Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (08.02.2024 – 21.02.2024).
✔️ Automatyczne tłumaczenie rozmowy na czacie z supportem Google
Co nowego?
Narzędzie Google Translate jest teraz zintegrowane ze wsparciem Google Ads. Oznacza to, że agent może napisać po portugalsku, a wynik dla reklamodawcy będzie po angielsku.
Może to być korzystne dla Google, jeśli brakuje dostępnych agentów na dany rynek/język i może teraz korzystać z dowolnego agenta, aby zapewnić dowolny język.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/thomaseccel_ppc-googleads-ppcchat-activity-7166079066628866048-62In/
✔️ Reklamy pojazdów dostępne dla reklamodawców w Australii (17.02.2024)
Co nowego?
Od lutego 2024 r. reklamy pojazdów będą dostępne dla wszystkich australijskich reklamodawców. Reklamy pojazdów zostaną w późniejszym terminie rozszerzone na większą liczbę krajów.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14541481?sjid=11287284237412084933-AP
✔️ Zwrot środków reklamodawcom po wystąpieniu błędu nadmiernego obciążenia (16.02.2024)
Co się stało?
Google zwróci środki reklamodawcom po wystąpieniu błędu nadmiernego obciążenia. Usterka miała wpływ na kampanie prowadzone w Display & Video 360 od lipca do grudnia ubiegłego roku.
⇒ Źródło: https://searchengineland.com/google-credit-refunds-advertisers-overcharging-437608
✔️ Dostawa do punktów odbiorów w Merchant Center (16.02.2024)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Merchant Center pojawiła się opcja dostawy do punktów odbioru.
Konfigurując dostawę do punktów odbioru w Merchant Center, można zaoferować klientom szybszą i tańszą wysyłkę.
✔️ Aktualizacja zasad dotyczących niedopuszczalnych praktyk biznesowych (15.02.2024)
Co się zmienia?
W marcu 2024 r. Google zaktualizuje część zasad dotyczącą niedopuszczalnych praktyk biznesowych w zakresie przedstawiania fałszywych informacji, aby uwzględnić nakłanianie użytkowników do przekazywania środków pieniężnych poprzez podszywanie się pod osobę publiczną, markę lub organizację lub fałszywe sugerowanie ich powiązania lub poparcia przez osobę publiczną, markę lub organizację.
Kiedy?
W marcu 2024 r. Google zacznie egzekwować te zasady w przypadku reklamodawców spoza Francji. W przypadku reklamodawców we Francji zacznie egzekwować te zasady w kwietniu 2024 r.
Konsekwencje?
Naruszenia tej polityki Google traktuje bardzo poważnie i uważa je za rażące. Jeśli stwierdzi naruszenie tych zasad, po wykryciu i bez wcześniejszego ostrzeżenia zawiesi konta Google Ads, a reklamodawca nie będzie mógł ponownie reklamować się w Google.
✔️ Połączone konta w menedżerze danych (15.02.2024)
Co się zmienia?
Zniknęła zakładka POŁĄCZONE KONTA i opcje powiązania kont takich jak np. Merchant Center znajdziemy teraz w sekcji KONFIGURACJA -> MENEDŻER DANYCH.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Automatycznie tworzone zasoby (ACA) dostępne w USA i Wielkiej Brytanii (13.02.2024)
Co nowego?
Generatywna sztuczna inteligencja dla automatycznie tworzonych zasobów jest teraz dostępna dla reklamodawców anglojęzycznych w USA i Wielkiej Brytanii.