Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (14.11.2024 – 27.11.2024).
✔️ Złote przyciski rozszerzenia połączeń (27.11.2024)
Co nowego?
Google testuje złote przyciski rozszerzenia połączeń.
✔️ Powiadomienie o budżetach kampanii poniżej średniej (24.11.2024)
Co nowego?
Google wprowadza powiadomienia podczas konfigurowania budżetu kampanii, który był niższy od zwykłej kwoty.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-11/notification-for-below-average-campaign-budgets
✔️ Podgląd i diagnostyka reklam na karcie reklam RSA (24.11.2024)
Co nowego?
Informacje dotyczące diagnostyki podglądu reklamy są teraz dostępne w karcie reklam dla elastycznych reklam w wyszukiwarce (RSA).
✔️ Nowe rekomendacje Merchant Center w GA4 (22.11.2024)
Co nowego?
Google pozwala teraz identyfikować i naprawiać odrzucenia produktów z Google Merchant Center, zapewniając, że produkty reklamodawcy będą mogły pojawiać się w wynikach Google Shopping i reklamach produktowych.
Nowe rekomendacje, które znajdują w Google Analytics na stronie głównej, w centrum informacji, w migawce raportów i w raporcie Przegląd pozyskiwania, ostrzegają o problemach uniemożliwiających zatwierdzenie produktów w Google Merchant Center.
⇒ Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/9164320?hl=en#112624
✔️ Aktualizacja zasad dotyczących wprowadzania użytkowników w błąd: projekty reklam wprowadzające w błąd (22.11.2024)
Co się zmienia?
23 stycznia 2025 r. zasady dotyczące błędnego przedstawienia – projekty reklam wprowadzające w błąd zostaną zaktualizowane w celu wyjaśnienia, że reklamy, które utrudniają użytkownikowi zrozumienie, że wchodzi w interakcję z reklamą, poprzez używanie samodzielnych przycisków w reklamach graficznych, którym brakuje jasnego kontekstu wyjaśniającego ich funkcję lub których widoczność w stosunku do otaczającej treści reklamy jest nieproporcjonalna, są objęte ograniczeniami.
Co więcej?
Google rozpocznie egzekwowanie zasad 23 stycznia 2025 r., a pełne egzekwowanie będzie się nasilać przez około 8 tygodni.
Naruszenia tych zasad nie będą skutkować natychmiastowym zawieszeniem konta bez wcześniejszego ostrzeżenia. Ostrzeżenie zostanie wydane co najmniej 7 dni przed zawieszeniem Twojego konta.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15519806
✔️ Ważna aktualizacja zasad reklamowych Discover Feed (22.11.2024)
Co się zmienia?
Począwszy od stycznia 2025 r. Google będzie upraszczać strukturę zasad reklamowych, aby zwiększyć przejrzystość i łatwość użytkowania.
Kluczowe zmiany?
– wycofanie wymagań dotyczących formatu reklam Discover Feed
– migracja do wymagań dotyczących reklam dla YouTube i Discover Feed (wszystkie zasady dotyczące obrazów, tekstu i wideo, które wcześniej podlegały wymaganiom dotyczącym formatu reklam Discover Feed, zostaną zintegrowane z istniejącymi wymogami dotyczącymi reklam dla YouTube; ta konsolidacja zapewnia spójny i ujednolicony zestaw standardów w YouTube i Discover Feed; Gmail będzie przestrzegał standardów w zasadach dotyczących reklam Google i reklam spersonalizowanych)
Co to oznacza?
– ujednolicone standardy (jedno i kompleksowe źródło wszystkich wytycznych dotyczących jakości reklam związanych z obrazami, tekstem i treścią wideo)
– uproszczona zgodność (dostosowanie się do jednego zestawu zasad usprawni działania reklamodawcy, aby zapewnić, że jego reklamy spełniają wymagania Google)
⇒ Źródło: mailing Google Ads
✔️ Integracja Customer Match w GA4 (21.11.2024)
Co nowego?
Google Analytics rozszerzył Customer Match, umożliwiając reklamodawcom korzystanie z danych klientów do remarketingu na platformach Google.
Aktualizacja ta maksymalizuje zasięg odbiorców, korzystając z danych pierwszej strony, gdy pliki cookie innych firm są niedostępne. System zbiera, haszuje, dopasowuje i integruje dane klientów z odbiorcami Analytics.
Customer Match współpracuje z funkcją Smart Bidding w celu zwiększenia skuteczności kampanii. Google zapewnia poufność danych.
✔️ Nowy typ konwersji – rozpoczęta rozmowa (20.11.2024)
Co nowego?
Google wprowadził nową akcję konwersji o nazwie „rozpoczęta rozmowa”. Pojawia się ona, gdy używany jest zasób wiadomości WhatsApp.
✔️ Nowy sposób wyświetlania linków do podstron (20.11.2024)
Co nowego?
Google testuje nowy sposób wyświetlania linków do podstron pod reklamą w sieci wyszukiwania.
✔️ Uproszczona duplikacja reklam dla Demand Gen (20.11.2024)
Co nowego?
Google Ads pozwala teraz reklamodawcom duplikować reklamy Demand Gen, zachowując jednocześnie adresy URL, logo, tytuły i opisy. Wystarczy zamienić materiały reklamowe, co przyspiesza tworzenie wariantów dla formatów takich jak wideo + kanał lub obraz + kanał.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-11/ad-duplication-simplified-for-demand-gen
✔️ Konwersje rozszerzone na poziomie konta – automatyczna aktualizacja (20.11.2024)
Co się zmienia?
Od maja 2025 r. Google Ads automatycznie uaktualni konto reklamodawcy, aby korzystać z rozszerzonych konwersji na poziomie konta, jeśli nie zostanie podjęte żadne działanie.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/14664077?hl=en
✔️ Sugestia dotycząca ceny promocyjnej w Google Merchant Center Next (19.11.2024)
Co nowego?
W raporcie produktów w Google Merchant Center Next pojawiła się nowa kolumna z informacją o sugerowanej cenie promocyjnej.
Sugestie dotyczące ceny promocyjnej są oparte na zaawansowanych symulacjach dotyczących różnych pułapów cenowych w ciągu ostatnich 7 dni uwzględniających elastyczność cenową oraz aktualną skuteczność i jej wpływ na zmiany cen w przypadku firm podobnych do firmy reklamodawcy.
⇒ Źródło: panel Google Merchant Center Next
✔️ Nowe funkcje zakupów w sklepie dzięki Google Lens (19.11.2024)
Co nowego?
Kupujący mogą teraz zrobić zdjęcie produktu w sklepie za pomocą aplikacji Google, aby zobaczyć ceny, recenzje i dostępność w pobliskich sklepach lub sklepach internetowych.
Funkcja wykorzystuje zaawansowaną sztuczną inteligencję i dane z Google Shopping Graph. Jest dostępna w Stanach Zjednoczonych z włączonymi usługami lokalizacyjnymi.
✔️ Google Ad Grants w Centrum przejrzystości reklam (19.11.2024)
Co nowego?
Google udostępnia metodę określania, czy reklama pochodzi z konta płatnego, czy z konta Google Ad Grants.
Informacje te można znaleźć w Centrum przejrzystości reklam Google w sekcji „Reklama finansowana przez”. W przypadku Ad Grants zostanie wyświetlona opcja „Google Ad Grants”.
✔️ Wyśrodkowane zdjęcia w reklamach w sieci wyszukiwania (18.11.2024)
Co nowego?
Google eksperymentuje z nowym formatem zdjęć dla galerii obrazów w reklamach w wyszukiwarce. Zaktualizowany projekt centruje obrazy na szarym tle.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-11/google-ads-tests-centered-photos-for-better-ad-clarity
✔️ Reklamy typu pop-up w wyszukiwarce Google dla promocji Google Ads (18.11.2024)
Co nowego?
Google zaczął wyświetlać duże reklamy typu pop-up, gdy reklamodawca szuka swojej firmy i jest zalogowany na koncie Profilu Google Business. Reklama zajmuje dużo miejsca na ekranie, blokuje dostęp do strony wyników wyszukiwania (i zarządzania Profilem Google Business) i prosi o wydanie pieniędzy w Google Ads z promocją kredytu Google Ads.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-search-pop-up-ads-for-google-ads-promotions-38424.html
✔️ Pierwsze reklamy w AI Overview (18.11.2024)
Co nowego?
Google od wielu miesięcy mówił, że wprowadzi reklamy dla AI Overviews. W zeszłym miesiącu Google powiedziało że wkrótce pojawią się w wynikach wyszukiwania mobilnego w USA – można już zaobserwować pierwsze screeny.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ai-overview-ads-in-the-wild-38430.html
✔️ Podsumowanie zmian i nowości 2024 (18.11.2024)
Co nowego?
W tym roku Google wprowadził wiele nowych funkcji w Google Ads. Pod linkiem podsumowanie największych premier 2024 roku.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/15639790
✔️ Ostrzeżenie dotyczące Customer Match (14.11.2024)
Co się zmienia?
Google wysłał wiadomość e-mail do niektórych reklamodawców Google Ads z ostrzeżeniem, że mogą utracić dostęp do korzystania z funkcji Customer Match (listy klientów), jeśli ich reklamy wyrządzą krzywdę użytkownikom lub stworzą złe wrażenia użytkownika. Google poinformowało, że aktualizuje swoje zasady dopasowania klientów obowiązujące od 13 stycznia 2025 r.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-customer-match-policy-38400.html