Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (26.12.2024 – 08.01.2025).
✔️ Połączenie Tag Assistant Legacy i Tag Assistant Companion (07.01.2025)
Co się zmienia?
Google wysłuchał opinii reklamodawców i łączy Tag Assistant Legacy oraz Tag Assistant Companion w jedno rozszerzenie, które obsługuje oba zestawy funkcji.
⇒ Źródło: https://chromewebstore.google.com/detail/tag-assistant/kejbdjndbnbjgmefkgdddjlbokphdefk
✔️ Reklamy tylko z rozszerzeniem objaśnień, bez tekstu reklamy (07.01.2025)
Co nowego?
Google testuje wersję reklam tekstowych bez tekstu reklamy, ale z rozszerzeniem objaśnień.
✔️ Reklamy pojazdów Google zyskują atrybut „Data pierwszej rejestracji” (07.01.2025)
Co nowego?
Google dodał nowy atrybut do atrybutów produktu reklam pojazdów. Nowym atrybutem jest [date_first_registered], czyli data pierwszej rejestracji pojazdu przez organy publiczne lub rząd.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-vehicle-ads-date-first-registered-attribute-38687.html
✔️ Nowy format reklamy na YouTube – licznik wyświetleń oraz brak wezwania do działania (03.01.2025)
Co nowego?
Google testuje nowy format reklam na YouTube, w którym pod reklamą wyświetla się liczba wyświetleń materiału video oraz brakuje wezwania do działania.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/thomaseccel_ppc-googleads-youtube-activity-7280847885015875585-Iic0
✔️ Nowy cel konwersji – Leads From Messages (02.01.2025)
Co nowego?
Google Ads ma nowy cel konwersji (w wersji beta) o nazwie „leads from messages”. Cele konwersji oznaczone jako domyślne dla konta będą wykorzystywać dane ze wszystkich kampanii w celu ulepszenia strategii ustalania stawek i skuteczności kampanii, nawet jeśli nie wydają się bezpośrednio związane ze sprzedażą, twierdzi Google.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-leads-from-messages-conversion-goals-38661.html
✔️ Edycja obrazów z AI w bibliotece komponentów (02.01.2025)
Co nowego?
Google Ads uruchomiło nową wersję beta, która umożliwia edycję istniejących obrazów w bibliotece zasobów Google Ads.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-asset-library-edit-images-ai-38667.html
✔️ Nowy wygląd reklam aplikacji (01.01.2025)
Co nowego?
Google testuje nowy wygląd reklam aplikacji.
✔️ Brak dostępu do certyfikatów Google Ads (01.01.2025)
Co ważnego?
Certyfikaty Google Ads w zakresie wyszukiwania, wideo i reklamy displayowej będą tymczasowo niedostępne z powodu prac konserwacyjnych trwających od 1 stycznia do 2 lutego 2025 r.
⇒ Źródło: https://skillshop.docebosaas.com/pages/17/certifications
✔️ Reklamy pomiędzy wynikami organicznymi (31.12.2024)
Co nowego?
Sprawdzając wyniki wyszukiwania na własne zapytania brandowe natknąłem się na reklamę pomiędzy wynikami wyszukiwania. Zastanawiam się jak w takiej sytuacji określana jest pozycja reklamy (pierwsza pozycja, góra wyników wyszukiwania, pierwsza strona).
⇒ Źródło: Google
✔️ Nowy format reklamy „Znajdź powiązane produkty i usługi” (29.12.2024)
Co nowego?
Google testuje reklamy „Znajdź powiązane produkty i usługi”, które pojawiają się w połowie wyników wyszukiwania Zamiast linkować do stron internetowych, reklamy te wyzwalają nowe zapytania wyszukiwania, oferując użytkownikom więcej opcji i kontekstu.
⇒ Źródło: https://ppcnewsfeed.com/ppc-news/2024-12/google-tests-find-related-products-services-ad-format
✔️ Testy rozszerzeń dodatkowych wezwań do działania w reklamach usług lokalnych (27.12.2024)
Co nowego?
Google testuje wyświetlanie sekcji w ramach reklam usług lokalnych w celu uzyskania rozszerzeń wezwań do działania lub innych rozszerzeń. Zwiększa to widoczność tych już bardzo widocznych reklam usług lokalnych.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-local-service-ad-call-out-extensions-38465.html
✔️ Raport marki w Google Ads (27.12.2024)
Co nowego?
Google dodał nowy raport marki w sekcji STATYSTYKI I RAPORTY. To specjalne narzędzie dla reklamodawców promujących markę, które zawiera dane o zasięgu i częstotliwości z usuniętymi duplikatami w ramach kampanii. Można teraz łatwo sortować dane według docelowych danych demograficznych, takich jak wiek i płeć.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/2472714
✔️ Aktualizacja zasad: inny język w pliku danych i na stronie internetowej (26.12.2024)
Co się zmienia?
W grudniu 2024 r. Google złagodzi zasady dotyczące obsługiwanych języków, aby zezwalać na pewne różnice między językiem pliku danych o produktach a językiem witryny.
Informacje o produkcie, w tym tytuł, opis i informacje o wersji, które są w innym języku niż język docelowy pliku danych, będą dozwolone, o ile większość danych produktów będzie w tym samym języku co język pliku danych.
Skuteczność tych ofert może być jednak ograniczona, ponieważ informacje w nich zawarte nie będą odpowiadać wyszukiwanym przez użytkownika hasłom i oczekiwanym wynikom danym języku.
Elementy procesu płatności, które umożliwiają użytkownikowi przeglądanie witryny i podejmowanie świadomej decyzji o zakupie, muszą być w tym samym języku co plik danych.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/14965622