Jeśli chcesz przeanalizować teksty reklam konkurencji, możesz to sprawdzić w Centrum Przejrzystości Reklam. Jeśli jest ich sporo może to być niewygodne do sprawdzania, dlatego lepiej to zrobić w Excelu. Niestety Google nie umożliwia kopiowania tekstów reklam w szybki sposób, dlatego z pomocą przychodzi narzędzie Apify, które na taki zabieg pozwala. Szczegóły poniżej.
Na początek w wyszukiwarce Google znajdź reklamę swojego konkurenta i kliknij w ikonkę z trzema kropkami.
Następnie kliknij ZOBACZ WIĘCEJ REKLAM.
Po kliknięciu w link przejdziesz na stronę reklamodawcy w Centrum Przejrzystości Reklam. Wybierz wszystkie formaty reklam, odpowiedni zakres dat oraz kraj wyświetlania reklam.
Następnie skopiuj link do tej strony z przeglądarki (będzie potrzebny w jednym z następnych kroków).
Wejdź na stronę https://apify.com/ i załóż darmowe konto.
Gdy to zrobisz i potwierdzisz swoje konto wejdź na stronę https://apify.com/silva95gustavo/google-ads-scraper i kliknij TRY FOR FREE.
Narzędzie jest darmowe do limitu 5 dolarów. Aktualne zużycie możesz sprawdzić w lewym dolnym rogu panelu Apify (Free usage). Jeśli chcesz pobrać treści reklam od większych reklamodawców, trzeba będzie wykupić płatny dostęp do narzędzia.
W sekcji START URLS dodaj link do profilu reklamodawcy z Centrum Przejrzystości Reklam (skopiowany w jednym z wcześniejszych kroków), a następnie kliknij SAVE & START.
Następnie system zacznie pobierać treści reklam.
Po zakończeniu procesu pojawi się przycisk umożliwiający pobranie wyników.
Wybierz format pliku eksportu EXCEL i kliknij DOWNLOAD.
Plik będzie mieć następująco formę.
Zawiera on wszystkie końcowe adresy URL, treści reklam, linki do grafik oraz video (również tych ze statusem NIEPUBLICZNE). Jest to świetne źródło wiedzy o kreacjach konkurencji, które mogą posłużyć za inspirację do własnych tekstów. Pamiętaj – nie kopiuj rozwiązań, ale inspiruj się nimi, by stworzyć własne wersje.
Mam nadzieję, że powyższy wpis okazał się pomocny :)
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |