Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (14.11.2024 – 27.11.2024)

27 listopada 20240

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (14.11.2024 – 27.11.2024).

Nowości i zmiany w Google Ads (14.11.2024 – 27.11.2024)

✔️ Złote przyciski rozszerzenia połączeń (27.11.2024)

Co nowego?
Google testuje złote przyciski rozszerzenia połączeń.

Złote przyciski rozszerzenia połączeń

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_leonard-raleigh-barry-schwartz-discovered-activity-7267548983697313793-4hiL/

✔️ Powiadomienie o budżetach kampanii poniżej średniej (24.11.2024)

Co nowego?

Google wprowadza powiadomienia podczas konfigurowania budżetu kampanii, który był niższy od zwykłej kwoty.

Powiadomienie o budżetach kampanii poniżej średniej

⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-11/notification-for-below-average-campaign-budgets

✔️ Podgląd i diagnostyka reklam na karcie reklam RSA (24.11.2024)

Co nowego?

Informacje dotyczące diagnostyki podglądu reklamy są teraz dostępne w karcie reklam dla elastycznych reklam w wyszukiwarce (RSA).

Podgląd i diagnostyka reklam na karcie reklam RSA

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_ppc-sea-ads-activity-7266144726246899712-EW_E

✔️ Nowe rekomendacje Merchant Center w GA4 (22.11.2024)

Co nowego?

Google pozwala teraz identyfikować i naprawiać odrzucenia produktów z Google Merchant Center, zapewniając, że produkty reklamodawcy będą mogły pojawiać się w wynikach Google Shopping i reklamach produktowych.

Nowe rekomendacje, które znajdują w Google Analytics na stronie głównej, w centrum informacji, w migawce raportów i w raporcie Przegląd pozyskiwania, ostrzegają o problemach uniemożliwiających zatwierdzenie produktów w Google Merchant Center.

Nowe rekomendacje Merchant Center w GA4

⇒ Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/9164320?hl=en#112624

✔️ Aktualizacja zasad dotyczących wprowadzania użytkowników w błąd: projekty reklam wprowadzające w błąd (22.11.2024)

Co się zmienia?

23 stycznia 2025 r. zasady dotyczące błędnego przedstawienia – projekty reklam wprowadzające w błąd zostaną zaktualizowane w celu wyjaśnienia, że ​​reklamy, które utrudniają użytkownikowi zrozumienie, że wchodzi w interakcję z reklamą, poprzez używanie samodzielnych przycisków w reklamach graficznych, którym brakuje jasnego kontekstu wyjaśniającego ich funkcję lub których widoczność w stosunku do otaczającej treści reklamy jest nieproporcjonalna, są objęte ograniczeniami.

Co więcej?

Google rozpocznie egzekwowanie zasad 23 stycznia 2025 r., a pełne egzekwowanie będzie się nasilać przez około 8 tygodni.

Naruszenia tych zasad nie będą skutkować natychmiastowym zawieszeniem konta bez wcześniejszego ostrzeżenia. Ostrzeżenie zostanie wydane co najmniej 7 dni przed zawieszeniem Twojego konta.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15519806

✔️ Ważna aktualizacja zasad reklamowych Discover Feed (22.11.2024)

Co się zmienia?

Począwszy od stycznia 2025 r. Google będzie upraszczać strukturę zasad reklamowych, aby zwiększyć przejrzystość i łatwość użytkowania.

Kluczowe zmiany?

– wycofanie wymagań dotyczących formatu reklam Discover Feed

– migracja do wymagań dotyczących reklam dla YouTube i Discover Feed (wszystkie zasady dotyczące obrazów, tekstu i wideo, które wcześniej podlegały wymaganiom dotyczącym formatu reklam Discover Feed, zostaną zintegrowane z istniejącymi wymogami dotyczącymi reklam dla YouTube; ta konsolidacja zapewnia spójny i ujednolicony zestaw standardów w YouTube i Discover Feed; Gmail będzie przestrzegał standardów w zasadach dotyczących reklam Google i reklam spersonalizowanych)

Co to oznacza?

– ujednolicone standardy (jedno i kompleksowe źródło wszystkich wytycznych dotyczących jakości reklam związanych z obrazami, tekstem i treścią wideo)

– uproszczona zgodność (dostosowanie się do jednego zestawu zasad usprawni działania reklamodawcy, aby zapewnić, że jego reklamy spełniają wymagania Google)

⇒ Źródło: mailing Google Ads

✔️ Integracja Customer Match w GA4 (21.11.2024)

Co nowego?

Google Analytics rozszerzył Customer Match, umożliwiając reklamodawcom korzystanie z danych klientów do remarketingu na platformach Google.

Aktualizacja ta maksymalizuje zasięg odbiorców, korzystając z danych pierwszej strony, gdy pliki cookie innych firm są niedostępne. System zbiera, haszuje, dopasowuje i integruje dane klientów z odbiorcami Analytics.

Customer Match współpracuje z funkcją Smart Bidding w celu zwiększenia skuteczności kampanii. Google zapewnia poufność danych.

⇒ Źródło: https://web.swipeinsight.app/posts/google-analytics-integrates-customer-match-with-remarketing-audiences-12869

✔️ Nowy typ konwersji – rozpoczęta rozmowa (20.11.2024)

Co nowego?

Google wprowadził nową akcję konwersji o nazwie „rozpoczęta rozmowa”. Pojawia się ona, gdy używany jest zasób wiadomości WhatsApp.

Nowy typ konwersji - rozpoczęta rozmowa

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7264982082525827072/?origin=SHARED_BY_YOUR_NETWORK

✔️ Nowy sposób wyświetlania linków do podstron (20.11.2024)

Co nowego?

