Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (16.11.2023 – 29.11.2023).
✔️ Podświetlony tekst w reklamach Google Ads (29.11.2023)
Co nowego?
Google testuje podświetlanie fragmentu tekstu reklamy na urządzeniach mobilnych.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7135692361933680640/
✔️ Nowy widok multikonta Merchant Center (29.11.2023)
Co nowego?
Lista kont w multikoncie Merchant Center ma nowy wygląd. Pojawiła się również informacja o wersji GMC (klasyczna lub Next).
⇒ Źródło: Google Merchant Center
✔️ Nowe wymagane parametry w trybie uzyskiwania zgody (Consent Mode) (28.11.2023)
Co się zmienia?
Tryb uzyskiwania zgody (Consent Mode) będzie wymagać dodatkowych parametrów od marca 2024 r. w związku z ustawą o usługach cyfrowych.
Oznacza to, że istniejącą konfigurację należy rozszerzyć o 2 dodatkowe parametry. W zależności od wyboru (zgoda lub brak) można przekazać zgodę lub odmowę, po czym Google dostosowuje pomiar w oparciu o wybór użytkownika.
Nowe wymagane parametry to:
– ad_user_data
– ad_personalization
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7135209384485216256
✔️ Możliwość wyboru konkretnych rodzajów reklam wieloformatowych w kampanii video (27.11.2023)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się możliwość wyboru konkretnych rodzajów reklam wieloformatowych w kampanii video:
– reklamy in-stream
– reklamy in-feed
– shorts
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/thomaseccel_ppc-googleads-ppcchat-activity-7134846098250039296-ZWUI
✔️ Więcej informacji w kolumnie STAN (25.11.2023)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads w kolumnie STAN pojawia się więcej informacji o problemach w danej kampanii.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/thomaseccel_ppc-googleads-ppcchat-activity-7134130912195137536-t6CT
✔️ Kampanie Video Views dostępne w Planerze zasięgu (23.11.2023)
Co nowego?
Kampanie Video Views są teraz dostępne w Planerze zasięgu.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-93b048a9_ppc-sea-ads-activity-7133416399791632384-mlzO
✔️ Nowe elementy w komponentach tworzonych automatycznie (22.11.2023)
Co nowego?
W ustawieniach zaawansowanych komponentów tworzonych automatycznie pojawiły się nowe 2 elementy:
– dynamiczne nazwy firmy
– dynamiczne logo firmy
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Informacja o polityce zwrotów w reklamie (22.11.2023)
Co nowego?
W niektórych reklamach tekstowych pojawiła się informacja o polityce zwrotów i czasie trwania procesu zwrotu.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-93b048a9_ppc-sea-ads-activity-7133116570662232065-jJI3
✔️ Korekty sezonowe dostępne dla kampanii promujących aplikacje (22.11.2023)
Co nowego?
W ustawieniach korekt sezonowych pojawiła się możliwość wyboru kampanii promującej aplikację, by móc utworzyć korektę sezonową współczynnika konwersji.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Możliwość wyboru systemu rezerwacji reklam video z poziomu Google Ads (21.11.2023)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się możliwość wybrania systemu rezerwacji reklam video z nową opcją Premier Reach, która pozwala uzyskać dostęp do specjalnych funkcji i wyświetlać reklamy w najlepszych treściach za pomocą przerywników, reklam In-Stream możliwych do pominięcia i reklam In-Stream niemożliwych do pominięcia. Dotyczy to lineupów YouTube Select.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/thomaseccel_ppc-googleads-ppcchat-activity-7132407694098935808-_sjT
✔️ Kampanie generujące popyt w raportach atrybucji (20.11.2023)
Co nowego?
Kampanie generujące popyt są teraz obsługiwane w raportach atrybucji i w modelu atrybucji opartej na danych.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Aktualizacja wymagań dotyczących komponentów z lokalizacją (20.11.2023)
Co się zmienia?
Aktualizacja wyjaśnia typy zasobów lokalizacyjnych, które nie są dozwolone w Google Ads. Lokalizacje, które są zamknięte, nierozpoznane przez Google lub nie odpowiadają firmie wyświetlającej reklamę, nie będą dozwolone jako zasoby lokalizacyjne.
Niedozwolone będą także zasoby zawierające produkty lub usługi, które nie odpowiadają określonej lokalizacji.
Kiedy?
Zasady wejdą w życie w grudniu 2023.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/13779021
✔️ Testy kupowania reklam tylko w formatach YouTube Shorts (17.11.2023)
Co nowego?
Trzy potwierdzone źródła w AdExchanger mówią, że program pilotażowy od kilku miesięcy znajduje się w fazie testów alfa z grupą dostawców technologii i marek. Wszystkie trzy źródła mają bezpośrednią wiedzę o programie i pracują w firmach będących Partnerami Google Premium.
⇒ Źródło: https://www.adexchanger.com/tv/youtube-is-quietly-piloting-an-ad-buying-program-for-youtube-shorts
✔️ Dodatkowe możliwości segmentowania produktów (17.11.2023)
Co nowego?
W sekcji PRODUKTY na koncie Google Ads pojawiły się nowe zakładki, które pozwalają segmentować produkty po kategorii, typie produktów, markach oraz etykietach własnych.
⇒ Źródło: panel Google Ads