Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (24.08.2023 – 06.09.2023)

6 września 20230

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (24.08.2023 – 06.09.2023).

Nowości i zmiany w Google Ads (24.08.2023 – 06.09.2023)

✔️ Nieprawidłowe obciążenia konta Google Ads (06.09.2023)

W czym problem?

Ze względu na problem techniczny z jednym z partnerów zajmujących się przetwarzaniem płatności niektóre karty użytkowników Google Ads mogły zostać niedawno przeciążone.

Google współpracuje z partnerem, aby zainicjować zwrot nieprawidłowego obciążenia. Zanim zwrot pieniędzy pojawi się na koncie karty, może upłynąć 5–7 dni roboczych.

Nieprawidłowe obciążenia konta Google Ads

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/troubleshooter/12106395

✔️ Zmiany w działaniu atrybutu „out_of_stock” (06.09.2023)

Co się zmienia?

Od 5 września, jeśli reklamodawca oznaczy produkt atrybutem „out_of_stock” w Merchant Center, ale w jego witrynie wyświetla się on jako dostępny, produkty wyświetlane w bezpłatnych wynikach i w reklamach zostaną odrzucone.

Aby szybko zapobiec wyświetlaniu takich produktów w Google Ads, należy wykorzystać atrybut wstrzymania [pause].

Zmiany w działaniu atrybutu „out_of_stock”

⇒ Źródło: mailing Google

✔️ Dodatkowe metryki w grupie komponentów Performance Max dostępne na wszystkich kontach (05.09.2023)

Co nowego?

Dodatkowe metryki dotyczące skuteczności oraz konwersji na poziomie grupy komponentów w kampanii Performance Max dostępne są już na wszystkich kontach Google Ads.

Dodatkowe metryki w grupie komponentów Performance Max dostępne na wszystkich kontach

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Aktualizacja zasad dotyczących kryptowalut i produktów pokrewnych (05.09.2023)

Co się zmienia?
We wrześniu 2023 r. Google zaktualizuje politykę dotyczącą kryptowalut i powiązanych produktów, aby doprecyzować zakres i wymagania dotyczące reklamowania gier opartych na blockchainie z udziałem NFT.

Od 15 września 2023 r. reklamodawcy oferujący gry NFT, które nie promują treści związanych z hazardem, mogą reklamować te produkty i usługi, jeśli spełniają określone wymagania i posiadają certyfikat Google.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/13985443

✔️ Nowy program – Premium Services Hub (03.09.2023)

Co nowego?

Google utworzył nowy program dla klientów premium. Zawiera on usługi, takie jak tworzenie i modyfikowanie kampanii, optymalizacja, konsultacje techniczne i rozwiązywanie problemów.

Dla kogo?

Usługi premium są dostępne wyłącznie dla najlepszych klientów reklamowych Google w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Jak aplikować?

Aby zamówić usługę premium, reklamodawcy muszą wypełnić jeden z krótkich formularzy (link poniżej).

Czego oczekiwać?

Po przesłaniu formularza wniosku reklamodawcy otrzymają wiadomość e-mail z potwierdzeniem. Następnie zespół techniczny skontaktuje się z reklamodawcą i przekaże więcej informacji na temat usługi, jej formatu i oczekiwanego czasu dostawy. Reklamodawcy, którzy otrzymają usługę końcową, powinni zapoznać się i wdrożyć sugestie optymalizacji lub aktywować kampanię (w zależności od rodzaju żądania). Eksperci Google odpowiedzą bezpośrednio na pytania i opinie.

Nowy program - Premium Services Hub

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/troubleshooter/9546943

✔️ Ograniczenie reklam dla nowych reklamodawców (31.08.2023)

Co się zmienia?
Google rozpocznie okres poznawania reklamodawców, których jeszcze nie zna, podczas którego liczba wyświetleń ich reklam może być ograniczona.

Na początek ta zasada będzie miała zastosowanie do tych reklamodawców, którzy kierują swoje kampanie reklamowe na określone marki. Na przykład gdy związek między reklamodawcą a marką, do której odnosi się jego reklama, jest niejasny.

Historia reklamodawcy

Oceniając historię reklamodawcy Google będzie brał pod uwagę szereg kryteriów, w tym:

– opinie użytkowników (użytkownicy mogą wyrazić opinię na temat każdej reklamy wyświetlanej im na platformie Google, na podstawie tego, czy mieli pozytywne, czy negatywne doświadczenia z tą reklamą, Google weźmie tę opinię pod uwagę)

– historię reklam (ważne jest, aby reklamodawcy przestrzegali zasad reklamowych)

– weryfikację tożsamości reklamodawcy (ukończenie procesu weryfikacji tożsamości reklamodawcy)

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13986050

✔️ Problem z wyświetlaniem reklam w Gmailu w kampaniach Discovery (30.08.2023)

Co się zmienia?
Google odkrył problem techniczny polegający na tym, że niektóre wykluczenia kategorii witryn i aplikacji na poziomie konta mogły zostać wykorzystane do zatrzymania wyświetlania reklam Discovery w usługach Google, takich jak Gmail.

Jeśli na koncie Google Ads są wykluczone witryny usług Google, takie jak mail.google.com, lub wykluczone kategorie aplikacji dla kategorii aplikacji Gmaila, od 5 września 2023 r. przestaną one blokować wyświetlanie reklam w Gmailu.

Problem z wyświetlaniem reklam w Gmailu w kampaniach Discovery

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7102371171286872066

✔️ Wycofanie 12 wersji interfejsu API Google Ads (28.08.2023)

Co się zmienia?

Interfejs API Google Ads w wersji 12 zostanie wyłączony 27 września 2023 r. Po tej dacie wszystkie żądania interfejsu API w wersji 12 zaczną kończyć się niepowodzeniem.

Należy przeprowadzić migrację do nowszej wersji przed 27 września 2023 r.

⇒ Źródło: https://ads-developers.googleblog.com/2023/08/google-ads-api-v12-sunset-reminder.html

✔️ Brak pełnej historii zmian na koncie Google Ads (26.08.2023)

Co się stało?

Zmiany na koncie dokonane między 16:00 czasu PT 16.08.23 a 25.08.2023 19:00 czasu PT mogą nie pojawić się w historii zmian.

Nie ma to żadnego wpływu na wyświetlanie reklam ani wprowadzone zmiany na koncie.

Google pracuje nad rozwiązaniem problemu.

Brak pełnej historii zmian na koncie Google Ads

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Nowe certyfikaty dla profesjonalistów w Skillshop (25.08.2023)

Co nowego?

W Skillshopie pojawiły się 3 nowe certyfikacje dla profesjonalistów – sieć wyszukiwania, sieć reklamowa, video.

Jest to ograniczona faza pilotażowa, a program zostanie rozszerzony w 2024 r.

Co więcej?

Bardziej zaawansowana wiedza. Należy także pobrać rozszerzenie monitorujące, które blokuje wszystkie karty i pozwala tylko na jeden ekran. Dodatkowo należy zrobić zdjęcie twarzy oraz zdjęcie dowodu osobistego.

Dla kogo?

Google zaleca te certyfikaty doświadczonym menedżerom Google Ads.

Nowe certyfikaty dla profesjonalistów w Skillshop

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7100732522849812480

✔️ Google włącza automatyczne tagowanie (24.08.2023)

Co się zmienia?

Google wysłała maile do reklamodawców, w których informuje, że włączy automatyczne tagowanie, jeśli zostało ono wyłączone.

Jeżeli reklamodawca chce wyłączyć automatyczne tagowanie musi wypełnić specjalny formularz.

Google włącza automatyczne tagowanie

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7100470525675610112

✔️ Awaria Google Ads – brak najnowszych danych (24.08.2023)

Co się dzieje?

Od 23 sierpnia 2023, od 07:00 (UTC) trwa awaria systemu Google Ads. Reklamodawcy mogą się zalogować do kont Google Ads, ale mogą nie mieć dostępu do najnowszych statystyk kampanii. Problem jest w trakcie rozwiązywania.

Awaria Google Ads - brak najnowszych danych

⇒ Źródło: https://ads.google.com/status/publisher/incidents/magACvJjTHrLStGkSaUt

✔️ Aktualizacja reklam pojazdów (Vehicle Ads) do wersji Performance Max z plikami danych o pojazdach (24.08.2023)

Co się zmienia?

Istniejące kampanie reklam pojazdów utworzone w ramach inteligentnych kampanii produktowych zostaną automatycznie uaktualnione do Performance Max.

Kiedy?

Od września 2023.

Aktualizacja reklam pojazdów (Vehicle Ads) do wersji Performance Max z plikami danych o pojazdach

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13837303

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds