Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (21.03.2024 – 03.04.2024).
✔️ Nowa forma rozszerzenia połączeń i formularzy kontaktowych (03.04.2024)
Co nowego?
Google Ads udostępnia funkcję, która umożliwia skanowanie kodu QR by nawiązać połączenie oraz wysłanie wiadomości na numer telefonu lub adres mailowy.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-call-us-with-text-or-email-to-call-37150.html
✔️ Pilotażowy program dotyczący określania stawek na podstawie zysku (02.04.2024)
Co nowego?
Google zamierza w drugim kwartale przeprowadzić pilotażowy eksperyment z określaniem stawek na podstawie zysku (profit bidding).
✔️ Odświeżony wygląd opcji zmiany szerokości kolumn (02.04.2024)
Co nowego?
Wygląd opcji zmiany szerokości kolumn został odświeżony. Od teraz zmieniana kolumna podświetla się na niebiesko.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Skuteczność konwersji w GA4 (01.04.2024)
Co nowego?
Na niektórych kontach GA4 pojawiła się nowa zakładka „Skuteczność konwersji” w sekcji REKLAMY.
⇒ Źródło: panel GA4
✔️ Zmiany definicji danych dotyczących reklam w wyszukiwarce (29.03.2024)
Co się zmienia?
Google aktualizuje definicje dotyczące reklam na górze strony: takie reklamy mogą się pojawiać nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania, ale w przypadku niektórych zapytań mogą się też wyświetlać pod nimi.
Poniżej treści wszystkich zmian.
– Reklamy na górze strony (https://support.google.com/google-ads/answer/14662643)
– Reklamy na najwyższej pozycji na stronie (https://support.google.com/google-ads/answer/14709547)
– Widoczność (https://support.google.com/google-ads/answer/6381002)
– Współczynniki wyświetleń u góry strony i na najwyższej pozycji na stronie (https://support.google.com/google-ads/answer/7501826)
– Używanie segmentów w tabelach (https://support.google.com/google-ads/answer/2454072)
– Ustalanie stawek pod kątem docelowego udziału w wyświetleniach (https://support.google.com/google-ads/answer/9121108)
– Wyświetlanie reklam na górze strony (https://support.google.com/google-ads/answer/1722087)
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Reklamy u góry strony – nowa definicja (28.03.2024)
Co się zmienia?
Google zmienił definicję reklam u góry strony. Aktualna brzmi następująco:
Reklamy u góry strony sąsiadują z najwyższymi bezpłatnymi wynikami wyszukiwania. Reklamy u góry strony zazwyczaj znajdują się nad najwyższymi wynikami organicznymi, chociaż w przypadku niektórych zapytań reklamy u góry strony mogą wyświetlać się poniżej najwyższych wyników organicznych. Umiejscowienie reklamy u góry strony jest dynamiczne i może się zmieniać w zależności od wyszukiwania użytkownika.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/ginnymarvin_top-ads-activity-7178792171683082241-p9aP
✔️ Przejrzystość cen w Google Ads (27.03.2024)
Co nowego?
Na poziomie konta pojawiła się nowa sekcja „Price transparency” (przejrzystość cen), a ramach niej 2 opcje:
– uzyskanie dostępu do niezagregowanych danych cenowych
– udostępnienie wydawcom danych dotyczących cen
Plik danych o cenach zapewnia wydawcom z adresem rozliczeniowym w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) szczegółowe informacje o cenach reklam podlegających rozliczeniu, które są wyświetlane użytkownikom na terenie EOG. Plik ten jest udostępniany codziennie w postaci skompresowanego pliku CSV do pobrania. Dzięki plikom danych o cenach reklamodawca może sprawdzać, ile zapłacono mu za reklamy podlegające rozliczeniu oraz jakie były powiązane z nimi opłaty.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/thomaseccel_ppc-googleads-sem-activity-7177929705692479488-7lbb
✔️ Ads Safety Report 2023 (27.04.2024)
Co nowego?
Pojawił się właśnie raport dotyczący bezpieczeństwa reklam za rok 2023.
Zablokowano lub usunięto 206,5 miliona reklam za naruszenie zasad dotyczących przedstawiania fałszywych informacji oraz 273,4 miliona reklam za naruszenie zasad dotyczących usług finansowych.
