W Universal Analytics ustawianie celu w postaci czasu trwania sesji było szybkie i intuicyjne – kilka kliknięć, wpisanie odpowiednich wartości i gotowe. Wprowadzenie Google Analytics 4 (GA4) zmieniło jednak nie tylko sposób gromadzenia danych, ale również podejście do definiowania celów i konwersji. Dla tych, którzy chcą monitorować dłuższe zaangażowanie użytkowników na stronie, ustawienie czasu trwania sesji jako konwersji w GA4 wymaga trochę więcej pracy i znajomości interfejsu. W tym wpisie krok po kroku pokażę, jak to zrobić i wyjaśnię na co zwrócić uwagę, aby poprawnie skonfigurować takie zdarzenie. Szczegóły poniżej.

Na początek przypomnę jak wyglądało ustawienie celu jakim jest czas trwania sesji w Google Analytics 3. Wystarczyło wybrać rodzaj celu, wpisać jego nazwę oraz określić długość trwania sesji w godzinach, minutach i sekundach. Na tym kończyła się konfiguracja.

Niestety w Google Analytics 4 nie ma możliwości, aby ustawić ten cel w równie prosty sposób i trzeba się trochę naklikać, aby uzyskać pożądany efekt. Jak to zrobić? Zaloguj się do panelu Google Analytics 4, przejdź do zakładki ODBIORCY i kliknij niebieski przycisk NOWI ODBIORCY.

Następnie wybierz UTWÓRZ NIESTANDARDOWĄ LISTĘ ODBIORCÓW.

Przejdziesz do panelu edycji grupy odbiorców. Określ nazwę grupy odbiorców (np. czas trwania sesji > 30s), wybierz metrykę CZAS TRWANIA SESJI oraz warunek, który musi być spełniony (np. > 30).

Po prawej stronie znajdziesz sekcję REGUŁA DOTYCZĄCA ODBIORCÓW i przycisk UTWÓRZ NOWY. Kliknij, aby utworzyć zdarzenie, które będzie wywoływane w sytuacji, gdy zostanie spełniony określony warunek (w naszym przypadku: czas trwania sesji dłuższy niż 30 sekund).

Wpisz nazwę zdarzenia (np. more_than_30s) i kliknij ZAPISZ oraz zapisz główny segment. Teraz przejdź do zakładki NAJWAŻNIEJSZE ZDARZENIA w Google Analytics 4.

Kliknij w niebieski przycisk NOWE KLUCZOWE ZDARZENIE i dodaj wcześniej zdefiniowane zdarzenie odpowiadające za zliczanie czasu trwania sesji.

W naszym przypadku będzie to 'more_than_30s’. Od teraz, gdy użytkownik spędzi więcej niż 30 sekund w witrynie w Google Analytics 4 zostanie zarejestrowane zdarzenie, które będzie jednocześnie zdefiniowane jako kluczowe zdarzenie (konwersja). Taką konwersję możesz zaimportować na koncie Google Ads, aby mierzyć skuteczność kampanii reklamowych pod kątem tej metryki.
| WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
| Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |

2 komentarze
Anonim
28 marca 2025 at 11:04
już nie działa ten sposób. Po prawej stronie w panelu Dodatkowe ustawienia dotyczące odbiorców wyświetla się komunikat „Brak jednego z wymaganych pól”. Sprawdzane na 3 różnych kontach z różnymi uprawnieniami.
Marcin Wsół
28 marca 2025 at 11:16
Działa działa :) jeśli brakuje jednego z pól, prawdopodobnie dodałeś/aś nazwę zdarzenia z polu z opisem, dlatego system nie chce przepuścić. Przed chwilą sprawdziłem u siebie i działa prawidłowo.