Google testuje nowy sposób wyświetlania linków do podstron pod reklamą w sieci wyszukiwania.

Nowy sposób wyświetlania linków do podstron

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7265012274866577408/?origin=SHARED_BY_YOUR_NETWORK

✔️ Uproszczona duplikacja reklam dla Demand Gen (20.11.2024)

Co nowego?

Google Ads pozwala teraz reklamodawcom duplikować reklamy Demand Gen, zachowując jednocześnie adresy URL, logo, tytuły i opisy. Wystarczy zamienić materiały reklamowe, co przyspiesza tworzenie wariantów dla formatów takich jak wideo + kanał lub obraz + kanał.

Uproszczona duplikacja reklam dla Demand Gen

⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-11/ad-duplication-simplified-for-demand-gen

✔️ Konwersje rozszerzone na poziomie konta – automatyczna aktualizacja (20.11.2024)

Co się zmienia?

Od maja 2025 r. Google Ads automatycznie uaktualni konto reklamodawcy, aby korzystać z rozszerzonych konwersji na poziomie konta, jeśli nie zostanie podjęte żadne działanie.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/14664077?hl=en

✔️ Sugestia dotycząca ceny promocyjnej w Google Merchant Center Next (19.11.2024)

Co nowego?

W raporcie produktów w Google Merchant Center Next pojawiła się nowa kolumna z informacją o sugerowanej cenie promocyjnej.

Sugestie dotyczące ceny promocyjnej są oparte na zaawansowanych symulacjach dotyczących różnych pułapów cenowych w ciągu ostatnich 7 dni uwzględniających elastyczność cenową oraz aktualną skuteczność i jej wpływ na zmiany cen w przypadku firm podobnych do firmy reklamodawcy.

Sugestia dotycząca ceny promocyjnej w Google Merchant Center Next

⇒ Źródło: panel Google Merchant Center Next

✔️ Nowe funkcje zakupów w sklepie dzięki Google Lens (19.11.2024)

Co nowego?

Kupujący mogą teraz zrobić zdjęcie produktu w sklepie za pomocą aplikacji Google, aby zobaczyć ceny, recenzje i dostępność w pobliskich sklepach lub sklepach internetowych.

Funkcja wykorzystuje zaawansowaną sztuczną inteligencję i dane z Google Shopping Graph. Jest dostępna w Stanach Zjednoczonych z włączonymi usługami lokalizacyjnymi.

Nowe funkcje zakupów w sklepie dzięki Google Lens

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_ppc-sea-ads-activity-7264646289772974081-ngKq

✔️ Google Ad Grants w Centrum przejrzystości reklam (19.11.2024)

Co nowego?

Google udostępnia metodę określania, czy reklama pochodzi z konta płatnego, czy z konta Google Ad Grants.
Informacje te można znaleźć w Centrum przejrzystości reklam Google w sekcji „Reklama finansowana przez”. W przypadku Ad Grants zostanie wyświetlona opcja „Google Ad Grants”.

Google Ad Grants w Centrum przejrzystości reklam

⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-11/ad-grant-vs-paid-ads-googles-transparency-tool-reveals-who-pays

✔️ Wyśrodkowane zdjęcia w reklamach w sieci wyszukiwania (18.11.2024)

Co nowego?

Google eksperymentuje z nowym formatem zdjęć dla galerii obrazów w reklamach w wyszukiwarce. Zaktualizowany projekt centruje obrazy na szarym tle.

Wyśrodkowane zdjęcia w reklamach w sieci wyszukiwania

⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-11/google-ads-tests-centered-photos-for-better-ad-clarity

✔️ Reklamy typu pop-up w wyszukiwarce Google dla promocji Google Ads (18.11.2024)

Co nowego?
Google zaczął wyświetlać duże reklamy typu pop-up, gdy reklamodawca szuka swojej firmy i jest zalogowany na koncie Profilu Google Business. Reklama zajmuje dużo miejsca na ekranie, blokuje dostęp do strony wyników wyszukiwania (i zarządzania Profilem Google Business) i prosi o wydanie pieniędzy w Google Ads z promocją kredytu Google Ads.

Reklamy typu pop-up w wyszukiwarce Google dla promocji Google Ads

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-search-pop-up-ads-for-google-ads-promotions-38424.html

✔️ Pierwsze reklamy w AI Overview (18.11.2024)

Co nowego?

Google od wielu miesięcy mówił, że wprowadzi reklamy dla AI Overviews. W zeszłym miesiącu Google powiedziało że wkrótce pojawią się w wynikach wyszukiwania mobilnego w USA – można już zaobserwować pierwsze screeny.

Pierwsze reklamy w AI Overview

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ai-overview-ads-in-the-wild-38430.html

✔️ Podsumowanie zmian i nowości 2024 (18.11.2024)

Co nowego?

W tym roku Google wprowadził wiele nowych funkcji w Google Ads. Pod linkiem podsumowanie największych premier 2024 roku.

Podsumowanie zmian i nowości 2024

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15639790

✔️ Ostrzeżenie dotyczące Customer Match (14.11.2024)

Co się zmienia?

Google wysłał wiadomość e-mail do niektórych reklamodawców Google Ads z ostrzeżeniem, że mogą utracić dostęp do korzystania z funkcji Customer Match (listy klientów), jeśli ich reklamy wyrządzą krzywdę użytkownikom lub stworzą złe wrażenia użytkownika. Google poinformowało, że aktualizuje swoje zasady dopasowania klientów obowiązujące od 13 stycznia 2025 r.

Ostrzeżenie dotyczące Customer Match

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-customer-match-policy-38400.html

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds