Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (12.12.2024 – 25.12.2024).
✔️ Słowniczek Google Merchant Center (24.12.2024)
Co nowego?
Google udostępnił słowniczek Google Merchant Center. Znajdują się tam najważniejsze terminy dotyczące Merchant Center i linki do powiązanych artykułów zawierających więcej informacji.
Słowniczek pomoże zrozumieć terminy, zoptymalizować kampanie i poprawić wrażenia z korzystania z Merchant Center.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/table/15620279
✔️ Nowe dane konwersji na poziomie zasobów Google Ads w Performance Max (24.12.2024)
Co nowego?
Google wprowadza nowe dane konwersji na poziomie zasobów w raportach i kampaniach Performance Max. Można użyć kolumn konwersji i wartości konwersji, aby uzyskać przegląd skuteczności zasobów.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-asset-level-conversion-data-pmax-38614.html
✔️ Reklamy w wyszukiwarce bez opisów reklam (23.12.2024)
Co nowego?
Google testuje wyświetlanie reklam w wyszukiwarce w wynikach wyszukiwania Google bez tekstu opisu reklamy dodanego do reklam.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-search-ads-without-ad-descriptions-38619.html
✔️ Aktualizacja zasad dotyczących nadużywania sieci reklamowej (23.12.2024)
Co się zmienia?
W grudniu 2024 r. Google zaktualizuje zasady dotyczące nadużywania sieci reklamowej, aby uwzględnić wyjaśnienie działań egzekucyjnych w odniesieniu do reklam, które mogą naruszać zasady dotyczące spamu w wyszukiwarce Google w następujący sposób:
Co więcej?
Reklamodawcy nie powinni naruszać zasad dotyczących spamu w wyszukiwarce Google. W szczególności reklamy, które kierują do miejsc docelowych usuniętych z wyszukiwarki Google w wyniku działań ręcznych, zostaną odrzucone. Właściciele witryn są powiadamiani za pośrednictwem Google Search Console o działaniach ręcznych.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15756612
✔️ Zezwolenie na reklamy produktowe w wyszukiwaniach, które wspominają wykluczone marki (23.12.2024)
Co nowego?
Google Ads dodał nowe zmiany kontroli marki dla kampanii Performance Max, które umożliwia nadpisanie wykluczenia dla reklam produktowych. Pole wyboru znajduje się w sekcji wykluczeń marek i brzmi: „Zezwalaj na reklamy produktowe w wyszukiwaniach, które wspominają wykluczone marki”.
Jest to przydatne, gdy reklamodawca wyklucza marki, aby jego reklamy nie wyświetlały się w wyszukiwaniach, które wspominają te marki, ale chce zezwolić na nie w przypadku reklam produktowych.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-pmax-shopping-ads-override-38612.html
✔️ Ad Inspector – narzędzie do debugowania swoich aplikacji mobilnych (20.12.2024)
Co nowego?
Ad inspector to nakładka w aplikacji, która umożliwia autoryzowanym urządzeniom przeprowadzanie analizy w czasie rzeczywistym żądań reklam testowych Google Mobile Ads SDK bezpośrednio w aplikacji mobilnej. Jest ona dołączona do Google Mobile Ads SDK i można ją włączyć bez konieczności kodowania.
Co więcej?
Ad inspector umożliwia dokładne przetestowanie wszystkich źródeł reklam przed udostępnieniem tych zmian użytkownikom, dzięki czemu można sprawdzić, czy wszystko działa prawidłowo.
⇒ Źródło: https://ads-developers.googleblog.com/2024/12/use-ad-inspector-to-debug-your-mobile.html
✔️ Aktualizacja zasad dotyczących opieki zdrowotnej i leków (20.12.2024)
Co się zmienia?
Google zaktualizował i zreorganizował zasady dotyczące opieki zdrowotnej i leków w Google Ads w celu zwiększenia przejrzystości i czytelności. Ta aktualizacja, obowiązująca od grudnia 2024 r., ma na celu zapewnienie reklamodawcom jaśniejszych informacji, w tym poprzez wyjaśnienie zakresu zasad i dodanie nowych przykładów.
Nie ma żadnych zmian w egzekwowaniu zasad dotyczących opieki zdrowotnej i leków, w tym w tym, które naruszenia tych zasad są uważane za rażące.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15706106
✔️ Aktualizacje zasad dotyczących produktów i usług finansowych (20.12.2024)
Co się zmienia?
W styczniu 2025 r. Google zaktualizuje zasady dotyczące kryptowalut i powiązanych produktów, aby wyjaśnić zakres i wymagania dotyczące reklamowania działalności i usług związanych z kryptowalutami.
Od 15 stycznia 2025 r. reklamodawcy oferujący giełdy kryptowalut kierowane na Wielką Brytanię mogą reklamować te produkty i usługi, jeśli spełniają następujące wymagania i są certyfikowane przez Google.
1. Wielka Brytania (giełdy kryptowalut i portfele oprogramowania)
Google zezwala na reklamy promujące giełdy kryptowalut i portfele kryptowalut kierowane na Wielką Brytanię, pod warunkiem że reklamodawca jest zarejestrowany w Financial Conduct Authority (FCA). Należy również przestrzegać wszelkich innych lokalnych wymogów prawnych.
2. Wielka Brytania (portfele sprzętowe)
Google zezwala na reklamy promujące portfele sprzętowe, które są przeznaczone do przechowywania kluczy prywatnych kryptowalut, NFT lub innych aktywów opartych na kryptowalutach, ale nie oferują dodatkowych usług, takich jak kupowanie, sprzedawanie, wymiana lub handel aktywami. Należy również przestrzegać wszelkich innych lokalnych wymogów prawnych.
Reklamodawcy muszą również posiadać certyfikat Google.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15709802
✔️ Metody płatności w Google Merchant Center (19.12.2024)
Co nowego?
Google Merchant Center pozwala teraz sprzedawcom określić, jakie metody płatności i opcje oferują klientom. Google dotychczas obsługiwałoby to w sposób zautomatyzowany, ale teraz Google pozwala zastąpić te opcje płatności.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-merchant-center-select-your-payment-methods-38579.html
✔️ Nowa promocja Google Merchant Center na pierwsze zamówienie (18.12.2024)
Co nowego?
Google w Merchant Center dodał nowe pole w sekcji „Warunki promocji” na „pierwsze zamówienie” ze zniżką. Dotyczy to reklam produktowych skonfigurowanych w Merchant Center.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-merchant-center-first-order-promotion-38578.html
✔️ Search Max – kierowanie bez słów kluczowych (18.12.2024)
Co nowego?
Google testuje typ funkcji o nazwie Search Max, ten typ wyszukiwania rozszerza zasięg kampanii wyszukiwania, wykorzystując sztuczną inteligencję i technologie bez słów kluczowych.
Funkcje
– generuje niestandardowe nagłówki reklam i dostosowuje strony docelowe do zapytań użytkowników, aby poprawić wrażenia użytkownika
– zwiększa trafność i zasięg reklam, optymalizując słowa kluczowe, materiały reklamowe i adresy URL
Dopasowywanie terminów wyszukiwania
– wykorzystuje słowa kluczowe w szerokim dopasowaniu, dynamiczne reklamy w wyszukiwarce i kierowanie oparte na zasobach
– można przełączać na poziomie kampanii lub grupy reklam w celu dostosowania
Optymalizacja tekstu i adresu URL
– sztuczna inteligencja ulepsza tekst reklamy i dynamicznie zastępuje końcowe adresy URL bardziej trafnymi stronami docelowymi
Zalety Search Max
– łączy zaawansowane funkcje kampanii wyszukiwania, takie jak szerokie dopasowanie i dynamiczne reklamy w wyszukiwarce
– zapewnia praktyczne informacje o wydajności dzięki szczegółowym raportom, w tym przyrostowym dopasowaniom słów kluczowych i metrykom wydajności reklam
– oferuje lepszą wydajność, większą kontrolę i zwiększoną przejrzystość w zarządzaniu kampanią
Zalecane użycie
– testowanie różnych konfiguracji (samo dopasowanie terminu wyszukiwania, samo optymalizacja tekstu i adresu URL lub obie w połączeniu), aby ocenić wpływ na wydajność
– sugerowana implementacja obejmuje włączenie obu ustawień z badaniem wzrostu konwersji w celu pomiaru skuteczności
Wskazówki dotyczące implementacji
– znajduje się w ustawieniach kampanii dla kampanii korzystających z funkcji Smart Bidding
– zapewnia opcje wykluczania określonych adresów URL z użycia w Search Max
Raportowanie
– obejmuje raporty słów kluczowych i terminów wyszukiwania w celu pomiaru przyrostowej wydajności i dostarczania praktycznych spostrzeżeń
✔️ Nowy proces zakładania konta Google Ads (17.12.2024)
Co nowego?
Google wprowadził nowy sposób tworzenia nowego konta Google Ads z poziomu Mojego Centrum Klienta (MCK). System wymusza teraz stworzenie kampanii i połączenie innych kont. Da się to ominąć, ale nie jest to intuicyjne.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Nowe statystyki – Search Interest i Product Category Insights (14.12.2024)
Co nowego?
Google wprowadził dwie funkcje na karcie Produkty interfejsu reklamy: Search Interest i Product Category Insights.
Funkcja Search Interest jest dostępna dla każdej kategorii produktów i wskazuje, jak popularna jest kategoria w określonym okresie. Wynik mieści się w zakresie od 0 do 100 (100 dla okresu, w którym popularność była maksymalna).
Dostęp do tych informacji można uzyskać, klikając nazwę określonej kategorii na karcie Kategorie produktów.
Product Category Insights – statystyki są automatycznie identyfikowane przez Google i wyświetlane bezpośrednio na karcie Produkty. Kliknięcie przycisku Wyświetl szczegóły zapewnia więcej informacji, w tym szczegółowy wykres.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7273348761379131395
✔️ Generowanie raportów z AI w Google Ads (14.12.2024)
Co nowego?
Na kolejnych kontach Google Ads pojawia się możliwość tworzenia raportów w oparciu o AI. Wystarczy wpisać jaki raport potrzebuje reklamodawca, a system spróbuje sam go przygotować.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Wykluczenia w Performance Max w 2025 roku (13.12.2024)
Co nowego?
Google potwierdził, że wykluczające słowa kluczowe na poziomie kampanii są teraz w wersji beta dla kampanii Performance Max w Google Ads. W 2025 r. zostanie to rozszerzone na więcej kont.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-campaign-level-negative-keywords-performance-max-38571.html
2 komentarze
Adrian Andrzejczyk
3 stycznia 2025 at 07:38
Solidne podsumowanie miesiąca!
Marcin Wsół
3 stycznia 2025 at 08:57
dzięki :)