Jeśli przeglądając raport wyszukiwanych haseł chcesz niektóre z nich dodać jako słowa kluczowe lub jako wykluczenia Google domyślnie ustawi je w dopasowaniu ścisłym (wykluczenia) lub dopasowaniu przybliżonym (słowa kluczowe). Jeśli chcesz naraz dodać wiele takich słów, ale w różnych dopasowaniach, musisz je ręcznie zmienić, co zajmie sporo czasu. Jak usprawnić ten proces? O tym przeczytasz poniżej.
Będąc w zakładce WYSZUKIWANE HASŁA (sekcja STATYSTYKI I RAPORTY) możesz zaznaczyć określone słowa kluczowe i dodać je jako nowe słowa lub jako wykluczenia.
Dodając słowo jako wykluczenie system automatycznie doda nawiasy kwadratowe odpowiadające dopasowaniu ścisłemu. Jeśli chcesz zastosować np. dopasowanie przybliżone, musisz te nawiasy ręcznie usunąć.
W przypadku kilku słów nie zajmie to dużo czasu. Jeśli jednak jest ich dużo, cały proces będzie długotrwały. Aby sprawniej sobie z tym poradzić możesz zainstalować wtyczkę Google Ads „Add as Keyword” Match Type Helper. Gdy to zrobisz, podczas dodawania nowych słów kluczowych lub wykluczeń pojawi się nowa opcja z możliwością wyboru dopasowania słów kluczowych za pomocą jednego kliknięcia.
Opcja pozwala w szybki i efektywny sposób na przypisanie konkretnego typu dopasowania do poszczególnych słów kluczowych bez konieczności ręcznego edytowania fraz.
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |