KonwersjeRemarketingAutomatycznie tworzone listy remarketingowe w oparciu o konwersje

11 grudnia 20244

Remarketing to jedna z najskuteczniejszych strategii reklamowych, pozwalająca ponownie zaangażować osoby, które wcześniej wykazały zainteresowanie Twoją ofertą. Dzięki automatycznie tworzonym listom remarketingowym opartym na konwersjach, Google Ads daje możliwość precyzyjniejszego targetowania użytkowników, którzy wykonali konkretne działania, takie jak zakupy, zapis na newsletter czy pobranie aplikacji. W poniższym wpisie pokażę Ci jak włączyć automatyczne tworzenie list remarketingowych w oparciu o konwersje.

Automatycznie tworzone listy remarketingowe w oparciu o konwersje

Automatycznie tworzone listy remarketingowe oparte na konwersjach oferują wiele zalet, które mogą znacząco poprawić efektywność kampanii reklamowych:

1. Precyzyjne targetowanie
Listy remarketingowe oparte na konwersjach umożliwiają dotarcie do użytkowników, którzy już wykonali konkretne działania, takie jak zakup, rejestracja czy dodanie produktu do koszyka. Dzięki temu skupiasz się na najbardziej wartościowych odbiorcach.

2. Automatyzacja i oszczędność czasu
Google Ads automatycznie tworzy i aktualizuje listy na podstawie danych o konwersjach, eliminując konieczność ręcznego zarządzania listami i pozwalając skupić się na optymalizacji strategii.

3. Lepsza personalizacja reklam
Możesz dostosować komunikaty reklamowe do potrzeb i etapów zaangażowania użytkowników, np. proponując rabat dla klientów, którzy porzucili koszyk, lub ofertę premium dla stałych klientów.

4. Zwiększenie współczynnika konwersji
Kierując reklamy do osób, które już są zaangażowane w interakcję z Twoją marką, zwiększasz prawdopodobieństwo ponownej konwersji i minimalizujesz straty budżetowe.

5. Optymalizacja kosztów
Dzięki skupieniu się na użytkownikach o wysokim potencjale konwersji, minimalizujesz koszty kliknięć i zwiększasz ROI (zwrot z inwestycji).

Jak włączyć automatyczne tworzenie list remarketingowych? Przejdź do ustawień konta Google Ads i w sekcji Customer Match zaznacz opcję „Turn on conversion-based customer lists”.

Automatycznie tworzone listy remarketingowe w oparciu o konwersje

Gdy to zrobisz system utworzy nowe listy remarketingowe w oparciu o kategorie konwersji na koncie Google Ads:

Automatycznie tworzone listy remarketingowe w oparciu o konwersje

List remarketingowych niestety nie można edytować, a okres członkostwa wynosi 540 dni. Warto mieć to na uwadze.

Teraz pozostaje czekać, aż listy remarketingowe się zapełnią i możesz je wykorzystać do swoich działań reklamowych.

 

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

4 komentarze

  • Maciej

    18 grudnia 2024 at 10:09

    Hey. Z innej beczki, bo widzę na screenie – Smart Bidding masz nasze włączone przy kampaniach, dlaczego?

    Reply

    • Marcin Wsół

      18 grudnia 2024 at 10:21

      więcej sygnałów dla systemu, żeby znalazł podobnych odbiorców :)

      Reply

  • Kamil

    18 grudnia 2024 at 15:19

    Czy te listy Ci się wypełniają? U mnie na każdym koncie generują się nazwy ale są cały czas puste od dłuższego już czasu

    Reply

    • Marcin Wsół

      19 grudnia 2024 at 11:19

      mam komunikat, że nadal się zapełniają, myślę że to potrwa kilka tygodni

      Reply

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds