Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (28.11.2024 – 11.12.2024)

11 grudnia 20242

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (28.11.2024 – 11.12.2024).

Nowości i zmiany w Google Ads (28.11.2024 – 11.12.2024)

✔️ Aktualizacja zasad: inny język w pliku danych i na stronie internetowej (11.12.2024)

Co się zmienia?

W grudniu 2024 r. Google złagodzi zasady dotyczące obsługiwanych języków, aby zezwalać na pewne różnice między językiem pliku danych o produktach a językiem witryny.

Informacje o produkcie, w tym tytuł, opis i informacje o wersji, które są w innym języku niż język docelowy pliku danych, będą dozwolone, o ile większość danych produktów będzie w tym samym języku co język pliku danych.

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14965622

✔️ Conversational Analytics – połączenie Looker Studio i Gemini AI (11.12.2024)

Co nowego?

Conversational Analytics to narzędzie do wyszukiwania danych oparte na sztucznej inteligencji, które pozwala użytkownikom pisać pytania w języku naturalnym, umożliwiając użytkownikom bez doświadczenia w zakresie Business Intelligence czerpanie wartości z danych reklamodawcy.

Od teraz Looker Studio zyskuje powyższą funkcję i umożliwia odpytywanie systemu o statystyki.

Conversational Analytics - połączenie Looker Studio i Gemini AI

⇒ Źródło: https://cloud.google.com/looker-studio/docs/release-notes?hl=en&ref_topic=6267740&visit_id=638694871483077221-3096673903&rd=1#December_05_2024

✔️ Video – nowa grupa komponentów (10.12.2024)

Co nowego?

W komponentach pojawiła się nowa grupa – materiały video.

Video - nowa grupa komponentów

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7272281317357109248/?origin=SHARED_BY_YOUR_NETWORK

✔️ Przycisk UTWÓRZ z nowymi funkcjami (10.12.2024)

Co nowego?

Przycisk UTWÓRZ posiada teraz nowe funkcje. Pozwala na szybkie utworzenie nowej kampanii, grupy reklam, działania powodującego konwersję, wyszukiwanego słowa kluczowego lub komponentu.

Przycisk UTWÓRZ z nowymi funkcjami

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Nowy wygląd interfejsu weryfikacji reklamodawcy (09.12.2024)

Co nowego?

Google testuje nowy wygląd interfejsu weryfikacji reklamodawcy.

Nowy wygląd interfejsu weryfikacji reklamodawcy

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7271828142812516353

✔️ Dodatkowy tekst przy wyświetlanym adresie URL (08.12.2024)

Co nowego?

Google testuje dodatkowy tekst, który pojawia się obok wyświetlanego adresu URL.

Dodatkowy tekst przy wyświetlanym adresie URL

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_ppc-sea-ads-activity-7271456506439426048-lic2

✔️ Product Studio dostępne w 15 nowych krajach (06.12.2024)

Co nowego?

Product Studio, pakiet narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, zaprojektowanych, aby pomóc firmom tworzyć i ulepszać obrazy produktów, jest teraz dostępny w 15 nowych krajach, w tym w Czechach, Danii, Finlandii, Grecji, na Węgrzech, w Irlandii, Meksyku, Nowej Zelandii, Norwegii, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Szwecji, Turcji i na Ukrainie.

To rozszerzenie zwiększa łączną liczbę krajów, w których Product Studio jest dostępne, do 30, rozwijając jego dotychczasową obecność w Australii, Austrii, Belgii, Brazylii, Kanadzie, Niemczech, Indiach, Włoszech, Japonii, Holandii, Polsce, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

Co więcej?

Google planuje wprowadzić Product Studio do kolejnych krajów w nadchodzących miesiącach.

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/15717899

✔️ Aktualizacja zasad dotyczących reklam spersonalizowanych (06.12.2024)

Co się zmienia?

Google zaktualizował zasady dotyczące reklam spersonalizowanych w Google Ads, aby poprawić organizację, przejrzystość i czytelność.

Ta aktualizacja, która zostanie opublikowana 6 grudnia 2024 r., ma charakter wyłącznie administracyjny i nie zmienia istoty ani egzekwowania zasad dotyczących reklam spersonalizowanych.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15662302

✔️ Nowy proces konfigurowania konwersji (05.12.2024)

Co nowego?

Google udostępnił nowy (uproszczony?) proces konfigurowania konwersji.

Nowy proces konfigurowania konwersji

⇒ Źródło: https://www.facebook.com/groups/wsparcie.google.ads/posts/27636147722667089

✔️ Nowa polityka dotycząca reklam randkowych i towarzyskich oraz program certyfikacji reklamodawców (04.12.2024)

Co się zmienia?

Google wprowadzi nową politykę dotyczącą reklam randkowych i towarzyskich. Reklamodawcy będą musieli uzyskać certyfikat Google, zanim będą mogli reklamować reklamy związane z randkami i/lub towarzystwem za pośrednictwem Google Ads. Zaktualizowana zostanie również polityka dotycząca nieodpowiednich treści i polityka dotycząca treści seksualnych, aby przenieść wymagania dotyczące reklam randkowych i towarzyskich do nowej polityki.

Kiedy?

W marcu 2025 r.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15327789

✔️ Dodatkowy tekst w reklamie (02.12.2024)

Co nowego?

Google testuje wyświetlanie dodatkowego tekstu reklamy (bezpośrednio pod nagłówkiem).

Dodatkowy tekst w reklamie

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_ppc-sea-ads-activity-7269017935413706754-U–1

✔️ Ikona skuteczności reklam w podsumowaniu grupy plików (01.12.2024)

Co nowego?

W podsumowaniu grupy plików w kampaniach Performance Max pojawia się teraz ikonka obrazująca skuteczność reklamy.

Ikona skuteczności reklam w podsumowaniu grupy plików

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Kluczowe aktualizacje zasad kampanii Demand Gen (29.11.2024)

Co się zmienia?

Google wprowadziło aktualizacje dla Demand Gen.

1. Uproszczenie zasad:

– zasady kampanii Demand Gen są wycofywane i integrowane ze zunifikowanymi wymogami reklamowymi dla YouTube, kanału Discover i Gmaila

– pojedynczy, jasny zestaw standardów zastąpi obecne wytyczne dotyczące Demand Gen

2. Zunifikowane standardy reklam:

– wszystkie zasoby graficzne, tekstowe i wideo muszą być zgodne z zasadami jakości reklam YouTube i standardami redakcyjnymi Google Ads

– bardziej rygorystyczne egzekwowanie przejrzystości, pisowni, gramatyki i jakości wizualnej

3. Zabronione treści:

– zakazy przesadnych twierdzeń, brutalnych lub niepokojących obrazów, nadmiernie seksualnych treści i wprowadzającej w błąd interaktywności

– ograniczenia dotyczące reklam podkreślających cechy osobiste lub promujących drażliwe lub inwazyjne tematy

4. Automatyczne recenzje:

– ulepszone automatyczne kontrole jakości reklam; odrzucenia mogą prowadzić do tymczasowego lub trwałego zawieszenia, jeśli naruszenia będą się powtarzać

5. Uproszczona zgodność:

– centralne zasady usprawniają przestrzeganie i zmniejszają zamieszanie

– zasoby, w tym wytyczne dotyczące reklam w YouTube i wsparcie Google Ads, pomogą reklamodawcom w okresie przejściowym

Kiedy?

Od stycznia 2025.

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_ppc-sea-ads-activity-7268141646435778561-9ELC

✔️ Nowy przycisk „Więcej sponsorowanych wyników” w Google Ads (29.11.2024)

Co nowego?

Google testuje wyświetlanie przycisku w wyszukiwarce Google, aby załadować więcej reklam. Na przycisku jest napisane „Więcej sponsorowanych wyników”, a po kliknięciu może załadować więcej reklam, jeśli Google ma ich więcej do wyświetlenia.

Nowy przycisk "Więcej sponsorowanych wyników" w Google Ads

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-more-sponsored-results-button-38498.html

2 komentarze

  • Rafał Nowak

    16 grudnia 2024 at 22:06

    Czy keyword planner ma obecnie jakieś problemy ze sprawdzeniem wyszukiwań fraz np. nic sie nie wyświetla dla frazy „neurolog warszawa”.

    Reply

    • Marcin Wsół

      17 grudnia 2024 at 06:05

      niestety nie wiem, lepiej napisać do supportu w tej sprawie
      możliwe, że mają jakiś problem z tym narzędziem

      Reply

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds