Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (13.06.2024 – 26.06.2024).
✔️ Aktualizacje dotyczące dopasowywania zapytań i kontroli marki (26.06.2024)
Co się zmienia?
1. Rekomendacja dotyczącą uwzględniania marki w dopasowaniu przybliżonym.
WAŻNE – uwzględnienie marki jest dostępne tylko w kampaniach z dopasowaniem przybliżonym. Dlatego też zastosowanie tej rekomendacji spowoduje również włączenie ustawienia kampanii w dopasowaniu przybliżonym, co spowoduje zaktualizowanie słów kluczowych w kampanii na dopasowanie przybliżone.
2. Wykluczenia marek we wszystkich typach dopasowania i dynamicznych reklamach w wyszukiwarce (w nadchodzących miesiącach).
3. Większa widoczność w raporcie wyszukiwanych haseł.
Teraz błędnie napisane wyszukiwane hasła są zgłaszane wraz z poprawnie wpisanym wyszukiwanym hasłem. Oznacza to, że obecnie widocznych jest średnio 9% haseł wyszukiwanych wcześniej w sekcji „Inne” z powodu błędów ortograficznych w raporcie wyszukiwanych haseł.
4. Ułatwienie blokowania błędnie napisanych wyszukiwań.
Wspomniane powyżej zachowanie związane z błędami ortograficznymi zastosowano także do wykluczających słów kluczowych. Wcześniej trzeba było dodać wszystkie błędy pisowni każdego słowa kluczowego, jeśli chciano je wykluczyć. Teraz można wykluczyć wszystkie odmiany z błędami za pomocą jednego wykluczającego słowa kluczowego.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15070437
✔️ Nowa opcja – Uwzględnienia marki (26.06.2024)
Co nowego?
W ustawieniach kampanii pojawiła się nowa opcja – Uwzględnienia marki. Dzięki niej reklamy będą się wyświetlać tylko w wynikach wyszukiwania, które pasują do wskazanych słów kluczowych i zawierają informacje o wybranych markach, w tym o powiązanych produktach i usługach. Jest opcja odwrotna do wykluczeń marek.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Automatycznie generowane obrazy poziome w kampanii Performance Max (25.06.2024)
Co nowego?
W Google Ads wprowadzono nową funkcję w kampanii Performance Max, która pozwala poprawić oprawę wizualną reklam.
Jeśli reklamodawcy nie dostarczają obrazów poziomych, Google Ads automatycznie tworzy je, korzystając z zasobów pionowych i dodając rozmyte tło.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-06/auto-generated-horizontal-images-for-pmax
✔️ Raport – Zasięg w różnych mediach (24.06.2024)
Co nowego?
Reklamodawcy mogą teraz korzystać z pomiaru zasięgu w różnych mediach – narzędzia pomiarowego w Google Ads, które pomaga mierzyć zdeduplikowany zasięg i częstotliwość wśród docelowych kampanii.
Co więcej?
Zasięg w różnych mediach pomaga reklamodawcom sprawdzić efektywność zasięgu kampanii wideo i wyświetleń wideo w YouTube w porównaniu z telewizją oraz w obu kanałach, aby uzyskać pełny obraz kampanii marki.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15099046?dark=0&sjid=7824653926750273109-AP
✔️ Reklamy Usług Lokalnych w aplikacji Mapy Google (22.06.2024)
Co nowego?
Google uruchamia reklamy w Mapach Google, aby pomóc reklamodawcom w zdobywaniu większej liczby potencjalnych klientów. Obecna premiera jest ograniczona do wersji aplikacji mobilnej Mapy Google na iOS.
✔️ Promocje w Merchant Center dostępne w dodatkowych krajach (21.06.2024)
Co nowego?
W drugiej połowie roku Google planuje rozszerzyć ofertę Merchant Promotions na 11 nowych krajów:
– Szwecja
– Szwajcaria
– Dania
– Austria
– Singapur
– Wietnam
– Nowa Zelandia
– Indonezja
– Tajlandia
– Malezja
– Filipiny
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-06/merchant-promotions-rolling-out-to-11-more-countries-in-h2
✔️ Migracja do Merchant Center Next (19.06.2024)
Co nowego?
Począwszy od lipca większość kont rozpocznie migrację do usługi Merchant Center Next.
Co więcej?
Google potwierdził włączenie „Dodatkowych plików danych” i „Reguł plików danych”. Nowa sekcja „Dodatki” będzie używana do aktywowania złożonych funkcji, takich jak między innymi opinie konsumenckie Google, recenzje produktów Google i reklamy lokalnego asortymentu produktów. Zakładka „Kraje” pokaże status i działania usprawniające, które należy przeprowadzić we wszystkich krajach. Możliwe będzie tworzenie kampanii i zarządzanie nimi bezpośrednio z Merchant Center, bez konieczności uzyskiwania dostępu do Google Ads.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7209087515830411264
✔️ Narzędzie do edycji obrazów w Google Ads (19.06.2024)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się opcja edycji obrazów za pomocą narzędzi Google AI.
✔️ Format Mastehead w Google TV (18.06.2024)
Co nowego?
Format Mastehead pojawia się w Google TV.
Co nowego?
Masthead to popularny format o dużej sile oddziaływania, który umożliwia reklamodawcom prezentowanie swojej marki, produktu lub usługi w natywnym formacie reklamy wideo.
Działa w oparciu o stałą cenę CPM z możliwymi dopłatami w zależności od zastosowanych kryteriów kierowania.
✔️ Segmenty reklamowe w GA4 (18.06.2024)
Co nowego?
Na niektórych kontach GA4 pojawiła się nowa zakładka w sekcji REKLAMY – SEGMENTY REKLAMOWE. Zawiera ona listę segmentów reklamowych, czyli list odbiorców
Google Analytics synchronizowanych z usługami reklamowymi Google na potrzeby remarketingu i personalizacji reklam.
⇒ Źródło: panel GA4
✔️ Aktualizacja opłat za wyświetlanie reklam w Hiszpanii, Turcji i Włoszech (17.06.2024)
Co się zmienia?
Google zacznie pobierać zaktualizowane opłaty za reklamy wyświetlane w Hiszpanii, Turcji i Włoszech. Pojawią się one na następnej fakturze lub wyciągu. Oznacza to, że na fakturach lub wyciągach otrzymanych w sierpniu 2024 roku będą widoczne zaktualizowane opłaty:
– reklamy wyświetlane we Włoszech: do każdej faktury lub wyciągu będą dodawane ustawowe koszty operacyjne w wysokości 2,5% (zwiększono z 2%)
– reklamy wyświetlane w Hiszpanii: do każdej faktury lub wyciągu będą dodawane ustawowe koszty operacyjne w wysokości 3% (zwiększono z 2%)
– reklamy wyświetlane w Turcji: do każdej faktury lub wyciągu będą dodawane ustawowe koszty operacyjne w wysokości 7% (zwiększono z 5%)
Kiedy?
Od 1 lipca 2024 roku.
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Czarne linki do podstron (17.06.2024)
Co nowego?
Google testuje linki do podstron w kolorze czarnym
✔️ Kupony cyfrowe w reklamach (16.06.2024)
Co nowego?
Google zaczyna wprowadzać opcję kuponów cyfrowych na pierwszych kontach. Dodatkowo pojawiły się 2 dodatkowe opcje:
– Promo terms and conditions (określa zasady i szczegóły promocji)
– Link to additional terms and conditions (możliwość podania linku do bardziej wyczerpujących informacji o promocji opublikowanych na stronie reklamodawcy)
✔️ Aktualizacja zasad dotyczących opieki zdrowotnej i leków (12.06.2024)
Co się zmienia?
Google zaktualizuje zasady dotyczące opieki zdrowotnej i leków, aby umożliwić reklamodawcom omawianie opioidowych leków przeciwbólowych bez ich promowania i sprzedaży.
Na przykład aktualizacja umożliwi reklamodawcom, którzy chcą omówić rozwiązania polityki publicznej w zakresie nadużywania opioidowych środków przeciwbólowych, aby to zrobić, jeśli posiadają nowy certyfikat.
Kiedy?
W czerwcu 2024 r.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/14859895