opinii przesyłanych w pliku danych z opiniami o produktach. Identyfikator opinii jest trwałym, unikalnym identyfikatorem opinii o produkcie w pliku danych z opiniami o produktach.

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14762988

✔️ CSS Summit 2024 (09.04.2024)

Co nowego?

Niedługo będzie mieć miejsce wydarzenie CSS Summit 2024. Program ten jest przeznaczony wyłącznie dla usług porównywarek cen na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii.

Kiedy?

10 kwietnia 2024 r. 16:00–17:00 GMT+7

CSS Summit 2024

⇒ Źródło: https://cssacademy.withgoogle.com/events/css-summit-2024

✔️ Przyklejona etykieta „Sponsored” podczas przewijania reklam w wyszukiwarce (08.04.2024)

Co nowego?

Google testuje przyklejoną etykietę „Sponsored” w wynikach wyszukiwania Google podczas przewijania wyników wyszukiwania i różnych reklam Google Ads. Etykieta „Sponsored” znika, gdy użytkownik dojdzie do bezpłatnych wyników wyszukiwania, a następnie pojawia się ponownie, gdy wróci do reklam Google.

Przyklejona etykieta "Sponsored" podczas przewijania reklam w wyszukiwarce

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-sticky-sponsored-label-37183.html

✔️ Ulepszenia filmów – krótszy film (08.04.2024)

Co nowego?

W ustawieniach kampanii video pojawiła się nowa opcja ulepszenia materiału video – krótszy film. Pozwala ona na automatyczne skrócenie materiału.

Ulepszenia filmów - krótszy film

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Oznaczenie „related to your search” pod wynikami płatnymi (04.04.2024)

Co nowego?
Pod wynikami płatnymi pojawia się informacja „related to your search”.

Oznaczenie "related to your search” pod wynikami płatnymi

⇒ Źródło: https://twitter.com/ShalomGood/status/1775668768347222119

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds