Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (26.12.2024 – 08.01.2025)

8 stycznia 20250

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (26.12.2024 – 08.01.2025).

Nowości i zmiany w Google Ads (26.12.2024 – 08.01.2025)

✔️ Połączenie Tag Assistant Legacy i Tag Assistant Companion (07.01.2025)

Co się zmienia?
Google wysłuchał opinii reklamodawców i łączy Tag Assistant Legacy oraz Tag Assistant Companion w jedno rozszerzenie, które obsługuje oba zestawy funkcji.
Połączenie Tag Assistant Legacy i Tag Assistant Companion⇒ Źródło: https://chromewebstore.google.com/detail/tag-assistant/kejbdjndbnbjgmefkgdddjlbokphdefk

✔️ Reklamy tylko z rozszerzeniem objaśnień, bez tekstu reklamy (07.01.2025)

Co nowego?

Google testuje wersję reklam tekstowych bez tekstu reklamy, ale z rozszerzeniem objaśnień.

Reklamy tylko z rozszerzeniem objaśnień, bez tekstu reklamy

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_ppc-googleads-sea-activity-7282366407508459520-PDAp

✔️ Reklamy pojazdów Google zyskują atrybut „Data pierwszej rejestracji” (07.01.2025)

Co nowego?

Google dodał nowy atrybut do atrybutów produktu reklam pojazdów. Nowym atrybutem jest [date_first_registered], czyli data pierwszej rejestracji pojazdu przez organy publiczne lub rząd.

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-vehicle-ads-date-first-registered-attribute-38687.html

✔️ Nowy format reklamy na YouTube – licznik wyświetleń oraz brak wezwania do działania (03.01.2025)

Co nowego?

Google testuje nowy format reklam na YouTube, w którym pod reklamą wyświetla się liczba wyświetleń materiału video oraz brakuje wezwania do działania.

Nowy format reklamy na YouTube - licznik wyświetleń oraz brak wezwania do działania

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/thomaseccel_ppc-googleads-youtube-activity-7280847885015875585-Iic0

✔️ Nowy cel konwersji – Leads From Messages (02.01.2025)

Co nowego?

Google Ads ma nowy cel konwersji (w wersji beta) o nazwie „leads from messages”. Cele konwersji oznaczone jako domyślne dla konta będą wykorzystywać dane ze wszystkich kampanii w celu ulepszenia strategii ustalania stawek i skuteczności kampanii, nawet jeśli nie wydają się bezpośrednio związane ze sprzedażą, twierdzi Google.

Nowy cel konwersji - Leads From Messages

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-leads-from-messages-conversion-goals-38661.html

✔️ Edycja obrazów z AI w bibliotece komponentów (02.01.2025)

Co nowego?

Google Ads uruchomiło nową wersję beta, która umożliwia edycję istniejących obrazów w bibliotece zasobów Google Ads.

Edycja obrazów z AI w bibliotece komponentów

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-asset-library-edit-images-ai-38667.html

✔️ Nowy wygląd reklam aplikacji (01.01.2025)

Co nowego?

Google testuje nowy wygląd reklam aplikacji.

Nowy wygląd reklam aplikacji

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-google-ads-freelancer-rotterdam_arpan-banerjee-discovered-this-new-look-of-activity-7279548169414225920-7q4D

✔️ Brak dostępu do certyfikatów Google Ads (01.01.2025)

Co ważnego?

Certyfikaty Google Ads w zakresie wyszukiwania, wideo i reklamy displayowej będą tymczasowo niedostępne z powodu prac konserwacyjnych trwających od 1 stycznia do 2 lutego 2025 r.

Brak dostępu do certyfikatów Google Ads

⇒ Źródło: https://skillshop.docebosaas.com/pages/17/certifications

✔️ Reklamy pomiędzy wynikami organicznymi (31.12.2024)

Co nowego?

Sprawdzając wyniki wyszukiwania na własne zapytania brandowe natknąłem się na reklamę pomiędzy wynikami wyszukiwania. Zastanawiam się jak w takiej sytuacji określana jest pozycja reklamy (pierwsza pozycja, góra wyników wyszukiwania, pierwsza strona).

Reklamy pomiędzy wynikami organicznymi

⇒ Źródło: Google

✔️ Nowy format reklamy „Znajdź powiązane produkty i usługi” (29.12.2024)

Co nowego?

Google testuje reklamy „Znajdź powiązane produkty i usługi”, które pojawiają się w połowie wyników wyszukiwania Zamiast linkować do stron internetowych, reklamy te wyzwalają nowe zapytania wyszukiwania, oferując użytkownikom więcej opcji i kontekstu.

Nowy format reklamy „Znajdź powiązane produkty i usługi”

⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-12/google-tests-find-related-products-services-ad-format

✔️ Testy rozszerzeń dodatkowych wezwań do działania w reklamach usług lokalnych (27.12.2024)

Co nowego?

Google testuje wyświetlanie sekcji w ramach reklam usług lokalnych w celu uzyskania rozszerzeń wezwań do działania lub innych rozszerzeń. Zwiększa to widoczność tych już bardzo widocznych reklam usług lokalnych.

Testy rozszerzeń dodatkowych wezwań do działania w reklamach usług lokalnych

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-local-service-ad-call-out-extensions-38465.html

✔️ Raport marki w Google Ads (27.12.2024)

Co nowego?

Google dodał nowy raport marki w sekcji STATYSTYKI I RAPORTY. To specjalne narzędzie dla reklamodawców promujących markę, które zawiera dane o zasięgu i częstotliwości z usuniętymi duplikatami w ramach kampanii. Można teraz łatwo sortować dane według docelowych danych demograficznych, takich jak wiek i płeć.

Raport marki w Google Ads

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/2472714

✔️ Aktualizacja zasad: inny język w pliku danych i na stronie internetowej (26.12.2024)

Co się zmienia?

W grudniu 2024 r. Google złagodzi zasady dotyczące obsługiwanych języków, aby zezwalać na pewne różnice między językiem pliku danych o produktach a językiem witryny.

Informacje o produkcie, w tym tytuł, opis i informacje o wersji, które są w innym języku niż język docelowy pliku danych, będą dozwolone, o ile większość danych produktów będzie w tym samym języku co język pliku danych.

Skuteczność tych ofert może być jednak ograniczona, ponieważ informacje w nich zawarte nie będą odpowiadać wyszukiwanym przez użytkownika hasłom i oczekiwanym wynikom danym języku.

Elementy procesu płatności, które umożliwiają użytkownikowi przeglądanie witryny i podejmowanie świadomej decyzji o zakupie, muszą być w tym samym języku co plik danych.

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14965622

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds