Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (07.03.2024 – 20.03.2024).
✔️ Google Marketing Live 2024 (20.03.2024)
Co nowego?
Google ogłasza datę tegorocznego wydarzenia Google Marketing Live. Przemówienia można obejrzeć na żywo uzyskując dostęp do sesji na żądanie. Rejestracja pod linkiem poniżej.
⇒ Źródło: https://adsonair.withgoogle.com/events/google-marketing-live-2024
✔️ Przewodnik Performance Max dla programistów (20.03.2024)
Co nowego?
Google ogłasza wydanie dedykowanego przewodnika dla programistów o kampaniach Performance Max. W tej wersji przeniesiono zawartość Performance Max na osobną kartę w głównym panelu nawigacyjnym dokumentacji dla programistów, udostępniając dedykowaną stronę docelową i zaktualizowaną nawigację, aby ułatwić znajdowanie informacji potrzebnych do tworzenia integracji Performance Max.
⇒ Źródło: https://ads-developers.googleblog.com/2024/03/introducing-performance-max-developer.html
✔️ Nowy element aukcji w dokumentacji Google Ads (20.03.2024)
Co nowego?
W dokumentacji Google Ads dotyczącej aukcji pojawił się nowy element „konkurencyjność aukcji”.
Sugeruje to, że jeśli pozycja reklamy znacznie przewyższa pozycję konkurencji, może wiązać się z wyższym kosztem kliknięcia ze względu na większą pewność wygranej.
✔️ Szablony tematyczne z okazji Dnia Świętego Patryka dostępne w Product Studio (19.03.2024)
Co nowego?
Product Studio wprowadza szablony o tematyce sezonowej, dzięki którym za pomocą kilku kliknięć można stworzyć wysokiej jakości obrazy promocyjne na różne święta.
Dostępne są już pierwsze szablony na Dzień Świętego Patryka, dzięki którym szybko i bezproblemowo da się zaktualizować zdjęcia produktów na nadchodzące święta.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14722884?sjid=15832937389209925791-AP
✔️ Podsumowanie EMEA Product KickOff H1 2024 (19.03.2024)
Co nowego?
1. Rozwiązania pomiarowe
– implementacja trybu uzyskiwania zgody jest konieczna, jeśli reklamodawca chce zbierać dane użytkowników z UE, wymagane jest to również w przypadku pomiarów offline
– API dla konwersji offline zostanie wdrożone w Q2
– kompatybilność kampanii Performance Max dla DOCA zostanie udostępniona później
– Menedżer Danych Google Ads zostanie w pełni uruchomiony w tym miesiącu
– do Menedżera Danych trafi jeszcze 25 połączonych usług
– typ klienta „odbiorcy” zostanie wkrótce wprowadzony
– trzy główne terminy: wdrożenie trybu zgody, wygaśnięcie 360 UA w 1 lipca tego roku, w 2024 r. Chrome pożegna się z plikami cookie
2. Efektywność
– rozwój marki i wzrost liczby wyszukiwań w nadchodzących miesiącach obejmie kanały Google Discover i Gmail dla kampanii generujących popyt
– Search Lifts będą dostępne w drugim kwartale
– wprowadza nowa, otwarta platforma MMM, Meridian zostanie udostępniona do wczesnego dostępu pod koniec marca i udostępniona szerszemu dostępowi jeszcze w tym roku
3. Wyszukiwanie i wydajność
– wyświetlanie tylko jednego nagłówka, jeśli system uzna, że tak będzie efektywniej
– zasoby obrazu dynamicznego, linki do witryn, objaśnienia i rozszerzenia informacji będą teraz wyświetlane obok lub zamiast ręcznie utworzonych zasobów tego samego typu
– usługa konwersacyjna została udostępniona w formie otwartej wersji beta dla kwalifikujących się reklamodawców w języku angielskim w USA i Wielkiej Brytanii
– Gemini wkrótce zaproponuje obrazy dostosowane do reklamodawców
– automatycznie utworzone zasoby są teraz dostępne na całym świecie w języku angielskim, hiszpańskim, portugalskim, włoskim, francuskim, japońskim, holenderskim i niemieckim
– generatywna sztuczna inteligencja ulepsza teraz automatycznie tworzone zasoby
4. Rozwiązania online/offline
– uruchomienie pomiaru sprzedaży w sklepie dla reklamodawców motoryzacyjnych w 6 krajach
– uruchomienie wartości dynamiczne opartych na paragonach sprzedaży w sklepie dla 12 krajów (dla restauracji i handlu detalicznego)
– odbiór w późniejszym terminie nie jest już w fazie beta
5. Podróżowanie
– Google uruchamia siódmy kanał Performance Max do celów związanych z podróżami, zwany reklamami hoteli
– docelowy ROAS jest teraz dostępny w kampaniach hoteli
6. Aplikacje
– IOS SKAN w ograniczonej wersji beta, aby usprawnić aukcje na platformie IOS
– faza alfa feedów z centrów hotelowych w kampaniach promujących aplikacje
– wkrótce pojawią się dodatkowe formaty feedów dla hoteli
– nowa wersja beta filtrowania plików danych w następnym kwartale dla kampanii aplikacji z kanałami GMC i raportami kanałów na poziomie elementu
7. Kampanie generujące popyt
– pliki produktowe są teraz dostępne dla kampanii generujących popyt
– uruchomienie programu kampanii generujących popyt z ogólnie dostępnymi kanałami podróżniczymi w drugiej połowie roku
– premiera nowej kreacji kampanii generujących popyt pod koniec pierwszego kwartału 2024
– preferencje kreatywne dla kampanii generujących popyt VRC i VVC (BETA Q1, uruchomienie Q2)
8. YouTube
– Efektywny Zasięg 2.0 ogólnie dostępny w Google Ads i Display & Video 360
– prognozowanie wideo jest dostępne dla wszystkich użytkowników
– dostęp beta do narzędzia do planowania zasięgu VRC 2.0 ze wszystkimi opcjami akceptacji i rezygnacji
– wprowadzono rozwiązanie pomiarowe innych firm umożliwiające weryfikację bezpieczeństwa marki i jej przydatności pod kątem Efektywnego Zasięgu 2.0, wyświetleń wideo i krótkich kampanii YouTube Select
– dodawanie kodu QR do YouTube CTV
9. Inne
– Gemini pojawi się w kampaniach Performance Max
– generowanie zasobów i obrazów oparte na sztucznej inteligencji będzie dostępne w listopadzie w kampaniach Performance Max
– w kampaniach Performance Max dla sprzedawców detalicznych zostanie uruchomiony cel ponownego zaangażowania
– w kampaniach generujących popyt system sam utworzy materiał video na podstawie kanały Merchant Center (jeśli reklamodawcy nie prześlą własnego filmu i wyrażą zgodę na automatycznie tworzone zasoby)
– Vehicle Ads pojawi się w większej liczbie krajów w zamkniętej wersji beta i otwartej dla każdego w pierwszej połowie roku (DE, FR, NL, ES, IT)
– użytkownicy Search Ads 360 mogą teraz korzystać z konwersji FloodLight
– sprzedaż offline pojawi się w Search Ads 360
⇒ Źródło 1: https://www.linkedin.com/pulse/summary%2Demea%2Dproduct%2Dkickoff%2Dh1%2Dadriaan%2Ddekker%2Daneye
⇒ Źródło 2: https://www.youtube.com/watch?v=GvU1gZQVyj0
✔️ Wycofanie plików cookies stron trzecich w zakładce Diagnostyka (13.03.2024)
Co nowego?
Nastąpiła aktualizacja zakładki Diagnostyka. Znajdziemy tam teraz informacje o wycofaniu plików cookies stron trzecich.
✔️ Google for Games 2024 Developer Summit – nowości (12.03.2024)
Co nowego?
Podczas szczytu programistów Google for Games 2024 podzielono się tym, jak najnowsze narzędzia i rozwiązania reklamowe mogą pomóc twórcom aplikacji mobilnych zwiększyć kreatywność, dywersyfikować przychody i podejmować decyzje oparte na danych.
1. Łatwe skalowanie i testowanie kreacji
Od teraz można wybrać nowe zasoby do swojej kampanii promującej aplikację kilkoma kliknięciami, korzystając z sugestii dotyczących obrazów i tekstu obsługiwanych przez Google AI.
Pojawią się nagłówki, opisy lub sugestie obrazów pochodzące z witryny reklamodawcy, sklepu Google Play, biblioteki zasobów i obrazów stockowych, które można sprawdzić i dodać do kampanii na etapie jej tworzenia. Sugestie graficzne w kampaniach promujących aplikacje są już ogólnie dostępne, a sugestie tekstowe są w wersji beta.
2. Dywersyfikacja przychodów i pogłębianie zaangażowania w grze
Na początku tego roku Google opublikował docelowy zwrot z wydatków na reklamę (tROAS) na potrzeby monetyzacji hybrydowej. Ta oparta na wartości strategia inteligentnego określania stawek wykorzystuje sztuczną inteligencję do znajdowania graczy, którzy najprawdopodobniej będą generować przychody za pomocą zróżnicowanych metod, w tym zakupów w aplikacji, przychodów z reklam lub ich kombinacji.
3. Funkcje kampanii promujących aplikacje, które pomogą zwiększyć rozwój graczy
– konfiguracja automatycznych kampanii promujących zaangażowanie w aplikację (ACe) (łatwiejsze tworzenie kolejnej kampanii ACe za pomocą sugerowanych danych wejściowych i zaktualizowanych przypadków użycia, takich jak osoby, które przestały płacić, użytkownicy, którzy nigdy wcześniej nie dokonywali zakupów lub gracze, którzy nie otrzymali żadnych powiadomień push w ciągu ostatnich 7 dni)
– dotarcie do odinstalowanych użytkowników (beta) (przywrócenie wartościowych graczy, którzy odinstalowali grę, korzystając z gotowej listy dezinstalatorów Play lub utworzenie własnej, dostosowanej listy dezinstalatorów)
4. Dostosowane, immersyjne reklamy
Google udostępnia w AdMob nowych kupujących korzystających z licytacji w czasie rzeczywistym. Sieci Unity Ads i ironSource Ads wkrótce będą mogły licytować zasoby wydawcy dostępne w AdMob.
Udostępnia także ulepszony zestaw narzędzi zapośredniczenia, który pomoże usprawnić działanie reklam.
Teraz dzięki immersyjnym reklamom w grach wydawcy będą mogli wyświetlić reklamę, która naturalnie wtapia się w środowisko gry. Działa w szerokim spektrum gatunków gier i oferuje szerokie możliwości umieszczania gier, takie jak przerwy, postępy poziomów i nie tylko.
Immersyjne reklamy w grach są dostępne w AdMob w zamkniętej wersji beta. Deweloperzy tacy jak APPS, NewStory, Supercent i Unico Studio aktywnie eksperymentują z tym nowym formatem reklam w swoich grach.
5. Rozwiązania zorientowane na prywatność
Google wprowadza kontrolowane eksperymenty oparte na lokalizacji geograficznej, aby dokładniej mierzyć przyrostowy zwrot z inwestycji w wydatki reklamodawców na kampanie z aplikacjami na iOS i Androida. Rozwiązanie to jest dostępne dla kampanii kierowanych na wybrane kraje.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/power-the-next-wave-of-games-growth-with-ads-innovation
✔️ Konwersje rozszerzone na poziomie konta (09.03.2024)
Co się zmienia?
Konwersje rozszerzone w Google Ads będą teraz dostępne na poziomie konta, a nie na poziomie działania powodującego konwersję. W ramach tej zmiany Google automatycznie przeniesie ustawienia obecnych klientów, aby mieli oni dostęp do tej funkcji na poziomie konta.
Dlaczego?
Ustawienia na poziomie konta umożliwiają klientom bezproblemowe włączenie konwersji rozszerzonych na całym koncie, co zmniejsza liczbę kroków niezbędnych do konfiguracji konwersji rozszerzonych dla wszystkich działań powodujących konwersję.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/14664077
✔️ Wykluczenia krajów ograniczone do 120 lokalizacji (08.03.2024)
Co się zmienia?
Google Ads ogranicza teraz liczbę wykluczeń na poziomie kraju, które możesz dodać do kampanii, do 120 krajów. To nowy limit i Google potwierdził, że wykluczenia lokalizacji nie znikną.
Ginny Marvin z Google, odpowiedziała: „Celem jest uproszczenie procesów kierowania na lokalizację i zalecamy zamiast tego stosowanie pozytywnego kierowania geograficznego”. Marvin potwierdził również, że nie jest to błąd, ale funkcja, w ramach której Google celowo dodał ograniczenie liczby krajów, które można wykluczyć.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-limits-country-exclusions-37024.html
✔️ Meridian – Marketing Mix Model (MMM) (07.03.2024)
Co nowego?
MMM to analizy statystyczne, które pomagają firmom zmierzyć całościowy wpływ marketingu wielokanałowego na kluczowe wyniki, takie jak sprzedaż.
Google zwiększa inwestycje w przyszłość MMM. Ogłosił Meridian, oprogramowanie MMM o otwartym kodzie źródłowym, które umożliwia zespołom tworzenie najlepszych w swojej klasie rozwiązań MMM i osiąganie lepszych wyników biznesowych. Został stworzony, aby umożliwić zaawansowane pomiary zapewniające prywatność.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/meridian