Zablokowano lub usunięto także ponad 1 miliard reklam za naruszenie zasad dotyczących nadużywania sieci reklamowej, w tym promowania złośliwego oprogramowania.
Raport pod linkiem – https://services.google.com/fh/files/misc/ads_safety_report_2023.pdf
⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/google-ads-safety-report-2023/#enforcement
✔️ Zmiana nazewnictwa konwersji w GA4 (27.03.2024)
Co się zmienia?
Google ujednolica sposób definiowania konwersji w Google Ads i Analytics, aby zapewnić prostszy i bardziej intuicyjny sposób pomiaru i raportowania konwersji na obu platformach.
Wcześniej ważne zdarzenia oznaczane w Analytics jako konwersje były mierzone inaczej niż konwersje w Google Ads, co prowadziło do rozbieżności na różnych platformach.
Odtąd zdarzenia mierzące działania ważne dla sukcesu firmy nazywane są teraz „zdarzeniami kluczowymi”.
⇒ Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/9164320#032724
✔️ Nowy segment – lejek konwersji (27.03.2024)
Co nowego?
W raportach na niektórych kontach Google Ads pojawił się nowy segment – lejek konwersji.
✔️ Reklamy pojazdy w kolejnych krajach (27.03.2024)
Co nowego?
Reklamy z listą pojazdów (VLA) są już dostępne w Wielkiej Brytanii.
W Niemczech i Francji dostępne w ramach beta-listingu.
Holandia, Włochy i Hiszpania dołączą do nich w drugim kwartale tego roku.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7178687152619192322
✔️ Rozszerzenie reklam – Whatsapp (27.03.2024)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads pojawił nowy typ rozszerzenia reklam umożliwiający wysłanie wiadomości na Whatsappie.
Pojawiła się również opcja ustawienia konwersji dotyczącej tej akcji.
✔️ Sugerowane logotypy w Performance Max (27.03.2024)
Co nowego?
Google Ads AI sugeruje teraz logotypy w kampaniach Performance Max na podstawie końcowego adresu URL, również w proporcji 4:1.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/thomaseccel_ppc-googleads-pmax-activity-7178292161388396545-S31h
✔️ Wyniki sponsorowane w formie kart na desktopach (26.03.2024)
Co nowego?
Wyniki sponsorowane w formie kart pojawiły się również na desktopach, a nie tylko na urządzeniach mobilnych, jak dotychczas.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/khushal-bherwani_ppc-googleads-ads-activity-7177890851161784320-3AXf
✔️ Diagnostyka tagu w GA4 (26.03.2024)
Co nowego?
Google udostępnił nowe narzędzie zwane diagnostyką tagu, które pomaga użytkownikom w identyfikowaniu i naprawianiu problemów z tagami witryny w celu dokładnego pomiaru na kontach reklamowych.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/14681508?hl=en
✔️ Dodatkowy przycisk WEBSITE w reklamach (26.03.2024)
Co nowego?
Google testuje wyświetlanie nowego przycisku WEBSITE pod reklamą, obok obecnych przycisków CALL i DIRECTIONS.
✔️ Minimalny budżet w kampaniach generujących popyt (26.03.2024)
Co nowego?
W kampaniach generujących popyt pojawia się ograniczenie przy wyborze budżetu, wymuszające budżet minimalny.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/thomaseccel_ppc-googleads-ppcchat-activity-7178057611399872512-yosh
✔️ Product Studio dostępne dla sprzedawców w Australii i Kanadzie (26.03.2024)
Co nowego?
Product Studio jest teraz dostępne dla sprzedawców z Australii i Kanady. Zestaw bezpłatnych narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję pomaga tworzyć wysokiej jakości obrazy, które można wykorzystać w swoich kanałach marketingowych. Narzędzia mogą generować sceny, zwiększać rozdzielczość obrazu i edytować tła.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14745218?sjid=9892539249568268295-AP
✔️ Więcej informacji o stanie produktu w Google Ads (26.03.2024)
Co nowego?
W zakładce PRODUKTY, gdy najedziemy kursorem na status konkretnego produktu, wyświetli się teraz nazwa kampanii, do której się on kwalifikuje, a do której nie.
⇒ Źródło: panel Google Ads