Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (19.05.2022 – 01.06.2022)

1 czerwca 20220

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (19.05.2022 – 01.06.2022).

Nowości i zmiany w Google Ads (19.05.2022 – 01.06.2022)

✔️ Aktualizacja inteligentnych kampanii produktowych do kampanii Performance Max (31.05.2022)

Co się zmienia?
Między lipcem, a wrześniem 2022 r. Google automatycznie przekształci inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max.
Gdy kampanie będą gotowe do przekształcenia, reklamodawca otrzyma powiadomienie na koncie Google Ads.

Jak to będzie wyglądać w praktyce?
Każda z inteligentnych kampanii produktowych ze stanem „Aktywna” lub „Wstrzymana” i datą zakończenia przypadającą w przyszłości zostanie przekształcona w nową oddzielną kampanię Performance Max z takim samym stanem.
Ustawienia i budżet starszej kampanii zostaną automatycznie przeniesione do kampanii Performance Max przy zachowaniu identycznej lub porównywalnej funkcjonalności.

Co ze starymi kampaniami?
Po przekształceniu inteligentne kampanie produktowe będą dostępne tylko do odczytu ze stanem „Usunięta”. Reklamodawca zachowa możliwość przeglądania statystyk dotyczących ich skuteczności historycznej.
Nie będzie można tworzyć nowych inteligentnych kampanii produktowych.

W jaki sposób zaktualizować kampanie samemu?
Instrukcja znajduje się na stronie – https://support.google.com/google-ads/answer/11605187, ale opcje nie są jeszcze dostępne na wszystkich kontach.

⇒ Źródło: mailing Google

✔️ Wycofanie interfejsu AdWords API (27.05.2022)

Co się zmienia?
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wskaźnik błędów żądań do interfejsu API AdWords zacznie rosnąć w kierunku 100% począwszy od 31 maja 2022 r. Jeśli reklamodawca obecnie korzysta z interfejsu API AdWords, musi teraz przejść na interfejs API Google Ads, w przeciwnym razie aplikacje będą zwracać zwiększoną liczbę błędów zgodnie z poniższym harmonogramem.

Wycofanie interfejsu AdWords API

⇒ Źródło: https://ads-developers.googleblog.com/2022/05/adwords-api-has-officially-sunset.html

✔️ Ograniczenia w wyświetlaniu słów kluczowych w trakcie sprawdzania (27.05.2022)

Co się zmienia?
W czerwcu 2022 r. Google zaktualizuje sposób wyświetlania słów kluczowych, które są w trakcie sprawdzania. Słowa te nie będą mogły powodować wyświetlania reklam, dopóki nie zostaną sprawdzone. Google rozpocznie wdrażanie tej zmiany natychmiast, stopniowo zwiększając w ciągu dwóch miesięcy. Dotyczy to wszystkich zasad.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/12213499?hl=en

✔️ Aktualizacja zasad dotyczących treści nieakceptowanych w Zakupach Google (27.05.2022)

Co się zmienia?
Rowery z napędem silnikowym o prędkości powyżej 25 km/h nie będą możliwe do reklamowania w ramach kampanii produktowych.

Rowery tego typu muszą teraz wyraźnie określać prędkość roweru na stronie docelowej, w tytule lub opisie produktu. Jeśli prędkość nie zostanie podana, Google uzna, że produkty naruszają zasady i zostaną odrzucone.

Kiedy?
Zmiana wejdzie w życie w czerwcu 2022.

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/12109180?hl=en

✔️ Łatwiejsze zgłaszanie reklamodawców do weryfikacji konta Google Ads (26.05.2022)

Co nowego?
Od teraz można szybciej przejść proces weryfikacji firmy lub firm klientów w ramach weryfikacji tożsamości reklamodawcy.

Proces składa się z 3 kroków:
1. Opowiedz nam o swojej firmie (dzięki czemu Google będzie mógł wybrać odpowiednią ścieżkę weryfikacji)
2. Wybierz reklamodawcę (jeśli reprezentujemy agencję, można wysłać swoim klientom prosty, zabezpieczony formularz, który umożliwi im przejście weryfikacji)
3. Wybierz konta (po zakończeniu weryfikacji wybieramy konta, które będą wyświetlać reklamy zweryfikowanego reklamodawcy z odpowiednim komunikatem)

Opcja dostępna jest na poziomie konta MCK w zakładce WERYFIKACJA TOŻSAMOŚCI.

Łatwiejsze zgłaszanie reklamodawców do weryfikacji konta Google Ads

⇒ Źródło: mailing Google

✔️ Aktualizacja zasad dotyczących treści niebezpiecznych lub obraźliwych (25.05.2022)

Co się zmienia?
W czerwcu Google zaktualizuje zasady dotyczące treści niebezpiecznych lub obraźliwych, aby nie dopuszczać do promowania produktów rozjaśniających skórę, które sugerują wyższość jednego odcienia skóry nad innym.

Produkty te będą zabronione na mocy powyższych zasad.

Reklamy wspomnianych produktów należy usunąć przed 30 czerwca 2022 r.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/11933633?hl=en

✔️ Nieprawidłowe zawyżanie kosztu kliknięcia – CPC (24.05.2022)

Co się dzieje?
Od wczoraj występuje problem w systemie Google Ads. Dotyczący on znacznej podgrupy użytkowników. Problem techniczny powoduje nieprawidłowe zawyżanie kosztu kliknięcia (CPC) i dotyczy podzbioru kampanii spoza Stanów Zjednoczonych. Google nadal pracuje nad rozwiązaniem tego problemu.

Warto mieć to na uwadze przy analizie wyników kampanii, ponieważ wzrost stawek CPC może wynieść nawet kilkaset procent, co potwierdzili użytkownicy w tym wątku – https://twitter.com/PPCGreg/status/1529181580006129665

Nieprawidłowe zawyżanie kosztu kliknięcia - CPC

⇒ Źródło: https://ads.google.com/status/publisher/incidents/Zy4ffAKhgyBJLWqtgUXR

✔️ Testy nowego oznaczania reklam Google Ads (19.05.2022)

Co nowego?
Google eksperymentuje z nowym wyświetlaniem oznaczeń reklam Google Ads. Test obejmuje różne sformułowania, takie jak „advertisement” czy “sponsored” wyświetlane nad reklamami w wyszukiwarce mobilnej, zamiast oznaczenia po lewej stronie.

W wielu przypadkach favicon witryny znajduje się bezpośrednio po lewej stronie domeny reklamy i wyświetlanego adresu URL.

Testy nowego oznaczania reklam Google Ads

⇒ Źródło: https://searchengineland.com/new-mobile-google-ad-experiment-puts-favicon-in-line-with-display-url-385306

 

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds