[Ostatnia aktualizacja – 05.09.2024] Od powstania systemu Google Ads minęło już ponad 20 lat, więc całkiem sporo. W tym czasie panel przeszedł kilka sporych zmian designu i funkcjonalności. Pojawiło się wiele opcji i formatów reklam, a wiele z nich już od dawna nie istnieje. Jeśli chcesz przekonać się jak wyglądała pełna ścieżka rozwoju systemu Google Ads (wtedy jeszcze Google AdWords) zapraszam do podróży w przeszłość :)
PS. Poniższą oś czasu zamierzam regularnie aktualizować, aby zawsze zawierała najnowsze informacje, co w przypadku innych wpisów tego typu niestety nie ma miejsca.
Tag Diagnostics (diagnostyka tagów) dostarcza wgląd w stan tagów Google, pomagając zidentyfikować problemy z ustawieniami pomiaru w Google Tag Manager, Google Ads i Google Analytics.
- Wybierz kanał
- Wybierz wideo stworzone przez twórcę YouTube (NOWOŚĆ)
Google wprowadza mniej dłuższych przerw reklamowych, gdy widzowie oglądają dłuższe filmy na telewizorach podłączonych do YouTube.
– aktualnie użycie kilku targetowań zawęża grupę odbiorców (reklamy wyświetlają się prezeycyjnie)
Google wprowadza nowy pakiet oparty na sztucznej inteligencji o nazwie Spotlight Moments, który automatycznie identyfikuje najpopularniejsze i trafne filmy, dzięki czemu reklamodawcy łatwiej mogą określić momenty związane z kluczowymi wydarzeniami, kiedy widzowie są najbardziej zaangażowani.
Po wielu testach Google wybiera finalną wersję nowego interfejsu Google Ads.
Nowy projekt widoku zawiera menu główne po lewej stronie ekranu i strony podzielone na 5 ogólnych kategorii:
1. Kampanie: gdzie reklamodawca analizuje, optymalizuje i zarządza swoimi kampaniami
2. Cele: gdzie reklamodawca definiuje, monitoruje i aktualizuje swoje cele konwersji
3. Narzędzia: gdzie reklamodawca można znaleźć narzędzia do:
– planowania
– stawek i budżetów
– rozwiązywania problemów
– i innych
4. Rozliczenia: gdzie reklamodawca monitoruje swoje wydatki i płatności
5. Administrator: gdzie reklamodawca zarządza swoim zespołem, bezpieczeństwem i ustawieniami konta
Google testuje złotą plakietkę przy reklamach. Wcześniej testowano plakietki w kolorze niebieskim.
Od kwietnia 2023 r. reklamy pojazdów dostępne są dla wszystkich kanadyjskich reklamodawców. Reklamy pojazdów zostaną rozszerzone na więcej krajów w późniejszym terminie.
Na platformie Skillshop pojawia się nowy egzamin z tematyki wykorzystania AI w kampaniach Performance Max. Póki co tylko w języku angielskim.
- wpływ kampanii na wyniki konta
- test kampanii Performance Max w porównaniu do standardowej kampanii produktowej
Reklamy dźwiękowe (Audio Ads) są teraz dostępne dla wszystkich reklamodawców (w Google Ads oraz Display and Video 360).
Google eksperymentuje z nowym wyświetlaniem oznaczeń reklam Google Ads. Test obejmuje różne sformułowania, takie jak „advertisement” czy “sponsored” wyświetlane nad reklamami w wyszukiwarce mobilnej, zamiast oznaczenia po lewej stronie.
Wycofane zostaną inteligentne kampanie w sieci reklamowej (Smart Display Campaigns – SDC). Nie będzie można tworzyć nowych kampanii tego typu. Zmiana wejdzie w życie w sierpniu 2022.
Kampanie korzystające z inteligentnego określania stawek lub kierowania zoptymalizowanego będę mogły używać wszystkich list kierowanych na listę klientów na koncie, aby skuteczniej realizować założone cele reklamowe (np. konwersje). Harmonogram wdrożenia zmian znajduje się na screenie poniżej.
Reklamy pojazdów (Vehicle Ads) umożliwiają reklamodawcom samochodów promowanie całego asortymentu pojazdów wśród zainteresowanych klientów kupujących pojazdy w Google.com.
Ze skutkiem natychmiastowym, w związku z trwającą inwazją Rosji na Ukrainę, Google wstrzymuje reklamy z i dla mediów finansowanych przez Federację Rosyjską.
Program umożliwia monitoring obsługi, którą reklamodawca zapewnia klientom w kilku obszarach, w tym szybkość dostawy, koszt wysyłki, koszt zwrotu i okres zwrotu.
Google zmienia warunki przyznawania statusu Premium i obecnie może go uzyskać tylko 3% najlepszych Partnerów w kraju.
Google wprowadza stronę Eksperymenty – nowe miejsce docelowe w Google Ads, które w jednym miejscu można tworzyć i optymalizować eksperymenty oraz zarządzać nimi. Aby ułatwić przeprowadzanie prawidłowych eksperymentów, Google wprowadza również nowy sposób synchronizacji eksperymentów z odpowiadającymi im kampaniami. Dzięki tej aktualizacji Google automatycznie zaktualizuje eksperyment o wszelkie zmiany wprowadzone w oryginalnych kampaniach.
Google zmienia nazwę „Reklamy wideo YouTube Discovery” na „Reklamy wideo In-Feed”.
Feedy produktowe są teraz dostępne dla większej liczby typów kampanii wideo.
Do tej pory reklamodawcy mogli dodawać pliki danych o produktach ze swojego konta Merchant Center tylko do kampanii wideo zachęcających do działania (Video Action Campaigns).
Pojawia się nowa zakładka w sekcji ZASOBY WSPÓLNE – Biblioteka zasobów. Znajdziemy tak wszystkie materiały graficzne, które zostały przesłane na konto Google Ads (standardowe bannery niestety nie są widoczne w tej sekcji).
Kampanie typu Performance Max zostają udostępnione wszystkim reklamodawcom na całym świecie.
Nowy sposób optymalizacji pod kątem celów na poziomie konta lub kampanii. Tworząc nowe kampanie, można wskazać, pod kątem jakich konkretnych celów biznesowych kampanie powinny się optymalizować.
Łącząc swoje konto Zapier z Google Ads, można zautomatyzować niektóre z najczęstszych zadań wykonywanych ręcznie. Na przykład można połączyć rozszerzenia formularzy kontaktowych z CRM i automatycznie otrzymywać leady.
Kampanie wideo typu „Zasięg” (Video Reach Campaigns) są teraz dostępne dla wszystkich użytkowników Google Ads na całym świecie.
Umożliwiają one korzystanie z automatyzacji w celu wyświetlania najlepszej kombinacji reklam możliwych do pominięcia i reklam w przerywniku, aby zmaksymalizować zasięg i skuteczność.
Google testuje transmisje na żywo z możliwością dokonania zakupu (shoppable livestreams). Na początku tego roku testowane były podobne rozwiązania, ale w przypadku materiałów na żądanie (on-demand video).
Na Twitterze pojawia się wątek, w którym autor otrzymał w ankiecie Google pytanie dotyczące tego, czy byłby w stanie zapłacić za korzystanie z wyszukiwarki Google bez reklam.
Gdy użytkownik dojdzie do dołu strony wyników wyszukiwania w telefonie, następny zestaw wyników zostanie automatycznie załadowany z odpowiednimi informacjami. Tym samym znika przycisk SEE MORE.
Zmienia się dystrybucja liczby reklam tekstowych, które mogą być wyświetlane między górą a dołem stron w przypadku zapytań dotyczących telefonów komórkowych w języku amerykańskim i angielskim.
Łatwiejsza interakcja z reklamami w TV dzięki kampaniom video zachęcającym do działania. Gdy widz widzi kampanię wideo na swoim telewizorze, jest zapraszany za pośrednictwem adresu URL na dole ekranu do kontynuowania zakupów w witrynie marki na komputerze lub urządzeniu mobilnym – bez przerywania sesji oglądania.
Konwersje rozszerzone (beta) dostępne na wszystkich kwalifikujących się kontach. Zahaszowane dane klienta zostaną dopasowywane do danych Google w celu bardziej dokładnego i kompletnego raportowania konwersji.
Aby pomóc w procesie importowania konwersji, Google uruchomia narzędzie pomocnicze OCI, które wspiera reklamodawcę szczegółowymi krokami i wskazówkami dotyczącymi zarządzania projektami.
Google wprowadza nowy typ kampanii, której celem jest promowanie usług/produktów związanych z turystyką i podróżowaniem. Zalicza się do nich m.in.: wycieczki, zajęcia i bilety do innych lokalnych atrakcji itp.
Reklamy wyświetlają się, gdy podróżnik szuka wycieczek, zajęć i lokalnych atrakcji w wyszukiwarce Google. Reklamy pojawiają się nad wynikami wyszukiwania i pokazują różne szczegóły, w tym zdjęcia, ceny, nazwę firmy i link do rezerwacji aktywności.
Od teraz reklamodawcy mogą na nowo wyświetlać więcej zapytań spełniających standardy prywatności Google w raporcie wyszukiwanych haseł dla kampanii w wyszukiwarce i dynamicznych reklam w wyszukiwarce.
Dane te będą teraz wyświetlane w raportach dla zapytań otrzymanych od 1 lutego 2021 r.
Ogłoszono, że od 30 czerwca 2022 elastyczne reklamy w wyszukiwarce (RSA) będą jedynym typem reklam w wyszukiwarce, który będzie można tworzyć i edytować w standardowych kampaniach w sieci wyszukiwania.
Lepsza kontrola nad inteligentnym określaniem stawek dzięki regułom wartości konwersji
Od teraz można dostosować wartości konwersji na podstawie cech, takich jak lokalizacja, urządzenie i odbiorcy.
Stosując regułę do tych cech, można dostosować wartości konwersji, aby lepiej dopasować je do wyników biznesowych.
Google zaktualizował wszystkie modele Google Ads inne niż ostatnie kliknięcie, w tym atrybucję opartą na danych, aby obsługiwać reklamy w YouTube i displayowe.
Oprócz kliknięć model atrybucji oparty na danych mierzy również zaangażowane wyświetlenia z YouTube. Dzięki tym uaktualnieniom model atrybucji oparty na danych uczy się teraz jeszcze więcej o interakcji użytkowników z reklamami i konwersji.
Google nakłada opłatę rekompensującą koszty operacyjne na kolejne dwa kraje: Włochy (2%) i Indie (2%).
Tym samym dołączają one do Austrii (5%), Francji (2%), Hiszpanii (2%), Turcji (5%) i Wielkiej Brytanii (2%).
Od września 2021 r. ostrzeżenia i ostrzeżenia będą wydawane za naruszenia zasad dotyczących nieuczciwego zachowania, niezatwierdzonych substancje oraz niebezpiecznych produktów lub usług.
Po wydaniu ostrzeżenia lub ostrzeżenia reklamodawcy otrzymają wiadomość e-mail informującą ich o naruszeniu. Gdy reklamodawca otrzyma pierwsze lub drugie ostrzeżenie, będzie musiał poprawić naruszenia i przesłać formularz potwierdzenia, aby wznowić wyświetlanie reklam. Ostrzeżenia wygasają po 90 dniach, a konto jest uważane za mające dobrą opinię, jeśli nie ma dodatkowych naruszeń.
Klienci sklepów internetowych GoDaddy mogą skorzystać z łatwiejszej integracji ich asortymentu produktów w usługach Google bez dodatkowych kosztów.
Google uruchamia nowe narzędzie – Ads Creative Studio. Jest to ujednolicona platforma narzędzi Google do tworzenia kreacji reklamowych (wideo, displayowych oraz audio).
Narzędzie umożliwi zespołom kreatywnym wspólne tworzenie i wprowadzanie innowacji, jednocześnie zwiększając produktywność i upraszczając cały proces tworzenia kreacji reklamowych.
Pojawia się nowa zakładka CENTRUM REKLAM APLIKACJI w sekcji NARZĘDZIA.
W nowym narzędziu można sprawdzić poprawność precyzyjnych linków w aplikacji.
Kampanie TrueView zachęcające do działania (TrueView for Action) zostaną zaktualizowane do kampanii wideo zachęcających do działania (Video for Action – VAC).
Od początku 2022 r. wszystkie istniejące kampanie TrueView for Action zostaną automatycznie uaktualnione do kampanii Video for Action.
Sprzedawcy WooCommerce mogą teraz przesyłać swoje produkty do Google, tworzyć bezpłatne listowanie produktów i płatne kampanie reklamowe oraz przeglądać wskaźniki wydajności, bez opuszczania pulpitu WooCommerce.
Dynamiczne rozszerzenia graficzne to rozszerzenia reklam graficznych, które wykorzystują grafiki w domenie reklamodawcy, by dynamicznie uzupełniać wcześniej utworzone reklamy tekstowe o odpowiednie obrazy.
Gdy reklamodawca osiągnie miesięczny limit wydatków, żadne kampanie nie będą już się wyświetlać aż do pierwszego dnia kolejnego miesiąca.
Tego dnia limit zostanie przywrócony do stanu początkowego.
Nowy typ reklam w kampaniach dla hoteli – property promotion ads.
Pomaga reklamodawcom dotrzeć do użytkowników, którzy nie wybrali jeszcze hotelu, który chcieliby zarezerwować. Reklamy widoczne są w wynikach wyszukiwania dla lokalizacji geograficznych, umożliwiając reklamodawcom umieszczanie określonych hoteli w określonym miejscu.
Strategie te nie znikają całkowicie, ale zostaną ujęte w kontekście innych strategii. Oznacza to, że strategie:
- maksymalizacja liczby konwersji
- maksymalizacja wartości sprzedaży
zyskają nowe opcje, odpowiednio:
- maksymalizacja liczby konwersji (opcjonalnie: docelowy próg CPA)
- maksymalizacja wartości sprzedaży (opcjonalnie: docelowy próg ROAS)
Dodatkowe opłaty do faktur za reklamowanie się we Francji (2%) i Hiszpanii (2%)
Powodem są ustawowe koszty operacyjne, które zostały wprowadzone, aby pokryć część kosztów wynikających z przestrzegania przepisów dotyczących podatku od usług cyfrowych w Hiszpanii i Francji. Tym samym kraje te dołączają do Wielkiej Brytanii, Austrii oraz Turcji, gdzie dodatkowe opłaty stosowane są już od kilku miesięcy.
Grupy reklam produktowych z funkcją prezentacji zostaną usunięte i przestaną wyświetlać reklamy 1 kwietnia 2021. Dane o skuteczności usuniętych reklam i grup reklam będą nadal dostępne w raportach dotyczących konta.
Elastyczne reklamy w wyszukiwarce (RSA – Responsive Search Ads) stają się domyślnym typem reklam w kampaniach w sieci wyszukiwania w Google Ads (w razie potrzeby nadal można tworzyć rozszerzone reklamy tekstowe).
Słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia i z BMM (modyfikator dopasowania przybliżonego) zaczną dopasowywać te same słowa kluczowe wyszukiwane przez użytkowników.
Od 18.02.2021 (w języku angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim, włoskim, niderlandzkim, portugalskim i rosyjskim).
W lipcu 2021 (w pozostałych językach).
Google rozpoczyna proces rezygnacji z korzystania z third-party cookies (pliki cookie innych firm).
Google chce, aby kierowanie reklam, pomiary i zapobieganie oszustwom odbywały się zgodnie ze standardami wyznaczonymi przez technologię Privacy Sandbox (Chrome).
Jest to alternatywna ścieżka, którą Google oferuje branży reklamowej, opierając się na anonimowych sygnałach (które nie są plikami cookie) w przeglądarce Chrome użytkownika.
Aktualizacja zasad weryfikacji tożsamości reklamodawcy oraz poszerzenie procesu o kolejne kraje, w tym Polskę.
Pojawiła się nowa grupa kierowania w sieci reklamowej: ZATRUDNIENIE.
Podgrupy to branża i wielkość firmy.
Kampanie w Gmailu będą miały status “tylko do odczytu”, co oznacza, że nie będzie można wprowadzać w nich zmian ani tworzyć nowych kampanii tego typu.
Aby wyświetlać reklamy w Gmailu należy stworzyć kampanię Discovery, która uwzględnia te miejsce docelowe.
Zmiana wejdzie w życie 1 lipca 2021.
Kampanie budujące zaangażowanie w aplikacji dostępne są globalnie umożliwiając wyświetlanie reklam w sieci wyszukiwania, Google Play, YouTube oraz w aplikacjach w sieci Google.
Google zmienia swoją politykę i daje sobie możliwość wyświetlania reklam również tam, gdzie zostało to wyłączone przez samego twórcę. Dla reklamodawców oznacza to większy zasięg reklam.
Pojawia się nowe narzędzie – Auto Applied Recommendations Control Center, które pozwala na automatyczną akceptację wybranych rodzajów rekomendacji, bez konieczności ich ręcznego sprawdzania na poszczególnych kontach.
Reklamy dźwiękowe (audio ads) – nowy format reklam na YouTube.
Reklamy audio, obecnie w wersji beta, pomagają poszerzać zasięg i świadomość marki dzięki kreacjom dźwiękowym oraz takim samym funkcjom pomiaru, odbiorców i świadomości marki, jak w przypadku kampanii wideo.
Nowy format reklam pozwala docierać do odbiorców słuchających muzyki, podcastów lub innych treści audio w YouTube. Opcje targetowania, strategie ustalania stawek oraz Brand Lift są takie same jak w przypadku reklam video na YouTube.
Nowa metoda optymalizacji w inteligentnych kampaniach produktowych. Można teraz optymalizować kampanie pod kątem nowych klientów, wyznaczając nowy cel – nowy klient. Należy podać, ile wart jest nowy klient dla firmy, dodając docelową wartość konwersji w kampanii dotyczącej pozyskiwania nowych klientów.
Do użytku wchodzi 4 wersja Google Analytics.
Nowa wersja obejmuje rozszerzone analizy predykcyjne, głębszą integrację z Google Ads, możliwości pomiaru na różnych urządzeniach i bardziej szczegółową kontrolę danych.
Głębsza integracja z Google Ads pozwala tworzyć listy odbiorców, którzy pomogą skuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów, niezależnie od tego, gdzie i jak zaangażowali w naszą firmę.
Wyświetlenia angażujące w YouTube będą śledzone wraz z reklamami w różnych sieciach, wyszukiwarce Google i sieci reklamowej Google.
Ogłoszono, że w nadchodzących tygodniach kampanie Video Action Campaigns (VAC) zostaną rozszerzone na wszystkich reklamodawców.
Zapowiedziano nowy typ kampanii – Performance Max.
W przyszłym roku zostanie poszerzone grono reklamodawców, którzy będą mogli skorzystać z kampanii w wersji beta.
Google Ads oferuje obecnie w pełni zautomatyzowane kampanie dla marketerów aplikacji, sprzedawców detalicznych i firm z fizycznymi lokalizacjami, aby generować wyniki we wszystkich powierzchniach Google.
Kampanie Performance Max będą opierać się na doświadczeniach z tych kampanii, aby zapewnić kompleksowe rozwiązanie, które będzie działać dla wszystkich reklamodawców w szerszym zakresie celów marketingowych.
Nowa sekcja w wersji beta pojawi się w nadchodzących miesiącach i z czasem będą dodawane nowe informacje, w tym statystyki dotyczące odbiorców i prognoz.
Nowa sekcja będzie zawierać zakładkę z trendami, która pokazuje aktualne i pojawiające się zapotrzebowanie na produkty lub usługi najbardziej odpowiednie dla firmy reklamodawcy.
Google rozpoczyna wdrażanie zapowiadanych wcześniej darmowych wyników produktowych w zakładce Google Zakupy.
Zostały one wdrożone w tym roku w Stanach Zjednoczonych, a obecnie są poszerzane na Europę, Afrykę i Bliski Wschód. Planowany czas zakończenia wdrożenia to połowa października.
Reklamy w usługach lokalnych (Local Services Ads – LSA) zostają wprowadzone do Europy.
Początkowo reklamy LSA będą dostępne w następujących krajach: Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Austria, Belgia, Irlandia, Włochy, Holandia, Szwajcaria, Hiszpania.
Następuje ujednolicenie kierowania. Powyższe metody kierowania:
– niestandardowi odbiorcy o podobnych zainteresowaniach (custom affinity)
– niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach (custom intent audiences)
zostają połączenie w kierowanie o nazwie niestandardowi odbiorcy (custom audiences).
W kampaniach video pojawia się nowa metryka dotycząca oceny skuteczności działań: konwersje po wyświetleniu z zaangażowaniem (EVC – engaged-view conversions).
Konwersje EVC liczone są, kiedy użytkownik dokona konwersji po obejrzeniu minimum 10 sekund reklamy możliwej do pominięcia, ale w nią nie kliknie.
Następuje ważna zmiana w raporcie wyszukiwanych haseł. Od września 2020 r. raport ten będzie zawierał tylko hasła wyszukiwane przez znaczną liczbę użytkowników, nawet jeśli hasło zostało kliknięte. W efekcie czego będzie można zaobserwować mniejszą liczbę terminów w tym raporcie.
Ogłoszono, że od 1 listopada 2020 r. Google zacznie pobierać dodatkowe opłaty za reklamy wyświetlane w Austrii (5%), Turcji (5%) i Wielkiej Brytanii (2%).
Powodem jest znaczący wzrost złożoności tureckich przepisów i kosztów związanych z ich przestrzeganiem oraz nowy podatek od usług cyfrowych (DST) w Austrii i Turcji.
Wprowadzono nowy poziom dostępu – tylko rozliczenia. Opcja skierowana do osób w działach finansowych, by mogły wyświetlać i zarządzać rozliczeniami, ale nie mieli dostępu do edytowania kampanii.
Aktualizacja własności konta, aby ułatwić zarządzanie kontami i zapewnić ich większe bezpieczeństwo. Tylko jedno konto menedżera może być właścicielem konta Google Ads.
Google testuje reklamy wycieczek i aktywności w ramach reklam produktowych.
Póki co reklamy dotyczyły zapytań związanych z ciekawymi rzeczami do robienia w Berlinie, Paryżu i Amsterdamie, a wybranymi do testów reklamodawcami byli Viator, GetYourGuide i Tiquets.
Zapowiedziano, że formularze kontaktowe (lead forms) będą niedługo dostępne w kampaniach w sieci reklamowej.
Możliwość ustalania stawek pod kątem maksymalizacji liczby konwersji w kampaniach promujących aplikacje.
W nadchodzących miesiącach nastąpi zmiana opcji “Why this ad” na “About this ad”. Będzie ona zawierać zweryfikowaną nazwę reklamodawcy.
Opcja optymalizowania kampanii pod kątem nowych klientów z docelowym kosztem jego pozyskania, nowe funkcje wizualne, możliwość przeglądania produktów w różnych sklepach bezpośrednio z poziomu reklamy (forma karuzeli), dodatkowe adnotacje dotyczące kosztu dostawy i czasu wysyłki;
Google wprowadza trzy nowe układy elastycznych reklam displayowych, które wykorzystują automatyczne ulepszenia obrazów, w tym inteligentne przycinanie obrazów i nakładki tekstowe.
Automatyczne wstawianie nazwy lokalizacji (miasto, stan/województwo lub kraj) do treści reklamy, funkcja odliczania do promowania nadchodzących wydarzeń, nowe rekomendacje podczas tworzenia treści reklam, dotyczące dostępności produktów oraz ich dostawy i zwrotów, nowy raport o zasobach dotyczących elastycznych reklam w wyszukiwarce i obejmujących wiele kampanii.
Oznaczenie “Sponsorowane” przy reklamach produktowych zostaje zmienione na “Reklamy”.
W nadchodzących miesiącach wykorzystanie pliku danych (feedu) w aplikacjach mobilnych będzie dostępna globalnie.
Strategie “wybrana lokalizacja na stronie wyszukiwania” oraz “docelowy udział w wygranych aukcjach” zostają zastąpione strategią “docelowy udział w wyświetleniach”.
W sekcji KOLUMNY pojawiła się nowa opcja “Zsynchronizuj kolumny”. Pozwala na import kolumn i segmentów w tabelach pomiędzy kontami.
Google uruchamia reklamy usług lokalnych w Stanach Zjednoczonych, umożliwiając użytkownikom znajdowanie i rezerwowanie usług, takich jak sprzątanie i hydraulika, bez konieczności opuszczania ekosystemu Google.
W planerze słów kluczowych pojawiła się nowa opcja “Refine keywords” (precyzowanie słów kluczowych. Precyzując słowa kluczowe, można grupować pomysły w oparciu o atrybuty produktu lub usługi, takie jak kolor, rozmiar i inne.
Rozpoczęto przyznawanie darmowych kwot na reklamę w ramach wsparcia Google. Pierwszymi beneficjentami są reklamodawcy w Nowej Zelandii.
Kampanie Discovery Ads dostępne są globalnie na wszystkich kontach Google Ads.
Usługa YouTube Select pozwala precyzyjniej dobierać miejsca wyświetlania reklam, które będą bezpieczne dla marki (nie wpłyną negatywnie na jej wizerunek).
Reklamy będą widoczne również w aplikacji YouTube oraz na YouTube Kids, Sports, Music i Original. Dodatkowo w odbiornikach telewizyjnych.
Google wycofuje się z reklam typu Gallery Ads i jednocześnie kontynuuje prace nad rozszerzeniem grafik (image extensions).
Google wprowadza weryfikację tożsamości reklamodawcy, która wymaga od reklamodawców potwierdzenie ich tożsamości w przypadku reklam wyświetlanych za pośrednictwem Google Ads.
Po jej wdrożeniu, użytkownicy zobaczą nazwę reklamodawcy i kraj klikając w zakładkę “Dlaczego ta reklama?”.
W świetle obecnej sytuacji z pandemią Google zdecydował się pomóc sprzedawcom. W związku z tym od przyszłego tygodnia wyniki wyszukiwania na karcie Zakupy Google będą składały się głównie z bezpłatnych ofert, pomagając sprzedawcom w lepszym kontakcie z konsumentami, niezależnie od tego, czy reklamują się w Google czy nie. Opcja dotyczy póki co wyników tylko w USA.
Z powodu ogólnoświatowej pandemii Google decyduje się pomóc małym i średnim firmom, organizacjom zdrowotnym oraz pracowników służby zdrowia. Całe wsparcie wyniesie około 800mln dolarów.
Jedną z form wsparcia jest kredyt w wysokości 340mln dolarów w Google Ads dostępny dla wszystkich małych i średnich firm posiadających aktywne konta w ciągu ostatniego roku.
Google wprowadza nową funkcję, która pozwala odwoływać się od decyzji dotyczących zasad bezpośrednio w panelu Google Ads, co ogranicza liczbę zgłoszeń w pracownikami supportu.
Do strategii portfolio ustalania stawek dodano 2 strategie:
– maksymalizacja liczby konwersji
– maksymalizuj wartość konwersji
Dodatkowo strategie te można parować z budżetami wspólnymi.
Pojawiają się oznaczenia na wykresie historii zmian, które pomagają szybko zidentyfikować, co zostało zmienione konkretnego dnia.
Z panelu Google Ads zostanie wycofane rozszerzenie wiadomości. Statystyki dotyczące skuteczności tych rozszerzeń będą dostępne w panelu do końca 2020 roku.
Google nawiązuje współpracę z firmą Zapier, aby pomóc jej rozwinąć integracją z systemem Google Ads. Dzięki temu import konwersji offline stanie się łatwiejszy.
W raportach pojawia się nowa opcja – Wyjaśnienia. Pozwala ona uzyskać jasny obraz przyczyn poważnych zmian skuteczności konta Google Ads. Gdy zauważymy znaczne wahanie skuteczności kampanii lub grupy reklam w sieci wyszukiwania, dzięki wyjaśnieniom szybko sprawdzimy dlaczego nastąpiły takie zmiany.
Połączone grup odbiorców (combined audiences) w kampaniach searchowych pojawiają się powoli na kontach Google Ads (póki co w USA).
Połączone grupy odbiorców to rodzaj kierowania, dzięki któremu można łączyć różne atrybuty odbiorców, np. konkretne dane demograficzne i podobne zainteresowania, aby utworzyć tzw. „profile klientów” reprezentujące segmenty docelowych odbiorców.
Połączone grupy odbiorców pozwalają na wyodrębnienie części wspólnych segmentów odbiorców odpowiadające szczegółowym profilom klientów.
Reklamy w wyszukiwarce dostępne są na wszystkich kontach i we wszystkich językach.
Google sugeruje, aby do każdej grupy reklam dodawać 2 rozszerzone reklamy tekstowe (ETA) oraz przynajmniej 1 elastyczną reklamę w wyszukiwarce (RSA).
Pojawia się nowe rozszerzenie reklam służące do zbierania danych kontaktowych potencjalnych klientów. Rozszerzenie ma postać tekstową (call to action oraz tekst rozszerzenia).
Formularze będą możliwe do pobrania w formie pliku CSV z panelu Google Ads (zakładka ROZSZERZENIA) maksymalnie za okres ostatnich 30 dni. Istnieje również możliwość integracji z systemem CRM.
Academy for Ads zmienia się w Skillshop. Dodane zostają nowe kursy z zakresu Google Ads oraz egzaminy certyfikacyjne.
Na kontach Google Ads pojawiła się nowa opcja – korekty sezonowe. Korekty sezonowe dostępne są dla kampanii w sieci wyszukiwania oraz displayowych działających w oparciu o smart bidding.
Dla reklamodawców, którzy chcą wydać cały swój budżet i zmaksymalizować przychody (nie tylko liczby konwersji), pojawia się nowa strategia inteligentnego określania stawek: maksymalizacja wartości konwersji.
Ogłoszono, że od 17 września 2019 roku z panelu Google zniknie opcja przyspieszonego wyświetlania reklam (accelerated ad delivery).
Wszystkie kampanie w sieci wyszukiwania oraz produktowe zostaną automatycznie objęte tą zmianą i zostanie w nich użyta standardowa metoda wyświetlania reklam.
Zmianie ulega działanie dopasowania do wyrażenia oraz modyfikatora dopasowania przybliżonego. Będą teraz uwzględniane słowa o podobnym znaczeniu.
Google szacuje, że zmiana spowoduje wzrost liczby kliknięć i konwersji o 3-4%, a 85% zapytań nie będzie pokrytych odmianami.
Strategia eCPC znika z poziomu portfolio, ale zostanie możliwość jej ustawienia na poziomie kampanii. Zmiana wchodzi w życie w lipcu.
Strategia stosowana jest na poziomie portfolio zostanie przeniesiona na poziom kampanii.
Pojawia się nowa wtyczka do weryfikacji poprawności wdrożenia tagów Google – Tag Assistant for Conversions. Obecnie w fazie BETA.
Z końcem czerwca z panelu Google Ads zostaną usunięte 2 strategie określania stawek:
– Wybrana lokalizacja na stronie wyszukiwania (Target Search Page Location)
– Docelowy udział w wygranych aukcjach (Target Outranking Share)
Kampanie korzystające z powyższych strategii zostaną automatycznie zmigrowane do strategii Docelowy udział w wyświetleniach (Target Impression Share).
W mobilnych wynikach wyszukiwania następuje wizualna zmiana oznaczeń reklam. Znika zielona ramka, a sam napis “Ad” staje się czarny, tym samym coraz bardziej zacierając różnicę między wynikami sponsorowanymi, a organicznymi.
Kolor adresu URL również ulega zmianie na czarny.
Ogłoszono, że od 15 lipca 2019 r. reklamy produktowe (zarówno standardowe, jak i z funkcją prezentacji) będą mogły wyświetlać się w YouTube i w Google Discover.
Budget Planner zmienia się w Performance Planner (Planer Skuteczności).
W sekcji NARZĘDZIA pojawiła się nowa zakładka – MENEDŻER ZASAD, a w niej informacje o wszelkich odrzuceniach i ograniczeniach na koncie Google Ads.
Następuje bardzo duża zmiana w kontekście Edytora AdWords. Zmienia się ustawienie sekcji oraz elementy graficzne.
Google wprowadza nowe narzędzie – Budget Planner (w sekcji NARZĘDZIA). Plan będzie można budować w oparciu o kliknięcia, konwersje, sprzedaż, średnie CPA i średnie CPC.
Zapowiedziano, że z końcem marca reklamy produktowe zaczną się wyświetlać w wyszukiwarce grafik, która zostanie zintegrowania z siecią wyszukiwania.
W wyszukiwarce grafik pojawił się nowy format reklamowy – Shoppable Ads. Na sponsorowanych grafikach widnieją produkty, a po najechaniu kursorem pojawia się informacja o marce, cenie oraz inne szczegóły. Reklamy testowane są na wybranej grupie reklamodawców
We wrześniu tego roku z kont Google Ads zniknie metryka “średnia pozycja”. Google dochodzi do wniosku, że obecnie jest bezużyteczna i nie świadczy o faktycznej pozycji wyświetlania reklamy.
Pojawia się nowa czwarta (obok komputerów, telefonów komórkowych i tabletów) kategoria urządzeń – telewizory.
Na poziomie MCK (zakładka LABORATORIUM) pojawia się możliwość dodania nowego typu kampanii video, tzw. kampanii sekwencyjnej, gdzie ustawia się różne filmy w określonej sekwencji, w jakiej użytkownik ma je oglądać. Kampania przybiera formę storytellingu.
Google wprowadza pionowe reklamy video dla TrueView i Universal App Campaigns. Pionowe video pojawi się na ekranie zajmując 75% jego powierzchni. Po kliknięciu w ikonkę pełnego ekranu video zajmie 100% powierzchni.
Dopasowanie ścisłe będzie uwzględniać teraz odmiany słów pod kątem intencji użytkownika.
Pojawia się nowy wskaźnik pozwalający na ocenę efektywności reklamy elastycznej – Ad Strength. Dotyczy on zarówno reklamy w sieci wyszukiwania jak i w sieci reklamowej.
Usługa porównywania cen wyświetla reklamy produktowe w Google w imieniu sprzedawców w krajach, które należą do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) oraz w Szwajcarii.
Aby pomóc partnerom w efektywnym skalowaniu, reklamy Hotel Ads staną się częścią platformy Google Ads z nowym typem kampanii. Proces migracji rozpocznie się jeszcze w tym roku, umożliwiając zarządzanie kampaniami hoteli wraz z innymi kampaniami na jednej platformie. Google uruchamia również Hotel Center, aby uprościć zarządzanie cenami pobytów.
Google ogłasza, że niedługo pojawi się nowy typ kampanii skierowany dla małych biznesów. Smart campaign jest typem kampanii, w której ustawiamy tylko 2 rzeczy:
– cel biznesowy
– obszar, na którym będzie wyświetlana reklama
resztą zajmie się system w oparciu o machine learning.
Po prawie 18 latach jako AdWords „samoobsługowy program reklamowy” Google zmienia się w Google Ads. Wprowadzane są też inne zmiany – DoubleClick i Analytics 360 zmienia się w Google Marketing Platform, DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange zmienia się w Google Ad Manager.
Pojawia się możliwość tworzenia notatek (podobnie jak adnotacje w Google Analytics), aby śledzić ważne zmiany dokonywane w kampaniach i usprawnić komunikację między osobami, które pracują na jednym koncie AdWords.
Od dziś reklamy wideo Out-Stream mogą być wyświetlane w witrynach partnerów Google, w witrynach wydawców, które mogą wyświetlać reklamy TrueView In-Stream i reklamy w przerywniku. Domyślnie reklamy wideo typu Out-Stream są wyciszone, a użytkownik może włączyć dźwięk i ponownie uruchomić wideo.
Nowa wersja Keyword Plannera jest już dostępna na wszystkich kontach AdWords (nowy panel).
Pojawił się nowy model rozliczeń – płatności za konwersje. Płatność za konwersje korzysta z tego samego algorytmu ustalania stawek co płatność za kliknięcia.
W połowie stycznia rozszerzenia opinii przestaną się wyświetlać, a na początku lutego zostaną całkowicie usunięte z kont AdWords.
Oceny produktów zostały po raz pierwszy wprowadzone ponad 3 lata temu, ale dziś są dostępne na całym świecie, wszędzie tam, gdzie obecne są reklamy produktowe (obecnie w ponad 30 krajach).
Opcja pozwala na szybkie wdrożenie zmiany w testowaniu reklam dla tekstu nagłówka lub zmiany wezwania do działania. Daty rozpoczęcia i zakończenia testowania reklam można ustawić, podobnie jak w przypadku innych eksperymentów.
Od teraz Google będzie wykorzystywać swoją technologię uczenia maszynowego do automatycznego tworzenia niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach na podstawie oceny konta i stron docelowych. Póki co tylko w języku angielskim.
Rozszerzenia promocji umożliwiają przesyłanie wiadomości promocyjnych bez konieczności zmiany tekstu reklamy, co umożliwia kontynuację wyników jakości, danych historycznych i testowania reklam oraz pozwala uniknąć przestojów związanych z oceną reklam.
Kluczowe składniki oczekiwanego współczynnika klikalności, trafności reklamy i jakości strony docelowej mają teraz własne kolumny dla danych bieżących i historycznych, co znacznie ułatwia raportowanie i analizę na dużą skalę
Od dziś inteligentne kampanie w sieci reklamowej są udostępniane wszystkim reklamodawcom, co pozwala łatwiej docierać do większej liczby klientów w sieci reklamowej Google. Kampanie inteligentne w sieci reklamowej wykorzystują możliwości systemów uczących się Google, aby automatycznie połączyć firmę z potencjalnymi klientami, którzy mogą być zainteresowani produktami, tworzyć reklamy graficzne, natywne i tekstowe, które pasują do każdego miejsca w sieci reklamowej Google i ustawiać odpowiednie stawki, aby osiągnąć cele dotyczące skuteczności.
W słowach w dopasowaniu ścisłym ignorowane są „słowa funkcyjne”, jeśli nie zmieniają one znaczenia zapytania. Słowa funkcyjne zawierają przyimki (na, do), spójniki (na, ale) przedimki (a, the) i inne słowa.
Rozszerzenia cen pojawiają się na wszystkich urządzeniach (nie tylko na komórkach, jak było dotychczas).
Jeśli Google wykryje numer telefonu na stronie docelowej reklam w kampanii, która nie korzysta z rozszerzeń połączeń, automatycznie wyświetli go, jeśli uważa, że poprawi to skuteczność. Będzie to dotyczyć reklam w sieci wyszukiwania wyświetlanych tylko na urządzeniach przenośnych i można zrezygnować z tej opcji rozszerzeń automatycznych na stronie rozszerzeń reklam.
Ostatni dzień, w którym na koncie pojawią się standardowe reklamy tekstowe. Rozszerzone reklamy tekstowe (ETA) stają się głównym formatem tekstowym w sieci wyszukiwania.
Nowe rozszerzenie reklamy, którego celem jest umożliwienie użytkownikowi komunikowania się z reklamodawcą bez odwiedzania jego witryny lub dzwonienia do niego. Rozszerzenia wiadomości otwierają aplikację do obsługi SMS-ów w telefonie użytkownika z dostosowaną wstępnie napisaną wiadomością, potencjalny klient może następnie ją edytować, jeśli ma to zastosowanie, a następnie wysłać SMS-a.
Domyślną wartością widocznego Wyniku Jakości jest zmiana z 6 na – (null). Nowe słowa kluczowe lub słowa kluczowe z bardzo małą ilością danych otrzymają teraz wskaźnik zerowy zamiast 6 i będą domyślnie wykluczane z raportów.
Nowy, szybki i responsywny interfejs, dopasowany do nowoczesnego wyglądu i stylu pozostałych produktów Google. Zmieniono nawigację w Merchant Center, łącząc typowe zadania i działania. Można teraz użyć nowej strony głównej, aby wyświetlić najnowsze ogłoszenia i dane pulpitu nawigacyjnego dla konta, a skonsolidowany plik danych o produktach i informacje o jakości danych produktów znajdują się na stronie Produkty.
Rozszerzenie reklamy przeznaczone wyłącznie dla urządzeń mobilnych, które wyświetla ceny wyróżnionych produktów lub usług w osobnych wierszach z krótkim opisem. Wyłącznie dla języka angielskiego i pierwszej pozycji reklamy.
Reklamodawcy tracą możliwość przesyłania reklam w technologii Flash do DoubleClick Campaign Manager, DoubleClick Bid Manager oraz AdWords.
Od 2 stycznia 2017 r. reklamy Flash nie będą już wyświetlane w DoubleClick Campaign Manager, DoubleClick Bid Manager, DoubleClick Ad Exchange ani w sieci reklamowej Google.
Głównym formatem reklam animowanych zostaje HTML5.
Następuje zmiana koloru oznaczenia reklam, z żółtego na zielone, co powoduje, że coraz bardziej zaciera się widoczna różnica między wynikami sponsorowanymi i organicznymi.
Google rozszerza limity reklam tekstowych. Nowe reklamy tekstowe (zwane rozszerzonymi reklamami tekstowymi) będą miały wkrótce 2 nagłówki po 30 znaków każdy, 1 linię tekstu zawierającą maksymalnie 80 znaków i automatycznie generowaną domenę w wyświetlanym adresie URL (nadal można dostosować ścieżkę). Reklamy zostaną wprowadzone w nadchodzących miesiącach.
Reklamy produktowe w wyszukiwarce grafiki, które były testowane od czwartego kwartału 2015 r., zostały udostępnione globalnie. Do wyświetlania tych reklam nie są potrzebne dodatkowe ustawienia.
Google wprowadza reguły na koncie Google Merchant Center. Umożliwiają one wykonanie podstawowych przekształceń istniejących danych produktów, dzięki czemu uruchomienie pliku danych jest łatwiejsze. Można eksportować i przesyłać dane produktów we własnym formacie oraz używać różnych reguł do przekształcania ich w atrybuty i wartości produktów zgodne ze specyfikacją pliku danych Zakupów Google bezpośrednio w Merchant Center.
Nowy interfejs zaprojektowany jest w stylu Material Design i stanowi najpoważniejszą zmianę tego typu w ciągu ostatnich 15 lat.
Reklamy z prawej kolumny wyników wyszukiwania zostają usunięte i będą mogły pojawiać się tylko w górnej części (max 4 reklamy) oraz dolnej (max 3 reklamy). Reklamy PLA pozostają w starej formie (możliwość wyświetlania na górze wyników wyszukiwania oraz po prawej stronie).
Od teraz można połączyć Google Analytics bezpośrednio z kontem menedżera AdWords (MCK), eliminując potrzebę łączenia poszczególnych kont AdWords. Nowe konta dodane do MCK są automatycznie łączone, a cele, dane i listy remarketingowe wystarczy zaimportować tylko raz. Oprócz tego można teraz tworzyć listy remarketingowe bezpośrednio w MCK oraz udostępniać tagi i listy na kontach AdWords.
Kampanie TrueView dołączają do kampanii w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej i kampanii produktowych w podstawowym interfejsie AdWords.
Dzięki prostocie pojedynczego interfejsu i bardziej spójnemu interfejsowi AdWords ułatwia optymalizację różnych typów kampanii. Dodatkowo można skorzystać z zaawansowanych narzędzi do zarządzania zbiorczego, aby zaoszczędzić czas i wysiłek podczas pracy nad wieloma kampaniami TrueView.
Wystarczy wybrać nowy format reklam w Gmailu z Galerii reklam w nowej lub istniejącej kampanii w sieci reklamowej. Reklamy domyślnie naśladują wygląd i styl skrzynki odbiorczej, a rozwinięta reklama to pełnostronicowa, bogata wizualnie strona.
Należy wybrać wstępnie zdefiniowany „nagłówek”, taki jak Udogodnienia lub Marki, i wprowadzić wybraną listę przykładów (25 znaków max).
Edytor raportów umożliwia reklamodawcom tworzenie tabel, wykresów i wykresów przez proste przeciąganie i upuszczanie wymiarów i danych. Raporty można następnie zapisywać, planować i eksportować.
Domyślny Widoczny Wynik Jakości stosowany do nowych słów kluczowych i słów kluczowych z bardzo niską liczbą wyświetleń zmienia się z poziomu „7” na „6”. Google podkreśla, że jest to tylko widoczna, zgłoszona zmiana Wyniku Jakości i nie ma to wpływu na rzeczywisty Wynik Jakości.
Teraz można wyświetlać kampanie i wprowadzać zmiany na najwyższym poziomie na poziomie MCK. To znacznie ułatwia raportowanie niektórym dużym reklamodawcom, a także agencjom, które obsługują wiele kont.
Google wprowadza nowy typ kampanii – uniwersalne kampanie promujące aplikacje, które pozwalają reklamodawcom skuteczniej i skuteczniej docierać do konsumentów w mediach Google. Uniwersalne kampanie promujące aplikacje to prosty sposób na skonfigurowanie reklam promujących instalacje aplikacji na Androida w AdWords lub bezpośrednio w konsoli programisty Google Play.
TrueView for Shopping umożliwia prezentowanie szczegółów produktu i obrazów – wraz z możliwością kliknięcia, aby kupić w witrynie marki lub sklepu detalicznego – wszystko w reklamie wideo. Jest dostępny w reklamach wideo TrueView In-Stream w YouTube.
Nowy typ kampanii: kampanie typu „tylko połączenie”. Reklamy zaprojektowane specjalnie do wyświetlania tylko w telefonach komórkowych pokazują w widoczny sposób numer telefonu, opis i przycisk połączenia.
W Merchant Center można włączyć automatyczne aktualizacje produktów, które będą automatycznie wyświetlać ceny produktów i dostępność w PLA, jeśli istnieje różnica między danymi z pliku danych a tym, co Google wykryje w mikrodanych witryny.
Moduły dostosowania reklam umożliwiają zwiększenie trafności reklam, wstawiając zmienne w czasie rzeczywistym, takie jak ceny, produkty i odliczanie czasu w promocjach.
Google wprowadza rozszerzenia objaśnień: dodatkowy tekst, który wyświetla się w reklamach w wyszukiwarce Google, podkreślając konkretne informacje o produktach i usługach.
Oceny produktów pojawiają się w reklamach z listą produktów w Stanach Zjednoczonych. Podobnie jak oceny sprzedawców, oceny produktów stanowią zbiorczą ocenę opartą na wielu sprzedawcach, agregatorach i witrynach.
Google wprowadza dynamiczne linki do podstron: automatycznie generowane linki do podstron, które pojawiają się pod tekstem reklamy, ułatwiając potencjalnym klientom łączenie się z odpowiednimi stronami w witrynie.
Uaktualnione rozszerzenia lokalizacji są dostępne po połączeniu Google Moja Firma z kontem AdWords. Po połączeniu na poziomie konta, wszystkie informacje o lokalizacji firmy są wyświetlane we wszystkich odpowiednich kampaniach.
W ciągu najbliższych kilku dni wprowadzone zostaną adnotacje z ocenami klientów – nowy format reklam w wyszukiwarce, który dostarcza szczegółowych danych opinii konsumentów. Adnotacje z ocenami klientów podkreślają w reklamie co najmniej jeden silnie oceniony aspekt firmy.
Kampanie produktowe są wprowadzane na całym świecie jako nowy sposób zarządzania produktami i zasobami bezpośrednio z AdWords.
Płatności, Ustawienia konta (dawniej Moje konto) i Pomoc zostały przeniesione pod ikonę koła zębatego. Wykresy, tabele i narzędzia mają więcej miejsca na stronie. Ważne informacje na kartach zarządzania kampanią znajdują się teraz w części widocznej na ekranie. Dodano więcej miejsca na ekranie na wykresy, tabele i narzędzia.
Połączenia telefoniczne z reklam typu „kliknij, aby połączyć” na telefon komórkowy zostają dodane do danych w kolumnach konwersji, co umożliwi ich używanie z automatycznymi rozwiązaniami określania stawek, takimi jak Optymalizator konwersji.
Kampania przeznaczona jako opcja dla reklamodawców po raz pierwszy, reklamodawców, którzy chcą większego zasięgu z istniejącej kampanii tylko w sieci wyszukiwania lub reklamodawców, którzy obecnie kierują reklamy na obie sieci z 1 kampanii, którzy chcą lepszej skuteczności.
Wyszukiwanie i wybór na sieć reklamową starają się przewidzieć najlepsze witryny i godziny w sieci reklamowej oraz ograniczy wyświetlanie reklam, aby uzyskać najlepszą skuteczność.
To, co kiedyś obejmowało tylko Maks. CPC i Wynik Jakości, teraz uwzględnia trzeci składnik: oczekiwany wpływ rozszerzeń i formatów reklam.
Reklamodawcy z domyślnym kierowaniem na „lokalizację zainteresowania” na swoich kontach zauważą wzrost liczby wyświetleń z osób z innych krajów, które wcześniej nie były objęte kierowaniem.
Nowa funkcja importowania konwersji AdWords może pomóc zmierzyć i zoptymalizować cały, kompleksowy proces zakupu. Teraz można przesłać zdarzenia konwersji offline do AdWords i zobaczyć, jak kliknięcia reklam doprowadziły do sprzedaży w świecie offline, na przykład przez telefon lub za pośrednictwem przedstawiciela handlowego.
Wystarczy wybrać opcję „porównaj daty” w selektorze dat, a symbol plusa (+) pojawi się w większości nagłówków kolumn tabeli, umożliwiając przeglądanie, np. tygodniowych zmian średniego CPC, kliknięć i konwersji o spojrzenie.
Jeśli reklamodawca wie o recenzji jego produktu lub usługi w internecie, może zacytować lub sparafrazować tę opinię i dołączyć ją jako cytat, który będzie wyświetlany na dole reklamy.
RLSA można postrzegać jako rozszerzenie możliwości remarketingu, stosując kierowanie na odbiorców do reklam w wyszukiwarce w sieci wyszukiwania. Można ich używać na wiele sposobów, takich jak zwiększanie pozycji (stawki) w przypadku bardziej ogólnych terminów, które zwykle nie powodują konwersji w przypadku osób, które już odwiedziły witrynę reklamodawcy lub zmienianie tekstu reklamy w przypadku osób, które oglądały określone strony w witrynie, zachęcając je do powrotu do dokończenia transakcji.
Nowy raport wyraźnie pokazuje znaczące zmiany na najwyższym poziomie zarówno w kliknięciach, jak i kosztach na poziomie kampanii lub grupy reklam w 7, 14 lub 28-dniowych okresach porównawczych.
Google Analytics może teraz raportować wyświetlenia (niekliknięte) reklamy w sieci reklamowej Google w ramach raportów ścieżek wielokanałowych (MCF). Obecnie ograniczony okres próbny umożliwia reklamodawcom sprawdzenie, czy osoby dokonujące konwersji w ich witrynie wcześniej widziały (i być może były pod wpływem) reklamy w innych miejscach w sieci reklamowej Google.
Dostosowania stawek w kampaniach rozszerzonych pozwalają łatwo zmieniać stawki w zależności od kontekstu użytkownika, takiego jak lokalizacja, czas i urządzenie. Wszystko w ramach jednej kampanii.
Bezpłatne narzędzie do badania i planowania, które dostarcza pomysłów i szacunków dotyczących kierowania, które pomogą tworzyć lepsze kampanie w sieci reklamowej. Na podstawie wprowadzonych danych narzędzie sugeruje miejsca wyświetlania reklam w sieci reklamowej Google wraz z najważniejszymi powiązanymi informacjami: zakresami wyświetleń i plików cookie dla naszych zasobów reklamowych, podziałami według wieku i płci oraz informacjami o historycznym koszcie kliknięcia (CPC).
Reklamy z listą produktów mogą teraz wyświetlać się na smartfonach na całym świecie, rozszerzając możliwości zakupów już dostępne na komputerach stacjonarnych i tabletach.
Zamiast kierować reklamy do tego samego użytkownika na różne urządzenia w różnych kampaniach, Google uważa, że łatwiej będzie zarządzać w przyszłości, kierując reklamy na różne urządzenia w ramach tej samej kampanii.
Wprowadzanie dużych zmian w interfejsie AdWords stało się od teraz łatwiejsze dla wszystkich użytkowników. Przycisk edycji stał się teraz listą rozwijaną, a zmiany na poziomie słowa kluczowego, reklamy, grupy reklam i kampanii można teraz wprowadzać zbiorczo.
Do interfejsu AdWords można teraz importować dodatkowe dane (współczynnik odrzuceń, strony/sesja i średni czas trwania odwiedzin), co oznacza mniejszą potrzebę analizowania niektórych aspektów kampanii w Google Analytics.
Menedżer tagów Google to bezpłatne narzędzie, które konsoliduje tagi witryny za pomocą jednego fragmentu kodu i pozwala zarządzać wszystkim z interfejsu internetowego. Można dodawać i aktualizować własne tagi za pomocą kilku kliknięć, bez konieczności kontaktu z informatykami. Daje to marketerom większą elastyczność i pozwala webmasterom skupić się na innych ważnych zadaniach.
Budżety wspólne to nowa funkcja, która pozwala ustalić jeden budżet dzienny, który jest dzielony przez wiele kampanii na koncie AdWords. Budżety wspólne mogą ułatwić dopasowanie wydatków AdWords do sposobu, w jaki reklamodawca alokuje budżet marketingowy.
Google wprowadza reklamy wideo TrueView In-Stream na urządzenia mobilne.
Nowy wygląd upraszcza interfejs dzięki nowo zaprojektowanym menu, zakładkom, nawigacji i przyciskom. Wykorzystano najnowsze technologie internetowe, aby interfejs był bardziej atrakcyjny wizualnie i dynamiczny.
Skryptów można używać do wprowadzania zmian na koncie AdWords lub uruchamiania automatycznych procedur raportowania. Korzystając z JavaScript, można korzystać z danych zewnętrznych, integrując z Arkuszami kalkulacyjnymi Google usługę pobierania adresów URL. Wyniki można również przesłać e-mailem bezpośrednio ze skryptu.
Raport analizy aukcji umożliwia porównanie udziału w wyświetleniach, średniej pozycji, współczynnika pokrywania się pozycji i procentu na górze strony z innymi reklamodawcami, którzy pojawili się na tej samej aukcji (niekoniecznie z tym samym słowem kluczowym). Pomoże to reklamodawcom określić, kto jest ich konkurencją bez konieczności wielokrotnego wyszukiwania.
Dostępne są teraz dodatkowe dane, które pomagają określić ilościowo widoczny wynik jakości w zakresie od 1 do 10 na karcie słów kluczowych interfejsu AdWords. Po najechaniu kursorem na stan słowa kluczowego pojawia się informacja o względnej skuteczności kluczowych składników Wyniku Jakości: oczekiwany współczynnik klikalności, trafność reklamy i jakość strony docelowej.
Google wprowadza etykiety. Od tego tygodnia można organizować słowa kluczowe, reklamy, grupy reklam i kampanie na koncie w grupy niestandardowe, aby szybko i łatwo filtrować i raportować dane, które najbardziej interesują reklamodawcę.
Nie trzeba już uwzględniać błędów pisowni i formularzy w liczbie mnogiej. System dopasuje takie zapytania do ustawionych słów kluczowych w dopasowaniu ścisłym oraz do wyrażenia.
Ulepszone linki do podstron (linki do podstron z dwiema liniami opisu pod każdym linkiem) zaczną się wyświetlać automatycznie pod pewnymi kryteriami. Aby się kwalifikować, konto musi zawierać reklamy ściśle powiązane z używanymi linkami do podstron.
Reklamy, które były wcześniej wyświetlane w prawej kolumnie, będą w niektórych przypadkach wyświetlane pod wynikami wyszukiwania na dole strony.
Korzystając z wiedzy Google o zasobach witryny za pomocą technologii indeksowania sieci, reklamodawcy mogą wybrać kierowanie na całą witrynę lub tylko na jej część, a Google automatycznie wygeneruje reklamę i docelowy adres URL na podstawie zapytania i treści na stronie. Do optymalizacji wyników można wykorzystać wykluczające słowa kluczowe i max CPC.
Google zaczyna oceniać wstrzymane reklamy w taki sam sposób, w jaki oceniane są aktywne reklamy. Zmiana ta pozwoli wyeliminować niepotrzebne opóźnienia w zatwierdzaniu reklam i ostatecznie zwiększyć możliwości planowania kampanii i zarządzania nimi.
Szybszy i prostszy sposób na rozpoczęcie reklamowania się online Po raz pierwszy wprowadzono ten produkt jako Google Boost w październiku ubiegłego roku dla niewielkiej liczby lokalnych firm. AdWords Express ma na celu pomóc lokalnym firmom, które nie są jeszcze reklamodawcami AdWords, tworzyć skuteczne kampanie.
Wcześniej możliwe było kierowanie na iPady pod telefonami komórkowymi, a obecnie opcja została przeniesiona do własnej kategorii. Kategorie kierowania to teraz komputery stacjonarne i laptopy, urządzenia mobilne z pełną przeglądarką i tablety z pełną przeglądarką. Kierowanie zaawansowane obejmuje systemy operacyjne i operatorów. Ustawienia domyślne będą dotyczyć wszystkich tabletów.
Opcje kierowania zmieniają się w zależności od fizycznej lokalizacji użytkownika lub jego lokalizacji zainteresowania.
Daje to reklamodawcom większą kontrolę nad precyzyjnym kierowaniem na miejsca wyświetlania reklam.
Google wprowadza możliwość dodawania wykluczających słów kluczowych w kampaniach PLA. Działają one tak samo, jak w przypadku zwykłych tekstowych reklam w wyszukiwarce. Dodanie wykluczającego słowa kluczowego do grupy reklam lub kampanii oznacza, że reklamy na liście produktów nie będą wyświetlane w przypadku zapytań zawierających to hasło.
W ciągu najbliższych kilku dni reklamy u góry wyników wyszukiwania mogą zacząć wyświetlać pierwszą linię tekstu na końcu nagłówka oddzieloną myślnikiem, aby stworzyć dłuższy nagłówek. Aby tak się stało, każda linia tekstu musi wyglądać jak odrębne zdanie z odpowiednią interpunkcją.
Wykluczające słowa kluczowe mogą być przechowywane na listach i stosowane w wielu kampaniach. Dla agencji, które mają podstawową listę wykluczeń, która ma zastosowanie do prawie wszystkich klientów i kampanii, jest to długo wyczekiwana opcja.
Nowa funkcja dostępna dla reklamodawców z USA, która pozwala korzystać z całodobowego zarządzania kontem, jednocześnie pozwalając skupić się na innych ważnych sprawach.
Reguły automatyczne umożliwiają tworzenie reguł automatyzujących zmiany stawek, budżetu i stanu określonej części konta (wybrane słowa kluczowe, grupy reklam, kampanie i reklamy), które są uruchamiane w określonym czasie.
TrueView In-Stream pozwala widzom pominąć reklamę po 5 sekundach, a reklamodawcy płacą, gdy widz obejrzy całą reklamę lub 30 sekund, w zależności od tego, co jest krótsze.
Reklamy mobilne wyświetlają teraz informację o odległości, aby pomóc użytkownikom sprawdzić, jak blisko są firmy.
Po udanym wprowadzeniu na rynek w Stanach Zjednoczonych eksperymenty kampanii AdWords (ACE) zaczynają być wprowadzane na całym świecie. To bezpłatne narzędzie, które ułatwia testowanie i precyzyjny pomiar wpływu zmian słów kluczowych, stawek, grup reklam i miejsc docelowych.
Dla reklamodawców korzystających ze śledzenia konwersji dostępna jest od dziś nowa funkcja o nazwie Ulepszone CPC. Umożliwia ona systemowi AdWords zwiększenie stawki nawet o 30%, jeśli uzna, że szanse na konwersję w tej aukcji są wysokie. Podobnie, jeśli statystyki dla danej aukcji są niskie, może to obniżyć maks. stawkę CPC.
W reklamach w Google będzie widoczna ocena w skali 1-5. Oceny w postaci gwiazdek są pobierane z Wyszukiwarki produktów Google, która agreguje wyniki z różnych witryn z opiniami w sieci. Aby oceny były widoczne, reklamodawca musi mieć łączny wynik większy niż 4 na i więcej niż 30 opinii.
Od dziś dostępny jest nowy typ dopasowania dla reklamodawców z Wielkiej Brytanii i Kanady. Zmodyfikowane dopasowanie przybliżone znajduje się pomiędzy dopasowaniem przybliżonym a dopasowaniem do wyrażenia i jest nowym sposobem na zwiększenie trafności dopasowania przybliżonego, ale nie jest tak ograniczone, jak dopasowanie do wyrażenia.
Trwający od dawna (ponad 5 lat) program Google Advertising Professionals przechodzi metamorfozę w celu podniesienia poprzeczki, z trudniejszymi egzaminami mającymi na celu zdobycie wiedzy o najlepszych praktykach zamiast przypominania sobie faktów nauczonych na pamięć. Egzaminy stają się specyficzne dla różnych obszarów wiedzy o AdWords, takich jak wyszukiwanie, wyświetlanie oraz raportowanie i analiza. Dostępny jest również nowy portal, w którym reklamodawcy mogą znajdować kwalifikujące się agencje, a także odznakę, po kliknięciu której można uzyskać status weryfikacji w czasie rzeczywistym.
Długo oczekiwana możliwość kierowania na urządzenia iPad (lub ich wykluczenia) jest teraz dostępna w ustawieniach kampanii.
Umieszczając mały fragment kodu w swojej witrynie, można tworzyć różne listy osób („odbiorców”), na które można następnie kierować odpowiednie reklamy w całej sieci partnerskiej. Dodatkowo można dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili kanał YouTube reklamodawcy.
Wyszukiwania na początku ścieżki można teraz raportować w AdWords za pomocą nowego raportu o nazwie „Ścieżki wyszukiwania”. Będą one wyszczególniać słowa kluczowe, które były odpowiedzialne za „kliknięcia wspomagane”, a nawet „wyświetlenia wspomagane”, które później skutkowały konwersją. Dzięki tym danym dostępne są również raporty dotyczące długości ścieżki i opóźnienia.
W tym tygodniu zostają dodane rozszerzenia numerów telefonów które umożliwiają wyświetlanie numeru telefonu przy tekście reklamy.
Od teraz, jeśli reklamodawca ma numer telefonu w rozszerzeniu lokalizacji, a reklamy są wyświetlane na telefonach komórkowych wyposażonych w przeglądarki internetowe z pełną funkcjonalnością, numery telefonów będą pojawiać się w reklamach. Można sprawdzić, ile połączeń jest odbieranych, klikając listę filtrów i widoków oraz przeglądając „rodzaj kliknięcia”.
Reklamy z listą produktów współpracują bezpośrednio z danymi z kont reklamodawców w Google Merchant Center i wyświetlają reklamy bez użycia słów kluczowych. Dzięki temu nowemu typowi reklamy możliwe jest tworzenie reklam zawierających obrazy, ceny i nazwę sprzedawcy na tysiącach produktów w bardzo krótkim czasie.
Google ogłasza, że podpisał ostateczną umowę dotyczącą przejęcia AdMob, dostawcy technologii reklam displayowych na telefon komórkowy, za 750 mln USD. Przejęcie ma zwiększyć dotychczasową wiedzę i technologię Google w zakresie reklamy mobilnej, jednocześnie dając reklamodawcom i wydawcom większy wybór w tym rozwijającym się nowym obszarze.
Linki witryny dla reklam to nowa funkcja, której celem jest dostarczanie precyzyjnych linków do odpowiednich części witryny bezpośrednio z reklamy.
Specjalny rodzaj reklamy, która zachęca użytkowników do przeglądania listy sponsorowanych produktów w ustrukturyzowanym formacie.
Na początek Google wyświetla reklamy dla zapytań związanych z rynkiem kredytów hipotecznych, choć planuje rozszerzyć ich zakres. Reklamy są na razie udostępniane w ograniczonym zakresie i tylko niektórzy użytkownicy w niektórych stanach je widzą.
Aby ułatwić i przyspieszyć tłumaczenie, Google dodaje dziś obsługę kampanii AdWords do Google Translator Toolkit, który obejmuje takie narzędzia, jak wyszukiwanie tłumaczeń, słowniki dwujęzyczne i niestandardowe bazy terminologiczne.
Aby przetłumaczyć słowa kluczowe i tekst reklamy, należy przesłać plik AdWords Editor Archive (.AEA) do Narzędzi dla tłumaczy.
Możliwe jest teraz bezpośrednie edytowanie nazw kont, a także możliwość wybierania kont i usuwania jednym kliknięciem bez konieczności zagłębiania się w poszczególne konta.
Wprowadzone zostają konwersje po wyświetleniu, które mierzą liczbę konwersji, które nastąpiły w ciągu 30 dni od wyświetlenia reklamy, ale bez uzyskania jakichkolwiek kliknięć
Karta Możliwości zostanie rozszerzona na konta w Wielkiej Brytanii, Australii i wszystkich kontach anglojęzycznych w ciągu najbliższych kilku dni. Zawiera ona sugestie dotyczące pomysłów na słowa kluczowe i wysokość budżetu. Na karcie te znajdują się teraz również Narzędzia AdWords.
Nowy symulator stawek użyje danych z ostatnich 7 dni, aby pokazać, o ile więcej/mniej wyświetleń i o ile więcej/mniej kosztowałyby kliknięcia przy innym maksymalnym CPC.
Każde zapytanie, które otrzymało kliknięcie i w którym użytkownik nie zablokował swojego odsyłającego adresu URL, będzie wyświetlane w raportach zapytań wyszukiwania.
Od 15 czerwca 2009 r. reklamodawcy w USA pod pewnymi kryteriami będą mogli używać znaków towarowych w swoich reklamach, nawet jeśli nie są ich właścicielami lub mają wyraźną zgodę na ich używanie. Na przykład, jeśli reklamodawca legalnie sprzedaje produkty na swojej stronie internetowej, dozwolone będzie wyświetlanie reklam tych konkretnych produktów, które zawierają nazwę marki.
Wersja beta nowego interfejsu AdWords jest rozszerzana na więcej krajów i języków. Niektóre z najważniejszych cech to:
– nowe wykresy skuteczności na każdej stronie, zakładki dla każdego poziomu struktury kampanii, umożliwiające np. umieszczenie wszystkich grup reklam lub wszystkich słów kluczowych na jednej stronie
– edycja in-line (szybka zmiana maksymalnego CPC, dostosowanie budżetu i inne – teraz można to zrobić bez konieczności ciągłego ładowania nowych stron)
– nowa karta Sieci zawierająca więcej szczegółów na temat miejsc docelowych w sieci partnerskiej
Reklamodawcy mogą przełączać się między starym a nowym interfejsem.
Uruchomiono nową wersję beta, która pozwala reklamodawcom kierować reklamy do użytkowników na podstawie ich zainteresowań.
Rozpoczynają się testy beta rozwijanych jednostek reklamowych Rich Media w sieci partnerskiej Google. Ten format reklamy może zostać rozszerzony, aby podwoić oryginalny rozmiar reklamy, aby dostarczyć odbiorcom więcej informacji o reklamowanym produkcie. Reklamy rozwijane mogą również zawierać przesyłane strumieniowo wideo lub inne treści mające na celu zaangażowanie użytkowników poprzez interaktywne wrażenia.
Reklamy lokalne zyskują dodatkowe linki dające użytkownikom różne opcje, takie jak „Wyznacz trasę”, „Widok ulicy” i „Zapisz w Moich Mapach”.
Dostępna jest teraz nowa opcja na poziomie kampanii, która rozszerza zasięg reklam tekstowych na urządzenia mobilne wyposażone w przeglądarki internetowe z pełną funkcjonalnością, takie jak T-Mobile G1 i iPhone.
Zamiast próbować odkrywać słowa kluczowe poprzez zgadywanie i kojarzenie z innymi słowami kluczowymi, można wpisać adres swojej witryny i pozwolić Google zasugerować słowa kluczowe.
Narzędzie do tworzenia reklam displayowych Google umożliwia reklamodawcom łatwe dostosowywanie obrazów, tekstu, kolorów i tła za pomocą interfejsu internetowego. Obecnie ograniczone do USA i Kanady.
Optymalizator konwersji obniża próg prowadzenia kampanii ze stawkami CPA do 50 konwersji w ciągu 30 dni (z 200, a pierwotnie 300).
Wynik Jakości będzie wkrótce obliczany za każdym razem, gdy zostanie wykonane zapytanie, co zapewni dokładniejsze wyniki. Wynik Jakości w czasie rzeczywistym oznacza, że reklamy nie będą już oznaczane jako „Nieaktywne dla wyszukiwania”, ponieważ ich stan jest stale oceniany. Wynik Jakości reklam obecnie „nieaktywnych dla wyszukiwania” pozostanie niski. Minimalne stawki ofertowe należy zastąpić „stawkami za pierwszą stronę”, co wskazuje na kwotę stawki za dotarcie do pierwszej strony w ostatnich wynikach wyszukiwania.
Optymalizator konwersji nadal umożliwia określanie stawek CPA w sieci wyszukiwania i sieci partnerskiej za pośrednictwem AdWords.
Google Ad Planner (dostępny tylko na zaproszenie) umożliwia reklamodawcom wpisywanie danych demograficznych i witryn powiązanych z określonymi odbiorcami w celu wyświetlenia powiązanych witryn z przydatnymi informacjami o witrynach zarówno w sieci partnerskiej, jak i poza nią.
Optymalizator witryny, narzędzie Google do testowania i optymalizacji treści, wychodzi z wersji beta. Narzędzie jest obecnie dostępne dla wszystkich użytkowników, by mogli przeprowadzać testy na wielu odmianach i poprawiać współczynnik konwersji swojej witryny.
Google ogłasza, że szybkość wczytywania się strony będzie elementem składowym Wyniku Jakości. Tym zachęca reklamodawców, aby zwracali większą uwagę na kwestie szybkości witryny internetowej.
Uruchomiono kierowanie demograficzne w sieci partnerskiej w wersji beta. Można teraz zmienić stawki oraz wstrzymać wyświetlanie reklam dla profili demograficznych w niektórych witrynach, które znają profile swoich odbiorców.
Wprowadzony zostaje moduł AdWords Local PlusBox, który wyświetla więcej informacji geograficznych dla reklamy lokalnej, która pojawia się na najwyższej pozycji nad wynikami wyszukiwania Google. Gdy użytkownicy zobaczą Local PlusBox i kliknie go, reklama rozwija się, zawierając mapę, adres, instrukcje dojazdu i numer telefonu, oprócz nazwy lokalizacji, która pojawia się pod ostatnim wierszem ogłoszenia.
Optymalizatora konwersji można używać w sieci wyszukiwania i sieci partnerskiej, w przeciwieństwie do wersji beta Pay Per Action, która została wprowadzona w marcu. Witryna musi korzystać ze śledzenia konwersji AdWords i należy zgromadzić minimum 300 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni. Reklamodawca ustawia maksymalną stawkę CPA, a AdWords automatycznie dostosowuje stawki za słowa kluczowe, aby spróbować osiągnąć maksymalny poziom CPA (bez gwarancji jego osiągnięcia).
Google Gadget Ads to nietradycyjne jednostki reklamowe z interaktywnymi funkcjami multimedialnymi, które umożliwiają reklamodawcom elastyczne kierowanie do odbiorców za pomocą regularnych aktualizacji w ramach jednostki reklamowej. Samym użytkownikom umożliwiają interakcję z treścią reklamy.
Pierwsze reklamy były półprzezroczystymi banerami, które pojawiały się w dolnych 20% filmów. Nałożone reklamy pojawiały się po około 10-15 sekundach w filmie. Jest to pierwsza odpowiedź Google na pytania o to, w jaki sposób gigant wyszukiwania zarabiałby na swojej witrynie wideo.
Pojawia się narzędzie, za pomocą którego reklamodawcy mogą w szybki i łatwy sposób sprawdzić czy ich reklamy wyświetlają się w konkretnych lokalizacjach bez wpływu na liczbę wyświetleń jakie są generowane przez to narzędzie.
Google przejmuje firmę DoubleClick, która umożliwia efektywne kierowanie reklamy w wyszukiwarce oraz sieci reklamowej przy precyzyjnych metodach kierowania reklam.
Model cenowy jest ograniczony do sieci partnerskiej, a reklamodawcy muszą wybrać działanie, skonfigurować śledzenie konwersji, utworzyć reklamę i ustawić żądaną stawkę CPA. Opcja dostępna tylko w USA.
Wprowadzone zostają kolumny dotyczące Wyniku Jakości. Pojawiają się minimalne stawki dla nowych słów kluczowych, które nie mają historii w ekosystemie AdWords.
Można teraz skorzystać z funkcji dostosowywania kolumn, aby wybrać kolumny, które reklamodawca chce wyświetlić. Należy wybrać nowy link „Dostosuj kolumny” na stronie Podsumowanie kampanii, Szczegóły kampanii i/lub Szczegóły grupy reklam i wskazać, którą kolumnę ukryć. Wybrana kolumna natychmiast przestanie się wyświetlać i pozostanie ukryta, dopóki reklamodawca nie zdecyduje się ją odkryć.
Można teraz wykluczyć nieograniczoną liczbę witryn za pomocą narzędzia Wykluczanie witryn w sieci partnerskiej. Wcześniej istniało ograniczenie tylko do 500 wykluczeń.
Google udostępnia harmonogram reklam, zaawansowaną funkcję zarządzania kampanią, która umożliwia określenie czasu wyświetlania reklam.
Harmonogram wyświetlania reklam pozwala dokładnie określić Google, kiedy reklamodawca chce wyświetlać reklamy. Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą automatycznie modyfikować swoje stawki w oparciu o pory dnia i cykle dnia tygodnia w skuteczności kampanii.
W panelu AdWords pojawiają się reklamy typu click-to-play. Po załadowaniu strony widoczny będzie tylko statyczny obraz; film nie rozpocznie się, dopóki użytkownik go nie zainicjuje. Będzie mógł przesunąć wideo do przodu, wstrzymać, dostosować głośność lub przejść do witryny reklamodawcy.
Początki reklam lokalnych. Można je utworzyć w istniejących grupach reklam i są one powiązane z wykazami firm w lokalnym centrum biznesowym.
Pojawia się możliwość wybrania jednej z istniejących kampanii z nowego rozwijanego menu, aby utworzyć zupełnie nową kampanię ze wstępnie skonfigurowanymi zaawansowanymi ustawieniami istniejącej kampanii.
Integracja danych z comscore z witrynami w sieci partnerskiej w USA. Można teraz wybrać 22 różne dane demograficzne, aby dostosować witryny, w których reklamodawca chce wyświetlać reklamy. Dane demograficzne obejmują wiek, płeć, pochodzenie etniczne i dochód gospodarstwa domowego.
Pojawia się aplikacja komputerowa, która umożliwia pobieranie kont AdWords i pracę nad nimi w trybie offline. Póki co w zamkniętej wersji beta.
Możliwość stosowania oddzielnych stawek dla sieci wyszukiwania i sieci partnerskiej.
W interfejsie AdWords dostępna jest zakładka „Analiza”, dzięki czemu nie trzeba opuszczać AdWords, aby przeglądać raporty analityczne.
Wszystkie logowania za pomocą konta AdWords będą musiały odbywać się za pośrednictwem konta Google.
Pojawia się możliwość kierowania reklam na konkretne sekcje witryny w sieci partnerskiej.
Strona Narzędzia AdWords zawiera teraz link do narzędzia Moja historia zmian, które pozwala sprawdzić, co się zmieniło, kiedy i przez kogo.
Zostaje wprowadzony Wynik Jakości jako wyznacznik minimalnych stawek. Jeśli maksymalne CPC przekroczy ten poziom, słowo kluczowe stanie się aktywne. Znikają stare stany słów kluczowych: „normalny”, „w okresie próbnym”, „oczekujące” i „wyłączone”.
Można teraz utworzyć hierarchiczny system AdWords, łączący ze sobą wiele kont MCK.
Narzędzie pozwala szybko lokalizować i edytować reklamy w wielu kampaniach. Można je znaleźć w sekcji „Narzędzia” na koncie AdWords.
Kredyty promocyjne AdWords są przyznawane specjalistom w ramach programu Google Advertising Professionals we Francji, Włoszech, Niemczech, Hiszpanii, Holandii i Wielkiej Brytanii. Jednocześnie zyskują oni możliwość to przystąpienia do egzaminów w jednym z 6 języków.
Reklamodawcy mogą tworzyć zupełnie konta bezpośrednio z konta zbiorczego zwanego Moim Centrum Klienta.
Słowa kluczowe przestają być jedynym sposobem kierowania w sieci partnerskiej. Kierowanie na witryny pozwala teraz reklamodawcy wybrać określone witryny, w których mają się pojawiać jego reklamy.
Google uruchamia interfejs API AdWords, bezpłatną funkcję Google AdWords w wersji beta, która umożliwia programistom tworzenie programów komputerowych współpracujących bezpośrednio z systemem AdWords. Interfejs API AdWords jest przeznaczony dla programistów reprezentujących reklamodawców doświadczonych technologicznie oraz z ekosystemu stron trzecich.
Zasady AdWords zostają zaktualizowane, aby wyświetlać tylko jedną reklamę podmiotom stowarzyszonym i firmom macierzystym korzystającym z tego samego wyświetlanego adresu URL na zapytanie. Tym samym rozwiązany zostaje problem z kilkoma reklamy na stronie wyników wyszukiwania, które prowadziły do tej samej witryny.
Nowa opcja samoobsługi w programie Google AdSense, który umożliwia wydawcom witryn wyświetlanie reklam precyzyjnie dopasowanych do treści ich poszczególnych stron internetowych. Dzięki Google AdSense wydawcy wyświetlają w swoich witrynach reklamy tekstowe Google AdWords, a Google płaci im za kliknięcia tych reklam. W tym czasie liczba reklamodawców wynosi około 100.000.
Reklamodawcy płacą kwoty za faktyczne kliknięcia w reklamę, w ramach AdWords Select (TM), zaktualizowanej wersji samoobsługowego systemu reklamowego AdWords z wieloma nowymi ulepszeniami. Reklamy Google Premium będą nadal wyceniane na podstawie CPM (kosztu tysiąca wyświetleń).
Google uruchamia swój „samoobsługowy program reklamowy”, początkowo w wersji beta obejmującej około 350 firm. Wśród głównych funkcjonalności wymienione zostają: natychmiastowa widoczność reklam, narzędzie podglądu reklam, nieograniczona liczba reklam do utworzenia, zaawansowane kierowanie po słowach kluczowych, raportowanie online, informacje zwrotne w czasie rzeczywistym o skuteczności reklam. Reklamy wyświetlają się tylko po prawej stronie i płatność zaczyna się od 10USD za 1000 wyświetleń (model CPM) za najniższe pozycje, 12USD za pozycje pośrodku oraz 15USD za pozycje topowe.