Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (25.11.2021 – 08.12.2021).
✔️ Nowa sekcja na koncie Merchant Center – Konkurencyjna widoczność (08.12.2021)
Co nowego?
Na niektórych kontach GMC pojawiła się nowa sekcja – Konkurencyjna widoczność. Można tam porównać widoczność swoich reklam na tle konkurencji.
Więcej info tutaj – https://support.google.com/merchants/answer/11366442?hl=pl
⇒ Źródło: panel Google Merchant Center
✔️ Ulepszenia rozszerzeń graficznych (07.12.2021)
Co nowego?
1. Rozszerzenie graficzne będzie wyświetlać się również na urządzeniach stacjonarnych (w ciągu najbliższych tygodni)
2. Możliwość segmentacji danych o wydajności według „Urządzenia”. Ta aktualizacja dotyczy również dynamicznych rozszerzeń graficznych.
3. Wcześniej dynamiczne rozszerzenia graficzne były dostępne tylko w języku angielskim. Teraz są dostępne we wszystkich językach.
4. Grafiki do rozszerzeń można teraz wybierać ze stockowej bazy zdjęć.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/11430278?dark=0
✔️ Szybka diagnostyka produktów na poziomie konta Google Ads (07.12.2021)
Co nowego?
Na koncie Google Ads w sekcji PRODUKTY pojawiła się nowa zakładka – DIAGNOSTYKA. Można tam szybko sprawdzić stan zatwierdzenia produktów.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Migracja na Google Ads API (03.12.2021)
Co nowego?
Google zachęca do przejścia z interfejsu AdWords API na interfejs Google Ads API. Po migracji reklamodawca uzyska wsparcie dla większej liczby funkcji, takich jak rekomendacje, wsparcie kampanii Performance Max, Keyword Planner i nie tylko.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/11417851?dark=0
✔️ Nowa zakładka na kontach MCK – Budżety konta (03.12.2021)
Co nowego?
W nowej zakładce znajdziemy szybki podgląd kont, które mają wyczerpane budżety, nieskonfigurowane opcje rozliczeń oraz możliwość bezpośredniego przejścia do ustawień płatności, w tym dodania środków.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Łatwiejsza integracja PrestaShop z Google Shopping (02.12.2021)
Co nowego?
Od teraz „PrestaShop Marketing with Google”, nowy dodatek do pakietu PrestaShop Essentials, jest dostępny we Francji i krajach, w których dostępne są kampanie produktowe, umożliwiając 300 000 sprzedawców PrestaShop prezentowanie swoich produktów w Google za pomocą kilku kliknięć.
To pierwsze na taką skalę partnerstwo z francuską i europejską platformą e-commerce.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/shopping/prestashop-merchants-can-now-display-their-products-google/
✔️ Usprawnienia w Planerze skuteczności kampanii (30.11.2021)
Co nowego?
1. Możliwość dodania do planu kampanii, które wcześniej nie spełniały wymagań.
2. Rekomendacje w Planerze skuteczności kampanii w kolumnie „Sugerowane zmiany”. Wyświetla się tam sugerowany budżet i zalecenia dotyczące stawek dla określonej kampanii.
3. Możliwość dodania dodatkowych danych do planu wyników. Ułatwia to zrozumienie wpływu na wydajność wykraczającego poza kluczowe wskaźniki. Na przykład, jeśli utworzymy plan dot. maksymalizacji konwersji, można teraz również dodać kolumnę, która pokazuje również zmiany w kliknięciach.
4. Możliwość wyboru określonego zakresu czasu, który chcemy użyć do historycznego współczynnika konwersji. Oznacza to, że można teraz używać historycznego współczynnika konwersji, który jest bliższy oczekiwanym dla zakresu dat, którego używamy w naszym planie
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/11394472?dark=0
✔️ Korekta środków na koncie Google Ads (26.11.2021)
Co się wydarzyło?
12 i 13 listopada miały miejsce problemy z wyświetlaniem reklam produktowych w ramach kampanii inteligentnych, co powodowało nadmiarowe kliknięcia i naliczanie budżetu.
W zakładce TRANSAKCJE w tych dniach powinna widnieć pozycja KOREKTA USŁUGI z kwotą, którą Google zwrócił.
⇒ Źródło: panel Google Ads