Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (28.11.2024 – 11.12.2024).
✔️ Aktualizacja zasad: inny język w pliku danych i na stronie internetowej (11.12.2024)
Co się zmienia?
W grudniu 2024 r. Google złagodzi zasady dotyczące obsługiwanych języków, aby zezwalać na pewne różnice między językiem pliku danych o produktach a językiem witryny.
Informacje o produkcie, w tym tytuł, opis i informacje o wersji, które są w innym języku niż język docelowy pliku danych, będą dozwolone, o ile większość danych produktów będzie w tym samym języku co język pliku danych.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14965622
✔️ Conversational Analytics – połączenie Looker Studio i Gemini AI (11.12.2024)
Co nowego?
Conversational Analytics to narzędzie do wyszukiwania danych oparte na sztucznej inteligencji, które pozwala użytkownikom pisać pytania w języku naturalnym, umożliwiając użytkownikom bez doświadczenia w zakresie Business Intelligence czerpanie wartości z danych reklamodawcy.
Od teraz Looker Studio zyskuje powyższą funkcję i umożliwia odpytywanie systemu o statystyki.
✔️ Video – nowa grupa komponentów (10.12.2024)
Co nowego?
W komponentach pojawiła się nowa grupa – materiały video.
✔️ Przycisk UTWÓRZ z nowymi funkcjami (10.12.2024)
Co nowego?
Przycisk UTWÓRZ posiada teraz nowe funkcje. Pozwala na szybkie utworzenie nowej kampanii, grupy reklam, działania powodującego konwersję, wyszukiwanego słowa kluczowego lub komponentu.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Nowy wygląd interfejsu weryfikacji reklamodawcy (09.12.2024)
Co nowego?
Google testuje nowy wygląd interfejsu weryfikacji reklamodawcy.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7271828142812516353
✔️ Dodatkowy tekst przy wyświetlanym adresie URL (08.12.2024)
Co nowego?
Google testuje dodatkowy tekst, który pojawia się obok wyświetlanego adresu URL.
✔️ Product Studio dostępne w 15 nowych krajach (06.12.2024)
Co nowego?
Product Studio, pakiet narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, zaprojektowanych, aby pomóc firmom tworzyć i ulepszać obrazy produktów, jest teraz dostępny w 15 nowych krajach, w tym w Czechach, Danii, Finlandii, Grecji, na Węgrzech, w Irlandii, Meksyku, Nowej Zelandii, Norwegii, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Szwecji, Turcji i na Ukrainie.
To rozszerzenie zwiększa łączną liczbę krajów, w których Product Studio jest dostępne, do 30, rozwijając jego dotychczasową obecność w Australii, Austrii, Belgii, Brazylii, Kanadzie, Niemczech, Indiach, Włoszech, Japonii, Holandii, Polsce, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.
Co więcej?
Google planuje wprowadzić Product Studio do kolejnych krajów w nadchodzących miesiącach.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/15717899
✔️ Aktualizacja zasad dotyczących reklam spersonalizowanych (06.12.2024)
Co się zmienia?
Google zaktualizował zasady dotyczące reklam spersonalizowanych w Google Ads, aby poprawić organizację, przejrzystość i czytelność.
Ta aktualizacja, która zostanie opublikowana 6 grudnia 2024 r., ma charakter wyłącznie administracyjny i nie zmienia istoty ani egzekwowania zasad dotyczących reklam spersonalizowanych.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15662302
✔️ Nowy proces konfigurowania konwersji (05.12.2024)
Co nowego?
Google udostępnił nowy (uproszczony?) proces konfigurowania konwersji.
⇒ Źródło: https://www.facebook.com/groups/wsparcie.google.ads/posts/27636147722667089
✔️ Nowa polityka dotycząca reklam randkowych i towarzyskich oraz program certyfikacji reklamodawców (04.12.2024)
Co się zmienia?
Google wprowadzi nową politykę dotyczącą reklam randkowych i towarzyskich. Reklamodawcy będą musieli uzyskać certyfikat Google, zanim będą mogli reklamować reklamy związane z randkami i/lub towarzystwem za pośrednictwem Google Ads. Zaktualizowana zostanie również polityka dotycząca nieodpowiednich treści i polityka dotycząca treści seksualnych, aby przenieść wymagania dotyczące reklam randkowych i towarzyskich do nowej polityki.
Kiedy?
W marcu 2025 r.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15327789
✔️ Dodatkowy tekst w reklamie (02.12.2024)
Co nowego?
Google testuje wyświetlanie dodatkowego tekstu reklamy (bezpośrednio pod nagłówkiem).
✔️ Ikona skuteczności reklam w podsumowaniu grupy plików (01.12.2024)
Co nowego?
W podsumowaniu grupy plików w kampaniach Performance Max pojawia się teraz ikonka obrazująca skuteczność reklamy.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Kluczowe aktualizacje zasad kampanii Demand Gen (29.11.2024)
Co się zmienia?
Google wprowadziło aktualizacje dla Demand Gen.
1. Uproszczenie zasad:
– zasady kampanii Demand Gen są wycofywane i integrowane ze zunifikowanymi wymogami reklamowymi dla YouTube, kanału Discover i Gmaila
– pojedynczy, jasny zestaw standardów zastąpi obecne wytyczne dotyczące Demand Gen
2. Zunifikowane standardy reklam:
– wszystkie zasoby graficzne, tekstowe i wideo muszą być zgodne z zasadami jakości reklam YouTube i standardami redakcyjnymi Google Ads
– bardziej rygorystyczne egzekwowanie przejrzystości, pisowni, gramatyki i jakości wizualnej
3. Zabronione treści:
– zakazy przesadnych twierdzeń, brutalnych lub niepokojących obrazów, nadmiernie seksualnych treści i wprowadzającej w błąd interaktywności
– ograniczenia dotyczące reklam podkreślających cechy osobiste lub promujących drażliwe lub inwazyjne tematy
4. Automatyczne recenzje:
– ulepszone automatyczne kontrole jakości reklam; odrzucenia mogą prowadzić do tymczasowego lub trwałego zawieszenia, jeśli naruszenia będą się powtarzać
5. Uproszczona zgodność:
– centralne zasady usprawniają przestrzeganie i zmniejszają zamieszanie
– zasoby, w tym wytyczne dotyczące reklam w YouTube i wsparcie Google Ads, pomogą reklamodawcom w okresie przejściowym
Kiedy?
Od stycznia 2025.
✔️ Nowy przycisk „Więcej sponsorowanych wyników” w Google Ads (29.11.2024)
Co nowego?
Google testuje wyświetlanie przycisku w wyszukiwarce Google, aby załadować więcej reklam. Na przycisku jest napisane „Więcej sponsorowanych wyników”, a po kliknięciu może załadować więcej reklam, jeśli Google ma ich więcej do wyświetlenia.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-more-sponsored-results-button-38498.html
2 komentarze
Rafał Nowak
16 grudnia 2024 at 22:06
Czy keyword planner ma obecnie jakieś problemy ze sprawdzeniem wyszukiwań fraz np. nic sie nie wyświetla dla frazy „neurolog warszawa”.
Marcin Wsół
17 grudnia 2024 at 06:05
niestety nie wiem, lepiej napisać do supportu w tej sprawie
możliwe, że mają jakiś problem z tym narzędziem