Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (10.08.2023 – 23.08.2023).
✔️ Mniejszy przycisk POMIŃ REKLAMĘ (21.08.2023)
Co nowego?
Google testuje nowy wygląd przycisku POMIŃ REKLAMĘ w reklamach video. Przycisk jest mniejszy niż jego dotychczasowa wersja, a tym samym mniej widoczny.
⇒ Źródło: https://searchengineland.com/youtube-trials-smaller-skip-ads-button-430998
✔️ Wsparcie premium dla małych reklamodawców (16.08.2023)
Co nowego?
Google uruchamia program pilotażowy oferujący najwyższej jakości obsługę klienta i wsparcie dla wybranych małych firm korzystających z Google Ads.
Dlaczego?
Zmiana następuje po wzroście skarg ze strony małych firm, które czują się pozostawione w tyle przez automatyczne opcje samoobsługi Google.
⇒ Źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-courts-small-advertisers-with-premium-support-pilot
✔️ Nowe karty informacyjne – ideas to try (16.08.2023)
Co nowego?
Na kontach Google Ads pojawiły się nowe typy rekomendacji w postaci kart informacyjnych. Mają na celu zwiększenie skuteczności kampanii na YouTube. Pierwsza, za pomocą narzędzia lektora, a druga dotycząca przewodnika ABCD (https://services.google.com/fh/files/misc/core_abcds_of_effective_creative.pdf)
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7097472070418075648
✔️ Aktualizacja kampanii Discovery ads to kampanii Demand Gen (15.08.2023)
Co się zmienia?
Jeśli reklamodawca ma aktywną kampanię Discovery, zostanie ona automatycznie uaktualniona do Demand Gen po zarejestrowaniu się w wersji beta.
Kiedy?
Od października reklamy Discovery będą mogły przejść na Demand Gen.
Od stycznia do marca 2024 r. wszystkie pozostałe kampanie Discovery zostaną automatycznie uaktualnione do Demand Gen.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13859703
✔️ Usunięcie ulepszonego CPC z kampanii produktowych (12.08.2023)
Co się zmienia?
Na początku października 2023 r. wszystkie kampanie produktowe używające Ulepszonego CPC będą działać tak samo jak kampanie z samodzielnym ustawianiem stawek CPC.
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Nowe kierowanie na treść strony (10.08.2023)
Co nowego?
Nastąpiła zmiana w strukturze sekcji TREŚĆ i obecnie wszystkie treści i wykluczenia znajdują się w jednym miejscu.
⇒ Źródło: panel Google Ads