Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (13.06.2024 – 26.06.2024)

26 czerwca 20240

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (13.06.2024 – 26.06.2024).

Nowości i zmiany w Google Ads (13.06.2024 – 26.06.2024)

✔️ Aktualizacje dotyczące dopasowywania zapytań i kontroli marki (26.06.2024)

Co się zmienia?

1. Rekomendacja dotyczącą uwzględniania marki w dopasowaniu przybliżonym.

WAŻNE – uwzględnienie marki jest dostępne tylko w kampaniach z dopasowaniem przybliżonym. Dlatego też zastosowanie tej rekomendacji spowoduje również włączenie ustawienia kampanii w dopasowaniu przybliżonym, co spowoduje zaktualizowanie słów kluczowych w kampanii na dopasowanie przybliżone.

Aktualizacje dotyczące dopasowywania zapytań i kontroli marki

2. Wykluczenia marek we wszystkich typach dopasowania i dynamicznych reklamach w wyszukiwarce (w nadchodzących miesiącach).

Aktualizacje dotyczące dopasowywania zapytań i kontroli marki

3. Większa widoczność w raporcie wyszukiwanych haseł.

Teraz błędnie napisane wyszukiwane hasła są zgłaszane wraz z poprawnie wpisanym wyszukiwanym hasłem. Oznacza to, że obecnie widocznych jest średnio 9% haseł wyszukiwanych wcześniej w sekcji „Inne” z powodu błędów ortograficznych w raporcie wyszukiwanych haseł.

4. Ułatwienie blokowania błędnie napisanych wyszukiwań.

Wspomniane powyżej zachowanie związane z błędami ortograficznymi zastosowano także do wykluczających słów kluczowych. Wcześniej trzeba było dodać wszystkie błędy pisowni każdego słowa kluczowego, jeśli chciano je wykluczyć. Teraz można wykluczyć wszystkie odmiany z błędami za pomocą jednego wykluczającego słowa kluczowego.

Aktualizacje dotyczące dopasowywania zapytań i kontroli marki

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15070437

✔️ Nowa opcja – Uwzględnienia marki (26.06.2024)

Co nowego?

W ustawieniach kampanii pojawiła się nowa opcja – Uwzględnienia marki. Dzięki niej reklamy będą się wyświetlać tylko w wynikach wyszukiwania, które pasują do wskazanych słów kluczowych i zawierają informacje o wybranych markach, w tym o powiązanych produktach i usługach. Jest opcja odwrotna do wykluczeń marek.

Nowa opcja - Uwzględnienia marki

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Automatycznie generowane obrazy poziome w kampanii Performance Max (25.06.2024)

Co nowego?

W Google Ads wprowadzono nową funkcję w kampanii Performance Max, która pozwala poprawić oprawę wizualną reklam.

Jeśli reklamodawcy nie dostarczają obrazów poziomych, Google Ads automatycznie tworzy je, korzystając z zasobów pionowych i dodając rozmyte tło.

Automatycznie generowane obrazy poziome w kampanii Performance Max

⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-06/auto-generated-horizontal-images-for-pmax

✔️ Raport – Zasięg w różnych mediach (24.06.2024)

Co nowego?

Reklamodawcy mogą teraz korzystać z pomiaru zasięgu w różnych mediach – narzędzia pomiarowego w Google Ads, które pomaga mierzyć zdeduplikowany zasięg i częstotliwość wśród docelowych kampanii.

Co więcej?

Zasięg w różnych mediach pomaga reklamodawcom sprawdzić efektywność zasięgu kampanii wideo i wyświetleń wideo w YouTube w porównaniu z telewizją oraz w obu kanałach, aby uzyskać pełny obraz kampanii marki.

Raport - Zasięg w różnych mediach

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15099046?dark=0&sjid=7824653926750273109-AP

✔️ Reklamy Usług Lokalnych w aplikacji Mapy Google (22.06.2024)

Co nowego?

Google uruchamia reklamy w Mapach Google, aby pomóc reklamodawcom w zdobywaniu większej liczby potencjalnych klientów. Obecna premiera jest ograniczona do wersji aplikacji mobilnej Mapy Google na iOS.

Reklamy Usług Lokalnych w aplikacji Mapy Google

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_ppc-sea-ads-activity-7209933120102440961-_OOc

✔️ Promocje w Merchant Center dostępne w dodatkowych krajach (21.06.2024)

Co nowego?

W drugiej połowie roku Google planuje rozszerzyć ofertę Merchant Promotions na 11 nowych krajów:

– Szwecja

– Szwajcaria

– Dania

– Austria

– Singapur

– Wietnam

– Nowa Zelandia

– Indonezja

– Tajlandia

– Malezja

– Filipiny

Promocje w Merchant Center dostępne w dodatkowych krajach

⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-06/merchant-promotions-rolling-out-to-11-more-countries-in-h2

✔️ Migracja do Merchant Center Next (19.06.2024)

Co nowego?

Począwszy od lipca większość kont rozpocznie migrację do usługi Merchant Center Next.

Co więcej?

Google potwierdził włączenie „Dodatkowych plików danych” i „Reguł plików danych”. Nowa sekcja „Dodatki” będzie używana do aktywowania złożonych funkcji, takich jak między innymi opinie konsumenckie Google, recenzje produktów Google i reklamy lokalnego asortymentu produktów. Zakładka „Kraje” pokaże status i działania usprawniające, które należy przeprowadzić we wszystkich krajach. Możliwe będzie tworzenie kampanii i zarządzanie nimi bezpośrednio z Merchant Center, bez konieczności uzyskiwania dostępu do Google Ads.

Migracja do Merchant Center Next

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7209087515830411264

✔️ Narzędzie do edycji obrazów w Google Ads (19.06.2024)

Co nowego?

Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się opcja edycji obrazów za pomocą narzędzi Google AI.

Narzędzie do edycji obrazów w Google Ads

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/hanakobzova_googleads-googleads-microsoftadvertising-activity-7209079981287591936-VZ_X

✔️ Format Mastehead w Google TV (18.06.2024)

Co nowego?

Format Mastehead pojawia się w Google TV.
Co nowego?

Masthead to popularny format o dużej sile oddziaływania, który umożliwia reklamodawcom prezentowanie swojej marki, produktu lub usługi w natywnym formacie reklamy wideo.

Działa w oparciu o stałą cenę CPM z możliwymi dopłatami w zależności od zastosowanych kryteriów kierowania.

Format Mastehead w Google TV

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/hanakobzova_googletv-googleads-microsoftadvertising-activity-7208815752378793984-__Lg

✔️ Segmenty reklamowe w GA4 (18.06.2024)

Co nowego?

Na niektórych kontach GA4 pojawiła się nowa zakładka w sekcji REKLAMY – SEGMENTY REKLAMOWE. Zawiera ona listę segmentów reklamowych, czyli list odbiorców

Google Analytics synchronizowanych z usługami reklamowymi Google na potrzeby remarketingu i personalizacji reklam.

Segmenty reklamowe w GA4

⇒ Źródło: panel GA4

✔️ Aktualizacja opłat za wyświetlanie reklam w Hiszpanii, Turcji i Włoszech (17.06.2024)

Co się zmienia?

Google zacznie pobierać zaktualizowane opłaty za reklamy wyświetlane w Hiszpanii, Turcji i Włoszech. Pojawią się one na następnej fakturze lub wyciągu. Oznacza to, że na fakturach lub wyciągach otrzymanych w sierpniu 2024 roku będą widoczne zaktualizowane opłaty:

– reklamy wyświetlane we Włoszech: do każdej faktury lub wyciągu będą dodawane ustawowe koszty operacyjne w wysokości 2,5% (zwiększono z 2%)

– reklamy wyświetlane w Hiszpanii: do każdej faktury lub wyciągu będą dodawane ustawowe koszty operacyjne w wysokości 3% (zwiększono z 2%)

– reklamy wyświetlane w Turcji: do każdej faktury lub wyciągu będą dodawane ustawowe koszty operacyjne w wysokości 7% (zwiększono z 5%)

Kiedy?

Od 1 lipca 2024 roku.

⇒ Źródło: mailing Google

✔️ Czarne linki do podstron (17.06.2024)

Co nowego?

Google testuje linki do podstron w kolorze czarnym

Czarne linki do podstron

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/hanakobzova_google-googleads-microsoftadvertising-activity-7208385943165177856-DfkA

✔️ Kupony cyfrowe w reklamach (16.06.2024)

Co nowego?

Google zaczyna wprowadzać opcję kuponów cyfrowych na pierwszych kontach. Dodatkowo pojawiły się 2 dodatkowe opcje:

– Promo terms and conditions (określa zasady i szczegóły promocji)

– Link to additional terms and conditions (możliwość podania linku do bardziej wyczerpujących informacji o promocji opublikowanych na stronie reklamodawcy)

Kupony cyfrowe w reklamach

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/hanakobzova_googleads-googleads-microsoftadvertising-activity-7207992802800992257-wHHX

✔️ Aktualizacja zasad dotyczących opieki zdrowotnej i leków (12.06.2024)

Co się zmienia?

Google zaktualizuje zasady dotyczące opieki zdrowotnej i leków, aby umożliwić reklamodawcom omawianie opioidowych leków przeciwbólowych bez ich promowania i sprzedaży.

Na przykład aktualizacja umożliwi reklamodawcom, którzy chcą omówić rozwiązania polityki publicznej w zakresie nadużywania opioidowych środków przeciwbólowych, aby to zrobić, jeśli posiadają nowy certyfikat.

Kiedy?

W czerwcu 2024 r.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/14859895

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds