Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (25.01.2024 – 07.02.2024)

7 lutego 20240

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (25.01.2024 – 07.02.2024).

Nowości i zmiany w Google Ads (25.01.2024 – 07.02.2024)

✔️ Poziome wyświetlanie reklam tekstowych (07.02.2024)

Co nowego?
Google testuje poziome wyświetlanie reklam tekstowych w wyszukiwarce.

Poziome wyświetlanie reklam tekstowych

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/dariozannoni_these-are-new-for-me-google-tests-showing-activity-7160833217543950336-A1c-/

✔️ Wycofanie strategii ustalania stawek “Prowizje za pobyt” i “Prowizje za konwersje” dla reklam hoteli (06.02.2024)

Co się zmienia?

W związku z nadchodzącymi zmianami, takimi jak wycofywanie plików cookie innych firm, Google musi przejść na trwalsze strategie, które pomogą w rozwoju firmy reklamodawcy.

Rozwiązania oparte na prowizjach za podróże wymagają plików cookie stron trzecich i informacji dotyczących pobytu, aby dokładnie określić, kiedy dany klient przebywał w hotelu i prawidłowo obliczyć prowizję.

W świetle zmian w branży w październiku 2024 r. Google wycofa strategie ustalania stawek “Prowizje za pobyt” i “Prowizje za konwersje” dla reklam hoteli.

Co więcej?

Aby maksymalnie uprościć tę aktualizację, Google wprowadził docelowy zwrot z wydatków na reklamę (tROAS) w kampaniach hoteli i rozszerzył rozwiązanie Performance Max w zakresie celów związanych z podróżami.

Timeline

1. Od teraz, czyli od lutego 2024 r., “Prowizje za pobyt” nie będą już akceptować nowych próśb o dodanie do listy dozwolonych
2. Od 30 kwietnia 2024 r. strategie ustalania stawek “Prowizje za pobyt” i “Prowizje za konwersje” nie będą już dostępne w Google Ads.
3. Kampanie z aktywnymi strategiami ustalania stawek opartymi na prowizji będą nadal wyświetlane aż do daty ostatecznej.
4. Od 31 października 2024 r. kampanie z “Prowizjami za pobyt” i “Prowizjami za konwersje” nie będą już dostępne. Reklamodawca nadal będzie mieć dostęp do historycznych danych raportowania dla danych kampanii.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/14556671?dark=0&sjid=16504163341235379185-AP

✔️ Nowy wygląd panelu edycji kolumn (06.02.2024)

Co nowego?

Google wprowadził nowy widok panelu edycji kolumn. Składa się on z 3 sekcji:
– zalecane kolumny
– kolumny niestandardowe
– wszystkie kolumny

Nowy wygląd panelu edycji kolumn

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Ikony w ustawieniach podtypu kampanii (02.02.2024)

Co nowego?

Podczas wybierania podtypu kampanii widoczne są ikonki, które mają pomóc reklamodawcy zrozumieć w jakich miejscach będą wyświetlać się reklamy Google Ads.

Ikony w ustawieniach podtypu kampanii

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Nowa zakładka – Rozwiązania (01.02.2024)

Co nowego?

W sekcji DZIAŁANIA ZBIORCZE pojawiła się nowa zakładka – ROZWIĄZANIA. Znajdziemy tam:

1. Podsumowanie konta (umożliwia generowanie raportu skuteczności konta Google Ads)

2. Skuteczność reklamy (umożliwia generowanie arkusza kalkulacyjnego Google z wykresami rozkładu ilustrującymi skuteczność reklamy)

3. Wykrywanie anomalii na koncie (umożliwia wysyłanie e-maila, gdy statystyki skuteczności konta znacząco odbiegają od normy)

4. Sprawdzanie linków (sprawdzanie czy adresy URL w reklamach i słowach kluczowych nie zwracają błędu typu „nie znaleziono strony” lub innego błędu)

5. Elastyczne budżety (dynamiczne dostosowanie codziennego budżet kampanii według niestandardowego schematu przydziału budżetu)

6. Wspólna lista wykluczeń (uproszczenie zarządzania kryteriami wykluczeń)

Nowa zakładka - Rozwiązania

Nowa zakładka - Rozwiązania

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Zmiany w elastycznych reklamach w wyszukiwarce (01.02.2024)

Co się zmienia?

Google wprowadza zmiany w sposobie, w jaki elastyczne reklamy w wyszukiwarce (RSA) współpracują z zasobami.

1. Reklamy z jednym nagłówkiem

Google umożliwia teraz reklamom RSA wyświetlanie jednego nagłówka, gdy według przewidywań poprawi to skuteczność. W ramach tej zmiany nagłówek będzie teraz mógł być wyświetlany na początku linii opisu.

Aby dowiedzieć się, jak często reklamy są wyświetlane z jednym nagłówkiem lub nagłówkiem na początku linii opisu należy przejrzeć raport kombinacji.

2. Nagłówki i opisy na poziomie kampanii

Od teraz reklamodawca będzie mieć możliwość powiązania maksymalnie 3 nagłówków i 2 tekstów na poziomie kampanii. Jeśli chce wyświetlić te zasoby w określonym czasie, np. podczas wyprzedaży, możesz zaplanować dla nich konkretną datę rozpoczęcia i zakończenia.

Będzie mieć także możliwość przypięcia tych zasobów do określonych pozycji. Po dodaniu nagłówków i tekstów będą one mogły wyświetlać się w każdej elastycznej reklamie w wyszukiwarce w kampanii.

3. Jednoczesne wyświetlanie zasobów dodanych ręcznie i zasobów tworzonych automatycznie

Jeśli reklamodawca włączy automatyczne zasoby na poziomie konta, Google AI utworzy zasoby w jego imieniu i wyświetli je w reklamie, jeśli według przewidywań poprawią to skuteczność.

Wcześniej, jeśli reklamodawca ręcznie tworzył zasoby graficzne, linki do podstron, objaśnienia lub rozszerzenia informacji, zawsze wyświetlały się one zamiast swoich automatycznych odpowiedników.

Od teraz dynamiczne zasoby graficzne, dynamiczne linki do podstron, dynamiczne objaśnienia i dynamiczne rozszerzenia informacji będą teraz mogły wyświetlać się obok ręcznie utworzonych zasobów tego samego typu lub zamiast nich, gdy zgodnie z przewidywaniami poprawić swoje wyniki. Na przykład, nawet jeśli dla reklamy dostępne są cztery ręcznie utworzone linki do podstron, Google AI może teraz wyświetlać dwa dynamiczne linki do podstron obok dwóch ręcznie utworzonych linków do podstron, jeśli przewiduje się, że pomoże to w nawiązaniu kontaktu z większą liczbą osób.

Zmiany w elastycznych reklamach w wyszukiwarce

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/14506789

✔️ Możliwość włączenia/wyłączenia feedu produktowego w kampanii generującej popyt (31.01.2024)

Co nowego?

W ustawieniach kampanii generujących popyt pojawiła się możliwość dodawania i usuwania feedu produktowego. Wcześniej trzeba było tworzyć nową kampanię, aby dokonać takiej zmiany.

Możliwość edycji feedu produktowego w kampanii generującej popyt

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-93b048a9_ppc-sea-ads-activity-7158393913878237184-BDXY

✔️ Nowy format wyświetlania reklam w wyszukiwarce (31.01.2024)

Co nowego?

Google testuje nowy format wyświetlania reklam w wyszukiwarce. Mają one postać kart z grafikami.

Nowy format wyświetlania reklam w wyszukiwarce

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-testing-new-card-shaded-format-36805.html

✔️ Zmiana ikon podczas tworzenia zasobów kampanii Performance Max (28.01.2024)

Co się zmienia?

Google testuje nowe ikony przy rodzajach zasobów podczas tworzenia komponentów w kampaniach Performance Max.

Zmiana ikon podczas tworzenia zasobów kampanii Performance Max

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-93b048a9_ppc-sea-ads-activity-7157016907995340800-dCJr

✔️ Ulepszony widok raportu analizy aukcji w kampaniach Performance Max (25.01.2024)

Co nowego?

W sekcji STATYSTYKI pojawiła się nowa wersja raportu analizy aukcji dla kampanii Performance Max.

Ulepszony widok raportu analizy aukcji w kampaniach Performance Max

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Zmiany w sposobie tworzenia reklam w kampaniach generujących popyt (25.01.2024)

Co nowego?

Podczas tworzenia reklamy w kampanii generującej popyt możemy wybrać teraz jedną z trzech opcji:

– Reklama z obrazem i produktami

– Reklama z filmem i produktami

– Reklama tylko z produktami

Wcześniej możliwe było wybranie tylko reklamy z produktami (bez obrazów i filmów)

Zmiany w sposobie tworzenia reklam w kampaniach generujących popyt

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/thomaseccel_ppc-googleads-sem-activity-7151856668883005440-ve5U

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds